Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:33

Wij zijn gisteren op visite geweest bij de mensen die wij sponsoren in de paardensport. Nieuwe sponsorkleding uitzoeken etc.
Zij hebben een black&tan Jack Russel en ze vroegen of we Boris mee wilde nemen zodat ze lekker konden spelen.

Die 2 hebben het reuze naar hun zin gehad. het is zo leuk om te zien hoeveel plezier ze samen hebben.

De foto's zijn met mijn telefoon gemaakt en ze waren hartstikke snel, dus zijn niet echt goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:22

Wat leuk HTS!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:50

Hihi, het zijn echt Mini en Maxi :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:23

wat leuk om te zien zo samen!

weten jullie al meer Loez?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onze hondjes afgelopen weekend, wat een lekker weertje he? ik ga vanavond met een vriendin lekker in de bossen wandelen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:38

Aaahw wat een scheetje rockey!

Nee hij belt me vanavond met de info van de dierenarts.

Hebben nog met onze eigen DA overlegd en met mijn trainster en haar therapeut van haar hond.

Mocht ik straks te horen krijgen dat er weinig te zien is, dan hebben wij in elk geval besloten er toch voor te gaan.

Of het slim is, tja tijd zal het leren. Maar wij zijn bereid er voor te gaan. Gelukkig hebben wij veel mensen om ons heen ook met kennis voor wat betreft de artrose.

Eerst maar eens het telefoontje afwachten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:45

loez schreef:
Aaahw wat een scheetje rockey!

Nee hij belt me vanavond met de info van de dierenarts.

Hebben nog met onze eigen DA overlegd en met mijn trainster en haar therapeut van haar hond.

Mocht ik straks te horen krijgen dat er weinig te zien is, dan hebben wij in elk geval besloten er toch voor te gaan.

Of het slim is, tja tijd zal het leren. Maar wij zijn bereid er voor te gaan. Gelukkig hebben wij veel mensen om ons heen ook met kennis voor wat betreft de artrose.

Eerst maar eens het telefoontje afwachten.

dat is ook! ik ben benieuwd.

Boelie krijgt van ons dit voor zijn gewrichten; http://www.biofarms.nl/webshop/honden-p ... etten.html

en ik heb bunkie hier op staan;

http://www.medpets.nl/synoquin+growth/? ... 0200260000

ook gaan wij wekelijks naar een fysio waar ze een loopband hebben die gevuld wordt met water.

niet dat ze wat mankeren, maar ik vind het wel een fijne training en boelie is er sterker door geworden en is nu na de operatie ook snel opgeknapt en in conditie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:19

Met zon flinke honden is dat idd niet verkeerd rockey! De honden bij hun krijgen idd ook glucosamine!

Bedankt voor de linkjes!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:24

Wij lieten onze hond met artrose (en HD, trouwens) ook veel zwemmen, vond ze heerlijk :j Dat kon ze ook eindeloos volhouden.
Let trouwens ook goed op het gewicht van je hond (geldt voor iedereen natuurlijk) want elke kilo extra geeft meer slijtage/pijn, terwijl honden met veel pijn weer minder bewegen en moeilijk slank te krijgen zijn als ze eenmaal overgewicht hebben. Wij voerden onze hond echt amper, het was echt een ontzettend sneue portie voor zo'n flinke hond, maar ze bleef echt een paar kilo te zwaar omdat ze gewoon niet wilde/kon bewegen.

Zwemmen wel, zwemmen is fantastisch en moet je vooral stimuleren :j Mocht je meer aan beweging willen doen dan alleen zwemmen, doe dan stukjes rustig rechtuit fietsen of gewoon wandelen, niet apporteren, springen, touwtrekken en dergelijke. Dat geeft veel meer stress op de gewrichten dan gecontroleerde beweging. Natuurlijk wil zo'n jonge hond spelen, mag ook wel, maar alles met mate. Soms merken ze pas dat ze pijn hebben nadat ze al wild zijn geweest, dus is het aan de baas om het in de gaten te houden. Onze ouwe bok wil ook nog lekker achter de bal aan hollen, maar die komt dan krakkemikkig als de pest weer van zijn kussen af eind van de dag :')

Ik hoop dat je veel plezier van de pup krijgt, als hij bij jullie komt ;) Karakter is altijd het meest belangrijk, en dat zit zo te horen helemaal goed :D

