Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:31

Leuk :):)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:22

Gisteren is de tweede van onze drie oude dames gestorven. Nu hebben we enkel nog één eenzame oude oma. Zó zielig vind ik dat! ;(
We geven haar nu wel meer aandacht maar het moet voor haar echt verschrikkelijk zijn. Hoewel: het eerste wat ze deed was de kooi helemaal naar haar eigen zin verbouwen. Geen lastpost meer die het hele boeltje weer omgraaft waardoor je telkens opnieuw moet beginnen. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:26

Heb je ze inmiddels thuis MadelonSunny?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:29

Jaa :D Ze zijn geweldig <3
Helaas hebben ze de 1e paar dagen heel erg moeten wennen. Nu gaat het beter :)
Verblijf ziet er inmiddels zo uit. Huis voor de helft ingegraven en heel veel gangen :P
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:35

Leuk! Hebben ze al namen?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:38

Esya (geelwildkleur) en Syndra (zwarte) :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:39

Leuk :)

Die van mij vreten een hoop hooi joh :oo Ik snap niet waar ze het allemaal laten. Ik heb zo'n boomstammetje als voerbakhouder en daar kunnen ze ook inzitten, die stop ik elke avond helemaal vol en elke ochtend is hij leeg >;)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:44

Ooh echt! Slepen ze het niet naar hun slaapplekkie? :P Hier eten ze niet zoveel hooi. Ze zijn wel heel kieskeurig. De zaadjes eten ze als eerste, dan hopen ze dat ik ze nieuw voer geef en als dat niet gebeurt, dan gaan ze toch maar de brokken eten :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:03

Nee, ook niet. Haha, bij mij juist andersom heb ik het idee.

Pompoenpitten zijn hier favoriet!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:39

Wat een leukies! Hier hebben de meisjes vandaag nieuw speelgoed gekregen. Ze hadden niet zoveel meer omdat ik de helft weg heb moeten gooien ivm herkoppeling. Dit koppel heb ik nu al een paar maanden, maar ik moest nog even uitvinden wat voor speelgoed ze het leukst vinden. Ze hebben er vandaag een grasnest en een flinke boomstronk bij gekregen. Die vinden ze super leuk! Nu zijn er veel kieren en kleine doorgangen, zowel onder als boven de 'grond' is het leuk om te zien.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:39

Heee!
Ik meld mij even in het Gerbil-topic! Hier twee gerbils, Jut en Jul :)

Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:45

ik zag dit topic toevallig voorbij komen!:D
ik ben ook trotse gerrie-bezitter... wel heb ik een klein probleem

1 van de 2 is echt heel schuw. ik heb toen ik ze kocht eigenlijk een fout gemaakt.
ik heb ze namelijk gekocht bij een kleurfokker (in elk geval beter dan de boerenbond!!!), maar ik krijg ze dus echt met geen mogelijkheid tam :( daar baal ik toch wel een beetje van. soms zou ik ze het liefst om willen ruilen :O

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:53

Mijne zijn best tam geworden door voer aan te bieden in de hand. Supertam zou ik ze niet willen noemen maar ze komen wel brokjes halen en ik kan ze oppakken als het moet.

Mijn dames zijn een beetje aan het klooien hier. De jongste (is van mei ofzo) laat de oudere (van iets van 2,5) niet meer eten :\ Steeds als ze zit te eten wordt ze de hele kooi door gejaagd. Vanmiddag even in een nat bakje gezet, ging prima, uiteindelijk met wat voer erbij en dat was ook prima maar in de kooi begon ze weer te klieren
Zolang er geen eten in het spel is zijn ze gewoon lief, maar dat eten is wel een issue...

Ga het morgen nog wel een keer doen en dan gelijk de kooi verschonen. En ze dan ook wat langer in het kleine bakje laten zitten. Stelletje klieren :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:59

Welkom allemaal :D
Esya en Syndra zijn nog niet erg tam. Bij de fokker liep Esya zo op m'n hand maar hier is ze erg schrikkerig. Maar bij de fokker zaten ze in zo'n gerbilarium waar je ze vanaf de zijkant benadert. Bij mij zitten ze in een aquarium dus ik hang altijd boven ze. Dit zal zeker schelen denk ik. Maargoed, ze zitten hier vandaag pas een week, komt vast wel goed :) Verder gaat het wel hartstikke goed met ze :)
Verandert het verblijf bij jullie ook dagelijks? :') Hier graven ze wat af. Elke dag hebben ze er weer wat nieuws van gemaakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:13

Valt mee, is de laatste tijd wel een soort van hetzelfde.

