Esplendido schreef:[
Afbeelding ]
Ja, hij is er. James de Afghaan woont sinds enkele weken bij ons en heeft ons allemaal ingepakt. Het is soms best even wennen zo’n ander ras, maar ik vind het ook echt geweldig en geniet er heel erg van.
WAT een plaatje
Pippa13 schreef:Wij hebben een hond genomen om juist mee te nemen op vakantie. Maar ik begrijp heel goed dat dat niet bij iedereen een optie is hoor!
Ik zie vaak bij de rasvereniging facebook pagina of rasliefhebber facebook pagina oproepjes van mensen die vakantie oppas zoeken. En dat is slim, want dan heb je liefhebbers van het ras en mensen die het ras kennen en hebben. Misschien kun je daar een oproepje doen?
Wij willen de hond inderdaad ook graag meenemen op vakantie. Als we een keer echt samen wegwillen dan zou hij naar mijn schoonmoeder kunnen.
s1993 schreef:Wauw wat een gave hond is James, ook ik zie graag meer foto's!
Wij nemen de honden ook graag mee op vakantie (vooral ik). Ik vind op vakantie met de honden helemaal gezellig, lekker alle tijd voor lange wandelingen en knuffelsessies. Maar ik houd ook niet zo van steden dat scheelt. Afgelopen januari waren we naar Egypte en konden de honden niet mee, ik heb ze enorm gemist. Ze waren bij mijn schoonmoeder die het fantastisch vond om op te passen en de honden hebben het ook heel goed gedaan. Obi wel wat stress de eerste dagen (vooral te merken aan zijn buikklachten), maar wel gelijk goed geslapen. Scheelt ook dat ze daar vaker komen en Obi ook wel eens een weekend daar gelogeerd heeft. Jabba is met zulke dingen dan weer wat makkelijker (binnenshuis in elk geval), hij is ook wat minder baasgericht en kan wat beter tegen veranderingen. Maar uiteindelijk allebei top gedaan, ik heb de honden denk ik meer gemist dan andersom
We hebben Jabba afgelopen week chemisch laten castreren. Hij heeft op het moment zoveel last van zijn hormonen en is dan niet meer goed bereikbaar, hopelijk geeft dit wat meer rust in zijn hoofd. Ik heb begrepen dat het na de chemische castratie eerst erger kan worden, maar dat hebben we tot nu toe nog niet gemerkt. Bij de dierenarts zelf was hij ook vreselijk en moest een muilkorfje om, ik had dat niet zo verwacht want vorige keer was mijn vriend met hem bij de dierenarts geweest en had ik de memo 'hij is mega vervelend bij de DA' gemist. Maar de dierenarts zelf kon het zich nog goed herinneren en vond dat hij veel pit heeft. Hij werd ook BOOS toen hij de muilkorf omkreeg. Grappig wel want thuis is hij zo makkelijk met aan hem voelen en aan hem trekken en tandjes kijken/poetsen, oren kijken etc. Heel soms een grommetje maar als ik dan even zeg dat dat niet de bedoeling is, is het ook gelijk goed. Volgende keer eens aan de trimmer vragen hoe hij daar is, want ik ben nu wel benieuwd of het alleen bij de DA is of op meer 'vreemde' plekken.
Hoe gaat het nu met Jabba?
Nog gefeliciteerd met hem!
xSannee schreef:James is echt prachtig! Hele toffe foto's.
Wij willen dit jaar Oostenrijk/Dolomieten doen met de vakantie. Lekker weer met de tent, lekker wandelen.
Wat spannend Mariëlle! Hopen dat de teef dragend is!
Hier les drie van de behendigheid gehad. Ze vind het zo leuk
[
Afbeelding ]
Wat ontzettend leuk!
Wij zijn echt aan het aftellen inmiddels, de teef is vrijdag uitgerekend. Zijn vol spanning op bericht aan het wachten dat er pups zijn en alles goed verlopen is.
Ik zou het liefst nu al de puppy uitzet bij elkaar hebben, maar moet nog even geduld hebben.