Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:01

Nathalie, ik zou ze echt apart gaan voeren hoor. Ik weet niet hoe groot de afstand nu tussen ze is? Maar het kan zoveel stress en spanning voorkomen door ze bijvoorbeeld in een andere kamer of aan de andere kant van de kamer te voeren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:20

Als ik het verschil tussen nu en gister zie denk ik dat het wel goed gaat komen zo :D De 1 krijgt in de keuken en de ander in de woon kamer. Ze eten beide netjes hun bakje leeg. Het is dikke mik tussen die 2 :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:45

Oh dear, vandaag eerste incident gehad met Odinn. Ging even in mijn pauze met hem het bos in. Hij bleef een beetje achter en zat wat te eten, ik dacht paardenpoep, dat doet hij vaker dus liep er naartoe. Zat hij op een paddestoel te kauwen. Nou, gelijk maar teruggelopen en meegenomen naar werk, daar gelijk maar even een injectie apomorfine er in laten braken. Maar even schrikken is het wel.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:15

Heerlijk kiwitje. Lekker smerig haha

Wat een schatje zeg Nathalie

Oei dat is zeker schrikken Manadisx

Hier gaat het met nala en zoontje van steeds beter :D hij mag nu nog met der wandelen als we er bij zijn. ( hij is erg iel met zijn 10 jaar en houd een 11 weken pup al niet goed tegen en word meegesleept :’) ) maar ze rende vandaag samen zo leuk door t bos heen. En samen wandelen met een tak haha.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 21:29

_xManadisx_ schreef:
Oh dear, vandaag eerste incident gehad met Odinn. Ging even in mijn pauze met hem het bos in. Hij bleef een beetje achter en zat wat te eten, ik dacht paardenpoep, dat doet hij vaker dus liep er naartoe. Zat hij op een paddestoel te kauwen. Nou, gelijk maar teruggelopen en meegenomen naar werk, daar gelijk maar even een injectie apomorfine er in laten braken. Maar even schrikken is het wel.

Jeetje echt schrikken inderdaad. Beterschap

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:32

Mag ik heel even mijn enthousiastme hier neertypen?
Zag vanavond dat er eindelijk weer een nest gepland staat voor mijn favoriete hondenkennel die ik al jaaaren volg op facebook.

Partner en ik willen volgend jaar graag een pup in huis verwelkomen en zag ineens het bericht dat mamahond 22 oktober is uitgerekend.
Gelijk met partner overlegt en dienhad zoiets van maak maar een afspraak om kennis te maken (ik spreek de eigenaresse wel over facebook maar nog nooit ontmoet). We gaan 7 oktober kennismaken met hen en de honden dus we zijn zeer benieuwd. Alles groeit bij hun in huis op en wordt zeer goed onderzocht en gecontroleerd door de dierenarts. Ik ga maar vast sparen :D

Grote blij :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:54

Sterkte Manadis!

Leuk royce! waren herders toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 22:00

RoyceMack schreef:
Mag ik heel even mijn enthousiastme hier neertypen?
Zag vanavond dat er eindelijk weer een nest gepland staat voor mijn favoriete hondenkennel die ik al jaaaren volg op facebook.

Partner en ik willen volgend jaar graag een pup in huis verwelkomen en zag ineens het bericht dat mamahond 22 oktober is uitgerekend.
Gelijk met partner overlegt en dienhad zoiets van maak maar een afspraak om kennis te maken (ik spreek de eigenaresse wel over facebook maar nog nooit ontmoet). We gaan 7 oktober kennismaken met hen en de honden dus we zijn zeer benieuwd. Alles groeit bij hun in huis op en wordt zeer goed onderzocht en gecontroleerd door de dierenarts. Ik ga maar vast sparen :D

Grote blij :)

Wat leuk zeg! Heel veel plezier met de kennismaking! :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:42

Veel plezier

Oei goed dat je dat zelf kan doen.
Is altijd tricky met paddestoeleb

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:57

KarmaChansy schreef:
Sterkte Manadis!

Leuk royce! waren herders toch?

Klopt.
Mams is van mn favoriete kennel en paps was van de kennel waar we de honden echt prachtig vonden (ik kan niks zeggen over het karakter want ik ben nooit bij de kennel geweest) maar we konden heel slecht contact krijgen met die kennel. Mijn overbuurman heeft een herplaatser van die onbereikbare kennel en zei ook dat zij voornamelijk de kennel hebben als voornaamste inkomensbron. Doen veel in het buitenland. Opzich niks mis mee maar zoek toch meer persoonlijk contact en wil me niet opdringen om naar mn pup te komen kijken. Liefst ga ik elke week kijken als ie er is natuurlijk.

Maar bij mn favo kennel kan dat wel gewoon. Heb al jaren persoonlijk contact met de eigenaresse.

Ben heel benieuwd. Gaan zaterdag nog kennismaken bij andere kennel want we willen onze kansen beetje spreiden. (als onze favo geen reutjes krijgt bv).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:12

_xManadisx_ schreef:

Oei dat is zeker schrikken! Fijn dat je het zo snel zelf kan oplossen!

Royce wat voor herder ga je voor?

