Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:18

Mag ik hier meelezen? :D
Wij staan op de wachtlijst voor een miniature american Shepherd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:15

Luna2006 schreef:

Als je minder lang wilt wachten, bij Tessilas zijn nog erg leuke exemplaren beschikbaar. :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:38

Haha super toevallig dat jullie weer dezelfde vakantieplannen hebben!

Leuk dat er weer pups geboren zijn, ik miste al een foto maar fijn dat die nu is toegevoegd :D

Jabba lijkt per dag nog een beetje te wisselen. De ene keer denk ik nu gaat het beter qua hormonen en het andere moment toch niet. Nog even afwachten dus.

Hier nog mensen die meedoen aan dogsurvival Achterhoek?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:44

s1993 schreef:
Haha super toevallig dat jullie weer dezelfde vakantieplannen hebben!

Leuk dat er weer pups geboren zijn, ik miste al een foto maar fijn dat die nu is toegevoegd :D

Jabba lijkt per dag nog een beetje te wisselen. De ene keer denk ik nu gaat het beter qua hormonen en het andere moment toch niet. Nog even afwachten dus.

Hier nog mensen die meedoen aan dogsurvival Achterhoek?

Ik had het nieuws net gehoord en was helemaal hyper ervan :')

Oh ja dat is nog even afwachten inderdaad, hopelijk stabiliseert het snel!

Afbeelding
Ik heb nog een foto van het nest. Ik smelt van die kleine kontjes <3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:48

Ja dat snap ik, ik was ook zo blij toen onze pup geboren was :D Staat er al een datum gepland dat jullie langs mogen komen?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:52

Als het goed is 9 mei, dan zijn ze 5 weken oud. Dan kunnen wij onze voorkeur voor welke reu aangeven, maar de fokker kijkt ook mee of deze qua karakter inderdaad het beste bij ons past. Beiden reuen zijn in ieder geval “grau”, dus zoals die pup die vooraan ligt op de foto.

Zouden hem eigenlijk 7 juni met 9 weken ophalen ipv met 8 weken omdat dan mijn vakantie begint. Maar mijn vriend heeft nog een week vrij genomen, dus kunnen hem nu ook met 8 weken ophalen op 31 mei *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:16

Als mijn gezondheid stabiel wordt, en ik een woning heb gevonden dus gesetteld ben dan ga ik ook opzoek naar een pup een Italiaantje of een Whippet of misschien een x Silken windsprite. Lichte voorkeur voor een italiaantje maar ik vind het wel lastig daar een goede fokker in te vinden. Ik zit al een tijdje op diverse paginas en ben ook al een tijd aan het oriënteren (nu kan het echt nog niet dus is niet erg dat ik nu ook nog geen fokkers weet) al zou het handig zijn om dat wel te weten voor evt een wachtlijst. Of om naar een show te gaan en kennismaken bijvoorbeeld.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:40

Oooh puppy kontjes <3 <3 geweldig! Nog heel even geduld dus, voordat je het weet is het eind mei.

@BeFynny: Warboel of Eloya uit dit topic kunnen je misschien verder helpen. :j

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:40

Ik zou inderdaad naar een show gaan om daar de verschillende fokkers te zien en spreken. Eind mei is het windhondenweekend in Lelystad. Dan zijn alle rassen waarschijnlijk wel aanwezig.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:10

KimD schreef:
Luna2006 schreef:

Als je minder lang wilt wachten, bij Tessilas zijn nog erg leuke exemplaren beschikbaar. :+

En daar zitten hele knappe puppy's tussen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 11:18

Kaitlyn spannend! Zo cute dat hoopje pups <3 !!

