Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 22:10

Gelukkig goed afgelopen vooral omdat mijn vriend die aanhanger goed in de gaten hield omdat ie vrij hard reed.

Ohhh <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 22:11

Gelukkig goed afgelopen vooral omdat mijn vriend die aanhanger goed in de gaten hield omdat ie vrij hard reed.

Ohhh <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:33

Laat ik vandaag beginnen met ons bezoek aan de pups en kittens gister. Lange dag, aangezien we eerst nog 4u in de Valkenier zijn geweest en toen vanuit m'n ouders door zijn gereden naar Pijnacker. Vanuit m'n ouders 2u6min rijden dus dat viel gelukkig reuze mee uiteindelijk. 2u bij de fokster geweest, heerlijk geknuffeld met pups en kittens en heel veel doorgesproken met de fokster alsook gewoon gezellig gekletst. Het gevoel wat we al hadden bij fokster is alleen maar versterkt geworden dus we hoopten echt dat 1 van de 3 teefjes goed zou voelen voor ons.

Lekker bij de pups in de ren gaan zitten en kijken wat er zou gaan gebeuren. Ik werd meteen begroet door de pup met het gele lintje welke het teefje is van de eerste foto wat ik onlangs liet zien hier in de groep. Zij sprak mij op de foto's al heel erg aan, dus dat was al een mooi begin voor mij haha. Uiteindelijk heeft zij echt heel veel bij me gelegen en lekker contact proberen te leggen. Ze was nieuwsgierig en onderzoekend, maar het was ook echt smelten toen ze gewoon heerlijk tegen me aan kroop. En niet alleen bij mij, ook bij mijn zoon en man was ze niet weg te slaan op een gegeven moment. Vooral bij Milan, mijn zoon, niet. Ze heeft de hele tijd nog bij hem op de schoot gelegen en gespeeld en het was echt mooi om te zien hoe Milan toen ook al echt naar haar toe trok. Dan was er nog een teefje met het roze lintje, welke mijn man en zoon op de foto's het meest aansprekend vonden, en zij zocht ons ook op met momenten maar toch wel een stuk minder in vergelijking met 'de gele'. Het derde teefje kwam eigenlijk helemaal niet bewust naar ons toe. Die viel voor ons gevoelsmatig dus eigenlijk al snel af. Volgens de fokster was zij ook nu al vrij dominant en zou ze een pittige dame worden, wat denk ik dan ook niet bij ons zou passen qua karakter. De roze pup was volgens haar het 'zachtst' qua karakter en de pup met het gele lintje zat Net iets meer pit in zei ze wat ze nu gezien had so far. Uiteindelijk met alle pups heerlijk geknuffeld en toen kwam het moment dan om voorkeur aan te geven en we waren het er unaniem over eens dat die lag bij de pup met het gele lintje (de voorkeur die mijn man en zoon thuis hadden voor de roze pup qua uiterlijk was als sneeuw voor de zon verdwenen gister middag ondanks dat de roze pup ook echt een plaatje is om te zien en heel lief was) en kon de fokster ons al gelijk feliciteren want ook zij was het er gevoelsmatig helemaal mee eens en twijfelde geen seconde dat de gele pup voor ons zou zijn.

Binnen verder gekletst en erna de kittens erbij gehaald. 2 zusjes die heel anders waren zowel qua bouw en looks als ook het gedrag wat ze toonden. Vanaf het eerste moment had mijn man een klik met de 'witte' kitten en was ik ook eerlijk gezegd al verkocht toen ik zag hoe ze lekker bij mijn man in de armen lag te knuffelen. Ze was rustiger als de andere kitten, die echt al veel meer op ontdekking ging en meer speels en uitdagender was. Zij was qua looks eentje waar denk ik niemand van weg zou willen lopen, maar ze was qua contact leggen niet heel erg met ons bezig waar de andere kitten dat dus wel al deed. Mijn man was qua looks ook al verkocht aan de 'witte' en ik had niet perse een voorkeur qua looks. We zijn hier dus ook echt op gevoel afgegaan. Vanmorgen nog een foto en filmpje gekregen van de witte kitten want dat waren we vergeten gisteren en ik smelt helemaal weg. Zij hoort ook echt bij ons, overduidelijk.

