Vind het niet zo heel gek dat de geur van de hond in het kussen gaat zitten. Dat is hier ook het geval, daarom gooi ik Boor zijn kussen 1x in de week naar buiten om te luchten. Tot nu toe gaat dat goed.
Zijn dekentjes was ik om de week. Daar ligt hij enkel op. Afhankelijk van hoe vies ze zijn, was ik vaker. Wel gooi ik zijn kleedjes iedere week over de waslijn om ze door te luchten en flink uit te kloppen.
Ik heb het nog nooit eerder mee gemaakt bij andere honden. Dus dacht dat het misschien een kwaliteit probleem was oid . Ook in zijn mand ligt een kussen welke verder dus niet ruikt.
Ik heb zijn kussen nu ook buiten liggen en de hoes in de was.
Oh echt ? Nou ja, misschien ligt het aan de vulling? Dat die meer geur absorbeert? Of 'stinkt' je huidige hond meer ?
Hhilde
Geplaatst: 24-01-16 11:33
Klinkt logisch idd. Ik heb hier een nep-lederen mand, echt ideaal, ook om schoon te maken. Daarin liggen fleecedekens en als die zelf vies en harig worden vervang ik ze door nieuwe fleecedekentjes.
Tot het kussen begon te stinken rook ik de hond eigenlijk nooit! Nu dus wel en kreeg het er ook altijd maar voor even uit, snap nu waarom... Andere honden hadden overigens een hele andere type vacht, wellicht dat het misschien verschil maakt?
Ik vind het vooral zo 'onverzorgd' als er visite komt. Zo'n typisch huis met hondengeur. Al beperkt het zich wel tot die hal verder. Maar die kan niet echt luchten, zit tussen meerdere kamers in en geen raampje oid.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 24-01-16 11:47
Ik denk dat je altijd wel een soort van hondenlucht houdt, netjes schoon of niet. De hond heeft dat luchtje ook om zich heen.
Zelf ruik ik mijn hond niet, ben daar best secuur op ook. Maar mijn vriend ruikt het wel, niet heel erg, maar je merkt wel dat er een hond woont, zeg maar. Ik vind dat niet erg, het is geen hondenhok verder en gewoon schoon .
Ook een vraagje, trouwens. Wat gebruiken jullie als beloning?
Boor staat op vers vlees, en ik gebruik brokjes van Happy Dog als beloning. Dit werkt prima, hij doet er alles voor. Maar hij is best gevoelig voor tandplak. Nu zit ik rookworst (of andere soort worst) te overwegen. Een goed idee? Of gewoon bij de brokjes blijven.
Als 'snack' krijgt hij bot van gedroogde huid, een rijstwafel (doet ie een moord voor ) en kippennekken, ribben, karkassen, al met al, geen grote tandplakveroorzakers denk ik? Ik wil z'n gebit graag gezond houden .
Ik gebruikte ook rodi worst of ook wel is stukjes gekookte kip. Nu heeft hij helaas een chronische pancreatitis dus alles moet zo vet arm mogelijk. Sindsdien gebruik ik zijn brokjes omdat hij van veel dingen ook slechte ontlasting krijgt en we beetje bij beetje uitzoeken waar hij wel en niet tegen kan.
Je hebt ook van die gedroogde visjes, misschien is dat een optie? Vond die van mij ook geweldig maar die mag hij nu ook niet meer.
Ik werk in een natuurvoedingswinkel voor dieren en daar haal ik al mijn beloningen vandaan. Van gedroogde garnalen, tot balletjes met lam, stukjes kangoeroe, hert, long, hart, paard, echt alles. Ik heb ook altijd minstens 3 verschillende dingen bij me om de beloningen afwisselend te houden.
Bloempotje
Geplaatst: 24-01-16 15:01
Ik kan nu helaas geen linkjes kopieren, maar als je op google afbeeldingen zoekt naar 'rodi worst' krijg je plaatjes van hoe het er uit ziet. Het is geen kvv, en kwalitatief gezien gewoon snoep in mijn ogen. Ik heb bij mijn vriend geloof ik nog een worst liggen die niet aangebroken is en nog in de verpakking. Mag je van mij zo overnemen mocht je het willen proberen maar ik weet niet of je in de buurt woont haha
Hhilde
Geplaatst: 24-01-16 15:03
_San87_ schreef:
Wat is zo'n rodi worst? Gewoon kvv, maar dan in kleine stukjes verdeeld?
Er zijn ook nog twee andere smaken, die zijn volgens mij 10 en 20 cent duurder. Ik heb voor die webshop nog een gratis code voor verzending, pb maar als je interesse hebt (geld voor iedereen natuurlijk .
Ik gebruik allerlei soorten beloning. Dan kip, dan gewoon snoepjes, dan weer zo'n prins worst met zoiets als de rodi
Vandaag de laatste wintercompetitie wedstrijd gelopen. Tevreden! 1e rondje 32e van de 112 2e rondje helaas diks, maar toch lekker rondje op de palen na Estafette mijn deel foutloos gelopen
Waarom nooit frolic geven? Ik train met frolic en dan met die kleine brokjes. Bij ons op de club zijn ook mensen die met frikandellen trainen. Daar reageert de mijne ook goed op. 1 keer gedaan omdat ik de beloningssnoepjes was vergeten