Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:02

Kaplaars schreef:
Um PARDON? Je gaat toch niet maar 1 foto van James laten zien? >;) Dat vind ik niet kunnen ;)
Dat snuitje bij de Afgaan, wordt dat geschoren net als bij de poedel? Of zijn die van nature kort?

Vraagje:
Hoe doen jullie het als je op vakantie gaat? Voor ons is meenemen niet echt een optie. We gaan meestal maar heel kort en onze andere honden blijven thuis in hun vertrouwde omgeving, want mijn schoonvader woont op hetzelfde erf.
Maar Doux zou wegkwijnen zonder constante bewondering in de buurt. Hoe doen honden het als ze ineens gaan logeren bij iemand?

Kun je in Limburg afgeven, die wordt hem zeker 100x per dag verteld hoe knap ie is. <3

Wij hebben door het jaar wat meer vakantiegangers, sterker nog, één vakantieganger komt op vakantie nog op vakantie. Snap je het nog? :+

Wij, de baasjes, gaan naar dezelfde locatie met vakantie, of weg, en op locatie komt hun hond bij ons logeren. Dat vind ik gezelliger. Je verzint het niet. :')

Als de hond niet mee kan zou ik altijd kijken of hij bij een hondenpersoon op vakantie kan.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:11

Wauw wat een gave hond is James, ook ik zie graag meer foto's!

Wij nemen de honden ook graag mee op vakantie (vooral ik). Ik vind op vakantie met de honden helemaal gezellig, lekker alle tijd voor lange wandelingen en knuffelsessies. Maar ik houd ook niet zo van steden dat scheelt. Afgelopen januari waren we naar Egypte en konden de honden niet mee, ik heb ze enorm gemist. Ze waren bij mijn schoonmoeder die het fantastisch vond om op te passen en de honden hebben het ook heel goed gedaan. Obi wel wat stress de eerste dagen (vooral te merken aan zijn buikklachten), maar wel gelijk goed geslapen. Scheelt ook dat ze daar vaker komen en Obi ook wel eens een weekend daar gelogeerd heeft. Jabba is met zulke dingen dan weer wat makkelijker (binnenshuis in elk geval), hij is ook wat minder baasgericht en kan wat beter tegen veranderingen. Maar uiteindelijk allebei top gedaan, ik heb de honden denk ik meer gemist dan andersom :')

We hebben Jabba afgelopen week chemisch laten castreren. Hij heeft op het moment zoveel last van zijn hormonen en is dan niet meer goed bereikbaar, hopelijk geeft dit wat meer rust in zijn hoofd. Ik heb begrepen dat het na de chemische castratie eerst erger kan worden, maar dat hebben we tot nu toe nog niet gemerkt. Bij de dierenarts zelf was hij ook vreselijk en moest een muilkorfje om, ik had dat niet zo verwacht want vorige keer was mijn vriend met hem bij de dierenarts geweest en had ik de memo 'hij is mega vervelend bij de DA' gemist. Maar de dierenarts zelf kon het zich nog goed herinneren en vond dat hij veel pit heeft. Hij werd ook BOOS toen hij de muilkorf omkreeg. Grappig wel want thuis is hij zo makkelijk met aan hem voelen en aan hem trekken en tandjes kijken/poetsen, oren kijken etc. Heel soms een grommetje maar als ik dan even zeg dat dat niet de bedoeling is, is het ook gelijk goed. Volgende keer eens aan de trimmer vragen hoe hij daar is, want ik ben nu wel benieuwd of het alleen bij de DA is of op meer 'vreemde' plekken.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:16

Oh en Jabba was vorig weekend jarig!

Afbeelding

Bij ons blijft hij in elk geval wel het kleintje, hij is nu 11.5 kg (vergeleken met Obi die 19 kg is).

Afbeelding

Vermoeiend om jarig te zijn

Afbeelding

En hij ligt nog steeds heel graag zo met zijn pootjes naar achter, ik dacht dat dat enkel een puppy-ding was.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:22

Ik kan mijn honden in principe bij mijn ouders brengen en heb nog wat mensen dichterbij voor iig dagjes weg oid waarbij ze niet mee kunnen.
Maar Dívka trekt het slecht, dus bij voorkeur kies ik voor iemand in de buurt (evt icm de hondenuitlaatservice) die haar thuis komt ophalen voor de uitlaatrondjes en wat extra aandacht.
Daarbij mogen ze haar ook best meenemen naar hun eigen huis, maar wel terugbrengen als ze zelf de deur uit moeten voor het één of ander want Dívka gaat lopen huilen en tetteren als ze elders alleen thuis is.
Aanwezigheid van Mahdutje of evt eigen honden maakt daarbij geen verschil, hooguit dat ze die erin meetrekt waardoor de overlast voor de omgeving een stuk groter wordt.
Heb haar hierom al een paar keer eerder moeten ophalen bij logeeradressen. -O-