Mijn vriendin (niet meer zo actief op bokt :)) ) heeft ook twee Whippets! Ontzettend lief ras, wel her en der wat problemen begrijp ik. Whippet.mika heet ze op Insta, zij geeft met liefde informatie <3

En leuk ook een Miniature American Shepherd! Oprechte vraag; zijn ze qua karakter, drive enz. vergelijkbaar met een australian shepherd? Uiteraard kleiner van formaat? Ken het ras niet persoonlijk, maar ben gewoon nieuwsgierig :D

Wij doen niet mee aan de dogsurvival achterhoek, wel in Ede!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 22:24

Whippets super leuk! Licht bevooroordeeld.
Dit is mijn knapperd <3

Afbeelding

Ik heb een whippet van nu 1 jaar.
Van een fokker uit Nederland.

Ik heb eerder wel eens genoemd dat mijn whippet een aangeboren afwijking heeft. Voel mij nu wel oke om te noemen. Want het is een feit officiëel vastgesteld. Dit is dan ook niet bedoeld als zwart maken richting de fokker, die ik ook niet openbaar zal noemen.

Maar ter info dat er wel wat problemen kunnen zijn in het ras. Zoals xsanne ook noemt. Hij heeft LTV - lumbosacral transitional vertebra. Graad 3 aan zijn rug. Een extra wervel die rugklachten geeft en zenuwpijn bij Jeppe. Met management en medicatie nu goed onder controle. Maar dat kost wel veel. Sowieso financieel als ook emotioneel.

Ik zou als ik alles van te voren wist in het vervolg alleen een whippet pup willen van fokkers die hier op testen bij de ouders. Want er kan op getest worden middels foto's net als hd en ed. Geen 100% garantie maar wel meer dan als er niet getest word. Dit gebeurd in Nederland helaas nog weinig bij whippets. Maar her en der zie ik het bij ren whippet fokkers af en toe voorbij komen bij nest aankondigingen of röntgen uitslagen. Bij de showlijn nog een stuk minder. In Scandinavië testen ze er meer op. Maar ook niet alle fokkers.

Maar naast dat
Zijn het echt geweldige honden. Zo leuk en lief. <3. Binnen rustig en buiten actief en altijd in voor wat te doen samen. Ik heb een klein huisje en dat kan prima met Jeppe zijn rustige karakter en formaat.
Ik ben ook verder wel tevreden over hoe jeppe uitgepakt is. Heel knap en qua karakter ook erg goed gematcht door de fokker aan mij. Dus zeker niet allemaal negatief. Maar wel wat pech met zijn gezondheid.

Van italiaantjes weet ik niet zo veel.
Heb ook geen idee of ltv voor komt bij italiaantjes.
Dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
Ik zag wel dat het italiaantje opgenomen is bij de whippet vereniging . Wellicht kan je daar informatie opvragen over fokkers.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 10:51

Whippets zijn leuk! Ik vind het echt hele leuke diertjes maar voor ons te fragiel. Als Cody speelt met de galgo van men vader moeten we al uitkijken voor wondjes :+

xSannee: ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in de australian zelf, omdat deze op voorhand al afviel door formaat. Wij waren opzoek naar een herder qua opvoeding in klein formaat. Wij hebben een kangal en dat is echt een ontzettend geweldig dier, maar agility, hoopers,... zit er gewoon niet in met hem. Gehoorzaamheid heeft hij het heel goed in gedaan maar deed hij voor mij en niet omdat hij het perse heel leuk vond.
Maar in onze zoektocht naar een nieuwe hond vond ik het fijn een hond te vinden die eigenlijk sowieso dezelfde soort opvoeding nodig heeft. Karakter geen probleem want daar houden we van. Maar wel wel de drive to work in zit maar ook een duidelijke uitknop zonder neurotisch gedrag. Eindmaat 30 tot 35cm en rond de 10kg. En tegen een stootje kunnen vermits we dus een kangal hebben maar dat de hond ook tussen de paarden gaat lopen.
Heel veel gegoogled, fokkers gesproken, maar dat neurotische gedrag bleef wel een dingetje vond ik. Mijn man heeft daar minder last van. Maar uiteindelijk bij de MAS uitgekomen en beiden opslag verliefd erop, en eigenlijk op 1 teefje in het speciaal wat ons helemaal aan sprak. Daar gaan kennis maken en opnieuw werd ons gevoel bevestigd dat dit hele fijne honden zijn. Geen gek geblaf, niet opdringerig, niet neurotisch willen spelen,... De pups kunnen ietsje groter worden maar de reu die we bij hun zagen was 43cm maar wel maar 15kg, dat was ongeveer evenveel als onze shiba dus wel doenbaar.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 10:56

