gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:48

MoppieFilou schreef:
Omdat mijn vraag alweer wat achter is geraakt :o :
Is er iemand/Ken je iemand die schleich konijnen repaint?

Sanne Leoni van Sl-creations!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:45

Bedankt Jannickee en Jeika!

AnnaB: Hoe gaat het trouwens met Boaz?

Eunomia

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:47

Lief dat je het vraagt! Ze zoeken elkaar door het gaas heen wel op, maar kunnen nog niet bij elkaar. Hij is nu weer helemaal zichzelf, dus vermoed dat de ruzie een impact gehad heeft. Voor nu laat ik het even zo en over een tijdje ga ik ze opnieuw proberen te koppelen. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:00

Goed dat hij weer zichzelf is! +:)+ Hopelijk lukt het om ze terug te koppelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:37

Idd dat is fijn! , hopelijk lukt het nu :)

Afbeelding

Afbeelding

Het einde is in zicht *\o/* , ze komen woensdag of donderdag . Ze worden te goed verzorgd en ze hebben niet al te beste mest dus heb voor de zekerheid een zak SS gehaald voor erdoorheen even wat extra vezels naast de HFST brok

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:46

Ziet er super uit Rebecca!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:16

Ja echt leuk!

Het is nu zo'n twee maanden geleden dat mijn Moppietje is overleden. Ik mis hem nog zo hard! |( . Er is geen dag dat ik niet aan hem denk en geen dag dat ik geen traantje om hem laat. Hij was zo'n speciaaltje <3 . Een beetje een zorgenkindje, hij was geregeld ziek, niet altijd erg, maar we hielpen hem er altijd bovenop. Tot twee maanden geleden. Een hartprobleem... Dat was die ene keer, die er ooit ging aankomen, dat we hem niet meer konden helpen |( . Hij had nog enkele mooie jaren tegoed in de supergrote ren die ik voor hem wou maken. Ik mis je kleine grote vriend ;( <3 .

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:28

Veel sterkte! Hoop dat het verdriet ruimte gaat maken voor mooie herinneringen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:35

Gefeliciteerd AnnaB!
Mooi verblijf Rebecca!

Sterkte moppiefilou :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:59

Dankjewel allebei! Ik denk ook vaak aan de mooie momenten met hem, maar het zal nog een hele tijd duren voor het verdriet echt mindert. Ik zal hem in ieder geval nooit vergeten!
Veel mensen zullen denken dat het "maar" een konijn is maar hij was ( en is!!) zo speciaal voor mij, echt mijn beste vriendje!
Ik denk dat het me goed zal doen om mijn energie, tijd en liefde weer in nieuwe konijntjes te steken.
Hebben jullie al veel konijntjes verloren en hoe gingen jullie er mee om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:25

Bedankt :D , ben ook enorm blij met de ren!

Ik weet wat je voelt MoppieFilou , Kerst heeft bijna 9 jaar bij mij gewoond . En alles was weg in een week , tot de doodstrijd in de woonkamer aan toe . De jaren van ellende en ik niet begrijpen wat konijn bedoelt , naar de DA om als eerste ram te worden ontmantelt en aan zijn oma te worden gekoppeld die niet veel later ingeslapen in . Aan Utopia gekoppeld maar die ging er met Dobby vandoor . Kerst en Nynke die ondanks hun leeftijdsverschilletje voor elkaar door het vuur gingen , de vele verhuizingen met Kerst . Die mooie manen en zijn brompot look , 9 jaar weg ineens als een klap . Verscheurd van binnen , Nynke ook hartverscheurd door alles . Ja ik voel je , je bent een vriend (in) voor het leven kwijt een heerlijk uitzicht als je wakker word een wortel in je pyjama naar de ren brengen en zijn grijze baard langzaam oranje zien worden . Zijn liefje wassen , altijd ontsnappen . Man wat mis ik dat dier , het heeft eindelijk een plek hij ligt naast Utopia bij mijn ouders in de tuin . Utopia ook een enorm verlies , stomme rot poten ook stomme EC stom ongeluk maar ook zij heeft een plekje gekregen diep binnen . Het kost tijd om door die rouw te komen , het konijnenleven weer op te pakken en doorgaan . Ben blij dat mam die keuze maakte toen ik van verdriet het niet meer wist , Kerst was en blijft speciaal maar ik.moet doorgaan zelf zonder hem

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:28

Dankje om je verhaal te delen. Ook heftig zo te horen! Hopelijk kunnen de nijntjes daarboven gezellig samen spelen en plezier maken! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:39

Plezier zeker :j , Kerst en Uto weer samen , date from hell toendertijd := (madam dominant en meneer net zo hard dominant )

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:50

Heel veel sterkte MoppieFilou!