In principe regel ik dat ik kort genoeg weg ben om het zonder oppas te redden, dat ze mee kunnen wanneer ik langer weg ben of ik ga gewoon niet.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want bijvoorbeeld een ziekenhuisopname is niet altijd te voorkomen.
Op vakantie gaan is voor mij geen noodzaak oid, voor de honden ging ik al amper en met de honden is het hier en daar een weekendje naar Hotel Mama.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:35

Normaal gezien nemen wij Odin ook altijd mee.
Maar toen wij gingen vliegen was dat lastig. Toen mocht hij bij mijn schoonvader blijven en hij had het daar echt zo naar z’n zin. Lekker elke dag naar het strand, en alle aandacht voor zichzelf. Vind hij helemaal prima. Hij had ‘s nachts ook geen moeite, had zijn eigen mand mee, en de ren. Niet omdat het ‘nodig’ was maar gewoon omdat hij dat zo gewend was en dat toch een beetje extra veiligheid bood. Uiteindelijk heeft hij ‘s nachts of overdag nooit dicht gemoeten.

Momenteel is odin erg gestressed. Ik ben maandag geopereerd en sinds dinsdag weer thuis en hij kan er echt niet mee om gaan. Hij vond mij eerst ook heel eng, ik mag hem nu eindelijk weer aaien en hij komt weer bij me liggen. Maar hij reageert op alles in huis, met wandelen (wat ik zelf niet kan met hem nu :') ) staat hij ook constant maar aan. Gisteren was mijn schoonmoeder er en hij probeerde haar meerdere keren te berijden omdat hij echt niet weet wat hij met zichzelf aan moest. Gisteren dus maar gestart met een supplement voor iets meer rust en ik moet zeggen dat hij vandaag een stuk rustiger is. Ook een stuk fijner voor hem. Hij moest ook nog ‘s nachts een keer opgehaald worden omdat ik bang was terug te moeten naar het ziekenhuis, dus het is allemaal wat veel voor hem. Echt sneu om ze zo te zien.

Gefeliciteerd met Jabba!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:45

We zijn toevallig net terug van onze eerste vakantie zonder hond(en). Wij hebben er twee en ze zijn allebei naar een ander logeeradres gegaan, want alle familie die wil oppassen hebben zelf ook één hond en drie honden is dan teveel. Ze zijn allebei onwijs lief geweest en het ging hartstikke goed. Ze hadden eerder al twee nachtjes geoefend toen ik geopereerd werd in het buitenland.

Normaal gaan ze mee op vakantie. Ik heb ook wel gezegd dat mijn volgende hond nog kleiner moet zijn dan Freek, want dan kunnen ze ook mee als handbagage in het vliegtuig en hoef ik ze nooit meer alleen te laten *D

Freek is één keer met een halfjaar oud mee gegaan op vakantie in het vliegtuig als handbagage en dat was echt super tof. Alleen is hij nu echt te groot geworden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:51