Niets is bedoeld als kritiek, allemaal goedbedoeld advies die wij destijds ook hebben gekregen

Rockey, wat hebben jullie trouwens een geweldige tuin :oo

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:41

Bedankt voor de tips kesje! Altijd fijn om te weten!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:41

Haha ik dacht hetzelfde over Rockey haar tuin :)

Is het verstandig om dingen bij te geven voor de gewrichten?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:28

Thanks! De honden hebben inderdaad lekker de ruimte, achterin hebben we ook nog een afgezet stuk, met een honden hok staan , boel vind dat niks, en gaat gruwelijk graven, maar bunk is echt wel meer een "buiten" hond die vind dat heerijk, daar zetten we hem bij goed weer dan in, ipv zijn bench.

Loez is er al meer bekend?

Zerena, mijn dierenarts (Eersel) vind het wel goed voor deze grote zware honden. Ik merk het aan mijn paarden ook , baad het niet dan schaad het niet denk ik ook maar...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:58

Ja! Gister telefoon gehad!
De lichte artrose. + in beide benen een klein stukje botsplinter.

Dierenarts heeft aangegeven dat dit prima te behandelen is en daarna gewoon als huishond kan functioneren zonder rare dingen.

Hij gaat woensdag al onder het mes en dan een week of 5 a 6 revalideren.

Wij zullen dus in tussentijd nog een aantal keren die kant opgaan om tijd met hem door te brengen. En de laatste week gaan we nogmaals om ook met hem te kunnen wandelen.

Daarna komen ze nog onze kant op om alvast kennis te laten maken met Zenna.

Zodat als hij onze kant op komt niet alles 100% nieuw is. Het lijkt natuurlijk al een hele hond, maar ti's nog maar een guppie!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:15

Dat klinkt niet heel erg verkeerd loez.
Mooie tuin rockey. Een paradijs voor de honden :)

Ik ga zo met Boris naar de dierenarts. Urine brengen en bloed af laten nemen.
De laatste tijd is hij niet zichzelf. Loom, veel plassen maar niet veel drinken. En sinds 2 dagen laat hij zijn eten staan.
Dus even checken wat er is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:47

Succes met Boris HTS! Hopelijk niks geks en is het iets 'simpels' waar hij zo weer van opknapt!
Laat je weten hoe het gegaan is? :)

Nee de dierenarts heeft ook duidelijk aangegeven bij de eigenaar dat hij er niet mee moet gaan fokken, maar dat hij als huishond prima geschikt is.

Je moet er natuurlijk niet dagelijks mee willen hardlopen, maar daar is het ras opzich al niet echt geschikt voor haha.

Wij zoeken vooral een fijne knuffel voor erbij. Gewoon een lieve relaxte huishond, die met Jack tussendoor in de avond mee kan naar de garage.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:24

Wow, ik ben even helemaal van slag.
Ik dacht dat hij gewoon niet zo lekker was. Een soort van grieperig. Of een oude mannetjes kwaaltje.

Urine onderzoek was niks spectaculairs. Er zat een beetje bloed in zijn urine, maar dat zegt verder niks.
Bloedonderzoek was niet goed.

Hij is uitgedroogd. De waardes moeten tussen de 10 en 55 zitten en hij zit op 65. Hij ligt nu aan het infuus.
Dat komt door dat vele plassen en normaal drinken.
Ook liet hij pijn zien als je in de buurt van zijn maag/lever/nieren duwde. Dus als hij vanmiddag van het infuus af komt, maken ze meteen een echo van zijn buik.
We hebben net die ene grote klap achter de rug. Het zal toch niet zo zijn dat het weer raak is?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:27

wat erg HTS....ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je,en dat hij opknapt met het infuus...

ik ga heel hard duimen!!

en loez,wat gaaf!! heel fijn voor je dat er weer een hondenvriendje naar jullie toe gaat komen..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:13

Ooooh sh*t HTS!! Dit verwacht je idd niet! Potver!
Ik ga keihard voor jullie duimen dat het uiteindelijk meevalt en dat hij er zo weer bovenop is!

Dikke knuffel!

