dank je wel pipo en ja zal af en toe een update geven haha
kraakte
Geplaatst: 27-03-15 07:12
Goedemorgen!
Nou Binkie is n beetje zielig deze week want hij is afgelopen Dinsdag gecastreerd. Gelukkig blijkt hij er tot nog toe weinig last van te ondervinden! Hopelijk blijft t zo! En hoe gaat t met alle kleine monstertjes hiero?
Ook even een update van emily. Ze vond smuldier echt helemaal niks. Ze at het echt alleen als ze echt honger had. Dus ze viel een beetje af. Bij de dierenwinkel gevraagd naar iets wat met versvlees te maken heeft en het liefst compleet. Heb toen van Prins de lam-rijst schijven meegenomen. Hier eet ze echt onwijs Goed van ze wordt al wat voller en als ik het bakje neer zet is het in 10 sec. Leeg. Ik geef nu 4-6 keer eten dat wil ik nog afbouwen maar omdat emily het zo gewend is om altijd te kunnen eten ben ik zo begonnen. Ik moet er nog meer structuur in aanbrengen even nadenken over voeding momenten dus.
Persoonlijk zou ik niet voor prins gaan. Maar begrijp je wel dat je ergens moet beginnen. Bij prins staat 20 gr per kilo hond.. dat vind ik dan weer echt weinig. Ik zou als je meerdere keren voert overgaan op 3 x. Jouw prinsesje kan heus wel een beetje honger kweken zodat ze meer gaat eten. Nu hou je haar muizehapjes in stand zeg maar. Uiteraard beslis je zelf, maar het is beter om eens goed honger te krijgen en een redelijk vol /tevreden gevoel te hebben dan elke keer muizehapjes. Een maag is een ballonetje.. als je eet word ie groter. Maar als je telkens maar een minihoeveelheid eet.. rekt ie niet uit en word ie een beetje stroef zeg maar. Dan wil het niet meer zo. Net als longen. Oppervlakkig ademen zorgt op den duur voor minder longinhoud,de uiteindes gaan verkleven en dat is onomkeerbaar. Nu is de maag geen long, maar wel een beetje hetzelfde principe. Snap je wat ik bedoel? Als jij de hele dag kleine hapjes neemt, zit je vol maar je doet er maar kort mee. Dan word je snachts wakker want je heb honger.. maag maakt maagzuur aan maar er is niets. Dus krijg je een vervelend gevoel (misselijk, maagzuur, gal) Eet je minder keer per dag, maakt je maag ook minder zuur aan tussetijds. Maar vind het wel heel leuk dat je toch doet en probeert. Dat is alleen maar goed. En je zit er net aan dus nog een hoop te ontdekken. Plus je moet weer wat vertrouwen krijgen omdat Emily natuurlijk niet zo lekker was. Heel begrijpelijk.
Ik geef emily 1-2 schijven per dag dus 200 gr. Echt super veel volgens de beschrijving maar anders vind ik het idd echt te weinig. Ik zal eens kijken of ik van naar 3 momenten kan gaan. Moet vast wel lukken.
Pijnstillers en rust.. Hopelijk herstelt het goed/snel..
Manon_S
Geplaatst: 27-03-15 19:00
Zou ik hier ook bij mogen? Vroeger toen ik klein was wilde ik altijd al een langharige chihuahua. En wat kreeg ik? Een Jack Russell haha. Maar inmiddels heb ik al een maand lang een hele leuke langharige chihuahua van 12 weekjes, genaamd Lily! Ze is erg ondeugend maar ook lief en totaal niet eenkennig wat je vaak hoort met deze honden.
weet ik niet. Ik ben blij en de hondjes ook.. ik heb in gouda op de markt kleine tennisballetjes kunnen scoren en zo'n tennisballenbotje van kong. Mini's weer blij!!!!
Manon_S
Geplaatst: 30-03-15 16:55
Hier nog een keertje Lily
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 30-03-15 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt