Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 11:54

Ohh wat heerlijk daar Denies. Lekker genieten hoor :D

cinniz dat is wel erg vlug inderdaad. Arme jullie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:38

Ik word 42..
Ach ja! Ik voel me veel relaxter en stabieler dan typen ik rond de 30 was. Alleen mis ik sommige dingen soms wel hoor. Uitgaan als een idioot zoals toen voel ik me nu te oud voor.. maar dat deed ik wel. Bovendien heb ik een kind. Dus het hele weekend stappen zou ik niet eens meer willen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:44

IMJ schreef:
Ik word 42..
Ach ja! Ik voel me veel relaxter en stabieler dan typen ik rond de 30 was. Alleen mis ik sommige dingen soms wel hoor. Uitgaan als een idioot zoals toen voel ik me nu te oud voor.. maar dat deed ik wel. Bovendien heb ik een kind. Dus het hele weekend stappen zou ik niet eens meer willen.

Nou, ik ben single en kindloos, dus ik wil nog even niet naar 42 hoor, als ik dan hetzelfde rondloop, is de kans op kind wel errug klein geworden haha :') :Y)
Maar het stabieler worden, ja, dát ken ik wel. Ieder jaar een beetje meer rust in m'n koppie :j

Zo, zie net in een jagersplatform in Engeland iemand die even heel gepikeerd reageert. En ik snap héél goed waarom: staan sprockers (springer spaniels x working cocker spaniels) te koop, nestje pups, voor 2200 pond per pup! een goede springer heb je voor minder dan de helft in engeland. een goede working cocker voor nog minder... Ik heb niks tegen kruisingen (dat weten jullie allemaal), maar 2200 pond voor een kruising van rassen waar makkelijk aan te komen is in dat land... pfoe. De beste jager had daar wel een woord voor 'greeder' ipv 'breeder'. Die vind ik dan wel weer mooi gevonden! :') :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 12:51

Skippy01 schreef:
IMJ schreef:
Ik word 42..

Nou, ik ben single en kindloos, dus ik wil nog even niet naar 42 hoor, als ik dan hetzelfde rondloop, is de kans op kind wel errug klein geworden haha :') :Y)
Maar het stabieler worden, ja, dát ken ik wel. Ieder jaar een beetje meer rust in m'n koppie :j

Zo, zie net in een jagersplatform in Engeland iemand die even heel gepikeerd reageert. En ik snap héél goed waarom: staan sprockers (springer spaniels x working cocker spaniels) te koop, nestje pups, voor 2200 pond per pup! een goede springer heb je voor minder dan de helft in engeland. een goede working cocker voor nog minder... Ik heb niks tegen kruisingen (dat weten jullie allemaal), maar 2200 pond voor een kruising van rassen waar makkelijk aan te komen is in dat land... pfoe. De beste jager had daar wel een woord voor 'greeder' ipv 'breeder'. Die vind ik dan wel weer mooi gevonden! :') :j

hier staan er sbt's (zeggen ze ;) ) zonder stamboom en testen voor 1250,- de rasvereniging adviseert met stamboom en 2 testen(DNA) tussen de 1000,- en 1250,-

Maar bij de labradors gaat t momenteel ook al dramatisch hoorde ik van een bevriende fokker.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:55

Heel bizar die prijzen!
'Fokkers' springen mooi in op de enorme vraag naar pups zeg... :n

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:58

Ook voor toekomstige eigenaren is dit toch niet leuk meer zo. Het vinden van een verantwoorde fokker en ergens tussenkomen is niet meer te doen. Echt bizar is het idd ja en je ziet het echt bij zoveel rassen momenteel. En mensen betalen het dan ook omdat ze zo graag een pup willen. Met katten hetzelfde. Als je in het Maine coon wereldje nu rondkijkt (en zal gegarandeerd met de rest hetzelfde gaan).. echt bizar hoe snel alle kittens weg zijn en hoeveel mensen nu weer erbij komen die wel even gezellig een nestje willen doen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:02

@CB nee precies, dit is echt niet leuk meer zo... Niks mis met 'alle waar naar zijn geld'. Maar euhm, dit gaat natuurlijk nergens meer over. 1200-1400-1600 snap ik allemaal nog. 2200? Voor een kruising van rassen waar écht geen 'tekorten' aan zijn? Nope...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:05

Skippy01 schreef:
@CB nee precies, dit is echt niet leuk meer zo... Niks mis met 'alle waar naar zijn geld'. Maar euhm, dit gaat natuurlijk nergens meer over. 1200-1400-1600 snap ik allemaal nog. 2200? Voor een kruising van rassen waar écht geen 'tekorten' aan zijn? Nope...

Precies. Ik vind het ook niet erg om te betalen want ik weet idd ook hoeveel energie, tijd maar ook geld het kost voor een fokker om in een nestje te steken, en het is toch een nieuw maatje wie je hopelijk heel wat jaartjes bij je hebt. Maar dat bedrag is idd wel gigantisch hoog als je dan ziet dat er van de rassen zelf voor de helft van de prijs gezonde pups te krijgen zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 13:19

Ja t gaat helemaal nergens meer over Skip..
mijn wachtlijst is al maanden vol. en nog steeds stikt t van de aanvragen. Durf mn aankondiging niet eens online te gooien :')
al wacht ik daar toch liever mee tot de echo..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:43

@kiwi daar zou ik inderdaad ook maar even mee wachten nu... zeker als je wachtlijst toch al vol is. Mooi even rekken die aankondiging ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:37

IMJ schreef:
Ik word 42..