Sinds wij Arya hebben doen we de vakanties eigenlijk altijd samen. Maar dit jaar gaan we voor het eerst in 6 jaar tijd de grotere vakantie zonder haar doen; we gaan naar een all-inclusive hotel op Mallorca voor 10 dagen. Dat was vroeger onze vaste prik elk jaar voor Arya er was, en onze vorige hond Rex verbleef dan altijd bij familie. Sinds we Arya hebben, hebben we dat niet meer gedaan en zijn we overgestapt op alleen nog vakanties met hond (Rex ging met ons overigens ook vaker mee, naar Oostenrijk oa enz maar zeker sinds we onze zoon hebben, zijn we veelal geswitched naar all-inclusive vlieg vakanties). Sinds Arya er is; wel eens een weekendje weg/city trip/overnachting wat jaarlijks wel eens voorkomt (tot 4 nachten, 5 dagen maximaal) en dan blijft ze bv bij m’n ouders waar ze zo wel goed gewend is - ze is gek op m’n ouders dus dat scheelt en ze heeft daar lekker ruimte ook met een groter huis en fijne tuin + m’n ouders passen zich dan ook aan zodat er altijd ook gewoon iemand bij haar is, etc. Voor de kat komt m’n schoonmoeder dan (deels) hier naar huis. Die is dan dagelijks meerdere uren aanwezig en 2x per dag komt ze dan langs. In theorie heb ik ook wel graag iemand gewoon thuis bij ons die dan voor beide dieren aanwezig is en vanuit thuis ook met Arya dingen kan ondernemen bv. Het plan was oorspronkelijk dat cupcakes/Willemijn dat zou gaan doen dit jaar, maar door omstandigheden moesten wij helaas het boeken uitstellen waardoor het qua planning/timing niet meer uit kwam om dat nog bol te werken met Willemijn jammer genoeg- denk dat Arya dat ook fantastisch zou vinden namelijk, ze kent Willemijn ook goed en ze is een van de weinige mensen in m’n omgeving aan wie ik Arya volledig zou toevertrouwen haha. Maar wie weet is dat dan idd wel in de toekomst nog een keer een optie :D Kan Willemijn op haar beurt een beetje vakantie vieren in het Zonnige Zuiden hier in Limburg haha. En op die manier kan Arya dan gewoon thuis op haar vertrouwde plek blijven met Sansa. Maar tot dan, hebben we gelukkig ook de optie van m’n ouders gewoon, wat ook echt meer dan prima werkt zo.

Voor volgend jaar hebben wij weer ons vaste stekkie in Frankrijk in optie staan voor 14 dagen (16 dagen weg met reizen) en dan gaat Arya weer lekker mee. Ik vind het heeeerlijk om lekker samen met z’n alleen op vakantie te gaan en dingen te ondernemen. Arya kan in principe zonder problemen met de meeste dingen overal mee naartoe normaliter (drukke center parcs parken in hoogseizoen zijn ook geen issue etc), maar het is wel alsnog zeker deels extra aanpassen als je je dieren mee hebt aangezien er ook dingen zijn waar we wel rekening mee moeten houden mbt haar (uit eten doen we dan bv niet, en wat meer rust inplannen om haar mentaal ook de tijd te geven bij te komen tussendoor van alle prikkels, maar goed die rustdagen moeten sws ivm mijn gezondheid). Wat ik ook zeker niet erg vind, maar ik moet zeggen dat ik er ook echt wel even naar uitkijk om nog eens naar een all-inclusive op Mallorca te gaan. Waar ik even voor niks en niemand hoef te zorgen (m’n zoon is ondertussen met 12 jaar ook een stuk zelfstandiger); geen eten koken, geen dieren verzorgen, etc. Gewoon lekker aan het zwembad liggen/het strand, boekje erbij en cocktail (en een paar dagen wat dingen ondernemen als dat lukt). Nu is ons vaste stekkie in Frankrijk ook een heerlijke plek om te vertoeven en kom ik ook echt tot rust op het platteland met eigen zwembad erbij etc maar het is wel ook anders. Zeker met m’n ziek zijn tegenwoordig, gaat de komende vakantie me hopelijk wel echt even goed doen <3 En ondanks dat Arya het liefst altijd bij ons is, overleeft ze die 10 dagen ook wel voor die keer nu :') ‘t is niet dat we dit vaak doen. Maar ik ben dan wel gezegend met opties mbt onderbrengen. Als een pension of iets dergelijks de enige optie zou zijn, zou ik bv niet zonder haar op vakantie gaan.

Samen chateau’s in Frankrijk bezichtigen is bv echt geen straf hoor <3
Afbeelding

Afbeelding

Esplendido

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 22:52

Hier wat meer foto’s van James
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het snuitje van een Afghaan wordt niet geschoren. Daar zijn de haren kort, op de rug en een deel van de hals worden de haren kort gehouden, maar die moeten soms wel geplukt worden. Voor de rest mag er aan de haren van een Afghaanse windhond niet geknipt of geschoren worden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 06:39

Wast een heerlijk dier is James. En zo te zien is hij goed en met open poten' ontvangen door de rest :+:

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:04

Wauw wat is james mooi!

Kwa vakanties:
Mijn honden zijn gewend om regelmatig naar mijn moeder te gaan. Bij mijn broertje zijn ze niet heel vaak, maar zijn hond is wel heel vaak bij ons.
Dus als wij op vakantie gaan (en ze niet zouden meenemen) gaan ze mee in het schema van de honden van mijn moeder of mijn broertje.
Lilo zou ik wat makkelijker bij iemand plaatsen zoals een kennis van mijn moeder of mijn tante, maar bruce is toch een vak apart. Hij is niet super lqstig, heeft alleen 24/7 aandacht nodig :+ en met wandelen moet er opgelet worden met langslopen van honden aan de riem.

