Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:21

WenK schreef:
De pups zijn geboren. Afgelopen donderdag al. Over 2 weken mogen we komen kijken, ik ben heel benieuwd! Het is nog niet bekend welke pup voor ons gaat zijn, dus dat blijft nog even spannend.

Is toch bij de fokker van mijn hond he? Breezy thorn valley?

Zijn mooie pups, heb je voorkeur voor kleur en geslacht?

WenK

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:52

Klopt Diandra. Ik wilde graag een teefje en geen merle. Er zijn 3 black tri teefjes , 1 red tri teefje, 1 blakc teu reutje en een blue merle reutje geboren en wij komen in aanmerking voor een black tri teefje. Over 2 weken voor t eerst kijken.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:20

WenK schreef:
Klopt Diandra. Ik wilde graag een teefje en geen merle. Er zijn 3 black tri teefjes , 1 red tri teefje, 1 blakc teu reutje en een blue merle reutje geboren en wij komen in aanmerking voor een black tri teefje. Over 2 weken voor t eerst kijken.

Ow wat leuk, ik zag de pupjes al voorbij komen op facebook! Wachten duurt lang.. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:46

assie schreef:
Als je naar shows wilt zou ik het misschien doen. Maar anders niet. Het is imo een fokfout, al verschillen daar de meningen over. En ik vind het 'oneerlijk' om dat te verbloemen

Geen fok fout of fout waar je niet mee mag fokken,dacht dit ook maar dus niet.want zijn op inventarisatie geweest rasvereniging en alle honden waren goed en binnen de rasstandaard geen fokfouten of uitsluitingen vor de fok.dit omdat mensen plakken en je dus nooit weet of de hond geplakt is of niet. Dus zeker geen fout

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:50

Fotsy schreef:
Oortjes worden geplakt omdat ze klein zijn en er kans bestaat, ik zeg kans, dat ze helemaal omhoog komen te staan zoals bij borders. Laat dit nu net verboden zijn bij aussie's. Ik zou er wel graag ooit mee willen fokken.

Het is zeker niet verboden,ze zien het liever niet.maar geen fout hoor

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:51

XxDiandraxX schreef:
WenK schreef:

Ow wat leuk, ik zag de pupjes al voorbij komen op facebook! Wachten duurt lang.. ;)

Wachten duurt heel lang.... ;) Maar we hebben het er voor over hoor!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:52

Nimmy schreef:
Suus___ schreef:
Heb even snel een foto van Storm gemaakt, dus eindelijk recent :)

[ [url=m/ADv3IO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje! Mooie ogen

Dankjewel!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:28

keona schreef:
Fotsy schreef:
Oortjes worden geplakt omdat ze klein zijn en er kans bestaat, ik zeg kans, dat ze helemaal omhoog komen te staan zoals bij borders. Laat dit nu net verboden zijn bij aussie's. Ik zou er wel graag ooit mee willen fokken.

Het is zeker niet verboden,ze zien het liever niet.maar geen fout hoor

oh ok dank je wel, ook in het Belgisch Stamboek? want die zijn strenger dan het ASCA, je mag in het ASCB niet fokken met bijvoorbeeld een HD C, wat wel mag in het ASCA)

vind het niet erg hoor dat plakken, wat onze heer niet geeft, geeft het potje :+ , zeg ik altijd, wij verbloemen onszelf toch ook wel en als ze het liever niet zien, ben ik niet diegene die dat gaat tegenspreken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:09

Ik heb het over de nederlandse ras vereniging ascn niet asca.en nl en be zullen denk wel zelfde regels hebben

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:31

Fotsy schreef:
Tigress schreef:
Klopt, mijn corgi zijn oortjes hangen nog. Als die niet gaan staan, gaan we een handje helpen :) Nu beginnen zijn oren (Jarvis is bijna 12 weken) stevigheid te vinden. Maar goed ook, want anders helpen we een handje :))
Al heb ik een vermoeden dat, na mijn "dreigement" om te gaan plakken, de oren zo geschrokken zijn dat ze het zelf maar gaan doen :')

_O- :') had ik misschien ook eerst moeten doen, ze angst aan jagen, gingen ze waarschijnlijk vanzelf al lager hangen _O-

wat leuk wenk, dat vraagt om foto's :o

as we speak hebben zijn oortjes het idee opgevat om maar druk bezig te gaan met uitvouwen naar de goede stand :') Ermee dreigen heeft hier gewerkt dus _O-

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:45

Wat een droppie!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:55

Lange tijd geleden eens gereageerd hier.
In de tussentijd hebben wij afscheid moeten nemen van Lungo.
Hij heeft net geen 6 jaar mogen worden.

inmiddels is er een nieuw aussie vriendinnetje in ons leven. Ik heb 2 jaar gewacht op een pup van deze specifieke teef. en ondanks dat we Lungo nooit vergeten. zijn we blij met een clown in huis. ze was sowieso wel bij ons gekomen ook als Lungo nog had geleefd.

light it up A groovy kind of love (Guapa)

een red tri meisje van nu 6 maanden

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:25

mandy sterkte met het verlies, altijd enorm aangrijpend als je een vriend moet afgeven en zo jong nog
knappe meisje heb je nu mmmmmm, mag ik misschien eens rara vraag stellen maar waarom wou je specifiek van die teef eentje? kleur, afstamming?

geen paniek geen paniek, ik krijg dit er wel weer af :P

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 17:59

Wat erg om je hond zo jong te verliezen! Hoe is het gebeurd als ik vragen mag?!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:19

Sterkte

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:48

Zoals het er nu uitziet mogen wij tzt een black tri teefje in ons huis verwelkomen. Ik ben heel benieuwd....