Dus, gister was voor ons een magische dag en we genieten nog heerlijk na en kijken zo onwijs uit naar de momenten dat we ze beiden mee naar huis mogen nemen (kitten blijft denk ik iets langer nog bij mama). Arya, onze pup, gaat 24augustus mee naar huis dus dat is snellll hihi. En Sansa, de kitten, is nog heel even afwachten. De fokster wilde nog even met haar DA ook hierover overleggen wat het beste plan van aanpak was.

Zal ik ze maar even voorstellen? hihi

Meet Arya:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meet Sansa:

Afbeelding
Afbeelding

---

En dan nog even antwoorden op iedereen :)

@Liesje89
Ja ik zie dat de meningen er wel over verdeeld zijn wat dat betreft haha. Want veel katten eigenaren zijn just wel heel veel bezig met een kitten. Uiteindelijk zal ze toch een Beetje opgevoed moeten worden, want ik wil niet dat ze op het aanrecht komt o.a. dus dat zijn toch echt dingen waar je mee bezig moet zijn en moet afleren denk ik. Maar ik ben liever voorbereid op veel werk om er dan achter te komen dat het allemaal wel meevalt, als andersom hihi. Ik heb van genoeg kasteneigenaren gehoord ook dat ze best een kluif eraan hadden met hun kitten hihi. We zijn dus gister gaan kijken en de kitten die ons hartje stal was tov de andere 3 in het nest wel vrij rustig en erg knuffelig dus we hopen dat zij qua gedrag dan goed bij ons gaat passen. Ik gok dat de pup en kitten idd zelf al goed gaan uitmaken onderling hoe de regels zijn tussen beiden. Het is alleen even kijken hoe we gaan zorgen dat ze beiden hun rust ook nemen en niet elkaar dat afpakken - maar we hopen dat met de Bench van de pup o.a. en ik die veel thuis ben om te begeleiden, dat wel goed gaat komen. Een pup en baby is wat dat betreft denk ik minstens zo veel werk idd. En wat je zegt; af en toe lastig? Ja. Probleem? Nee. Het is denk ik wel een beetje vergelijkbaar ja. Ons gevoel is inderdaad goed erbij, we zijn er klaar voor, dus dat is het belangrijkste.

@biggirl
We denken inderdaad dat het wel goed gaat komen ja. Ik ben overdag dus al heel veel thuis en hoop dat ze naast begeleiding ook zelf gewoon snel uitzoeken hoe ze het beste met elkaar kunnen leven hihi. Ik kan ook altijd nog terugvallen en advies vragen bij zowel fokster als ook vriendinnen die dan weer meer ervaring met katten hebben als mij en dat soort dingen. Het is denk ik met elke situatie, of je nu alleen een pup hebt of dan gemengd, aftasten en kijken hoe het loopt. Wat je al zegt, overal zitten inderdaad plus en minpunten aan, klopt helemaal ja. En ohhh die foto’s zijn weer om te smelten haha! Zo leuk is dat, als ze je zo staan op te wachten! Dat miste ik met Rex wel de laatste jaren, die lag te snurken als we thuis kwamen en door z’n doofheid hoorde hij dus ook de auto’s niet van ons. Hij zat voorheen altijd voor de tussendeur naar de gang al kwispelend te wachten tot we thuiskwamen haha.

@xLaraaj
Hahaha dat klinkt goed en is de kat niet altijd de baas over iedereen? LOL ;)

@Kimvicious
Ja, hopen wij ook idd. Ze kunnen elkaar uit de weg als ze elkaar zat zijn en voor de rest hoop ik dat ik gewoon TE voorbereid ben op hoe dingen gaan lopen, dat het dus alleen maar gaat meevallen hihi. Leuk die foto’s! Kan me voorstellen dat het genieten is tussen al die hondjes in!

@Simoonzel
Ik heb het idd van meerdere honden eigenaren in persoon als ook wat ik online lees gehoord dat er idd genoeg scholen zijn die willen dat je met halsband en riem traint ja. Ik ga komende week naar een info avond bij 1 school en heb al contact gehad met een andere school (die nu ‘op papier’ voorkeur heeft bij mij) dus even kijken nog hoe het wat dat betreft werkt bij beiden scholen qua tuigje enz. Ik wil aan de andere kant ook dat ze wel leert omgaan met een halsband en riem, want het kan Toch iets zijn wat je om wat voor reden dan ook zou gebruiken in de toekomst bv, maar dat kan ook nog aangeleerd worden als ze iets ouder is en iets meer van die puppy onstuimigheid kwijt is natuurlijk.