Thanks Kimmie! Ja wij kunnen niet wachten haha! Gaan tussendoor wel nog een aantal keer die kant op uiteraard om verder kennis met hem te maken. Zodat hij ons al iets leert kennen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:31

oh wat vervelend HTS!! en wat sneu, hoop dat het niks geks is wat er straks uit de echo komt! heel veel succes! welke dierenarts ligt hij nu ?

Loez ene kan positief van je nieuwe hondje, waar laten ze hem opereren? hopelijk hersteld hij snel en goed en heb je er een hele fijne hond aan!

wij hebben donderdag weer een afspraak bij de dierenarts in eersel. Bunkie even weer een check up, die groeit zo snel, moet niet te hard gaan natuurlijk. grote broer boelie mag ook even mee als gezelschap.

een mooie grote tuin is super, maar laten Bullmastiffs nou ook hele ''goede'' tuinmannen zijn! -O-

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:32

Ik duim mee voor een onschuldig en gemakkelijk op te lossen iets, HTS!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:38

Hij is nu gewoon bij de kliniek hier in de buurt.
Ik vond het wel heel moeilijk om hem daar achter te laten. Hij is altijd bij me.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:47

rockey schreef:
oh wat vervelend HTS!! en wat sneu, hoop dat het niks geks is wat er straks uit de echo komt! heel veel succes! welke dierenarts ligt hij nu ?

Loez ene kan positief van je nieuwe hondje, waar laten ze hem opereren? hopelijk hersteld hij snel en goed en heb je er een hele fijne hond aan!

wij hebben donderdag weer een afspraak bij de dierenarts in eersel. Bunkie even weer een check up, die groeit zo snel, moet niet te hard gaan natuurlijk. grote broer boelie mag ook even mee als gezelschap.

een mooie grote tuin is super, maar laten Bullmastiffs nou ook hele ''goede'' tuinmannen zijn! -O-

In Eersel door M.aarten K.appen :) Dat is hun vaste dierenarts.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:20

Ze hebben de echo al eerder kunnen maken. Gelukkig geen slecht nieuws.

Op de echo zijn geen afwijkingen gevonden van mogelijke tumoren of ontstekingen.
Wel dwarrelt er het e.e.a. in zijn blaas. Gruis is uitgesloten met het urineonderzoek. Ze hebben wat uit zijn blaas genomen en dat gaat op kweek. Daar krijgen we morgen de uitslag van.

Hij heeft 1 fles vocht toegediend gekregen en omdat hij zo groot is willen ze er nog 1 geven.
Dus om 3 uur mag ik hem weer ophalen :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:27

HorseTopShop schreef:
Ze hebben de echo al eerder kunnen maken. Gelukkig geen slecht nieuws.

Op de echo zijn geen afwijkingen gevonden van mogelijke tumoren of ontstekingen.
Wel dwarrelt er het e.e.a. in zijn blaas. Gruis is uitgesloten met het urineonderzoek. Ze hebben wat uit zijn blaas genomen en dat gaat op kweek. Daar krijgen we morgen de uitslag van.

Hij heeft 1 fles vocht toegediend gekregen en omdat hij zo groot is willen ze er nog 1 geven.
Dus om 3 uur mag ik hem weer ophalen :D

o top! gelukkig maar *\o/*

@ Loez, fijne kliniek , maarten is top!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:42

Goed om te horen rockey! Aan de verhalen van de eigenaren had ik dat idee al inderdaad. Hij is ook altijd eerlijk van wel of niet fokken en wel of niet herplaatsen. Hij heeft aangegeven dat de hond dalijk prima als huishond kan functioneren :)

HTS, gelukkig geen slecht nieuws!! Nog ff en Boris is weer lekker bij je!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:47

loez schreef:
Goed om te horen rockey! Aan de verhalen van de eigenaren had ik dat idee al inderdaad. Hij is ook altijd eerlijk van wel of niet fokken en wel of niet herplaatsen. Hij heeft aangegeven dat de hond dalijk prima als huishond kan functioneren :)

HTS, gelukkig geen slecht nieuws!! Nog ff en Boris is weer lekker bij je!

maarten is daar heel correct in! ze noemen hem ook wel de knoken arts, hij opereert zoveel! de fokker waar Bunkie vandaan kwam (duitsland) kennen hem ook, vanuit duitsland gaan ze voor operaties ook naar hem.