Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:54

@ Lisitano: dummy training klinkt ook heel gaaf! Leuk dat Manu 't zo goed doet :D
@ xTiffani: haha, snap dat je trots op 'm bent! Leuk dat jij dit ook hebt gedaan :D

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:40

Mag ik me even melden? Hier ook een trots hussenmens. Wij steppen nu al een paar jaar hobbymatig, daarnaast loopt mijn hond komende winter alweer voor het 5de seizoen in teamverband voor de kar.
De grote droom is (natuurlijk) een eigen sledehondenteam, maar het zal nog wel wat jaren duren eer die werkelijkheid wordt.

Ik ben tegenwoordig niet meer zo actief op fora, maar het leek me leuk dit topic te volgen. Hierbij gelijk ook even een foto van mijn bolle.

Afbeelding

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 01:14

Cody :D

Knapperd!

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 02:14

Crap, we zijn geïdentificeerd. :')

Ik denk hier verder wel dermate incognito te zijn om mijn vraag te stellen. Hoe komen jullie hussen eigenlijk aan hun namen? Hoe zouden jullie een eventuele volgende poolhond noemen? Ik zit met de handen in het haar, mijn maandenlange internetzoektocht leverde niks op en de tijd begint te dringen.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:20

Wat een knapperd Ushanka <3
Voor Kayuhs naam heb ik internet afgespeurd naar eskimonamen die ik qua klank en betekenis mooi vond en die bij Kayuh paste. Top drie daarvan gemaakt en uiteindelijk werd 't dus Kayuh :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:34

Ushanka schreef:
Crap, we zijn geïdentificeerd. :')

Ik denk hier verder wel dermate incognito te zijn om mijn vraag te stellen. Hoe komen jullie hussen eigenlijk aan hun namen? Hoe zouden jullie een eventuele volgende poolhond noemen? Ik zit met de handen in het haar, mijn maandenlange internetzoektocht leverde niks op en de tijd begint te dringen.

Wat een knapperd zeg!

Manu is vernoemd naar Manu Tuilagi, een rugbyspeler. Hij was van mijn ex en die was fanatiek rugbyer. Ik vond het wel een stoere naam.

Ik vind Siberische namen wel extra leuk voor Hussen. Deze komen uit sprookjes/verhalen:
Marfusjka
Mergen
Muromec
Matjusjka
Miluka
Myschka
Baikal
Shorian
Yakut
Nenets
Khakass
Dolgan
Buryat
Ket
Mansi
Nanai

Anderen:
Artyom (betekent volger)
Esfir (ster)
Dima
Alyona
Feofan
Fedor
Faddey
Galina
Lesya

Nouja dat zijn er een paar :D

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:26

Shdaow en jessy zo heten ze al toen we ze kochten dus hebben we ze niet verandert.
Shasta komt van de film snow buddys met 5 van die goldenretriever pups en dan vinden ze 1 husky pup en die husky pup heet shasta

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:28

All onze dieren zijn vernoemd naar Leauge of legends :') Behalve de border, die had zijn naam van de oude eigenaar gehad.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:57

De hussen heb ik in het asiel waar ze terecht kwamen nieuwe namen gegeven die wel dezelfde klank hadden als hun orginele namen (Poyraz nu paco en Asi nu Aggy) maar die makkelijker uit te spreken waren.

Wist toen nog niet dat ze na half jaar intensief door mij en een collega te zijn verzorgd en daarna een jaar bij een nieuwe eigenaar te hebben gewoont wij ze uiteindelijk terug hebben (zou 3 weken oppassen dat is komende week 1 jaar. Eigenaar nooit contact opgenomen)

Wij delen de verzorging omdat wij beiden al 2 honden hadden. Nu dus samen 6 grote honden. Voor allen gelukkig geen probleem om dan hier dan daar te leven en dan deel bij mij dan deel bij haar. Net wie wanneer werkt (beiden ploegendiensten).
Ideaal voor de honden zo.

