Even een bijleespostje:
StalMelyn schreef:Hier sta ik op de lijst voor een 2e hond zoals jullie weten. Maar nu met een vriend die al een een actieve hond heeft (mechelaar) is het nog eens goed nadenken of een 3e in totaal dan wel past. We zijn nog naar een wandeldag geweest van de Slowaakse staande hond, ik ben dan enthousiast maar mijn vriend niet zo en ook al de fokkers aangegeven dat we heel goed moeten nadenken.
Ergens vind ik het lastig, vooral omdat ik er al zo lang mee bezig ben en moet überhaupt wennen dat ik nu rekening met iemand anders moet houden. Ben zo lang alleen geweest

Lastige situatie.
Ik zie een hoop verschillende reacties hier. Echter moet jij uiteindelijk doen wat goed voelt.
Als iets al heel lang op mijn planning stond en ik iets echt zielsgraag wil, dan was dat een van de dingen die ik meteen duidelijk maakte, zelfs bij een eerste date al.
Onder het mom van 'Je kan maar beter meteen weten waar je aan toe bent en als het je afschrikt, jammer dan, dan horen wij niet bij elkaar.'
Echter ben ik ook iemand die als ze echt van iemand houdt/gek op iemand is, daar compromissen voor wil sluiten.
Ik geloof in geven en nemen en respect hebben naar elkaar.
Ik kan je niet vertellen wat je moet doen.
Mijn honden zijn echt mijn nummer een, maar mijn relatie is mij ook heel veel waard. Ik zou niet zonder mijn honden kunnen en de honden die er al zijn zou ik dan ook voor geen goud wegdoen ten behoeve van mijn relatie. Wel zou ik overwegen om er geen hond bij te nemen als mijn partner het daar niet mij eens is.
Sterker nog, bij mij krijgen puppy mensen geen pup als een van de partners enige twijfel heeft.
Machie: Knappe puber heb je daar
Ik denk dat die van jou en die van mij ongeveer even oud zijn (Ginger is van 11 april).
Mavantos: Ik begrijp wel wat je bedoelt, met twee moet je al veel meer nadenken over de praktische kant van veel dingen. Eentje kun je nog wel ergens onderbrengen, twee wordt vaak al lastiger of er hangt met een een prijskaartje aan.
Twee is voor ons nu ook de max, twee mogen bijna overal wel mee als je naar hondvriendelijke campings of verblijven zoekt, daarboven is het altijd maar de vraag.
En als ik die foto bekijk snap ik goed dat je ze niet kan missen. Knappies
s1993 schreef:Maar nu Jabba mega aan het puberen is vind ik het wel pittig

