WenMLove schreef:Mioux schreef:@wenmlove welkom ! Kom binnen pak een stoel![]()
Vragen mag altijd ! Er zijn hier meer mensen met kennis van aquaria en er bestaan geen domme vragen !
Voor je gaat kijken zou ik eerst bedenken welke vissen je wilt, aan die hand kan je zien hoe groot de bak ongeveer moet zijnEn welke vissen bij elkaar passen, zo hoort bv guppen niet bij malawi, en goudvissen niet bij zoet warm water etc. Mede door temperatuur verschil en verschil in water waardes. Maar ook wegens ruimte etc. Goed dat je eerst informatie inwint ! Heel verstandig !
knip
Bedankt! Zal ik dat eerst eens even gaan bekijken![]()
Met welke waarden in het water moet allemaal rekening worden gehouden? temperatuur, hardheid, pH, etc?
Temperatuur sowieso maar ook welke richting wil ik op?
Wil je bv je guppen meenemen in die bak, kijk wat erbij past. Je guppen zitten op een bepaalde temperatuur, ph en dergelijke. Neem bijvoorbeeld geen rovers erbij zoals xxl maanvissen, of betta die gaan (vaak) ook niet samen met guppen.
Hoe groot wil je de bak? Bv 120cm als voorbeeld kan je zeggen ik wil bodem visjes, corydoras zijn hele leuke vissen voor de bodem en erg actief en doen geen vlieg kwaad. Midden in kan je zeggen ik neem bv groepje karidnaal tetra(scholen visje), leuke visjes om mee te beginnen en als schooltje heel mooi om te zien ! Je hebt dan boven in en voor extra kleur guppies, die zou je dan uit kunnen breiden als groep.
Is maar een voorbeeld he