Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:10

Hhahaha ik heb echt even hard moeten lachen. Die ogen _O-

Arya is ook bezig met ruien, kan de stofzuiger wel beter laten liggen gewoon in de kamer hahaha. Moet haar ook een dezer dagen even een goede borstel beurt geven om de losse haren eruit te halen - of beter nog; even goed uitwassen ook en droog blazen. Word weer even een paar weken ‘adem in adem uit’ met het verharen hier met zo’n langhaar.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:22

lor1_1984 schreef:
Ik vind 2 plus 1 (vanaf mei 2) parttime eigenlijk wel meer dan voldoende. :')

Overigens heb ik Dívka gisteravond even uitgekamd met de grove kam, haalde er een halve hond aan vacht vanaf.
Verbaast me elk voorjaar weer dat ze niet kaal is na de rui. :wow:

[ Afbeelding ]
Die ogen ook. _O-

Haha poef! Ze is ontploft! Geweldig die ogen _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:33

Hahahahh Divka _O-

Hier is de rui ook zeker begonnen haha. Niet dat het ooit écht stopt :))

Evi was tijdens onze klusperiode een beetje aangekomen. Toen hadden we toch wat weinig extra energie voor langere wandelingen e.d.
Dus nu begonnen met net even ander vlees (lager in vet) en weer fanatiek aan de wandel.

Dat begint z'n vruchten af te werpen dus ze komt weer beter in model haha *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:34

Stilletjes hier!

Wij hadden zondag onze gewonnen fotoshoot met Helma's Expo-Sure <3

Afbeelding

Voorproefje vast, Evi heeft het weer zo goed gedaan, en dikke lol had ze erin.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:05

Evi is en blijft een leuke uitstraling houden! Heerlijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:27

Wat een prachtige foto!

Novi is na weken 'rommelen' eindelijk loops geworden. Ze vloeit nu al 10 dagen.. En flink ook. Wat een gedoe :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:04

Knappe Evi! Mooie foto

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:02

Heel leuk, Evi is echt een mooi model!

Met Jabba gingen we maandag voor het eerst naar de combi-fun en de eerste 2 oefeningen gingen best oké en toen was hij klaar en heeft vooral geschreeuwd, aan de grond geroken en mij alle kanten op proberen te trekken. De 6 soorten lekkers die ik bij me had boeiden hem niet en eigenlijk niks wat ik deed boeide hem iets. Nou goed kan volgende week alleen maar beter gaan :') Heb ook maar frikandellen gekocht in de hoop dat dat hem wat gaat motiveren.... Maar ik hoop de combi van lente, hormonen en nieuwe groep dat hij gewoon even moest wennen. Ik ben een week behoorlijk ziek geweest en nu weer opgeknapt, dus hij heeft afgelopen week ook vooral op bed en op de bank gelegen. Dat deed hij gelukkig héél goed <3

Nu het weer mooi weer is, is het ook echt weer tijd om te oefenen met niks doen op een bankje én oefenen met de fietskar dus heb ik vandaag met hem gedaan. Lekker mensen kijken. Komende periode weer wat meer oefenen zodat hij weer mee kan naar terrasjes, dat deed hij vorig jaar fantastisch dus goed om weer even op te pakken zodat hij het blijft kunnen. Hebben we in elk geval één hond die makkelijk mee gaat.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 07:55

Aangezien hoe hij ligt is dat niks doen wel prima denk ik! _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:06

Oh i feel you. Ik ben ook net weer beetje beter na een ruim een week compleet afgelegen te hebben. Gelukkig hier ook een brave puber die elke dag super chill was. Altijd ellendig, (jonge) honden en ziek zijn.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:57

Hij ligt wel lekker relaxed. :D

Vandaag had Chim zijn 6e lesje (pre)agility en ik ben best wel trots op hem. :D Voor mijzelf is ook alles nieuw. Hindernissen stonden voor het eerst op 15cm, maar qua leeftijd mag hij wel al springen. Mijn BeaglexPoedel tussen de border collies. :+
https://youtu.be/qBHCspgkuP4