@Welmoed
Haha ja dat van die poep opeten ga ik idd wel op letten, zeker omdat de kattenbak in het begin open is aangezien ik een kitten kattenbak ga kopen (gewone kattenbakken hebben een erg hoge instap en ons meisje is nog niet zo heel groot tegen de tijd dat ze naar huis komt)

@Kaus
Jeetje, dat is wel heel erg dat ze gewoon slipkettingen uitdeelden. Ik draai meteen om als me dat aangeboden wordt, brr.

@candalisa
Ja in principe heb ik dus ook geen benul van het gebruiken van een tuigje, maar ik hoop dat ik dus een school vind waar ze daar dus wel openstaan om me hierin te begeleiden. Ik had het er met de fokster gister nog over en zij vind dat we moeten doen waar we ons goed bij voelen. Zelf heeft ze de honden getraind met halsband maar ze vind het fijn dat wij onze eigen weg zoeken en ons gevoel volgen. Het valt en staat denk ik wel met een goede hondenschool, zeker als je nog vrij onervaren bent met het opvoeden van een pup en het gebruik dan van een halsband en/of tuigje. Wat is Mila toch een knap ding zeg, jeetje. Kan blijven staren naar haar foto’s haha! Die blue-merle kleur is toch zo gaaf <3

@kiwiwitje
Mijn hemel, kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn! Zo zie je idd wel weer hoe belangrijk het is dat ze goed vast zitten. Wij waren nog aan’t twijfelen of we dus een auto kennel/bench gaan gebruiken of met een tuigje en dan in de gordel (we hebben zo’n opzet stuk voor in de gordel sluiting te steken, met een kastje eraan waarin dus de gordel zit net zoals de gordel die we voor onszelf in de auto gebruiken, met zo’n anti stop erin zeg maar. Die gebruikten we met Rex altijd en dan kunnen ze dus ook echt niet naar voren vliegen.)

@suze
Wat een prachtige foto’s, maar nu zijn je hondjes ook stuk voor stuk prachtig dus dan staan ze vanzelf ook wel mooi erop denk ik hihi. Die foto van jou met ze allemaal is een voor in te lijsten <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 10:47

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten! :D

Was goed schrikken. Ik ben niet zo'n fan voor iets anders dan kennels in de auto:
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... in-de-auto
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... port-auto/
vooral bij het filmpje is in de laatste link wel interessant. Al hadden ze eerder een duidelijker filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=gDi_a5Flw3M
https://www.youtube.com/watch?v=se7baFKpxF0

En zoals je dan in de filmpjes kan zien is het ook afhankelijk van de plek waar de hond uiteindelijk zit. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:08

Oeh Kiwiwitje, thanks voor de linkjes! Dat opent m'n ogen wel een beetje ja haha.

Hoe hebben jullie dat gedaan met het ophalen van een pup bv?
Al meteen alleen achterin in zo'n bench? Vind dat wel heftig voor de ervaring van de pup als ze echt net bij mama weg is bv. De fokster zegt pak d'r lekker bij je op schoot. Voor m'n gevoel zeg ik ook ja lekker bij mij pakken. M'n verstand zegt idd dat het niet veilig is. Zit echt heel erg in dubio hier. De kitten gaat in een transport bench. Nu dacht ik om voor de pup ook een transport bench te kopen die wat kleiner en zo te tillen is aangezien ze toch nog klein is. En dan kan ik d'r op de achterbank tussen mij en Milan in zetten bv?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:17

Mijn reutje hebben we gewoon op schoot gehad met ophalen wel snel over in een autobench/kennel. Chick was al 1 jr toen ze gebracht werd en die werd ook in een kennel gebracht.
Djessey is hier geboren. Maar al het vervoer van de pups (bijna dagelijks om te wennen) ging ook in de kennel.

Bench op de achterbank is zoals de filmpjes lieten zien niet echt aangeraden. Omdat het slecht vast te zetten is. Enkele uitzonderingen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:24

kiwiwitje schreef:
Mijn reutje hebben we gewoon op schoot gehad met ophalen wel snel over in een autobench/kennel. Chick was al 1 jr toen ze gebracht werd en die werd ook in een kennel gebracht.
Djessey is hier geboren. Maar al het vervoer van de pups (bijna dagelijks om te wennen) ging ook in de kennel.

Bench op de achterbank is zoals de filmpjes lieten zien niet echt aangeraden. Omdat het slecht vast te zetten is. Enkele uitzonderingen.

