Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Tarzan schreef:Je hoeft zolang een konijn geen symptomen heeft niet te behandelen, ik heb vriendjes van de EC konijnen nooit meebehandeld, het komt juist tot uiting in stress of verminderde weerstand en door de medicatie te geven creëer je alleen maar stress, ik zou het daarom dus niet doen!
Daarom was Pepper uitbehandeld tegen EC, door het geven van de medicatie kreeg ze zoveel stress dat de EC juist ERGER werd ipv verbeterde, daarom met de DA besloten om de medicatie te stoppen en haar de tijd te geven die ze nog had ..
Edit: Pepper kreeg wel bij elk bezoekje wat we brachten bij de DA voor andere dingen de injecties dexamethason en Vitamine B. Hierdoor verbeterde ze steeds een beetje
Gigixponys schreef:Ik gebruik zelf nooit een handdoek omdat ik dan niet zie wat konijn doet. Hier hield iemand vast en ik spoot het dan rap in het mondje. Ging best vlot na een tijdje, al spartelde hij wel hard tegen. Je kan het makkelijkste langs de zijkant van de mond er in spuiten. Ik gebruikte wel een handdoek om onder hem te leggen dat hij niet te hard wegschoof.