Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilieke

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:51

super goed gelopen!
Is dit dan debutanten wat jij loopt?

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:04

emilieke schreef:
super goed gelopen!
Is dit dan debutanten wat jij loopt?

Blijkbaar wel (heb even in de oudere berichten gaan snuffelen).
Ik vind het super dat bij jullie in Nederland de laagste klasse lager wordt gesprongen.
In België moeten de beginnende (vaak jonge) honden meteen op large springen.
Bij jullie moeten ze niet meteen hoog springen en kunnen de honden wedstrijdervaring opdoen en lijkt mij heel goed voor het zelfvertrouwen van de hond.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:41

Klopt. Filmpje van Boco is debutanten.
Normaal loop ik daar ook in :Y) Alleen in Tolbert niet.

Vind het aan de ene kant wel goed zodat ze ervaring op kunnen doen. Ook met de palen dat, dat er maar 6 zijn ipv direct 12.
Aan de andere kant, mijn hond gaat echt super hard en door het lager springen kan hij nog harder en dat is wel het nadeel

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:01

Het is inderdaad debutanten. Vind het wel super inderdaad dat we debutanten hebben en dat het lager is. Voor de ervaring voor de hond en handler is het mooi. Maar aan de andere kant vind ik de overgang voor een grote hond wel groot van 40 cm naar 65 cm. 6 paaltjes had voor mij niet gehoeven maar voor een jonge hond misschien wel verstandiger.
Denk ook als ik in Belgie had moeten lopen dat we nog langer hadden gewacht met starten i.v.m. de hoogte

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 12:30

Kleine meisjes worden groot. Over 10 dagen is Sarah 8 maanden. En ze is vandaag voor het eerst loops geworden. Dus nu mag ze een rompertje aan met een verbandje er in!

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:27

Mn Duitse Herder (8) id nu ook loops maar die heeft niks om. Die houdt zich zelf echt ontzettend schoon

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:34

Mijn schat Boco is op het moment ziek. Eet heel slecht en is de afgelopen tijd al erg afgevallen (lees 4kg) blijkbaar loopt hij er al langer mee. Het lastige is dat hij niet ziek oogt. Gewoon lekker actief enzo. Afgelopen week naar de Da geweest. Hij had veel last van diarree en af en toe braken. 2 kuren meegekregen en moest hem veel rijst (darmvulling)geven. Maar zelfs dat eet hij nauwelijks. Iemand nog tips wat hij eventueel zou eten? Hij drinkt gelukkig wel. De diarree is op moment over en hij braakt ook niet meer maar eten gaat erg moeizaam.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:07

Ik heb geleerd dat zolang ze genoeg drinken dat ieder beetje eten dat er in gaat positief is. Makkelijk verteerbaar en makkelijk weg te werken dingen vallen dan vaak wel in de smaak, brokken meestal niet.

Hoe lang eet ie nou niet?

Lupa en ik zijn gister en vandaag in limburg geweest. We zijn bijna thuis. Even op bezoek bij pony. Heerlijk om met die hond op pad te zijn!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:17

Beterschap voor Boco!

Ik geef altijd een paar dagen pens als ze last van hun ingewanden hebben, dat vult de darmbacterien aan als die verhoudingen scheef zijn door de diarree.

Isis is heel erg rustig vandaag, dat past mij wel. Slaapt lekker op de bank of ligt bij mijn voeten terwijl ik met lamshart en zalm in de weer ben om beloningssnackjes te drogen.

Ze past zich sowieso voorbeeldig aan aan mijn beperkte loopvermogen. Dagelijks een wandeling van ca 20 minuten in het bos en mevrouw is weer tevreden, al verheugen wij ons samen op betere tijden zodat we weer dagelijks echt eropuit kunnen en dat een uurtje weer een klein rondje is.
Ik moet daar toch nog wel 3 maanden vooruit trekken voordat dat weer kan na mijn voet-operatie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:20

wat een prachtige honden komen er voorbij, heerlijk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:27

