Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanelle schreef:Serama's vind ik ook echt sùper leuk. Hebben die snel ergens last van? Hmm, naar binnen komen zou toch niet lukken vrees ik, of het zou in de garage zijn en die is ook steenkoud. Die sebright: WAUW!!! Die had ik dus nog niet gezien, wat zijn die prachtig zeg. Maar aangezien ik ze dus nog niet ben tegengekomen, neem ik aan dat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn? Cochintjes zijn ook erg leuk.
Verkoop jij zelf kippen dan? Welke rassen en waar ergens? Mag ook via PB als je dat liever hebt...
Marie111 schreef:Shanelle schreef:Serama's vind ik ook echt sùper leuk. Hebben die snel ergens last van? Hmm, naar binnen komen zou toch niet lukken vrees ik, of het zou in de garage zijn en die is ook steenkoud. Die sebright: WAUW!!! Die had ik dus nog niet gezien, wat zijn die prachtig zeg. Maar aangezien ik ze dus nog niet ben tegengekomen, neem ik aan dat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn? Cochintjes zijn ook erg leuk.
Verkoop jij zelf kippen dan? Welke rassen en waar ergens? Mag ook via PB als je dat liever hebt...
Wij hebben Serama's in de winter 's nachts gewoon in een konijnenren in de garage. Hebben ze al twee winters overleefd. Als het 10 graden vroor ofzo deed ik nog wel een badlaken over de kooi.
Wat betreft het "niks" aan de eitjes te hebben. I.p.v. 1 ei, bak ik nu gewoon 3 eitjes in de pan.
Shanelle schreef:9m² afgesloten ren, maar als we thuis zijn en het weer het toestaat, dan mogen ze los in de tuin scharrelen.
Ik wil liefst 2 kleine kipjes: zijdehoentjes of serama's. Maar dan heb je weer niets aan de eitjes, toch? Hoewel dat eigenlijk niet belangrijk is voor ons, het zou alleen een leuke bijkomstigheid zijn. Liefst een sterk ras, wat niet snel met kalkpoten oid zit en ook liefst geen hete dozen... Maar ik heb me laten vertellen dat dit net wèl het geval is bij zijdehoentjes?
Ik hoef de kippen niet te knuffelen ofzo, dus dat maakt me niks uit, zolang ze maar braaf zijn (niet aanvallen). Kleur maakt ook niet zoveel uit (al ben ik dol op koekoek en speciale tekeningen), maar als het even kan wil ik wel graag 'mooie' kippen haha, het oog wilt ook wat, toch...
Hasiinaaax schreef:JAAA mijn kip is weer gaan leggen! Haar eerste eitje sinds ze bij ons is![]()
![]()
![]()
Het eitje is trouwens echt groot voor zo'n klein kipje. Bijna even groot als een supermarkt eitje..
Hoe gaan jullie het doen met oud en nieuw en de kipjes?
goeroe schreef:Hasiinaaax schreef:Hoe weet ik eigenlijk of de eitjes bevrucht zijn? Er heeft een haan bij gelopen , maar na dat ze het eitje gelegd heeft loopt ze er weer af en gaat ze haar gangetje weer..
Als een ei niet bebroed is kun je niet zien of het bevrucht is (gelukkig).
Hasiinaaax schreef:Weer een eitje vandaag , alweer een stuk groter en zwaarder dan eergisteren![]()
Hoe weet ik eigenlijk of de eitjes bevrucht zijn? Er heeft een haan bij gelopen , maar na dat ze het eitje gelegd heeft loopt ze er weer af en gaat ze haar gangetje weer..
goeroe schreef:Heb je je dan niet ook maar een klein beetje ingelezen voordat je aan kippen begon?
Zonder warmte van een broedse hen of broedmachine kan het vruchtje zich niet ontwikkelen en gebeurt er dus niets in het ei. Daarom zie je ook geen verschil tussen een onbevrucht ei en een ei dat weliswaar bevrucht is, maar niet de kans heeft gehad om zich te ontwikkelen.