Heb heb nooit iets met husky's gehad. Huskys horen niet in Nederland vond ik zelfs.
Echter inmiddels 2 seizoenen achter de rug qua sledehonden sport en ik ben volledig om!! Volgende bewust aangeschafte hond zal ook een sledehond worden. Ik vermoed ook husky maar kan ook tamaskan zijn waar husky in zit. Weet het nog niet.

Voorlopig genieten van deze honden in elk geval en van het samen fietsen en steppen in de wintermaanden.

Ook hier een droom ooit een eigen team voor de kar te hebben maar dat zit er voorlopig niet in.

Ik zou een husky van iemand over nemen voordat deze 2 op mijn pad kwamen. Die hond had ik vanaf eerste ogenblik een giga sterke band mee. Echter doordat deze 2 er tussen kwamen en ik toen nog geen eigen woonruimte had kon ik hem niet nemen. Heb hem daarna nooit meer gezien :( dat blijft enorm moeilijk en kan alleen hopen dat hij een fantastisch leven heeft nu als hij nog leeft....
Ter ere van hem weet ik al wel de naam voor mijn volgende reu maar nog veel liever zou ik hem opeens op marktplaats of op dierenasiels tegen komen. Ik zou hem zo ophalen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:02

Ooooh wat is die knap! <3

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:11

Mooie hus Ushanka <3 En welkom natuurlijk :D

Ayra heeft haar naam te danken aan Game of Thrones :') Een meisje daar heet Arya, maar wij spraken het altijd uit als Ayra (dus de y voor de r). Mijn broer heeft haar gekocht en heeft ook de naam gekozen. Hij vond Ayra een leuke naam en daar waren wij het mee eens. Dus dat is het toen geworden :)

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:28

Dank voor de complimenten!

Leuke namen komen er langs. Wat grappig dat velen hier hun hond naar een persoon/personage vernoemd hebben. Dat is nou juist iets wat ik graag wil voorkomen. Hoe vaak ik vroeger de vraag "en waar is Zack?" niet hoorde, omdat mensen de naam van mijn hond direct koppelden aan "the suite life of Zack and Cody". Vreselijk irritant, en dat terwijl mijn hond zijn naam al had voordat die serie überhaupt in NL uitgezonden werd.

Lisitano, bedankt voor het meedenken, maar volgens mij vergis je je in sommige namen. Veel uit je eerste lijstje zijn geen sprookjesnamen, maar plaatsen of volkeren. Eentje die je genoemd hebt betekent 'moedertje' (en een andere is letterlijk de naam van míjn moeder, je hebt daar serieus 3 van mijn familieleden staan :') ). Kan me goed voorstellen dat je er als niet-Russisch sprekende weinig associaties mee hebt en dat ze leuk en exotisch lijken, maar ik vind ze persoonlijk heel cliché en knap er echt op af.

Mijn nog naamloze teefje is geen Siberische husky, maar komt er wel bij in de buurt (ook een poolhond). Ze is nu zo'n 5 dagen oud en ik word gek, want wat is dit namengedoe moeilijk. :( Leuk om jullie keuzes te lezen, geeft toch wat inspiratie.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 01:42

Oh echt? Ik heb deze ooit opgeslagen uit een lijst op Google waar ze zeiden dat het namen uit sprookjes waren :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:46

Ik ben helemaal gek van slavische cultuur en had al lang de gedachte Boris in mijn hoofd, vind het zo'n leuke naam. Achteraf vind ik Blin/Blyn ook een leuke naam, wel wat minder gepast haha.

Hier is eindelijk het hekwerk bijna af voor mijn scharminkeltje. Meneer kan nu los door de tuin lopen, zo verliefd <3

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 02:15

@ iedereen van de discussie over de warmte: mijn Denv kan best in het zonnetje liggen... Soms wilt hij het juist! Dus hij kiest een raam waar de zon door komt en gaat daar heerlijk 'zonnen'....
Maar hij komt net zo makkelijk ergens een cool plekje zoeken!
En laatst hebben we airco in ons huis laten installeren en het leuke om te zien is dat Denver dankbaar gebruik maakt van de airco hihi ! Hij ligt languit precies waar de wind van de airco ligt hihi!
Maar het is gewoon net waar hij zin in heeft op zijn moment ( wat waarschijnlijk herkenbaar klinkt voor jullie!) hij voelt wat hij wilt op welk moment!