Nee, die bench op de achterbank zou dus ook alleen zijn voor het ophalen van de pup bv. Imo is op de schoot net zo gevaarlijk, niet? Maar ik vind het zo sneu als ze net bij mama weg is om d'r al meteen in zo'n ding te stoppen, maar ik wil natuurlijk wel dat ze ook veilig vervoerd wordt. Het gaat me nu dus echt even om die terug rit naar huis over 2 weken. We zitten naar ons thuis toch wel 2,5u in de auto met d'r (we stoppen tussendoor wel zeker een keer).

Voor de langere termijn gaan we dan denk ik ook kijken voor die kennel voor achterin + loopplank (we hebben een hoge kofferbak)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-08-19 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:25

Ik neem bij ophalen de pup op schoot. Doe wel zo'n incontinentie matje of zindelijkheidsmatje op schoot in case off. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:25

welmoed__ schreef:
Ik neem bij ophalen de pup op schoot. Doe wel zo'n incontinentie matje of zindelijkheidsmatje op schoot in case off. :)

Goede tip ja, thanks! haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:45

cursebreaker schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee, die bench op de achterbank zou dus ook alleen zijn voor het ophalen van de pup bv. Imo is op de schoot net zo gevaarlijk, niet? Maar ik vind het zo sneu als ze net bij mama weg is om d'r al meteen in zo'n ding te stoppen, maar ik wil natuurlijk wel dat ze ook veilig vervoerd wordt. Het gaat me nu dus echt even om die terug rit naar huis over 2 weken. We zitten naar ons thuis toch wel 2,5u in de auto met d'r (we stoppen tussendoor wel zeker een keer).

Voor de langere termijn gaan we dan denk ik ook kijken voor die kennel voor achterin + loopplank (we hebben een hoge kofferbak)

Voorin op schoot zit je alleen met de airbag in zekere zin. Want je kan de pup dan goed vasthouden. Die bench houd je niet tegen als je voorin zit en de bench achter. :) Dat bedoelde ik eigenlijk haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:54

Ik zou dan wel achterin zitten naast de bench en haar zeker niet alleen achterin laten zitten terwijl ik voorin zit - de bench zou ik achter de rijders stoel kunnen zetten en dan zit ik er rechts naast in het midden. M'n zoontje zit in een stoel achter de bijrijders stoel.

Maar als ik het zo lees, neemt idd vrijwel iedereen ze mee op de schoot - gevoelsmatig vind ik dat wel het fijnst. Het is al zo'n cultuur shock voor ze om weggehaald te worden uit het nest enz. Dan is wat troost bieden op schoot tijdens zo'n lange auto rit denk ik wel heel prettig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:57

Mijn aelynn komt uit Hongarije. 14 uur op schoot was geen doen. Zij heeft lekker liggen slapen achterin in de bench.
Ook de oudere gewoon meteen in de bench. En ik heb dan nu ook honden die gewoon lekker gaan slapen als ze in de auto in de bench komen, want ze weten niet beter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:34

Gefeliciteerd Cursebreaker! Hoe oud zijn de pups nu? 6-7 weken neem ik aan? Of heb ik daar overheen gelezen :=

Wij hadden Dexter op schoot. Dundy tussen mijn benen want die was al wat ouder. Maar die was zo bang dat ie alles had onder gepoept :=

Wij hebben ze nu voor korte ritjes in de kofferbak (van een grote Volvo V70) met een stalen hek er tussen. Voor naar training zitten ze in autobenches zodat de klep open kan tijdens het wachten.

Als we straks onze eigen auto hebben wil ik ingebouwde benches maar dat zal pas over een aantal jaar worden.

Wij zijn na een aantal weken niet geweest te zijn weer op weg naar de schapen *\o/* *\o/* Ben benieuwd hoe ze het weer doen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:44

Thanks Kaus!
Ze is nu de 6 weken gepasseerd dus ze is dan 8 weken als ze weg mag. Toen ik met de fokster belde de eerste keer zei ze idd al dat de kans echt heel klein was dat er bij dit nestje nog een annulering kwam aangezien ze al inderdaad bijna 6 weken waren en de kans dan klein is dat iemand nog afzegt. Lucky us haha.