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:40

Wat goed van Chim! Ziet er leuk uit <3
En jabba nog lekker aan het stuiteren haha. Hij ligt er goed bij _O-

Wij hebben vandaag onze eerste beginners agility les gehad! Al wel combi cursus gedaan enzo, maar nu dus wat gerichter. En ze was echt top, super gefocust (ik had verwacht dat ze wel ff zou stuiteren omdat we op een nieuwe plek trainen en het een tijd geleden was haha), en bloedfanatiek op alle oefeningen. En tussendoor kon ze ook heel goed relaxt wachten. Ik was een beetje verbaasd:')

Maar, dus superblij en zin in de volgende lessen!

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:07

Ik heb me hier al eens gemeld, maar ivm onwijze drukte vanwege emigratie het topic laten liggen.
Ik zou nu toch weer graag meelezen en praten.

Na ruim 1.5 jaar wachten komt het steeds dichterbij. De teef is begin april uitgerekend en we staan als eerste op de lijst voor een reu.
We zijn fanatiek duimen aan het draaien dat de zwangerschap en bevalling goed verloopt en ze een mix van teefjes en reutjes krijgt. We kijken er zo naar uit!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:31

Even een bijleespostje:

StalMelyn schreef:
Hier sta ik op de lijst voor een 2e hond zoals jullie weten. Maar nu met een vriend die al een een actieve hond heeft (mechelaar) is het nog eens goed nadenken of een 3e in totaal dan wel past. We zijn nog naar een wandeldag geweest van de Slowaakse staande hond, ik ben dan enthousiast maar mijn vriend niet zo en ook al de fokkers aangegeven dat we heel goed moeten nadenken.

Ergens vind ik het lastig, vooral omdat ik er al zo lang mee bezig ben en moet überhaupt wennen dat ik nu rekening met iemand anders moet houden. Ben zo lang alleen geweest :')

Lastige situatie.
Ik zie een hoop verschillende reacties hier. Echter moet jij uiteindelijk doen wat goed voelt.
Als iets al heel lang op mijn planning stond en ik iets echt zielsgraag wil, dan was dat een van de dingen die ik meteen duidelijk maakte, zelfs bij een eerste date al.
Onder het mom van 'Je kan maar beter meteen weten waar je aan toe bent en als het je afschrikt, jammer dan, dan horen wij niet bij elkaar.'
Echter ben ik ook iemand die als ze echt van iemand houdt/gek op iemand is, daar compromissen voor wil sluiten.
Ik geloof in geven en nemen en respect hebben naar elkaar.
Ik kan je niet vertellen wat je moet doen.
Mijn honden zijn echt mijn nummer een, maar mijn relatie is mij ook heel veel waard. Ik zou niet zonder mijn honden kunnen en de honden die er al zijn zou ik dan ook voor geen goud wegdoen ten behoeve van mijn relatie. Wel zou ik overwegen om er geen hond bij te nemen als mijn partner het daar niet mij eens is.
Sterker nog, bij mij krijgen puppy mensen geen pup als een van de partners enige twijfel heeft.

Machie: Knappe puber heb je daar <3 Ik denk dat die van jou en die van mij ongeveer even oud zijn (Ginger is van 11 april).

Mavantos: Ik begrijp wel wat je bedoelt, met twee moet je al veel meer nadenken over de praktische kant van veel dingen. Eentje kun je nog wel ergens onderbrengen, twee wordt vaak al lastiger of er hangt met een een prijskaartje aan.
Twee is voor ons nu ook de max, twee mogen bijna overal wel mee als je naar hondvriendelijke campings of verblijven zoekt, daarboven is het altijd maar de vraag.
En als ik die foto bekijk snap ik goed dat je ze niet kan missen. Knappies <3

s1993 schreef:
Maar nu Jabba mega aan het puberen is vind ik het wel pittig :') Hij is zo anders, we lopen met hem tegen vanalles aan waar Obi nooit last van had. En we merken ook dat ze elkaar enorm kunnen aansteken (bijvoorbeeld met blaffen als mensen binnenkomen en als ze mee gaan ergens naartoe met debiel doen). Dus daar moeten we nu wel even aan werken.