Luna2006: Ohhh dat is nog kleiner dan ik dacht haha! Onze Corgi is ook 15 kilo schoon aan de haak :))
Maar klinkt heel leuk, hopelijk zit er over een tijdje een pup voor jullie bij!

Eloya: LTV was inderdaad waar ik op doelde, maar heb er zelf te weinig kennis van om anderen te informeren. Dus goed dat jij het doet. Heel intens zo met je jonge hondje :(:) maar fijn dat jullie een passend management lijken te vinden.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:02

Hier de keuze gevallen dat er iig geen grote hond bijkomt. Dus ben, wel met veel pijn, van de puplijst af.

Veel nagedacht over een kleintje erbij en uiteindelijk ook samen bij een pup gaan kijken. Ik was van tevoren al helemaal blij en wist natuurlijk dat ik helemaal verliefd zou worden. En dan zou de pup op mijn verjaardag nota bene opgehaald mogen worden.
En we zijn daar en niks, geen verliefd gevoel, niet de 'dit is het' maar twijfels -O-
Beide vinden het een leuke pup maar miste ook een klik. Nu was het wel een pup alleen in het nest, geen broertjes of zusjes dus misschien speelt dat ook mee. Voor nu even niks en laten we het zo en zien wel wat de toekomst brengt. Zo met zijn vieren gaat ook heel goed <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:34

Ahh nou bij geen verliefd gevoel of "yesss" dan is het geen match, of niet het moment Pien! Wie weet later!

Hier gaan we goed met de behendigheidslessen. Evi is zo donders slim :')
En dat is heel fijn, maar soms is dat fanatieke ook lastig haha. Dan gaat ze zo hard dat ze lomp wordt en niet meer oplet waar ze d'r voeten neerzet of wanneer ze springt haha.

De kattenloop is evi's grote favoriet, maar ze gaat dan ook zoooooo hard _O- dus rust is ons werkpuntje haha.

Voordeel is wel dat ze nieuwe dingen eigenlijk meteen snapt en dat heel makkelijk oppakt. Kan haar steeds beter vanaf wat afstand sturen.

En volgens mij.... Zag ik Pixy op de hondenschool vandaag :') die is van iemand hier in het topic, ik weet alleen de boktnaam niet, alleen de naam van de hond _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:52

xSannee schreef:
Ahh nou bij geen verliefd gevoel of "yesss" dan is het geen match, of niet het moment Pien! Wie weet later!

En dat is heel fijn, maar soms is dat fanatieke ook lastig haha. Dan gaat ze zo hard dat ze lomp wordt en niet meer oplet waar ze d'r voeten neerzet of wanneer ze springt haha.

De kattenloop is evi's grote favoriet, maar ze gaat dan ook zoooooo hard _O- dus rust is ons werkpuntje haha.

Voordeel is wel dat ze nieuwe dingen eigenlijk meteen snapt en dat heel makkelijk oppakt. Kan haar steeds beter vanaf wat afstand sturen.

En volgens mij.... Zag ik Pixy op de hondenschool vandaag :') die is van iemand hier in het topic, ik weet alleen de boktnaam niet, alleen de naam van de hond _O-

Fannetje, of ze in dit topic ook (nog) actief is weet ik eigenlijk niet, wel in het agility topic!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:50

xSannee schreef:

Ik lees nog wel mee hoor!
Evi is een schatje hoor.
Maar klopt idd dat je ons zag dus ;)
Even de palen geoefend, want gisteren waren ze kapot. Ze vindt het lastig met veel reuring om haar heen, maar het ging vandaag al veel beter.
Ik kom zo af en toe buurten op de zondag.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:54

Jaa jij was het! Toen we klaar waren met opbouwen voel opeens het kwartje *D
Leuk, Pixy is prachtig!