Beterschap met Boco

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:27

Beterschap met Boco

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:31

Dank jullie Weet niet precies hoelang het nu is hij eet wel eens vaker een dag niet namelijk. Hij is altijd al 1 die niet regelmatig eet. Het is ook niet dat hij helemaal niks eet maar af en toe een dag niet en dan weer een klein beetje het gaat in ups en downs. Ben er inmiddels achter dat hij smiddags na de wandeling een beetje trek heeft. Wat hij wel lust op het moment zijn de lam en rijst worsten van de jumbo. Niet echt goed maar alles is beter als niks.
Vers eten wil hij absoluut niet hebben op het moment terwijl hij her normaal wel gek op is. Wou hem ook graag overhebben op kvv (diepvries ligt al vol) omdat hij op brok ook altijd onder zijn gewicht bleef en niet meer opeet en daarom zag ik hem ook al afvallen maar voor dat ik dat kon gaan voeren werd hij ziek.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:56

Heb je een beetje vette KVV gekozen, daar komen ze vaak mooi van bij.
Op het moment is het beter dat hij wat eet, dan wat hij eet zolang hij er maar geen diarree meer van krijgt en er niet in blijft hangen om alleen maar "slecht" voer te eten.

Toen mijn Bulldog aan de diarree was van de antibiotica gaf ik haar gekookte rijst die ik een beetje op smaak maakte met Kivo vis-kip. Die vis lucht is zo verleidelijk dat ze overstag ging en begon met eten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:01

mandje schreef:
Mijn schat Boco is op het moment ziek. Eet heel slecht en is de afgelopen tijd al erg afgevallen (lees 4kg) blijkbaar loopt hij er al langer mee. Het lastige is dat hij niet ziek oogt. Gewoon lekker actief enzo. Afgelopen week naar de Da geweest. Hij had veel last van diarree en af en toe braken. 2 kuren meegekregen en moest hem veel rijst (darmvulling)geven. Maar zelfs dat eet hij nauwelijks. Iemand nog tips wat hij eventueel zou eten? Hij drinkt gelukkig wel. De diarree is op moment over en hij braakt ook niet meer maar eten gaat erg moeizaam.

Laat de pancreas eens controleren? Lijkt op wat Tender heeft (had), hij heeft zijn pancreas ontstoken en staat op medicijnen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:13

Op moment gaat hij steeds wat meer eten. Hoop dat het doorzet.
Ik heb gekozen voor Lotgering en inderdaad omdat dat een wat vettige kvv is. Zal eens zoeken of ik dat kan vinden hier in de buurt de Kivo vis/kip.
Laatst bijgewerkt door mandje op 15-11-15 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:14

mandje schreef:

hoop het ook

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:24

mandje schreef:

Beterschap voor je hondje!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:09

Even een update en een vraag misschien hebben jullie een idee.
Met Boco gaat het steeds beter. Word alweer lekker ondeugend het teken dat hij weer aan het werk wil. Hij eet ook best goed alleen wil het lotgering kvv niet eten. De smuldier pens(bekent voor hem) ging er wel heerlijk in. Maar schotel ik totaal met pens voor loopt hij erbij weg. Nu is hij nooit echt van het nieuwe eten geweest. Weet iemand hoe ik hem er aan kan laten wennen? Zou mengen misschien werken. Of denken jullie dat hij het helemaal niet zou gaan eten?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:12

Misschien als beloning geven?
Geen idee of het werkt, maar als hij iets braafs doet dat je dat als beloning geeft en misschien wil die het dan wel aannemen en kan je meteen kijken of die het echt lekker vind of dat ie gewoon echt niet wil hebben

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:25

Heb ik ook al geprobeerd werkt helaas ook niet.

Maar dat zegt ook niet of hij het wel of niet lust. Hij doet dat met veel dingen := om vervolgens een dag/paar dagen later wel op te eten :p

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:01

Hmm.. ik heb werkelijk geen idee...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:03

Gewoon het voer geven wat ie wel lust? Of denk ik nou te simpel? :+

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:10

Ik heb vandaag nog wat smuldier gehaald. Vanavond maar eens mengen hopen dat dat werkt en dat hij het wel lust.

Denk je inderdaad wat te simpel voor mijn hond want ik weet namelijk niet of hij het wel of niet lust :P . Omdat hij aan nieuwe dingen eerst altijd moet wennen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:19

Dan mengen inderdaad. En de hoeveelheid nieuw vlees steeds een beetje opschroeven.
Maar waarom moet hij over op ander voer? Dat heb ik even gemist denk ik.

Als de dieren bij mij iets al graag eten en ze doen het er goed op, dan ga ik ook niet verder experimenteren. Goed is goed toch?