I feel you :') %)
Ginger is ook een pittige puber en dat hoor ik ook terug van de andere pups.
Het is een heel enthousiast blij nest. Ze zijn enorm lief, maar ook enorm veel.
Ze hebben zichzelf niet helemaal onder controle van blijdschap. Het is dus ook geen kwaaiigheid, maar wel enigszins lomp.
Zo enorm blij zijn dat ze je een kopstoot geven bijvoorbeeld :')

En ook ik herken het 'elkaar versterken'.
Het lijkt alsof Ginger telkens een enorme debiel is, maar vaak is mama Fudge de stiekeme aanstichter >;)
En de meeste mensen kennen Fudge als die lieve, rustige, zachte, weinig interesse tonen naar honden - hond.
Fudge is echter een hoop veranderd door het nest. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant is het een uitdaging eventjes.

Cursebreaker: :knuffel: Hopelijk komen er snel wat betere tijden voor je.

KimD: Superleuk, nestplannen.
love_mandy: Wat onwijs leuk dat je een broertje/zusje voor Odin wil.
En ook enorm leuk en tevens spannend dat je Odin test en mogelijk ter dekking wil gaan aanbieden :):)

Leo: Groot gelijk dat je daar dan voor past. Je hebt nu een stabiele, chille hond. Je weet het nooit helemaal zeker wat er normaal en in het brein veranderd na dekking.

Tigriss: Knappe Parker. Fijn dat hij nog even wat volwassener mag worden. :j

StalMelyn schreef:
Bonne heeft vorig jaar zijn eerste show meteen gewonnen en er is wel eens naar hem gevraagd maar ja, hoe serieus is dat?

We gaan weer meedoen aan ringtraining en hopelijk halverwege/eind dit jaar wat shows meedoen. En dan zien we wel of hij het goed doet.
Bonne kan wel last hebben van zijn hormonen als er een loopse teef is dus ik neig ook om er niet aan te beginnen plus ik hem hem er nooit voor genomen. Hij is bovenal mijn maatje. (Ik stoor me overigens wel aan hoe makkelijk sommige eigenaren zijn met loopse honden. Los laten lopen, gewoon contact laten hebben en dan pas zeggen ze is loops. Zo kan ik Bonne ook niet goed helpen/begeleiden)

Hoe serieus die vraag is zal waarschijnlijk liggen aan hoeveel aanbod er is binnen jullie ras.
Bij een relatief klein ras (weinig bloedspreiding) zal die vraag waarschijnlijk een stuk serieuzer zijn dan bij een ras zoals dat van ons.
Al moet ik toegeven dat ons ras ook absoluut toe is aan 'nieuw' bloed. Er is in mijn opinie veel te veel gefokt met bepaalde lijnen. Bijna alle lijnen voeren terug naar ongeveer 5 'stamvaders'.
Dat vergt een hoop research en kennis.

Wel onwijs leuk dat je nog eens een showtje gaat doen. Zou leuk zijn je eens te treffen op show.

En ik snap je frustratie omtrent 'lakse' eigenaren van loopse teven. Ik vind dat heel kwalijk. Als mijn meiden loops zijn dan zoek ik bewust plekken op waar ik niemand tegen kom. Of een locatie waar ik ruim zicht heb, als ik dan een naderende hond zie in de verte zorg ik dat mijn hond bij mij is en roep ik op afstand om te informeren of het een reu of teef is en aan te geven dat ze loops is.
Ik heb het geluk dat op doordeweekse dagen het heel rustig is langs de waal. Het komt vaker voor dat ik geen hond tegen kom dan wel.

Larissajulia: Wauw, Charley is echt een knappe kerel zeg. Superfijn van alle goede gezondheidsuitslagen +:)+
Ik zou dat persoonlijk wel interessant vinden als het mijn ras betrof en het het ras ten goede zou komen om outcross te gebruiken.

