Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:13

Och wat een plaatje zeg <3
Ja! Echt extra lang voorpret. Het fijne vind ik ook dat mijn ouders er ook achter staan. Ik heb natuurlijk de verantwoording voor mijn eigen hond, maar als Storm wordt uitgelaten dan pakken ze mijn hondje natuurlijk ook meteen even mee. Echt super! Ik kan haast al niet meer wachten! :D
Eerst nog even flink doorsparen voor alle spulletjes <3

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:55

Leuke foto!

Tigress , wel fijn dat je het nu al weet! Lekker sparen idd :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:08

Het wachten op onze pup gaat hier met een lach en een traan..

De pups zijn nu 4 weken oud en doen het super. We kunnen niet wachten tot ze 8 weken zijn.

Helaas is het wel heel onzeker of onze labrador Xanto de pup nog gaat meemaken. Hij is sinds vrijdag ernstig ziek en is aan het vechten voor zijn leven in Utrecht...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:14

Oh jeetje, sterkte! Ik zal een kaarsje branden voor jullie! :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:48

Hé bah, zo dubbel idd :'( Heel veel sterkte. Ik denk aan jullie!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:36

Bonna schreef:
Het wachten op onze pup gaat hier met een lach en een traan..

De pups zijn nu 4 weken oud en doen het super. We kunnen niet wachten tot ze 8 weken zijn.

Helaas is het wel heel onzeker of onze labrador Xanto de pup nog gaat meemaken. Hij is sinds vrijdag ernstig ziek en is aan het vechten voor zijn leven in Utrecht...

Oh wat sneu! Hoe is het nu met xanto?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:38

Tigress schreef:
En dan sta je ineens op de wachtlijst voor het toekomstige nestje <3
nog geen directe planning, kan nog even duren, maar ik had er zo'n geweldig gevoel bij. Van beide kanten :j Hele gerichte vragen ook, wilden veel weten over de situatie waar pupsel in terecht zou komen, en ik had gerichte vragen naar hen toe m.b.t. onder andere castratie, opvoeding vanaf daar etc.
Oftewel, met wat geluk heb ik mijn eigen pup volgend jaar ergens <3

Leuk tigress! Bij welke fokker komen ze vandaan als ik vragen mag, mag ook in pb! En natuurlijk foto's spammen he!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:41

Afbeelding

Nog even een foto van onze knappe dame <3

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:48

Wat een knappert Claudia!

Helaas hebben we Xanto laten inslapen. Het is onduidelijk hoe hij zo ziek is geworden en ze kregen hem er helaas niet meer boven op.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:08

Sterkte Bonna! |(

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:48

Sterkte Bonna... Y;(

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:42

Ik volg jullie ook, mn volgende hondje word een cardigan.....bij fokker uit polen , anna pol. Nieuwe bloedlijnen en zeer succesvol op shows, en super leuke lieve Honden! Ik ben al bij haar geweest, en zij is hele aardige vrouw, super leuke honden! Ze heeft momenteel nog een nestje...dus wie 10 uren wil rijden voor een leuk lief schattig cardigan, evt super leuk voor op shows en voor Fokkerij.

Voor de liefhebber die op zoek is naar een leuke corgy, https://www.facebook.com/anna.pol.5 dit haar haar fb wall.

Bonna sterkte met t verlies, maar de mooie herrinering aan xanto, moet toch ook wel weer een glimlach op je gezicht brengen!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:45

Bonna schreef:
Wat een knappert Claudia!

Helaas hebben we Xanto laten inslapen. Het is onduidelijk hoe hij zo ziek is geworden en ze kregen hem er helaas niet meer boven op.

Oh sterkte met het verlies Y;( is nooit leuk, en helemaal niet als ze zo ziek zijn ineens.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:47

Afbeelding

Die van ons heeft een nieuwe hobby! Uit het raam kijken :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:29

Hoi! Mag ik ook meekletsen?
Al zo lang ik mij kan herinneren ben ik gek op dit ras, en nu mijn vriend en ik eindelijk een eigen huis hebben, wordt de droom steeds realistischer natuurlijk.

Ik heb wel een paar vragen. Ik heb geen ervaring met dit ras, en wij zouden graag eerst kennismaken met meerdere honden bij diverse fokkers. Is dat zomaar mogelijk, zonder dat je meteen een pup daar koopt?

Wij zouden graag een rood/witte of eventueel zwart/witte willen. Deze kleur zie je volgens mij vaker bij de pembroke, of heb ik dat mis? Ik weet nog niet zeker of we voor een pembroke of cardigan willen gaan (wat raden jullie kenners aan?)

Wij hebben geen haast en niets is zeker. Er zijn nog wat factoren waar wel of niet een hondje nemen vanaf hangt. Dit willen we eerst zeker weten.