Fijn om even te kunnen oefenen. Wij zijn net begonnen dus haha.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:18

Mijn whippet mix pup kwam sneller op mijn pad.
Sophie de Lurcher (Lakeland x Whippet)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:51

<3 Hoe zoet!! Ik had nog niet van deze combi gehoord, maar ik ben fan van de Lakeland en windhonden zijn sowieso leuk!
Gefeliciteerd met de nieuwe huisgenoot!

Wat leuk dat Evi het zo lekker oppakt! Lijkt me een leuke uitdaging!

Stalmelyn: wat bijzonder, je zou denken dat pup snel verliefdheid betekend. Maar dan is het ook duidelijk voor jullie. Jullie waren toch ook meegeweest naar een wandeling met dat ras,toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou ben ik klaar met Spammen hoor :D

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:04

@befunny, wow dat is snel gegaan! Je schreef eerder dat je wilde wachten tot je gezondheid en woonsituatie stabiel zou zijn. Wat is nu de reden geweest om toch eerder voor een pup te gaan en niet op fokkers of verschillende rassen te oriënteren? Naast dat het natuurlijk een ontzettend schattig hondje is <3

@stalmeylin, Ooh geen grijze snorrie dus! Ik snap de keuze helemaal en je hebt super goed naar je gevoel geluisterd. En inderdaad wie weet in de toekomst een hond er bij, ooit, als er iets op je pad komt. Bij twijfel inderdaad niet doen. Ik zie van Bonne en de hond van jouw vriend veel fotos voorbij komen op insta en dat ziet er heel gezellig en leuk uit! <3

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:44

Wat leuk om hier allemaal bekende tegen te komen van de behendigheid cursus!

Ik kom me graag ook melden met onze Jack :D

We staan momenteel op de lijst voor een dwergschnauzer pup erbij, zijn zusje moet deze maand loops worden dus we hopen na de zomer een maatje voor Jack erbij te krijgen.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:58

Pippa13 schreef:
@befunny, wow dat is snel gegaan! Je schreef eerder dat je wilde wachten tot je gezondheid en woonsituatie stabiel zou zijn. Wat is nu de reden geweest om toch eerder voor een pup te gaan en niet op fokkers of verschillende rassen te oriënteren? Naast dat het natuurlijk een ontzettend schattig hondje is <3

@stalmeylin, Ooh geen grijze snorrie dus! Ik snap de keuze helemaal en je hebt super goed naar je gevoel geluisterd. En inderdaad wie weet in de toekomst een hond er bij, ooit, als er iets op je pad komt. Bij twijfel inderdaad niet doen. Ik zie van Bonne en de hond van jouw vriend veel fotos voorbij komen op insta en dat ziet er heel gezellig en leuk uit! <3

In de eerste plaats omdat ik geen klachten heb van de bestraling die ik heb gehad. En dat ik me dus goed voel.
En dan omdat dit een leuke kruising is waar ik gelijk een goed gevoel bij had. Ik ben al een tijdje aan het oriënteren en zit op diverse paginas alleen kennelijk lukte het niet iets geschikts te vinden (ook omdat het toen niet kon maar ook niet om op een wachtlijst te plaatsen maar toen ik hier die post had geplaatst kwam er meer op mijn pad :j ) en heb dit wel degelijk goed bekeken maar ik dacht dat dit nog te vroeg zou zijn dus niet echt mee bezig geweest totdat er toch iets beschikbaar was nog en ik dacht het kan nu wel. Ik vond dit dus toch te leuk dat ik toch voor de bijl gegaan ben.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-04-25 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt