SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:21

Maartje1990 schreef:
HD doe alsjeblieft even rustig. Ik weet niet wie er weg zijn. Maar er zaten veels te veel dolfijnen in het showbasin dus er zijn er al 5 weg en zover ik weet gaan er dus nog meer weg. En wat dolfinarium betreft is dat goed, zoals ik zei teveel dolfijnen.

Mwah, ik zou het niet zo zeer goed noemen. Eerder een verplaatsing van het probleem :=

xMercury

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:39

Ze handelen inderdaad alleen maar weer uit eigenbelang. Onbegrijpelijk :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 07:34

Smee ik bedoelde dat het voor de dolfijnen in dolfi beter is.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 07:38

Dat vraag ik me af. Hebben ze eindelijk een pod gemaakt. Worden ze weer uit elkaar gerukt. Een seapen dat is beter. Een ander chloorbad is zoals Smee zegt, gewoom verplaatsen van het probleem. En zoals mercury zegt, in het belang van het Dolfinarium. Er wordt weer enkel aan de lichamelijke behoeftes van een dolfijn gedacht, en niet aan de mentale.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:26

Milkberry: ook in het wild gaan er dolfijnen weg en komen er dolfijnen bij.

Sowieso ga je dieren in gevangenschap houden, dan zul je nooit helemaal hetzelfde kunnen houden als in de natuur. Ook andere kudde dieren in gevangenschap worden regelmatig gewisselt en krijgen nieuwr kudde leden en gaan er weg. Dat is gewoon 1 van de minpunten als je dieren in gevangenschap houdt. Ik denk dat over het algemeen qua wisselen het bij dolfijnen nog wel meevalt als e het vergelijkt met andere kudde dieren die wij hier in Nederland houden.

Mijn inziens ook echt niet alleen in het belang van het dolfinarium zelf maar ook voor de dieren in het dolfinarium.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:52

Dolfijnen hechten alleen meer aan hun pod dan paarden aan hun kudde. Als je ze allemaal in een grote seapen stopt, hoef je ze niet uit elkaar te halen. Is in het belang van de dolfijnen.

Elk jaar wordt trouwens gewisseld tussen de bassins. Dus ze worden vaker uit elkaar gehaald.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:55

Nog een bewijs dat het Dolfinarium enkel uit eigen belang handelt.. :n Vind het zo triest.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:56

Heb trouwens negens beweert dat ik het goed vind om dieren van andere kuddes vaak te wisselen. En er is laatst nog door de mod gevraagd of we de discussie bij dolfijnen willen houden. Zullen we dat dan maar doe?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:33

Milkberry schreef:
Dolfijnen hechten alleen meer aan hun pod dan paarden aan hun kudde. Als je ze allemaal in een grote seapen stopt, hoef je ze niet uit elkaar te halen. Is in het belang van de dolfijnen.

Elk jaar wordt trouwens gewisseld tussen de bassins. Dus ze worden vaker uit elkaar gehaald.

Dolfijnen in het wild wisselen ook. Jammer dat je daar niks op zegt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:43

Maar in dat geval is het nog altijd hun keuze. En dat is in het Dolfinarium niet het geval.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:54

Ik mis je bewijs Maartje. Vandaar dat ik niet reageer. Lever nou eens een onderzoek aan waarin dat duidelijk is onderzocht wat niet afkomstig is van SeaWorld of Dolfinarium.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:21

Milkberry schreef:
Ik mis je bewijs Maartje. Vandaar dat ik niet reageer. Lever nou eens een onderzoek aan waarin dat duidelijk is onderzocht wat niet afkomstig is van SeaWorld of Dolfinarium.

Ik ben zelf dolfijnen wezen kijken vlak bij lissabon, wilde dolfijnen. Zij vertelde mij daar dat ze de dolfijnen aan hun rugvin herkennen en zo in de gaten houden welke dolfijnen komen en gaan. En dit wisselt. Dus, dat is mijn bron. Wil je het checken dan ga naa lissabon en ga rr naartoe en anders zal er vast wel iets op google te vinden zijn.

Kaus schreef:
Maar in dat geval is het nog altijd hun keuze. En dat is in het Dolfinarium niet het geval.

Zeker, maar zoals ik zei dat is altijd het probleem met dieren in gevangenschap houden.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:26

Een paar mensen uit Lissabon weegt voor mij niet op tegen wetenschappelijk bewijs, sorry. Ik ben niet overtuigd. Pas als er harde feiten op tafel komen, zwicht ik voor je theorie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:28

Daar worden al jaren studies gedaan. http://www.vertigemazul.com/en/

Geen theorie dus, gewoon feiten. Maar e kan et duidelijk niet hebben dat wat jij zegt niet klopt

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:29

Dan zou ik graag zo'n onderzoek willen lezen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:30

Kijk nu maar eens even op die site. Zij bestuderen de sado dolfijnen al jaren. Die zitten overigens altijd in hetzelfde gebied

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:33

Heb de site gecheckt. Maar lees nergens iets over een onderzoek specifiek naar het dolfijnen die de pod verlaten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:05

Kaus schreef:

Mooi verwoord!

Ik weet zo even snel niet of de familiebanden bij een dolfijn net zo sterk zijn als bij een orca, maar ik geloof van wel. Wat ik weet is dat mannetjes wel eens van pod wisselen om zichzelf eens lekker voort te planten. Maar komen altijd weer terug naar hun lieve mama.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:14

Maartje1990 schreef:
Milkberry schreef:

Dolfijnen in het wild wisselen ook. Jammer dat je daar niks op zegt.

Dat is dan wel zelf besloten, of i.i.g. door een van hen, nogal een verschil. De natuur an sich is enorm hard, letterlijk de sterkste/snelste/slimste overleeft. Echter zijn wij mensen, in mijn optiek, de enigste soort die echt misbruik maakt van zijn intelligentie t.o.v. andere soorten.

Dit proces is namelijk, van muizen fokken voor. . . tot walvisjacht en pelsdierenbont tot jagen voor plezier (zonder natuurlijk/ecologisch belang).

Hier gaat het voor mij mis. Ook deze manier van dieren houden valt, wederom voor mij, onder dezelfde noemer. Wij maken op een erg wrede, dier-onterende en egocentrische wijze misbruik van in dit geval dolfijnen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:44

Dan nog blijft het punt dat de dieren in het Dolfinarium er niet zelf voor kiezen. Paarden bij pensionstallen ook niet, daar heb ik ook mijn meningen over maar daar gaat de discussie niet over. Waar door de Mods ook al op is gewezen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:04

Kaus: ik zei niks over paarden (en het enige dat daar over is gezegt door de mod is om daar niet teveel op te focussen en dat deed ik al helemaal niet immers ik benoemde het niet eens ;) ). Wat ik wel zeg is dat zodra je dieren in gevangenschap gaat houden zij geen keus meer hebben waar ze wonen, wat ze eten etc. Dat is wat wij mensen dan beslissen. Dan ben ik van mening dat wij als mensen, in ons egoisme (immers wij willen dieren in gevangenschap houden!) ons uiterste best moeten doen om zo goed en zo kwaad als we kunnen die dieren in hun natuurlijke behoeftes proberen te voorzien. Mbt voer, (wel of geen) soortgenoten, leefomgeving etc.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:41

Dan voldoe je enkel aan de lichamelijke behoeftes. Een dolfijn is slim. Weet hoe groot die tank is.

Als je mij in een badkuip zet en me sterrenvoedsel aanreikt, word ik ook niet gelukkig.

Een behoefte van een dolfijn is ook het jagen en hun creativiteit kunnen uiten.. nu liggen ze te dobberen in een bassin waar ze geen kant op kunnen. Valt voor mij niet onder goed zorgen, zo goed en kwaad als dat gaat, voor een dolfijn.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:59

En ook niet te vergeten dat er een verschil is tussen wilde dieren en gedomesticeerde dieren in gevangenschap houden.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:07

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:12

Milkberry: ik vind ook niet dat daar op dit moment aan wordt voldaan hoor.

Xmercury: die behoeftes blijven hetzelfde hoor :) of vind jij het wel ok om een gedomesticeerd dier in een klein hokje op te sluiten?