Pip heeft vanacht niet naar Harvey gelonkt om te spelen *\o/* ik heb dus heerlijk door kunnen slapen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:02

Uhm oke toen was het toch 2018

Afbeelding

Welkom Kymo en vanaf seconde 1 geaccepteerd in de roedel.
Hij is een kruising labrador pa en ma is fox terrier/duitse jacht terrier achtig.
Heel aparte mix en hoe hij uit gaat groeien?? Hij is 3 maanden en past hier helemaal haha. Verder gaan we tzt alles ontdekken qua vacht/grootte enz

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:39

Die kleuren <3

Hoe is hij zomaar op je pad gekomen? Qua rassen komt hij niet echt overeen met wat je al hebt toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 13:46

Wat een grappig hondje Dierenfan! Ik ben ook wel benieuwd hoe je hem tegen gekomen bent! :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:36

Wat leuk! Wat een aparte kop! Hij doet me denken aan van die films dat ze honden laten praten zeg maar :Y) leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 14:37

__Nathalie__ schreef:
Wat leuk! Wat een aparte kop! Hij doet me denken aan van die films dat ze honden laten praten zeg maar :Y) leuk!

Ja! Precies dat! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:38

ohhh hij is erg leuk, mooie kleur ook! Ben erg benieuwd naar hoe hij zo bij je is gekomen :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:45

Gewoon tegen gekomen en dol verliefd geworden haha. Hij is 3 maanden en bleef langer bij de fokker ivm hartruisje. Dat valt mee maar we blijven het in de gaten houden.

Ja heel wat anders qua rassen maar niet qua karakter aanleg. Past ook nu al prefect in de roedel en speelt met iedereen en loopt stoer mee met het uitlaten.

Ik heb ook niet 1 ras wat ik leuk vind maar wel 50 rassen zeg maar. Heb veel rassen die ik niet leuk vind als volledig ras en de labrador is er daar 1 van. Echter mixen met lab er in vind ik wel erg tof. Heb lab rottie mix gehad en was fantastisch haalde net die overdreven enthousiasme eruit.
Maar ach na 3 boxers een lab rottie mix en daarna een duitse herder x mechelaar te hebben is deze op zich zo heel gek niet. Tis toch al bijzonder rijtje en allen waren en zijn helemaal geweldig en precies wat ik in hun zocht en zoek.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:02

Nou Duitse Jachtterrier hoop ik van niet, dat zijn niet echt al te gezellige hondjes en die moeten echt flink werken. Maar vind het ook niet echt als eentje eruit zien eigenlijk. Wel schattig hondje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:07

Ianthe schreef:
Nou Duitse Jachtterrier hoop ik van niet, dat zijn niet echt al te gezellige hondjes en die moeten echt flink werken. Maar vind het ook niet echt als eentje eruit zien eigenlijk. Wel schattig hondje.

Ik ken het ras en ken mezelf en ben totaal niet bang er voor dat ik deze niet kan geven wat hij nodig heeft. Mijn leven, mijn werk bestaat uit voornamelijk bezig zijn met honden dus gaat helemaal goed komen.
Moeder is voor mij duitse jacht terrier qua uiterlijk en absoluut geen fox maar eigenaar weet niet beter of het is een fox en ze doet het super als huishondje daar al is ze idd pittig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:08

Ik ben echt precies het tegenovergestelde ik vind maar weinig rassen leuk :') vind ze wel leuk maar niet om zelf te hebben.

Harvey heeft de hele dag nog niks in huis gedaan :):) Hij is op de nacht na echt 0 zindelijk. Geeft niks aan en gaat ook niet naar de deur ofzo. Dus we zetten hem nu na elk slaapje of speel moment in de tuin buiten het uitlaten om en dat gaat heel goed.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:09

Ik ben wel benieuwd waar hij zn kleurtje vandaan heeft. Fox terriër komt meen ik niet in Brown and tan (dat is ie toch?) en lab ook niet.

Duitse jachtterriers zijn inderdaad heel heftig en eigenlijk geen huishonden :=

Weten de fokkers ook niet wat erin zit?

Nathalie, lastig is dat hè. Hier geeft Dexter nog steeds weinig aan maar die is nu wel 99% zindelijk. Hij heeft nog steeds wel de neiging om stiekem te poepen wanneer hij nog niet geweest is en wij er niet bij zijn %)

Misschien dat je zo'n belletje kan aanleren?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 16:11

Wel een leuk ding Dierenfan! Hopelijk krijgt ie geen last van zijn ruisje

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:23

Leuk hondje! Hopelijk krijgt hij geen last van het ruisje.

Ik ben vandaag naar het Antwerpse gereden en met een ander meisje met 2 borders gaan wandelen :D was een erg leuke wandeling.
De 2e border op de foto komt van dezelfde fokker (compleet andere lijnen) als Kenai. De 3 dames en Kenai hebben zich zeker geamuseerd en liggen nu KO
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:24

Kaus schreef:
Ik ben wel benieuwd waar hij zn kleurtje vandaan heeft. Fox terriër komt meen ik niet in Brown and tan (dat is ie toch?) en lab ook niet.

Duitse jachtterriers zijn inderdaad heel heftig en eigenlijk geen huishonden :=

Weten de fokkers ook niet wat erin zit?

Nathalie, lastig is dat hè. Hier geeft Dexter nog steeds weinig aan maar die is nu wel 99% zindelijk. Hij heeft nog steeds wel de neiging om stiekem te poepen wanneer hij nog niet geweest is en wij er niet bij zijn %)

Misschien dat je zo'n belletje kan aanleren?

Hun weten niet beter of mams is echt een fox terrier haha maar mams is black en tan en zeer grof gebouwd. Wel wat ruwharig maar geen trimvacht. Pa vind ik ook geen rastypische labrador overigens. Kymo heeft ook een wolfsklauwtje dus ook vaag. Hij is absoluut een fantastisch gelukte kruising en ik vermoed dat ik er nog eens een rassentest van laat afnemen.