@ Uskhaka : wat een prachtige hus heb je! En veel succes! Heel gaaf!
Mijne is een 50 % hus! Met 2 blauwe ogen!! Zijn pap is een husky en z'n mam is een kruising tussen rottweiler en Bordeaux dog... Als je naast mijn naam klikt op : geplaatst.... Dan zie je foto's wat ik heb verzonden in dit topic van m'n mooie kruising :D

En over namen gesproken....... Ik wilde graag een naam die je niet veel hoort..
Dus eigenlijk in de korte tijd dat m'n vriend en ik heb besloten onze pup te hebben heb ik binnen 24 uur een naam verzonnen... Dus hij was nog even een paar uurtjes naamloos toen we hem hadden...
Oké , zoals gezegd ik wilde geen veel voorkomende naam,,,dus na Google werk had ik een aantal namen...en ook tegen mijn vriend verteld... En de naam Denver kwam niet uit onze hoofd... Dus samen besloten hem Denver te noemen! ( en nee,, hij is echt niet vernoemd naar de plaats Denver in Amerika pf naar de zanger John Denver , want beiden wisten we niet van het bestaan hihi!! We vonden het gewoon cool klinken!!)

@blazeit: wat fijn dat je zon goede vooruitgang hebt!! En eigenlijk vind ik Boris echt passen en echt een coole naam!!!!!!!!

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 03:16

Mijn hond heeft eigenlijk nooit last van alleen de warmte, het is hier altijd een combinatie van warmte en een hoge luchtvochtigheid. De afgelopen dagen waren niet uit te houden (voor ons beiden), maar als het minder benauwd is dartelt hij zelfs met 30 graden nog vrolijk rond.

Ik ben momenteel mijn spullen aan het inpakken aangezien we volgende week vliegen naar Oost-Europa. De kennel staat al klaar, nu nog het laatste papierwerk afronden. Helaas ontsnappen we niet aan de hitte, want ik hoorde vanmiddag dat het ook daar bloedjeheet is. Bummer. -O-

@01san, ik moet eerlijk zeggen geen fan te zijn van kruisingen (nou heeft mijn reu ook een scheutje mal door zich heen, maar de volgende die hier komt is raszuiver). Je hond heeft wel een geweldig leuke naam vind ik. Echt mijn stijl, Engels en dan ook nog een eindigend op een medeklinker, daar hou ik van! Heel mooi! Persoonlijk vind ik het vinden van een passende tevennaam een stuk moeilijker dan een reuennaam, geen idee waar dat door komt. Voor een potentiële nieuwe reu zou ik al een heel lijstje klaar hebben liggen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 03:33

Ah Dankje Ushanka! Wat een lief compliment over zijn naam!!!! (Oja over het Engels, ik wilde graag een makkelijk uitsprekende naam in Engels , aangezien mijn vriend Engels is, en fam en vrienden! :D leuk dat het je opvalt!!!!)

Ik snap dat je geen fan bent van kruisingen! Wij waren niet persee opzoek naar een kruising maar hij kruiste onze pad echt! En geen spijt!
Heb je de foto's gezien van Denver Als je naast m'n naam op geplaatst klikt? Ben wel benieuwd wat je van hem vind!! Qua uiterlijk!!

Wat gaaf dat jullie naar oost Europa vliegen zeg!! Wauw!! Hopelijk valt het weer nog mee voor jullie!!

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 05:09

Ja, de naam is echt heel leuk. Zou zo aan mijn eisen voldoen, aangezien ik ook een Engelse naam zoek. :D

Ik heb je foto's gezien idd. Tja, wat ik van zijn uiterlijk vind.. Het is een beetje poedersuiker om te brengen, maar imho is je hond niet gebalanceerd in verhouding. Hij heeft echt een krachtige molosserkop, terwijl hij er lichamelijk best klein en ietwat iel uitziet daarbij (oftewel hus). De achterhand lijkt me wat aan de steile kant op de standfoto's en graag zou ik wat meer borst en breedte zien. Het is kortom wel te merken dat beide ouders heel verschillend waren qua bouw (of hij moet nog puber geweest zijn op die foto's). Trek je er maar niks van aan want zelfs op mijn eigen hond heb ik genoeg kritiek. Verder ziet hij er zeker wel enorm lief uit. Mooi dat je niks wat rimpelactie betreft bij hem ziet, terwijl dat toch iets is wat molossers vaak hebben. Heel soms zie ik raszuivere hussen met zo'n rimpelvoorhoofd en ik vind dat echt drie keer niks.