En tot slot. Hoe lang zijn gemiddeld de wachtlijsten voor een pup? Wij willen sowieso bij een erkende fokker kopen, geen broodfok.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:58

Jelleee schreef:
Hoi! Mag ik ook meekletsen?
Al zo lang ik mij kan herinneren ben ik gek op dit ras, en nu mijn vriend en ik eindelijk een eigen huis hebben, wordt de droom steeds realistischer natuurlijk.

Ik heb wel een paar vragen. Ik heb geen ervaring met dit ras, en wij zouden graag eerst kennismaken met meerdere honden bij diverse fokkers. Is dat zomaar mogelijk, zonder dat je meteen een pup daar koopt?

Wij zouden graag een rood/witte of eventueel zwart/witte willen. Deze kleur zie je volgens mij vaker bij de pembroke, of heb ik dat mis? Ik weet nog niet zeker of we voor een pembroke of cardigan willen gaan (wat raden jullie kenners aan?)

Wij hebben geen haast en niets is zeker. Er zijn nog wat factoren waar wel of niet een hondje nemen vanaf hangt. Dit willen we eerst zeker weten.

En tot slot. Hoe lang zijn gemiddeld de wachtlijsten voor een pup? Wij willen sowieso bij een erkende fokker kopen, geen broodfok.

Kennismaken met het ras is zeker verstandig. De meeste fokkers vinden dat ook echt geen probleem. Je zou ook altijd eens naar show kunnen gaan of naar een activiteit van de rasverenigingen(www.welshcorgiclub.nl of www.wccn.nl). Daar zijn altijd fokkers aanwezig die heeeel graag over "hun" ras vertellen.

Rood/wit zie je zowel bij pems als bij cardi's. Zwart/wit is er eigenlijk niet. Deze honden zijn eigenlijk altijd brindle pointed tri's, maar met maar heel weinig brindle. Die kleur komt alleen bij de cardi voor.

Of je voor een cardi of pem gaat, ligt helemaal aan wat jouw voorkeur heeft. Ik heb zelf 2 cardi's.
Cardigans zijn een stuk groter en forser en zijn qua karakter wat humoristischer. De pems zijn wat serieuzer.

Hoe lang de wachtlijsten zijn verschilt een beetje per fokker. Wij hebben nooit erg lang hoeven wachten.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:52

Ik ga ook voor de zwart witte cardigan, met brindle uiteraard, maar zo weinig mogelijk kenmerken van brindle.

Komt door mn favoriete cardigan..dj..

.Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:19

Mooi dier, die DJ <3

Wij hebben eigenlijk het geluk gehad dat we niet op de wachtlijst moesten, doordat er iemand afgezegd had. Op het einde had de fokker zelfs één pupje 'te veel' bij wijze van spreken, maar die heeft ook een fijn thuisje gevonden. Zij hadden besloten om 2 nestjes te doen om zo de wachtlijst wat in te slinken. Ik geloof dat ze dit jaar ook terug 2 nestjes gaan doen. Ik spreek hier over Covventinea Kennel in Desselt (België) Vorig jaar hadden ze enkel brindle's en één pink pupje. Dit jaar gaan ze fokken met een blue merle.

Dit is onze lieve schat gisteren, nu 5 maand. Ze is best donker gebleven vergeleken de andere pups, maar toch duidelijk brindle.
Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:33

sigrid1182 schreef:
Ik ga ook voor de zwart witte cardigan, met brindle uiteraard, maar zo weinig mogelijk kenmerken van brindle.

Komt door mn favoriete cardigan..dj..

.[ [url=m/xNAJrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6uA9Wm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Die is inderdaad erg mooi!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:34

Ik ken dj persoonlijk, en fanatiek met agility, echt lachwekkend, en hij kan echt super snel...gewoon een super leuk lachwekkend hondje, en mooi nog ook!

En hij is mooi....dat vinden ze op show ook, en hij is ook dekreu....

Dus een pup met zijn bloedlijn er in , komt er zo wie zo..:-)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:52

Hij was in dec nog op holland cup/winner in adam op show... Dus mensen die op die show waren hebben hem waarschijnlijk in t echt gezien... :-)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:40

Hier nog eens wat foto's van Clooney en Harley :)
Harley is ondertussen al 8 maanden, wat vliegt de tijd!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/12401767_1011384035590834_7684012179391440788_o.jpg

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/t31.0-8/12402233_1011384148924156_2785902233077277108_o.jpg

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12485802_1011384405590797_2508402385265887507_o.jpg

Het lukt me maar niet om de foto's goed in het bericht te plaatsen, dus daarom de linkjes.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:01

Mooie fotos! Ikke89

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:14

Wat een leuke foto's ikke89!

Hier gaat het aftellen nu echt beginnen. Volgende week zondag kunnen we onze pup ophalen *\o/*

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:18

Ikke89 schreef:

Zo wat is hij groot geworden, echt leuke foto's!