Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:36

Rebecca schreef:
Echte mannen worden kaal :j

Nouja echt grappig vind ik het niet. Hij had een prachtige dikke volle lange staart... het groeit wel weer aan maar ik vind het doodzonde..

Ruby1995

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:36

Gelukkig groeit het weer aan :D
Sammie moest laatst naar de trimmer omdat die een vilt klit had in z'n nek. Toen was er een hele hap uit :') gelukkig nu niks meer van te zien.

Hopelijk vind je hem snel Nienke! Niet fijn!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:47

Lief de reacties hier. Mensen in Zuidoost drenthe mogen stiekem wel loeren of ze haar zien haha.
Hebben even wat flyers bij de supermarkt en snackbar en binnenkomst van het dorp gedaan, stel dat mensen haar vinden kunnen zeb bellen. Nu hopen dat er geen 'prank calls' komen.
Kan zomaar zijn dat ze de vrijheid heeft ontdekt en gewoon opeens een week aan het jagen is maar ze doet dat nooit echt en dat maakt het raar.

Andere kat laat niks merken. Scheelt wel dat die niet in paniek is oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:36

lifaya schreef:
[naam] schreef:
Echte mannen worden kaal :j

Nouja echt grappig vind ik het niet. Hij had een prachtige dikke volle lange staart... het groeit wel weer aan maar ik vind het doodzonde..

:(:) Komt Goed , Geef de staart even tijd :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:21

Little Prince maakt het goed, elke dag meer deugniet <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:22

Wat een snoesje <3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:26

IK SMELT ZO ERG <3

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:08

Aahhw klein wit pluisje <3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:34

Oke, mijn kat leeft nog! :D
Maar ze zit wel een heel dorp verderop rondom de snelweg te jagen, we werden getipt door een mevrouw aan de telefoon die toevallig een poster heeft gezien bij ons.
Papa vannacht heen gegaan en ze zag hem wel maar nee hoor lekker wegrennen naar al je prooien kat... :')
Dus mama gaat zo heen als ik op school ben en de dierenambulance word ook gebeld kijken of we samen wat kunnen vangen oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:18

Jeetje wat een schatje die kitten!!!!

Nieuwe ik hoop dat jullie hem vangen... Dit is voor mij de voornaamste reden waarom mijn katten niet buiten komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:32

Wat een dotje!

Pfoe gelukkig dat je der gevinden heb, maar de plek.. Brrr.

Ik wil mijn katten ook niet buiten (balkon/tuin daargelaten) om zulke redenen, moet er niet aan denken.. Maar me vriend die wil het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:33

Mijn krengen houd ik niet binnen ,dan mauwen en krabben ze alles bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:34

Die van ons zijn het gelukkig ook niet gewend, dat scheelt weer. Misschien komt dat nog.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:21

Wij hebben al 13 jaar of langer katten en dit is de eerste keer, dus ik vind niet dat je je daar zo erg zorgen om moet maken ;) kam gebeuren, een kat mag vrijheid vind ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:36

Als ik mijn katten naar buiten laat heb ik heel gauw geen katten meer vrees ik. :=
Ik woon aan een drukke weg, het stikt hier in de buurt van de kattenhaters en Mowgli is jatgevoelig door haar kleurtje.
Plus dat ik vind dat anderen geen last hoeven te hebben van mijn huisdieren, je laat je hond of paard immers ook niet zonder toezicht buiten lopen en in andermans tuinen schijten en andermans huisdieren slopen. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:41

Uhu snap ik. Wij wonen aan een 50 km weg en laten de katten altijd naar achter gaan en zorgen dat ze de eerste tijd niet naar de weg kunnen. Dat hebben ze dan ook nooit gedaan, onze kat is via het land en de natuur achter weg gelopen.
En poepen doet de ene altijd binnen en de ander netjes in onze tuin hebben ze achter 2 plekken.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:49

Ik snap enerzijds ook wel dat mensen hun katten buiten laten, vooral omdat het vaak toch wel een beetje de standaard is, of het was en katten die het al zo gewend zijn zijn vaak lastig binnen te houden als men besluit het alsnog te doen. De mijne zijn het niet gewend, enkel aan een tuigje (maar daar zijn ze geen fan van) in eigen achtertuin en binnenkort krijgen ze een ren.

Zelf moet ik zeggen dat ik me kapot erger aan loslopende katten O:) hoevaak ik er wel niet eentje bijna aan heb gereden, of dat ik mijn eigen poezen weer van slag heb omdat er eentje voor het raam staat te schreeuwen. Ik kan al niet eens meer tellen hoevaak ik hier katten uit de achtertuin heb gejaagd die mijn poezen opzoeken, die elkaar vervolgens aanvliegen uit frustratie dat ze er niet bij kunnen. Of katten die gerust mijn plantjes als kattenbak zien. Maarja er lopen er denk ik een stuk of 20 los rond dus je kan er moeilijk mensen op gaan aanspreken. Nu heb ik straks een ren, kan ik alsnog alles gaan afzetten als ik geen buurtkatten in de tuin wil. Lekker omgekeerde wereld haha. Misschien als ik lang genoeg slippers blijf gooien naar ze dat ze wel een keer wegblijven. :')