Ik bedoelde dat mijn stiefvader niet ouder dan 43 mocht worden, staat er wellicht verkeerd :) Stappen deed ik toch al niet, nooit gedaan ook.
Maar ik vind zeven en twintig gewoon lekker oud klinken, en daar blijf ik bij *\%/* *\%/*

Mijn moeder wordt 50, klinkt ook zo heerlijk oud. Gelukkig maar! :+:

Zo wij hebben weer een uur waterpret gehad, we kunnen weer even bijkomen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:56

Die prijzen zijn echt niet normaal nee.
Het eerder genoemde nestje kwam gister op facebook als zijnde nestje dwergkezen voor 750€
Ook erg slim als je een bewindvoerder heb om dat op facebook te zetten.

Guapa is zeker snel want 31 mrt was ze de eerste keer loops.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 15:17

Skippy01 schreef:
@kiwi daar zou ik inderdaad ook maar even mee wachten nu... zeker als je wachtlijst toch al vol is. Mooi even rekken die aankondiging ;)

Altijd zo stom aangezien ik echt eeeuwen steek om zo'n ding te maken :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:32

cinniz123 schreef:
Die prijzen zijn echt niet normaal nee.
Het eerder genoemde nestje kwam gister op facebook als zijnde nestje dwergkezen voor 750€
Ook erg slim als je een bewindvoerder heb om dat op facebook te zetten.

Guapa is zeker snel want 31 mrt was ze de eerste keer loops.

Haha, dat soort mensen worden dan hopelijk gesnapt... :+

Is wel echt snel erna al ja! Niet leuk!

kiwiwitje schreef:
Altijd zo stom aangezien ik echt eeeuwen steek om zo'n ding te maken :')

Dat geloof ik ja! Wil je toch graag mooi hebben, zodat het gaaf én profi is...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:34

Ga je hem hier wel posten kiwiwitje?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 15:44

Ik vind t vooral leuk om te doen. Ik pas hem ongetwijfeld nog tig keer aan :')
Maar voor nu is dit hem ;

Afbeelding

Op/aanmerkingen/“kritiek” mag gewoon :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:54

Mooi! Heeft the lion king een speciale betekenis? Ik zou de honden net iets dichter bij elkaar zetten. Wat ik mooi vindt in deze is dat er veel staat maar het toch rustig oogt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:55

Ik vroeg me indd hetzelfde af.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:59

Zeer leuk kim! Zeker dat spiegelbeeld van de reu vind ik echt goed gelukt.
2 vraagjes want zijn echt geen opmerkingen of negatief bedoeld : 1. Waarom geen info over de testen? Vind dit altijd zeer informatief. En soms ook tijd besparend. 2. Waarom the lion king in tekst ? :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:20

Zullen de pups niet namen van de lion king krijgen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:22

Echt een tof plaatje! Ik vind Mike echt een mooie keus voor Chicka (voor zover ik er verstand van heb haha) <3
Wat laraa zegt is idd misschien nog wel leuk/handig om toe te voegen; de testen, niet?

Hier flink aan't regenen nu. Vandaag een rustig dagje voor ons omdat we de afgelopen dagen 4-4,5km per dag gelopen hebben en we het langzaam aan't uitbreiden zijn dus dan is een rust dag tussendoor voor beiden fijn. Lucien heeft net nog een rondje gedaan voor het losbarstte. We hebben gisteren een heerlijke wandeling gemaakt in Schinveld, waar we goed met aan de lijn lopen konden oefenen. We kwamen nog Schotse Hooglanders tegen en dat vond ze erg interessant. Verder niet veel te melden hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:36

Wat Lara zegt inderdaad. En ik vind het op zich echt een leuke aankondiging, maar het stoort me een beetje dat de honden zo klein er op staan en er zoveel lege ruimte is. Zouden daar dan test resultaten staan ok. Anders zou ik honden wat groter zetten of bewegings en hoofd foto’s toevoegen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:18

Ik vind hem super leuk Kiwi! Ik snap het principe van de Lion King ook wel, dat is gewoon het thema van het nest lijkt me? Dus dan geef je de pups namen als Simba etc. Testen zou ik er inderdaad wel op zetten maar bij andere versies die je me weleens hebt gestuurd stonden die wel dacht ik?

Mooi gebied hoor CB! Ik heb het hier goed maar als ik zie waar jij wandelt elke dag <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:32

Leuk en spannend Kiwi!

Het eerste wat mij opviel was de lion king.. nog voor de honden. Ik zou dat wat mij er groot maken geloof ik., en ik dacht wat doet de lion king daar?

Maar verder ziet het er mooi rustig uit :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:04

cursebreaker schreef:
Echt een tof plaatje! Ik vind Mike echt een mooie keus voor Chicka (voor zover ik er verstand van heb haha) <3
Wat laraa zegt is idd misschien nog wel leuk/handig om toe te voegen; de testen, niet?

Hier flink aan't regenen nu. Vandaag een rustig dagje voor ons omdat we de afgelopen dagen 4-4,5km per dag gelopen hebben en we het langzaam aan't uitbreiden zijn dus dan is een rust dag tussendoor voor beiden fijn. Lucien heeft net nog een rondje gedaan voor het losbarstte. We hebben gisteren een heerlijke wandeling gemaakt in Schinveld, waar we goed met aan de lijn lopen konden oefenen. We kwamen nog Schotse Hooglanders tegen en dat vond ze erg interessant. Verder niet veel te melden hihi.

[ [url=m/MAv58Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yWQuDS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FnIUZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij waren in die regen op de heide, Kay was beledigd want die is van suiker. :') _O-