Ik ben wat minder emotioneel gehecht aan mijn knagers.. Ja ik zou het vreselijk vinden als ze dood zouden gaan, (zeker als ze voortijdig zouden doodgaan), maar het verlies van mijn paard was toch wel even een stukkie heftiger. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hond op een dag overlijd maar gelukkig is hij nog heel gezond en vitaal. Het ligt er ook aan op wat voor manier ze sterven en hoe oud ze zijn als ze overlijden. Maar met mijn ratjes en konijnen heb ik toch een mindere band dan met mijn hond. Het zijn toch minder intelligente dieren die minder emoties naar de mens toe vertonen. Dat betekend niet dat ik ze daarom minder goed verzorg uiteraard. :D Het blijven kleine gezins vriendjes en het is nooit leuk als er één dood gaat.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:56

Ik ben hier 9 konijnen in zo'n 1,5-2 jaar verloren en ja, dat hakt er ook bij mij flink in.

Meest machteloos heb ik me gevoeld bij Ilona. In moeten laten slapen omdat haar wond maar niet genas en ze er zo, zo klaar mee was. Ik had haar 3 jaar en een hele sterke band met haar.

Maar Uk, Gibson, Freek, Nilti, Flip, Kruimel, Lotje, Ilona, en Bella, hoewel zij niet dood is maar bij Bunnykaj zit, ik mis ze allemaal nog steeds.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:01

Sterkte MoppieFilou! :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:29

Rebecca schreef:
Plezier zeker :j , Kerst en Uto weer samen , date from hell toendertijd := (madam dominant en meneer net zo hard dominant )

Dat is wel vervelend ja ;) := .

Marloez: Bedankt! Ja dat begrijp ik ook helemaal! Een paard of hond is inderdaad nog een pak "erger"! Je hebt er natuurlijk wel meer aan maar dat maakt het des te erger als ze sterven...

Eoweyn: Dat is wel echt niet leuk nee! 9 konijnen... Dat is niet niks! Ik ben ook wel echt gehecht aan mijn nijntjes! Mijn broer wil nu hamsters maar dat is niks voor mij! Ivm de levensverwachting bedoel ik hè.

AnnaB: Bedankt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:33

Ondertussen zijn mijn wrs toekomstige konijntjes geboren :) . Ik kijk er toch wel naar uit, ook al wordt Moppie zeker niet vergeten!! Het hok dat ik normaal voor hem ging maken zou Villa Moppie heten en die naam verander ik ook niet meer! En al de konijntjes die nog zullen volgen hebben hun super leven te danken aan mijn Moppietje ❤. Dankzij hem heb ik me echt verdiept in konijnen en weet ik er nu heel veel over!

PS: Deze konijntjes zijn nu jonkies, daar is misschien niet iedereen blij mee, maar als er één van de twee zou sterven (wat hopelijk nog hééééééél lang duurt!) , dan worden het sowieso asielkonijntjes.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:23

Ja je mag best weten dat ik er daarna echt klaar mee was. Vroeg me iedere ochtend af of iedereen nog leefde. Zelfs getwijfeld om niet gewoon helemaal te stoppen.

Maar nu gaat het gelukkig al een halfjaar top :) *klopt af*

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:58

Kan ik begrijpen! Gelukkig dat het nu wel goed gaat! De kans is natuurlijk wel groter dat ze een lang en gelukkig leven hebben hè, en na zoveel pech zal het geluk hopelijk aan jouw kant staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:45

Logisch :j

Spannend Moppiefilou

Nyn en Syb zijn gearriveerd *\o/* , is nu een rust tijdstip dus even eten gegeven en laat ze maar lekker even :)

Afbeelding

Ton vol hooi staat er weer

Afbeelding

En een raadsel , welke van de 2 was net geen 4 euro en welke was 4 euro :')

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:12

Ja kijk er naar uit! Maar ik denk dat ik op de volgende nestjes van 15 april wacht. Maar dat is ook niet lang meer *\o/* . Schattig! <3 Ze zullen het wel naar hun zin hebben!
Ja... De grootste is iets minder dan 4 euro :P . Ken ik ook hoor. Bij een boer een hele baal voor 2 euro bij ons, en in de Aveve 5 euro voor een kilo dacht ik :wow: .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:29

Ziet er leuk uit Rebecca!

Ja je betaald je scheel aan die voorverpakte hooibaaltjes uit de dierenwinkel.

Hier wordt mijn jonge voedster Floki steeds dominanter naar Sproet toe, ik zie haar regelmatig op hem rijden. Hij springt dan maar gewoon weg en gaat gelukkig niet de confrontatie aan.

Nog een paar maanden wachten voordat Floki geholpen kan worden.. Ik hoop niet dat het uit de hand gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:06

:') blijft bijzonder de prijzen

Hopelijk blijft het dan goed gaan....

Syb is in Binkie modus :') , de hele ren door sjezen en springen

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:23

Haha :) . Dat ken ik ;) . Echt leuk om te zien vind ik altijd :P .