Maar eigenlijk gaan we nooit zonder de honden weg. Mijn moeder gaat 2x per jaar ofzo op vliegvakantie en dan gaan de honden van haar en mijn broertje heen en weer tussen ons. Dat zijn ze vanaf pup gewend en gaat prima.

Lilo gaat zelfs regelmatig met mijn moeder mee op vakantie omdat haar honden te oud worden en geen 20km meer willen lopen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:57

James is mooi!

Sowieso ga ik zelden op vakantie, maar waarschijnlijk ga ik dit jaar voor het eerst een keer met een oom met het vliegtuig. Had altijd beloofd keertje mee te gaan, maar moesten eerst mijn senior honden er niet meer zijn. Chim gaat dan naar mijn ouders en daarna komt er gewoon weer een tweede hond en dan eventueel vakantie alleen mét hond. Mijn oom en tante hebben nog een strandhuisje in HoekvanHolland en een huisje in Italie, maar dat is met de auto en kunnen ze mee. En ik wil sowieso dit jaar nog naar Luxemburg maar gaat hij ook mee.

Vandaag met een wandel vereniging gewandeld, Chim uiteraard mee. 16 km en ruim 3 uur, hij heeft het prima gedaan. Toen hij kwam had mijn Beagle van ruim 16 een betere conditie haha. Er schoot alleen ergens een Turkse Herder van een erf af, schrok me kapot maar ze bleek gelukkig erg vriendelijk en Chim was erg gecharmeerd van haar. Andersom ook want ze ging liever met ons mee dan terug naar haar erf. :')

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:33

James is prachtig! <3

Afgelopen dinsdag heb ik het kennismakingsgesprek gesprek gehad met mijn trainer waarmee ik samen de pup ga opleiden tot mijn Epilepsie Hulphond! Was een super fijn gesprek.

2 April krijgt de teef een echo om te kijken of ze zwanger is nog even in spanning wachten haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:02

James is echt prachtig! Hele toffe foto's.

Wij willen dit jaar Oostenrijk/Dolomieten doen met de vakantie. Lekker weer met de tent, lekker wandelen.

Wat spannend Mariëlle! Hopen dat de teef dragend is!

Hier les drie van de behendigheid gehad. Ze vind het zo leuk <3

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:09

Haha, hebben we weer dezelfde vakantieplannen Sanne _O-

Wat doet Evi dat goed!

James is echt waanzinnig knap!

En wat spannend Marielle!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:02

Haha, wat toevallig! Ga je ook in juni? Dan zien we elkaar misschien nog ergens op een bergtop _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:26

We mikken op de 2e helft van juni. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 20:32

Spannend marielle! Hier 14 april de echo

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:36

Leo schreef:
We mikken op de 2e helft van juni. :')

Haha nou gezellig, wij ook :') _O-

Bij jou ook spannend kiwiwitje!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:18

Esplendido schreef:
[ Afbeelding ]

Ja, hij is er. James de Afghaan woont sinds enkele weken bij ons en heeft ons allemaal ingepakt. Het is soms best even wennen zo’n ander ras, maar ik vind het ook echt geweldig en geniet er heel erg van.

WAT een plaatje <3

Pippa13 schreef:
Wij hebben een hond genomen om juist mee te nemen op vakantie. Maar ik begrijp heel goed dat dat niet bij iedereen een optie is hoor!
Ik zie vaak bij de rasvereniging facebook pagina of rasliefhebber facebook pagina oproepjes van mensen die vakantie oppas zoeken. En dat is slim, want dan heb je liefhebbers van het ras en mensen die het ras kennen en hebben. Misschien kun je daar een oproepje doen?

Wij willen de hond inderdaad ook graag meenemen op vakantie. Als we een keer echt samen wegwillen dan zou hij naar mijn schoonmoeder kunnen.

s1993 schreef:
Wauw wat een gave hond is James, ook ik zie graag meer foto's!

