gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:37

Leuke foto's!! <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:11

Wauw! <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:52

Wat een mooie foto's Jeika! <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:08

Wij zijn sinds vorige week overgestapt naar nieuw konijnen voer, selective biks. Nu is het wel vrij prijzig, weten jullie toevallig waar je het "goedkoop" kan kopen of bestellen?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:15

Ik vind topdierenshop.nl tot nu toe de goedkoopste om te bestellen. Ik bestel daar Hope Farms.

Weten jullie ook of de bloesem, bladeren en vruchten van een kersenboom ook schadelijk zijn voor konijnen? Ik wil graag een kersenboompje planten en af en toe wat takjes voeren. Het kan zijn (ondanks dat de gehele ren met gaas afgesloten is) dat er bloesem door het gaas heen zal vallen. Ik kan nergens vinden of dat schadelijk is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:02

Dankjulliewel! Volgensmij zijn kersenbladeren en bloesems niet giftig, voor zover ik weet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:41

Sinds twee dagen zit Boaz alleen maar in zijn hokje en komt er zelfs voor wortel niet uit.. Normaal was hij aan het rennen, ravotten, springen en doen en ik heb hem geen moment uit zijn hok gezien. Arm ding. Ook als ik het hok op wil tillen probeert hij er helemaal tegenaan/in te kruipen. Wil zo maar even langs de dierenarts gaan met hem, ik vertrouw het niet. Kan dit ook een teken zijn dat de koppeling toch niet zo geschikt is? :(

[edit] Ik pak Bibbi eruit om haar even op het gras te laten en meneer komt tevoorschijn. Ze vechten alleen totaal niet, kan er ook een "afwijzing" met lichaamstaal hebben plaatsgevonden?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:04

Ik denk toch eerder aan iets lichamelijk... := Toch zeker laten nakijken door een DA. Maar omdat je zegt dat als je Bibbi eruit haalt hij wel tevoorschijn komt, kan het natuurlijk ook daar aan liggen. Als er geen medische oorzaak is kan het daar aan liggen en zou ik een ander maatje zoeken voor beiden. Misschien kan je het ook wel eens vragen aan de DA of het dat zou kunnen zijn. Hopelijk voelt hij zich snel beter! :(:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:19

Het zijn mijn eerste konijnen dus ik weet echt niet hoe ik kan bepalen of het lichamelijk of mentaal iets is. Ik vond het alleen vreemd dat hij meteen tevoorschijn kwam toen ze uit het hok was. Hij was toen ook echt weer zichzelf, als in rennen, springen, lekker eten enz. Ik ga of zometeen of vanavond voor de zekerheid wel even langs de dierenarts. Ik vind het wel belangrijk een medische oorzaak uit te sluiten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:08

Als hij nog zo vrolijk kan zijn denk ik niet dat het een medische oorzaak is. Ik wist er ook niet zo veel over bij mijn eerste konijn maar heb veel gelezen in de boeken van Bernice Muntz en daar ben ik heel wat wijzer mee geworden. Echt een aanrader!

Als ze echt ziek zijn kruipen ze weg in een hoekje en willen ze niets eten of drinken. Maar toch even voor de zekerheid naar de DA zoals je zegt. Bij konijnen kan je geen dagje afwachten want dan kan het al te laat zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:41

De boeken van Bernice Muntz ga ik zeker eens opzoeken.

Ik had me vergist in de tijden, dus het wordt morgen een dierenartsbezoek. Hij eet en drinkt verder wel gewoon goed en als Bibbi uit de ren is dan lijkt hij weer zichzelf. Voor nu gaan we de ren even in tweeën splitsen en dan even kijken hoe dat gaat. Ik vind het ook sneu als hij dusdanig bang is dat hij zijn hok niet meer uit durft, dat moet niet de bedoeling zijn.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:45

Hoe lang zitten ze nu bij elkaar?

Hier kunnen ze definitief niet meer los helaas. Ik weet niet hoe Binky het flikt maar hij zit constant bij de buren voor het konijnenhok. Dat is ook niet helemaal de bedoeling natuurlijk..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:12

Hopelijk is het snel opgelost AnnaB! Nooit leuk om je konijnen niet happy te zien.

Spijtig Jannickee... Jij zal ze in ieder geval wel een leuke ren geven!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:38

Ja een ren hebben ze al, maar ze waren zo verwend dat overdag de ren openstond dat ze de hele tuin hadden en met mooi weer ook nog de woonkamer en de keuken. Maar helaas ;(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:57

Ze zitten (of zaten) een week samen. Ik heb bij Bibbi na lang zoeken een klein wondje gevonden, bij Boaz gelukkig niets. Blijkbaar hebben ze toch gevochten. :(

Ze zitten nu gescheiden door gaas en Boaz leeft weer helemaal op. Ze kunnen elkaar nog wel aanraken, ruiken, enz. maar kunnen ook hun eigen weg gaan. Meneer was nou alweer buiten aan het spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:01

AnnaB wat lastig en jammer

Janickee wat balen , Binkie maar een camera omdoen :))

Afbeelding

Ben weer verder gegaan , ene hek aan de zijkant staat vast aan de hekjes van het graafstuk . De plaat moet even een overkapping krijgen dan word dat de poephoek en eet hoek etc . Langs de schutting moeten nog tegels en nog wat hekjes een functie geven :) . En even kijken voor paar planken anders eten ze de schutting van buurman op :') . Mijn eigen is geen ramp maar oeh owee als je aan die van de buurman komt :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:58

Jannickee: Dat is wel geweldig voor hen ja! Spijtig dat je een ontsnappingskunstenaar hebt ;) .

AnnaB: Misschien wel even bellen met de DA maar ik denk dat de oorzaak wel duidelijk is. Misschien ze opnieuw vanaf nul proberen te koppelen en anders voor beiden een ander maatje.

Rebecca: Begint er al leuk uit te zien!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:25

Wie was er hier ook alweer op zoek naar een teddy?
Een facebookvriendin die teddy's fokt zoekt een thuis voor een van haar rammen die niet geschikt is voor de fok. Uiteraard alleen voor een goed huis met maatje dus ik dacht aan hier :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:28

Ik was op zoek naar teddy's. Maar heb al goede teddy's gevonden in de buurt. Grootste probleem meestal is de afstand. Ik woon in België. Maar hopelijk zijn er andere geïnteresseerden hier op Bokt! Het is natuurlijk wel de juiste plek om het te vragen hier! ;)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:55

Weet iemand met wat je een zelfgemaakt hok + zelfgemaakte ren best kan behandelen? Ik heb iets gelezen over watervaste beits maar op een andere website las ik dan weer dat het toch niet zo goed is... := . Of moet ik aan de binnenkant allemaal antiknaagstrips maken? Want dat kost ook niet niks... Als het niet anders kan doe ik het wel maar als het goedkoper en even goed kan liever dat natuurlijk.

En ik ben van plan om gaas in te graven zodat ze kunnen graven maar ik heb al verhalen gehoord over dode konijnen door een ingestorte tunnel... Is de kans groot dat dit gebeurt of moet ik me geen zorgen maken?

En dan nog de laatste vraag ;) . Ik ga ook enkele pvc-buizen ingraven maar welke diameter moeten ze hebben? Het worden zoals jullie wrs al wel wisten dwergkonijntjes.

Alvast bedankt voor de antwoorden :) .

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:26

ik heb konijnen van 2 kg en pvc van 25 cm diameter. Die bevallen me erg goed!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:06

Ok, bedankt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:50

Omdat mijn vraag alweer wat achter is geraakt :o :
Is er iemand/Ken je iemand die schleich konijnen repaint?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:03

Ik heb geen idee, kun je niets vinden via de zoekfunctie op Bokt? :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:08