*stopt weer met haar rant en gaat terug in meeleesmodus* :))

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:08

bij mijn schoonouders komt sinds een aantal weken bijna elke dag een jonge poes in de tuin kijken naar de konijntjes... ze vindt het heel erg gezellig. Eerst vond ze mijn schoonouders eng en liep weg zodra de deur open ging.
Tegenwoordig vindt ze het minder eng. Toen we laatst op bezoek waren heb ik de poes zover gekregen dat ik haar mocht aaien.
ze lijkt het reuze gezellig te vinden en staat nu elke dag voor de achterdeur te wachten in de hoop dat ze een knuffeltje krijgt...
Echter heeft deze jonge poes elke keer last van teken. Eerst lieten we ze gewoon zitten, lijkt me dat je die er als eigenaar wel uithaalt als je merkt dat ze op je kat zitten. Maar een week later was de teek nog niet weggehaald en hebben mijn vriend en ik hem met een speciale pen uit haar nek verwijderd. Nu loopt ze weer rond met een teek, dit maal in de buurt van haar oor.

We beginnen ons nu toch wel af te vragen of ze echt ergens woont, aangezien ze ook geen halsband draagt en nog vrij jong is. Mijn schoonmoeder was al bezig om haar eventueel te vangen en dan mee naar de dierenarts te gaan om te kijken of ze een chip heeft... maar dit lijkt mij zelf een beetje overdreven... Als mijn eigen katten los zouden lopen zou ik er niet blij van worden als iemand er zomaar eentje zou gaan vangen en mee zou nemen naar de da zonder reden. Als ze gewond zijn is wat anders, dan zou ik juist blij zijn....
maar is het een idee om een halsbandje om te doen? en wat zouden we daarop kunnen schrijven..

en hoe zouden jullie reageren als het om jullie kat ging die opeens met een halsbandje om thuis komt....

de site voor vermiste dieren wordt al een tijdje in de gaten gehouden en ook marktplaats... maar nog niks tegen gekomen

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:12

Halsband nooit, onze katten krijgen geïrriteerde huid, willen ze af doen en wurgen zich er dan gek in en ze hangen zichzelf ongemerkt snel op. Dan breng je m naar het asiel of zo als hij evht lang loopt, dan vindt de eigenaar m sneller.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:49

Das wel heel overdreven! Doet de dierenambulance ook geregeld als ze vermoeden dat er een baas in het spel is. Krijgen ze ook een bandje met de tekst of de eigenaar zich even wil melden.

Zou er idd een bandje om doen met de tekst of ze even willen bellen omdat jullie je zorgen maken, snelste klap en voor de eigenaar is het dan gelijk duidelijk. Als iemand anders zomaar met mijn kat naar de dierenarts gaat zou ik een stuk minder blij zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:36

Sammie komt niet buiten de poort. Hij blijft netjes binnen in onze tuin (los).

Onze vroegere katten mochten wel los (htk katten) en zijn beide aangereden.

Dus dat is een reden dat Sammie niet los mag. Wil geen aangereden kat. Daarbij wil ik niet dat hij tot overlast is bij andere mensen in de buurt. En daarbij is het risico op jatten te groot.

Maar het is natuurlijk ieder z'n eigen keus!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:45

Hier lopen ze wel los, met een weg voor het huis waar ze allemaal veel te hard rijden en waar de laatste drie binnen een half jaar na elkaar zijn aangereden.

Reden dat ze wel los lopen; Ze komen van de boerderij waar ze altijd los liepen, we wonen hartstikke vrij met 5 hectare weiland voor de deur en het stikt hier van de muizen.

Binnen houden betekend dat de katten ongelukkig zijn en daardoor wij ook want ze breken de boel letterlijk af. En dan ga je de voors en tegens tegen elkaar afwegen.

Al begrijp ik heel goed dat mensen besluiten ze binnen te houden, zeker als ze het toch niet gewend zijn. Dan gaat dat ook makkelijker denk ik.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:49

Ja maar op een boerderij begrijp ik het heel goed. Je hebt dan veel meer vrijheid om je heen.
Ik woon midden in een woonwijk, ik vind dat dan toch weer anders.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:56

Overdreven is het niet. Er zijn genoeg boomklimmers en katten die er niet tegen kunnen. De dierenambulance is ook niet altijd spoed, je kunt ze ook inlichten voor iets.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:00

Mijn beide katten waren gewend om naar buiten te kunnen, maar vinden het nu bij mij net zo prima om gewoon binnen te zijn. :)
Mowgli wil als ze een tuin tot haar beschikking heeft af en toe even 10-15 minuutjes een frisse neus halen, dan zal ze ergens rustig zitten tot ze het zat is en weer naar binnen loopt.
Jhula weet ik niet hoe zijn buiten-gaan ging, bij de opvang kon hij iig overdag in een ruime afgezette tuin als hij daar behoefte aan had maar hier taalt hij vrijwel niet naar het naar buiten gaan.