Jeetje, het klinkt nu net als een volière, dat gepiep dat eruit komt :\
Morgen echt niet vergeten de bak te verschonen!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:05

@ Margrathea: Lastige situatie, ik zou ook niet weten wat zou kunnen helpen.
@ MadelonSunny: Bij mij waren ze bij de fokker ook tammer dan de eerste weken bij mij thuis. Ik merk wel dat het steeds beter gaat, elke avond geef ik ze een pompoenpitje op mijn hand en dat weten ze nu, dus ze komen wel.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:27

wanneer ik de zak voer pak, komt de witte bij mij al kijken :) die weet ondertussen dat ze nieuw voor krijgen als de zak kraakt. die komt ook op mijn hand wat halen, geen probleem.

de zwarte is heel schuw, die grijpt het snel van mijn hand en wég issie...

in het begin maakten ze veel meer tunnels dan nu, maar ze schraven zich wat af en het verblijf veranderd nog weleens. als ik het hok heb schoongemaakt staan alle "speeltoestellen" nog op het zaagsel en een dag later is alles verstopt :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:29

Het gaat hier ook wel beter :j Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog weinig tijd heb gehad om bij ze te zitten, en als ik tijd heb dan slapen ze :') Maar komt vast goeeed :D
@Margrathea Wat een vervelende situatie.. Misschien een ervaren fokker informeren wat te doen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:23

Vinden jullie gerbils dingen lekker?
Mijn vorige paartje was heel makkelijk: af en toe een stukje appel, krentje, stukje toast, ander soort groente. Maar deze? Deze lusten serieus alleen maar voer :').
Heb van alles geprobeerd, maar ze nemen niets aan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:28

Ik heb alleen nog maar pompoenpitten geprobeerd. Af en toe hang ik een stengel trosgierst in het hok, vinden ze ook lekker. Ik wil binnenkort eens een stukje appel proberen en meelwormen bestellen.

Hoe tam zijn ze? Zouden ze het misschien eng vinden om voer uit je hand aan te nemen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:34

_Karlijn schreef:
Ik heb alleen nog maar pompoenpitten geprobeerd. Af en toe hang ik een stengel trosgierst in het hok, vinden ze ook lekker. Ik wil binnenkort eens een stukje appel proberen en meelwormen bestellen.

Hoe tam zijn ze? Zouden ze het misschien eng vinden om voer uit je hand aan te nemen?

Nibbit is niet enorm tam, neemt ook niets aan, alleen als je veel voer op je hand legt. Ezarja is wat tammer en neemt wel eten uit de hand aan. Ze is overigens gek op zonnebloempitten.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:52

Ik geef ze wel eens pijnboompitten, walnoten, gedroogde rozijnen/cranberries. Dat vinden ze heerlijk!
Groenten en fruit geef ik ze eigenlijk niet, alleen gedroogde banaan/appel uit de winkel. Ze mogen immers niet te veel vocht hebben, want dan raken ze aan de diarree en kunnen ze snel doodgaan. Dus ik ben daar heel voorzichtig mee.
Ook brood krijgen ze bijv. bij mij niet. Schijnt weer te veel zout in te zitten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:53

Klopt, mijn vorige paartje kreeg af en toe wat appel, omdat ze anders te veel vocht binnen zouden krijgen, ze kregen max. 1x in de week een extra'tje. Deze 2 zijn wat minder tam, maar blijven leuke dieren :).

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:54

Ja, dat lijkt me inderdaad geen kwaad kunnen. Vinden ze vast erg lekker.
En het blijven indd leuke diertjes!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:02

Hoewel Nibbit me een beetje eng lijkt te vinden, als je langs de kooi loopt en even blijft staan om te kijken, zie je d'r soms ineens wegschieten en hoor je dat geroffel van 'gevaar, gevaar!'. Ezarja is wat tammer en nieuwsgieriger. Verder pak ik ze niet vaker dan nodig op, maak je ze toch niet blij mee.