Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:15

Splash en Tilmar wat een schatjes! Echt ZO lief!

Loeslucky wat zei je? Blijf die foto's sturen! Lijkt me heel prettig als een fokker zoveel foto's stuurt.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:22

Jaaa! Ik zal tegen die tijd hier updates plaatsen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 17:29

Meegroeien is zeker leuk, maar het duurt ook zooo lang. Ik wacht al vanaf het moment van de dekking. :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:47

haha ik ben gelukkig vooruit gegaan, geen jaar meer maar max maart :).
Nu is het ook leuk, kater zoeken (ik zoek stiekem mee lol), testen waren goed, dus blij! En nu dan weer wachten op de volgende krolsheid, dekking, zwangerschap enz...ok duurt lang maar goed...als je kijkt hoe snel dit eerste half jaar van 2014 ging...het is zo kerstmis :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:15

Wat een gave foto's! Wax met z'n oogjes dicht <3, Knox lijkt al bijna volwassen, en een slapende beebie die erg op Betje lijkt (zal een dezer dagen ook weer eens wat uploaden).

Leuk hoor, beebievoorpret :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 13:23

Loes, leuk hoor mee zoeken naar een kater. Zoekt ze een bepaalde kleur? En al met al de tijd gaat ook best wel weer snel, Knox al 7 weken en Wax 5.5. Nog 5 weken mag ik ze eindelijk bezoeken en dan mogen ze al snel mee naar huis :+:

Prrrrr, ja ben benieuwd naar je foto's :D Knox lijkt idd bijna volwassen, ben heel benieuwd hoe groot ze zijn als ze met 14 en ruim 15 weken mee naar huis mogen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:18

Ik vond mijn kittens op de foto ook groot lijken, in het echt waren ze nog best klein! Toen we ze meekregen waren ze 1,4 kilo, nu 2 kilo. Dus ze groeien lekker!!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:53

ze zoekt een kater voor een andere poes die volgend jaar gedekt wordt. Daar was ik mee aan het helpen. Als het goed is de combi waar wij kittens uit krijgen bekend, alleen weet ik niet of ik dat al kan zeggen, ze heeft het nog niet op haar site staan. Maar goed, als alles goed gaat krijgen we net voor kerst de kittens :))))

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:50

Hihi, het duurt dan inderdaad wel heel erg lang! Maar je hebt wel echt babyfoto's van je katten. Dat heb ik nu niet echt. Maargoed, dan moet je wel een fokker hebben die veel foto's maakt en doorstuurt. Leuk ook dat je mee mocht kijken naar een kater!

Ik ben voor onze katten een mooie krabpaal aan het uitzoeken. We hebben een krabton staan, maar dat is eigenlijk niet genoeg. Ik wil graag dat ze meer de lucht in kunnen. Ik heb nu een link gevonden met palen van mooie stevige kwaliteit, en je kunt zelf bekijken hoe je de paal wilt hebben. Erg leuk! Het is wel duur, maar ik hoop dat we daar dan weer een aantal jaar mee door kunnen. Er zijn ook losse delen goed verkrijgbaar, dus als er iets stuk is, kun je dat gewoon vervangen.
http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Welkom.html

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:54

Tilmar, Knox weegt met zijn 7 weken al 900 gram := Daarom is zijn bijnaam ook Sumo, wordt een flinke kater. Wax zit nu ook in de 500 gram, zoals het hoort met 5 weken, nog iets achter maar hij doet het zo onwijs goed, het is zo'n sterk mannetje <3 Straks is er niks meer van zijn achterstand te zien.

Loes, je hebt de combinatie al eens gepbt ;) Dacht alleen dat ze nu een andere kater ging zoeken haha! Ik wil heel graag nog een white point sphynx kater met de tijd :D

Gaia, wat een onwijs mooie krabpalen. Inderdaad wel erg prijzig, maar wat je zegt als je er lang mee kan doen is dat een goede investering.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:05

SPlash, het is een andere combi geworden hahaha! de moeder van die poes die ik je appte wordt eerst gedekt, met dezelfde als waar ze de laatste keer kittens van heeft gehad. Ik krijg dus volle broertjes of zusjes van de poes waar ik zo weg van was. Ik geloof dat er uit die combinatie de vorige keer white point katers zijn gekomen maar dat weet ik niet zeker :)

Ik ga hier mijn krabpalen kopen, zijn vrienden van me, hebben dus krabpalen en een kattenhotel :)

www.dekattenkrabpaal.nl

maar ik ga even snuffelen op de site die je zei Gaia....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 18:40

Afbeelding

Stil hier zeg !!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:30

Ze zijn lief Splash!
Kunnen Knox en Wax goed samen opschieten?