De verschillende oorstanden geven hem een heel schattige tint trouwens. :j

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 06:17

Dankje Ushanka: het geeft niks iedereen mag z'n mening geven!! De mening wat ik altijd krijg is: WOW welk ras is het? Dus ik vertel de kruising,... Ze zeggen allemaal wauw hij is echt speciaal met z'n bruine vachtje en die blauwe sprekende ogen!!
En wat ik leuk vind van jou is dät je helemaal op gaat in de bouw! Vind ik interessant! Ik zeg altijd tegen he : ben je nou een husky of een Bordeaux dog of een rottweiler! Als grap!
Maar ik snap wat je bedoeld, hij heeft inderdaad een bredere kop en inderdaad het lichaam van een husky en z'n staart is ook als husky maar niet zo heel erg aardig als een husky, maar toch nog erg harig! Hihi..
Vind je mening erg interessant!
Ik kijk ook erg vaak naar z'n bouw en hij is wel iets breder geworden,, ik hoop dat hij nog ietsje breder wordt maar helaas heeft hij de genen van: nu eet ik veel deze 2 dagen en de volgende 2 dagen weer minder...... Is ook lastig....

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:07

Afbeelding
Houden jullie husky's ook zo van ijsklontjes?
Denver heel erg! Zodra ik naar de koelkast ga voor ijsklontjes ( ingebouwd in de koelkast) , staat hij al naast me te bedelen :') ..
M'n schoonzusje weet dat ook en ze zag een filmpje van een grote ijsbal gemaakt in een ballon.. Ze stuurde het me en dat heb ik natuurlijk uitgeprobeerd :D
Resultaat: een hele blije hond rennend met de ijsbal en spelen en dan weer liggen en spelen!
Jammer genoeg kan ik geen filmpje uploaden..
Afbeelding
Afbeelding

2 screenshots uit een filmpje :
Afbeelding
Afbeelding

De ballon uit de vriezer en half uitgepakt:
Afbeelding
Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:02

Wat een leuke foto's San :) Ayra houd wel van ijs, maar doet niet zo dol als Denver hier :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 12:23

Ja hier ook een hond die zich dagen lang met ijsklontjes kan vermaken !

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:46

Haha hier nog zo'n ijsgek, vooral als ik er een paar brokjes in doe :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:49

oh heerlijk, wat een leuke foto's komen er weer voorbij!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:30

Ushanka schreef:
@01san, ik moet eerlijk zeggen geen fan te zijn van kruisingen (nou heeft mijn reu ook een scheutje mal door zich heen, maar de volgende die hier komt is raszuiver). Je hond heeft wel een geweldig leuke naam vind ik. Echt mijn stijl, Engels en dan ook nog een eindigend op een medeklinker, daar hou ik van! Heel mooi! Persoonlijk vind ik het vinden van een passende tevennaam een stuk moeilijker dan een reuennaam, geen idee waar dat door komt. Voor een potentiële nieuwe reu zou ik al een heel lijstje klaar hebben liggen.

Waarom niet?
Als je een doordachte kruising fokt kan het fijn uitpakken. Ik ben groot voorstander van outcross in de fok, dat zou een hoop problemen bij rashonden op kunnen lossen. De meeste Mal x Hus kruisingen vind ik overigens goed geslaagd, minder hysterische van de Husky en het minder serieuze van de Malamute.

Ushanka schreef:
Heel soms zie ik raszuivere hussen met zo'n rimpelvoorhoofd en ik vind dat echt drie keer niks.

Mijn hond heeft een frons en ik vind dat juist veel expressie geven. Grappig hoe smaken verschillen ;)