Hij is zo anders, we lopen met hem tegen vanalles aan waar Obi nooit last van had. En we merken ook dat ze elkaar enorm kunnen aansteken (bijvoorbeeld met blaffen als mensen binnenkomen en als ze mee gaan ergens naartoe met debiel doen). Dus daar moeten we nu wel even aan werken.
I feel you
Ginger is ook een pittige puber en dat hoor ik ook terug van de andere pups.
Het is een heel enthousiast blij nest. Ze zijn enorm lief, maar ook enorm veel.
Ze hebben zichzelf niet helemaal onder controle van blijdschap. Het is dus ook geen kwaaiigheid, maar wel enigszins lomp.
Zo enorm blij zijn dat ze je een kopstoot geven bijvoorbeeld
En ook ik herken het 'elkaar versterken'.
Het lijkt alsof Ginger telkens een enorme debiel is, maar vaak is mama Fudge de stiekeme aanstichter
En de meeste mensen kennen Fudge als die lieve, rustige, zachte, weinig interesse tonen naar honden - hond.
Fudge is echter een hoop veranderd door het nest. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant is het een uitdaging eventjes.
Cursebreaker:
Hopelijk komen er snel wat betere tijden voor je.
KimD: Superleuk, nestplannen.
love_mandy: Wat onwijs leuk dat je een broertje/zusje voor Odin wil.
En ook enorm leuk en tevens spannend dat je Odin test en mogelijk ter dekking wil gaan aanbieden
Leo: Groot gelijk dat je daar dan voor past. Je hebt nu een stabiele, chille hond. Je weet het nooit helemaal zeker wat er normaal en in het brein veranderd na dekking.
Tigriss: Knappe Parker. Fijn dat hij nog even wat volwassener mag worden.
StalMelyn schreef:Bonne heeft vorig jaar zijn eerste show meteen gewonnen en er is wel eens naar hem gevraagd maar ja, hoe serieus is dat?
We gaan weer meedoen aan ringtraining en hopelijk halverwege/eind dit jaar wat shows meedoen. En dan zien we wel of hij het goed doet.
Bonne kan wel last hebben van zijn hormonen als er een loopse teef is dus ik neig ook om er niet aan te beginnen plus ik hem hem er nooit voor genomen. Hij is bovenal mijn maatje. (Ik stoor me overigens wel aan hoe makkelijk sommige eigenaren zijn met loopse honden. Los laten lopen, gewoon contact laten hebben en dan pas zeggen ze is loops. Zo kan ik Bonne ook niet goed helpen/begeleiden)
Hoe serieus die vraag is zal waarschijnlijk liggen aan hoeveel aanbod er is binnen jullie ras.
Bij een relatief klein ras (weinig bloedspreiding) zal die vraag waarschijnlijk een stuk serieuzer zijn dan bij een ras zoals dat van ons.
Al moet ik toegeven dat ons ras ook absoluut toe is aan 'nieuw' bloed. Er is in mijn opinie veel te veel gefokt met bepaalde lijnen. Bijna alle lijnen voeren terug naar ongeveer 5 'stamvaders'.
Dat vergt een hoop research en kennis.
Wel onwijs leuk dat je nog eens een showtje gaat doen. Zou leuk zijn je eens te treffen op show.
En ik snap je frustratie omtrent 'lakse' eigenaren van loopse teven. Ik vind dat heel kwalijk. Als mijn meiden loops zijn dan zoek ik bewust plekken op waar ik niemand tegen kom. Of een locatie waar ik ruim zicht heb, als ik dan een naderende hond zie in de verte zorg ik dat mijn hond bij mij is en roep ik op afstand om te informeren of het een reu of teef is en aan te geven dat ze loops is.
Ik heb het geluk dat op doordeweekse dagen het heel rustig is langs de waal. Het komt vaker voor dat ik geen hond tegen kom dan wel.
Larissajulia: Wauw, Charley is echt een knappe kerel zeg. Superfijn van alle goede gezondheidsuitslagen
Ik zou dat persoonlijk wel interessant vinden als het mijn ras betrof en het het ras ten goede zou komen om outcross te gebruiken.
Esplendido: Is de pup er al?
Nynkster: Ik praat ook altijd over wij (in mijn geval; ik, mijn vriend en 'de meiden'), ze horen ook echt bij ons gezin. Ik vond het dan met kerst ook enorm leuk dat mijn schoonzusje een foto van de kleinkinderen wilde maken en dat 'onze meiden' er ook bij op de foto moesten.
Ik volg jou op insta, ben enorm benieuwd naar het aankomende seizoen met de schapen en straks jullie kudde bescherm honden erbij.
lor1_1984: Whahahahaha, die blik
Geweldig getimed
xSannee: Wat een heerlijke foto van jullie gewonnen fotoshoot.
Evi is een heerlijk meisje.
Kaitlyn: Enorm spannende tijden voor zowel de fokker als voor jullie. Duimen op een goede dracht, vlotte bevalling en gezonde pups 
Ginger is ondertussen 11 maanden. Het kleine pupje is ondertussen een 31 kg wegende dame.
Daarmee is ze op hetzelfde gewicht als haar moeder. Maar ik vermoed dat ze nog wel wat gaat uitzwaren, ze heeft wat meer bone dan haar moeder en ze heeft ook een iets hogere schofthoogte.

Gisteren heeft ze haar Gehoorzaamheid (A) gehaald.
Dit doet ze samen met mijn vriend en ik doe met haar ringtraining en showen.
Binnenkort gaan we ook naar onze eerste show in de jeugd. Ben erg benieuwd hoe ze het doet.
Dit was een maandje geleden, nu moet ze nodig getrimd worden en heeft ze coupe ontploft door het vele zwemmen.

Ook hebben we volgende maand de nestreunie. Ben enorm benieuwd, dit is het eerste nestje door ons gefokt en ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe alle pups uitgegroeid zijn qua karakter en exterieur. 
Ze doen qua formaat dus niet meer voor elkaar onder zoals je ziet