Gaat het goed met aftellen? Had je nou al veel spulletjes gekocht? Jij hebt toch ook dat schildpad hol? Hier vinden ze hem leuk!

Ik ben op zoek naar een goed schepje voor de kattenbak.. Wat een goedkope rotdingen allemaal! Misschien omdat ik houtkorrels heb dat er slecht wat te vinden is.
Ik heb nu een metalen snoepschepje om de drollen en plasjes eruit te halen en een grotere schep met gaatjes om de korrels te zeven. Ik had wel 5 verschillende gekocht op internet :o twee kunnen er zo de prullenbak in. Wat een rotzooi :(
Terugsturen heeft ook geen zin ivm verzendkosten.
Ik zal zo wel even een foto plaatsen van mijn schepjes verzameling.

En Tijger was een beetje lomp bij mijn zoon omhoog geklommen.. Hij had een kras op zijn been waar het bloed uitdroop :(:)

Mijn man was een paar dagen weg en de katjes moesten wel weer even wennen aan hem! Ik ben sterk geweest, ze hebben niet op mijn bed geslapen!

Nou, genoeg avonturen Splash?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 19:40

Hahah jaaaa leuk tilmar!

OK even reageren hoor, zit op mijn telefoon dus gaat niet zo makkelijk.

Knox en Wax kunnen prima opschieten samen, alle kittens zijn vanaf begin af aan samen dus dat is super fijn. Wax heeft z'n achterstand helemaal ingehaald, het is zo'n pittig mannetje.

Aftellen, vandaag nog 8 weken en dan is mijn vakantie officieel begonnen, morgen nog 8 weken en dan ga ik ze halen. En over ongeveer 4 weken mag ik ze eindelijk zien.

Schildpadhol heb ik ook voor ze gekocht, leuk dat de van jou hem ook zo leuk vinden. Denk dat mijn mannen hem ook wel leuk zullen vinden. Het enige wat ik nog nodig heb voor ze is een litter robot maar daar kan ik rustig voor rondkijken.

schepje, zal zo eens een foto van die van mij maken dat is wel een fijn ding maar ik heb heel erg klonterend grit.

Autsj op benen klimmen is echt niet fijn, Pijnlijk voor je zoon! Wel knap van je dat je ze niet in bed hebt genomen dat doe ik je niet na hoor haha

Hoe lang zijn ze nu al thuis bij jou?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:04

Ik vind dat je best fanatiek gereageerd hebt op je telefoon!

Leuk dat de broertjes goed met elkaar overweg kunnen! Hoewel ik geloof dat dit bij Sphynxen niet snel een probleem is.
Echt super dat Wax zo goed gegroeid is, je ziet ook echt het karakter al he?

Dat schildpadhol is hilarisch als er een in zit en een bovenop, dan klapt ie in, grappig! Maar ze kunnen er ook lekker bovenop liggen, dan is het een mandje.

Ja, dat benen klimmen moeten we nog op een of andere manier zien af te leren. Tijger vindt het geweldig om in je nek te zitten, maar ja, daar moet je dan wel komen he? Ik heb wel het idee dat hij het voorzichtig probeert te doen. Maar dat lukt dus niet altijd..

Nou, ik vond het ook best moeilijk om ze op de gang te zetten hoor.. maar ja, als mijn man er weer zou zijn moest het ook. Ze gingen ook heel zielig miauwen, voelden mijn zwakte :o

Ze zijn alweer 6 weken bij ons! Ik kan het me nu al niet meer voorstellen zonder die lastpakjes.

Dit zijn al mijn schepjes :o Die bovenste is echt superslecht, lelijk gemaakt, ligt niet lekker in de hand en nog relatief duur ook. Weg ermee! De tweede is erg mooi en stevig, maar niet geschikt voor houtkorrels. De derde (een speelgoedschepje) is stevig, maar net te klein. De middelste is ok om te zeven, ligt goed in de hand. Het snoepschepje is erg handig. Het blauwe schepje is wel ok, maar een beetje slap. De laatste zat bij een kattenbak gaat ook nog wel. Ik heb er zelfs nog een die er niet opstaat. Die is misschien nog wel de handigste. Ik ga ze nu allemaal uitproberen!
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:28

Haha wat een collectie.... Wat zoek je precies voor schepje? Ik heb nooit houtkorrels gehad dus weet niet hoe dat schept. Ik heb een nieuwe telefoon en photobucket staat er nog niet op dus post hem morgen ff voor je. Hij lijkt volgens mij het meest op die grote witte in het midden...

6 weken alweer.... Jeetje wat gaat dat snel! Ik weet nog dat jij aan het aftellen was. En dat klimmen heeft Texas ook gedaan (hij lijkt qua trekjes echt niet op een htk kat) op een gegeven moment echt flink hard auuuu geroepen en hem er af gezet en daar is hij toen wel mee gestopt. Ben bang dat de nudisten het ook gaan doen, dus hun wil ik het ook afleren als dat lukt.

Als je ze een keer toe laat bij je s nachts is het helemaal moeilijk, dan blijven ze janken omdat Ze toch een keer bij je hebben geslapen. Mijn huis is helemaal open dus bij mij geen keus, wilde absoluut geen katten in bed maar Texas sliep vanaf begin af aan in mijn nek en Chuck lag altijd op het randje. Wordt straks druk met 3 in bed haha

En over Wax. Fokster zei vanaf begin af aan dat het een vechtertje was. Hij had het zo zwaar met alle krassen op zijn huidje te herstellen dat hij stopte met groeien. Maar hij was als eerste wakker om te eten en blèrde de hele boel bij elkaar, hij wilde gewoon. Daarom heeft ze niet opgegeven met hem en kijk hem nu :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:47

Ik heb dit setje van de Action:
Afbeelding
Bevalt me prima. :j
En om vers grit in de bakken te scheppen heb ik een medium maatbeker (ook van Action, zat in een set van 3)

Mo slaapt ook gewoon bij me, wel op haar eigen hoofdkussen en vaak ook een stukje dekbed over haar heen. <3
Toen ze er pas was sliep ze zonder eigen hoofdkussen, maar toen werd ik continue wakker met nekpijn en hoofdpijn, bleek later dus dat madam op mijn kussen kwam liggen en me heel hard wegduwde met 4 pootjes tegelijk :Y), waardoor ik in een rare hoek kwam te liggen met m'n nek. :')
Dus maar een eigen kussen gegeven en dat gaat goed zo. :j

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:35

Hey, er is weer leven :+
Wat een heerlijke foto weer Splash! Als je ze over 4 weken mag bezoeken verwachten we ook heel veel foto's, hè? }>
Tilmar, wij zijn toen echt even een paar keer flink boos geweest, toen was het snel over met omhoog klimmen. Nu komen ze vooral in onze nek zitten als we ergens zitten of als we ze zelf optillen, dan kruipen ze gewoon omhoog. Verder hebben wij vroeger ook houtkorrels gehad, die schepte ik niet uit. De bak verschoonde we gewoon om de dag. Dat werkte het beste. Nu hebben we inderdaad ook sterk klonterend grit. Dat schep je makkelijker uit dan houtkorrels.
Hihi, en Lor_1 haar Mo heeft een eigen hoofdkussen :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 09:19

Haha een eigen hoofdkussen voor Mo :+ Maar goed als dat de oplossing is is dat prima toch! Ik vind het wel gezellig als ze bij je slapen.

Tilmar; dit schepje heb ik, bevalt prima
https://www.dierenwinkelxl.nl/image/pic ... rticle.jpg

Gaia, zeker weten :D Ik neem mijn moeder mee zodat ze foto's kan maken. Vandaag is Wax precies 6 weken.

Ben echt op de helft nu, 8 weken geleden werd Chuck doodgereden, en over 8 weken ga ik de mannen halen! Yeaaah

Krijg net goed nieuws, over 3 weken mag ik al kijken *\o/* *\o/* *\o/*

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:07

Tilmar jou schepjes opsessie is een tikkeltje vreemd := Hopelijk ga je ooit, in dit leven, een echte band aan met een poepjesschep!

Splash over 3 weken al! ZÓ spannend, leuk!

Afbeelding
Ik wil deze! Zo'n schatje!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:44

Kristie, die is schattig. Heb haar al een paar x voorbij zien komen op FB. Alleen hou ik persoonlijk niet van torties, ik vind zo licht mogelijk het mooist. Maar ze heeft wel een lief koppie :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:47

OW ik vind dat donkere juist wel mooi! -Mijn wederhelft werkt niet mee, maar ik heb toch een berichtje gestuurd ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:50

Gewoon je wederhelft ontvoeren en dan even gaan kijken :D Dan kan hij geen nee meer zeggen haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:57

~~}> Goed idee!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:01

Hihi, zo werkt het inderdaad. Mijn man vond katten eigenlijk ook niet zo bijzonder, maar goed, omdat ik het zo graag wilde...nu is hij nog gekker met onze katjes dan ik :)
Kristie, wel een droppie hoor!