De vader heeft trouwens blauwe ogen en hoewel ik dat bij een blue merle prachtig vind hoop ik dat "onze" pup dit niet heeft. Weet iemand toevallig iets over de vereving hiervan?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:11

WenK schreef:
Zoals het er nu uitziet mogen wij tzt een black tri teefje in ons huis verwelkomen. Ik ben heel benieuwd....

De vader heeft trouwens blauwe ogen en hoewel ik dat bij een blue merle prachtig vind hoop ik dat "onze" pup dit niet heeft. Weet iemand toevallig iets over de vereving hiervan?

Afgelopen jaar hebben we zelf een nest gehad. Ouders beide bruine ogen, vader en opa van de teef wel blauwe ogen. We hadden er een pup bij zitten met blauwe ogen.
Op de foto van een week geleden, 11 maanden oud.. Ze worden zo snel groot. <3

Afbeelding

Afbeelding

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:02

@fotsy dank je wel.
Ik heb die teef toen gezien op show en was er direct qua uiterlijk en karakter helemaal verliefd op. Ze sprak me zo aan.
Het was het wachten waard Guapa is een kopie in uiterlijk en gedrag van haar moeder.

Lungo kreeg acute lymfeklierkanker. van de ene op andere dag lymfeklieren zo groot als knikkers. Binnen 6 weken was hij er niet meer.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:07

Mandy,oh wat tof dat je zo verliefd was op mams, geweldig gewoon, soms kan je echt hebben, ja die is het gewoon

amai zeg das snel gegaan dan, oh is zo een verdriet, een leegte, een gemis, heeft tijd nodig om dit te plaatsen, onze hond is in januari ingeslapen. Het doet toch echt heel veel pijn, ze zijn tenslotte toch een deel van je familie. Gelukkig hebben we nu een lief zot knuffeltje terug.
Een leven zonder hond, is geen leven

bryce27 knapperd <3

geen verstand van oogkleuren :o

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:51

Vandaag eigenlijk een fotoshoot gepland met Blitz (red merle) die we gewonnen hadden. Helaas was het weer niet zo mooi vandaag dus besloten de shoot te verplaatsen. De honden waren al gewassen dus dan zelf maar met de camera op pad gegaan..
Afbeelding

Inmiddels 11 jaar en 7 maanden, onze allerliefste en beste vriend, en ook onze eerste aus. We zijn nog iedere dag blij met hem, onze lieve oude knuffelbeer <3
Afbeelding

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:32

<3 <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:38

<3 <3

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:46

Ik kom even rondneuzen in jullie topic :+

Inmiddels 1,5 maand geleden hebben wij onze Tibetaanse Terriër op een leeftijd van 17 jaar en 11 maanden moeten laten gaan (afgelopen zaterdag zou ze 18 geworden zijn). Natuurlijk is het gemis heel groot, maar de stilte in huis is verschrikkelijk. vandaar dat we weer rustig aan op zoek zijn naar een ander hondje. Het heeft absoluut geen haast, maar we zijn wel aan het rondneuzen :)

Zelf vind ik een aussie helemaal geweldig :D mijn moeder blijft nog een beetje hangen bij de TT, maar stukje bij beetje probeer ik haar over te halen :+ :Y)

* Wat een absolute must is, is dat de gemiddelde leeftijd ongeveer tussen de 13-15 jaar oud moet zitten. Natuurlijk geeft dit geen garantie, het kan zomaar afgelopen zijn, maar zijn er werkelijk aussies die deze leeftijd halen? volgens wikipedia wel namelijk en dat maakt het interessant :)
* Aussies schijnen 'vaak' last te hebben van HD,ED, oogafwijkingen, epilepsie etc.. in hoe verre komt dit 'vaak' voor? sommige sites komen soms een beetje bevooroordeeld over...
* Waar vinden jullie dat ik allemaal op moet letten mochten wij de keuze op een aussie hebben laten vallen? wat moet ik allemaal weten over de aussie :D
* Hebben jullie misschien suggesties voor fokkers? Ik ben op zoek naar fokkers die op gezondheid fokken.

Natuurlijk heb ik dit ras nog niet helemaal uitgepluist, maar ik hoor het graag van de kenners
:j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:03

eerst en vooral sterkte, een vriend moeten laten gaan, doet altijd pijn.

ik ken er momenteel nog niet genoeg van maar ik weet dat de stamboeken strenger zijn op ziektes dan zelfs het ASCA.

zou alvast eens gaan rondvragen dan, in belgië zijn de wachtlijsten behoorlijk groot bij de erkende fokkers onder het ASCB

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:18

Sterkte dropneus95
Wel een mooie leeftijd <3

Altijd leuk zo n nieuw speeltje Afbeelding

Afbeelding