De kitten zou 9 weken zijn dan, ze is een weekje ouder als de pup. Maar de meningen zijn daar heel erg over verdeeld zie ik met hoe oud een kitten weg mag. De fokster zelf, is haar eerste kitten nestje, gaat hierover nog overleggen ook met haar DA omdat zij het zelf lastig in te schatten vind. Velen zeggen 14 weken zie ik op de katten forums, maar heel veel kittens mogen vaak met 9 weken ook weg. Wij hebben aangegeven dat we het in ieder geval geen enkel probleem vinden als ze later weg mag, want als ze nog meer van mama poes mee moet krijgen is dat natuurlijk het belangrijkst! Dus daar horen we nog meer over dan :) En ik ga me er nog wat meer over inlezen. Want als het beter is, willen we haar ook gewoon zolang mogelijk bij mama laten, maar ik ben ook nog niet zo thuis in kittens dus ik weet niet wat het beste is hierin.

En oh da's wel sneu zeg dat onder poepen van angst. Ik hoop dat Arya ook goed door de rit heen komt, niet misselijk wordt enz.

Veel plezier bij de schaapjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:46

Gefeliciteerd met Arya en sansa!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:10

suze_ schreef:
Gefeliciteerd met Arya en sansa!

Dankjewel!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:44

Ondanks dat we een tijdje niet waren geweest gingen de schaapjes super! Met Dexter wel een stuk beter dan met Dundy. Merk dat de Kelpie me echt een stuk meer ligt als het gaat om schapendrijven. Wat een rust en controle hebben die beestjes. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:59

Leuke foto's Kaus. :D

Cursebreaker gefeliciteerd met de damens. Nu kan je echt gaan aftellen.

Suze wat een mooie foto's.

Kiwitje dat is zeker schrikken. Goed dat he vriend al voorgevoel had en oplette.

Ben weer trots op Senna. Vanmorgen weer les gehad en bijna heel de les los de training gedaan . Ben echt blij met deze hondenschool.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:27

Wat leuk zeg Kaus! Ik vind de Kelpie ook altijd een leuke hond. :))

Fijn Punjab dat je een hondenschool hebt die bij je past.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 18:47

Wat fijn dat het zo goed ging bij jullie Kaus en Punjab!!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:23

Kaus bij ons op hondeschool doen ze ook met schapen. Vinden ze wel wat voor Senna. Maar vind zelf denk ik ook de agillitie leuk of hoe je dat ook schrijf. :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:28

Mijn vriend en ik gaan dinsdagavond bij een fokker kijken voor een oud duitse herder pup.

In eerste instantie hebben we voor een witte herder gekeken, alleen komen we daar toch wat op terug vanwege hun (soms) wat afwachtende karakter naar vreemden toe.
We zijn al jaren verliefd op de ODH en toch besloten daar voor te gaan. En we hebben geluk, er is een pupje beschikbaar gekomen bij een fokker waar ik al contact mee had gehad, met dank aan Cursebreaker. :)
Gaat wat sneller dan verwacht, maar we hebben er zo'n zin in!!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:57

Cursebreaker wij hebben Candy ook voorin vast gehouden toen we haar gingen halen. En wat een leuke namen zeg! Spannend
Kaus wat ontzettend leuk zeg met de schaapjes trainen
Punjab klinkt als een fijne les
Welmoed_ jeej wat leuk spannend zeg *\o/*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:57

Tegenwoordig zijn er behoorlijk wat lijnen van de witte herders die erg vrij en open zijn qua karakter en nog eens heel sociaal ook. Momenteel 4 witte herders in pension van 4 verschillende klanten en alle 4 erg vrije, sociale, makkelijke honden. Kan mij niet eens 1 pension witre herder bedenken die voor ons als vreemden en in vreemde situatie niet te benaderen is. Dus vermoed dat het erg verbeterd is de laatste jaren qua karakter.

Pups halen wij altijd met 2 man en gaan mee op schoot voorin en zodra ze slapen bij de voeten vd bijrijder. Dat is namelijk de eerste weken tot maanden de plaats waar ze in de auto vervoert worden bij ons

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:03

cursebreaker, gefeliciteerd met Arya en Sansa!
Als kattenliefhebber en ex-fokker kan ik je wel echt aanraden de kitten in ieder geval tot 12 weken bij de moeder te laten. Vooral als je geen andere sociale kat thuis hebt. Kattenmanieren leren ze niet van een pup of een mens.
Wat opvoeden van een kitten betreft, ik heb oosterse types dus dingen als niet op het aanrecht is direct al een verloren zaak :')
De jongste hier zit zelfs in de aanrechtkasten om de prullenbak te plunderen...

Hier pups ook gewoon op schoot :j

Fijn dat het goed ging Kaus! Ik blijf de Kelpie ook geweldig vinden