Wij nemen de honden ook graag mee op vakantie (vooral ik). Ik vind op vakantie met de honden helemaal gezellig, lekker alle tijd voor lange wandelingen en knuffelsessies. Maar ik houd ook niet zo van steden dat scheelt. Afgelopen januari waren we naar Egypte en konden de honden niet mee, ik heb ze enorm gemist. Ze waren bij mijn schoonmoeder die het fantastisch vond om op te passen en de honden hebben het ook heel goed gedaan. Obi wel wat stress de eerste dagen (vooral te merken aan zijn buikklachten), maar wel gelijk goed geslapen. Scheelt ook dat ze daar vaker komen en Obi ook wel eens een weekend daar gelogeerd heeft. Jabba is met zulke dingen dan weer wat makkelijker (binnenshuis in elk geval), hij is ook wat minder baasgericht en kan wat beter tegen veranderingen. Maar uiteindelijk allebei top gedaan, ik heb de honden denk ik meer gemist dan andersom :')

We hebben Jabba afgelopen week chemisch laten castreren. Hij heeft op het moment zoveel last van zijn hormonen en is dan niet meer goed bereikbaar, hopelijk geeft dit wat meer rust in zijn hoofd. Ik heb begrepen dat het na de chemische castratie eerst erger kan worden, maar dat hebben we tot nu toe nog niet gemerkt. Bij de dierenarts zelf was hij ook vreselijk en moest een muilkorfje om, ik had dat niet zo verwacht want vorige keer was mijn vriend met hem bij de dierenarts geweest en had ik de memo 'hij is mega vervelend bij de DA' gemist. Maar de dierenarts zelf kon het zich nog goed herinneren en vond dat hij veel pit heeft. Hij werd ook BOOS toen hij de muilkorf omkreeg. Grappig wel want thuis is hij zo makkelijk met aan hem voelen en aan hem trekken en tandjes kijken/poetsen, oren kijken etc. Heel soms een grommetje maar als ik dan even zeg dat dat niet de bedoeling is, is het ook gelijk goed. Volgende keer eens aan de trimmer vragen hoe hij daar is, want ik ben nu wel benieuwd of het alleen bij de DA is of op meer 'vreemde' plekken.

Hoe gaat het nu met Jabba?
Nog gefeliciteerd met hem!

xSannee schreef:
James is echt prachtig! Hele toffe foto's.

Wij willen dit jaar Oostenrijk/Dolomieten doen met de vakantie. Lekker weer met de tent, lekker wandelen.

Wat spannend Mariëlle! Hopen dat de teef dragend is!

Hier les drie van de behendigheid gehad. Ze vind het zo leuk <3

[ Afbeelding ]

Wat ontzettend leuk!

Wij zijn echt aan het aftellen inmiddels, de teef is vrijdag uitgerekend. Zijn vol spanning op bericht aan het wachten dat er pups zijn en alles goed verlopen is.
Ik zou het liefst nu al de puppy uitzet bij elkaar hebben, maar moet nog even geduld hebben. :')

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:14

Jabba al wat gezakt in de hormonen?

Spannend, wachten op de bevalling.

En leuk de agility foto.

Ik sta ook op een interesse lijst, nu afwachten of de teef dragend is én of er dan voldoende teefjes zijn. Super spannend. Geen Duitse Herder, maar wel een Herder outcross. :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:31

Ons vriendje is vanmorgen geboren. <3
Bevalling is goed gegaan met maar liefst 10 puppies :wow: op de echo waren er 7 gezien, dus was een verrassing dat er nog 3 achteraan kwamen. In totaal 8 teefjes en 2 reutjes.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:09

Kaitlyn schreef:
Bevalling is goed gegaan met maar liefst 10 puppies :wow: op de echo waren er 7 gezien, dus was een verrassing dat er nog 3 achteraan kwamen. In totaal 8 teefjes en 2 reutjes.

Gefeliciteerd wat super leuk <3

Wij kregen ook bericht van de fokker er zijn 9 pups gezien <3 6 Mei is de teef uitgerekend *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:00

Kaitlyn schreef:

Super leuk, van harte gefeliciteerd <3 let the shopping begin :') *\o/*

Voor jullie ook een mooi vooruitzicht Marielle!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:57

Wat een leuke berichten!!
*\o/* *\o/*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:00

XxMariellexX schreef:
Kaitlyn schreef:

Gefeliciteerd wat super leuk <3

Wij kregen ook bericht van de fokker er zijn 9 pups gezien <3 6 Mei is de teef uitgerekend *\o/*

Wat spannend, nu ook langzaam gaan aftellen.

Ik was een foto van het nest vergeten toe te voegen, dus bij deze nog. :D
Afbeelding