Esplendido: Is de pup er al?

Nynkster: Ik praat ook altijd over wij (in mijn geval; ik, mijn vriend en 'de meiden'), ze horen ook echt bij ons gezin. Ik vond het dan met kerst ook enorm leuk dat mijn schoonzusje een foto van de kleinkinderen wilde maken en dat 'onze meiden' er ook bij op de foto moesten.

Ik volg jou op insta, ben enorm benieuwd naar het aankomende seizoen met de schapen en straks jullie kudde bescherm honden erbij.

lor1_1984: Whahahahaha, die blik :') Geweldig getimed :))

xSannee: Wat een heerlijke foto van jullie gewonnen fotoshoot.
Evi is een heerlijk meisje.

Kaitlyn: Enorm spannende tijden voor zowel de fokker als voor jullie. Duimen op een goede dracht, vlotte bevalling en gezonde pups +:)+

Ginger is ondertussen 11 maanden. Het kleine pupje is ondertussen een 31 kg wegende dame. :')
Daarmee is ze op hetzelfde gewicht als haar moeder. Maar ik vermoed dat ze nog wel wat gaat uitzwaren, ze heeft wat meer bone dan haar moeder en ze heeft ook een iets hogere schofthoogte.

Afbeelding
Gisteren heeft ze haar Gehoorzaamheid (A) gehaald.
Dit doet ze samen met mijn vriend en ik doe met haar ringtraining en showen.
Binnenkort gaan we ook naar onze eerste show in de jeugd. Ben erg benieuwd hoe ze het doet.

Dit was een maandje geleden, nu moet ze nodig getrimd worden en heeft ze coupe ontploft door het vele zwemmen.
Afbeelding

Ook hebben we volgende maand de nestreunie. Ben enorm benieuwd, dit is het eerste nestje door ons gefokt en ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe alle pups uitgegroeid zijn qua karakter en exterieur. :j

Ze doen qua formaat dus niet meer voor elkaar onder zoals je ziet
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:18

Fem wat is ze knap!
Wanneer is de show?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:05

Afbeelding

Ja, hij is er. James de Afghaan woont sinds enkele weken bij ons en heeft ons allemaal ingepakt. Het is soms best even wennen zo’n ander ras, maar ik vind het ook echt geweldig en geniet er heel erg van.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:43

Kaitlyn schreef:
Fem wat is ze knap!
Wanneer is de show?

Aanstaande zondag ga ik naar Schaal der Kempen in België.
Heel benieuwd, ze staat met 4 andere jeugd teven.

En dankjewel voor het compliment <3
Hebben haar gisteren gewassen (ivm poefvacht en dat ze zich niet laat droogblazen, zo kan heeft het nog een paar dagen om weer iets platter te worden :') ), vandaag ga ik een groot begin maken met het trimmen en dan einde van de week puntjes op de i.

Esplendido: Wauw wat is James een knappie <3
Even snel opgezocht, maar ik zie dat alle kleuren toegestaan zijn bij dit ras. Heel mooi is hij van kleur. Erg benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:03

Wauw, wat is James knap! Zo te zien vindt ie dat zelf ook <3

Novi is ruim 4 weken loops geweest. Tenminste, het vloeien/bloeden. Wat ben ik blij dat dat weer over is. Ze bloedde echt maandverbandjes vol.
In die periode zal ze ook ergens vruchtbaar geweest zijn lijkt mij? Het bloeden is nu een kleine week gestopt. Zitten we dan nog in de gevarenzone qua vruchtbaarheid?
We zijn 5 weken verder na de eerste druppel bloed..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:37

Zo, dan heeft ze wel aardig lang gebloed - zou ook even in de gaten houden of er qua schijnwangerschap niks gaat volgen nu nog als ze al zo’n heftige loopsheid heeft gehad. Evt al gaan ondersteunen met een natuurlijke suppletie bv. Normaliter zijn ze juist vruchtbaar na het bloeden, wat gemiddeld na de eerste 9 dagen is met uiteraard uitzonderingen want elk individu is anders, wanneer de zwelling van de vulva afneemt en dan krijgen ze de ovulatie en zijn ze gemiddeld 9 dagen dek rijp, maar dat is wederom ook weer per individu wat verschillend natuurlijk. Qua gedrag merk je dat meestal ook wel aan ze, wanneer ze dek rijp zijn. Maar omdat zij zolang heeft gebloed zou ik vooral nu dus nog even goed blijven opletten wel al zul je nu een week verder het ergste wel achter de rug hebben qua dekrijpe dagen maar zou zeker rekening ermee houden dat haar ovulatie echt pas is gekomen na het bloeden. Better safe than sorry in dit geval denk ik. En voor een volgende loopsheid, als ze niet gecastreerd zou worden, zou ik proberen al vanaf het begin te gaan ondersteunen met suppletie gezien haar best intense loopsheid nu. Ik zelf zou persoonlijk zelfs nog wel een check up willen doen bij een DA met zolang bloedverlies. Toch misschien even kijken naar de geslachtsorganen om te kijken of alles in orde is (+ evt bloed checken ook als ze echt zoveel bloed verloor als je zegt)

Wat is James idd een knapperd zeg, veel geluk met hem gewenst Esplendido!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:27

Wow 4 weken, wat heftig! En ook veel qua bloeding als ik het zo lees...

Wauw wat is James prachtig! Vind de naam ook mooi passen haha, zie later wel zo'n statige hond voor me dan :D Hij lijkt een beetje te glimlachen haha!

Fem ze is prachtig! Succes met de show het weekend!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:37

Ja, ik vond het ook erg lang. Ik ben dan ook al met haar naar de dierenarts geweest. Die had niet direct zorgen. Met name omdat het de 1e loopsheid is.
Ze wordt over een maand of 2 a 3 gesteriliseerd. De dierenarts zei dat ze dan extra gaat kijken van binnen voor de zekerheid.
Ik zal nu in elk geval even geen risico nemen nog met wandelen en loslopende reuen :')

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:05

Um PARDON? Je gaat toch niet maar 1 foto van James laten zien? >;) Dat vind ik niet kunnen ;)
Dat snuitje bij de Afgaan, wordt dat geschoren net als bij de poedel? Of zijn die van nature kort?

Vraagje:
Hoe doen jullie het als je op vakantie gaat? Voor ons is meenemen niet echt een optie. We gaan meestal maar heel kort en onze andere honden blijven thuis in hun vertrouwde omgeving, want mijn schoonvader woont op hetzelfde erf.
Maar Doux zou wegkwijnen zonder constante bewondering in de buurt. Hoe doen honden het als ze ineens gaan logeren bij iemand?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:47

Hier gaat ze meestal gewoon mee, echt het leukste ooit vind ik persoonlijk :') _O-

Afbeelding

Máár als het niet kan, dan gaat ze logeren. Dat was de eerste keren DRAMA. Overdag ergens zijn was één probleem, maar 's nachts was echt moeilijk.
Dus dat was langzaam opbouwen en wat "vaste" adresjes om te oefenen. (schoonouders en mijn moeder zijn de logeerplekjes nu).

Grappig want verder is ze heel makkelijk op andere plekken, maar dat slapen was een dingetje haha :))

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:50

Wij hebben een hond genomen om juist mee te nemen op vakantie. Maar ik begrijp heel goed dat dat niet bij iedereen een optie is hoor!
Ik zie vaak bij de rasvereniging facebook pagina of rasliefhebber facebook pagina oproepjes van mensen die vakantie oppas zoeken. En dat is slim, want dan heb je liefhebbers van het ras en mensen die het ras kennen en hebben. Misschien kun je daar een oproepje doen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:23

Hier gaat hij ook altijd mee. Één keer kon hij wegens een al geplande vliegreis niet mee en toen heeft hij bij mijn ouders gelogeerd. Vond hij niet zo tof ook al is hij dol op mijn ouders. We zorgen nu dus gewoon dat hij altijd mee kan, vinden we zelf ook veel toffer :))