Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 16:22

Ja dat klopt. Normaal liggen heb ik ook niet genoemd. Maar ze hoeven niet met hun kop recht omhoog te kunnen staan. Zo zal je ze bijv bij diensthonden ook niet zien zitten. Die zitten ook zo krap mogelijk en hokken zijn meestal meer langwerpig dan vierkant. Terwijl de varikennels weer groter zijn.
Ik denk ook omdat varikennels uit oorsprong gemaakt zijn voor luchttransport en niet voor auto ritjes(want daar vind ik ze voor grotere honden minder geschikt voor want t blijft plastic)
En lucht transport is veiliger en kun je dus meer comfort toepassen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:55

Misschien gewoon een kennel in de kofferbak? Kussentje erin.
Tenminste wij hebben achterin de kofferbak een kennel, kussen erin en als hij erin gaat ligt hij heerlijk te slapen. Ik geen last van hem en hij kan evt zelfs nog naar buiten kijken

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:19

Ik heb zo’n canvas bench die precies tussen de stoelen voorin en de achterbank past. De bench staat dan goed klem en de hond zit daar veiliger dan los op de bank.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:22

Net zijn we weg geweest met de auto voor het wandelen en heb ze alle 3 op de achterbank gelaten en niemand mocht naar voren.
Dat ging prima maar ga toch een gordel aanschaffen voor aan haar tuig.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:25

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:33

Thanks,dat is indd waar ik dus een beetje bang voor was.
Ik denk dat gewoon kind met kinderwagen eruit moet en bench erin :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:13

cinniz123 schreef:

Vraagje: waar zitten de honden dan als jullie met het hele gezin met de auto gaan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:23

Shake that booty! *\%/* *\%/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 20:47

Lekker genieten denies daar! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:49

Oh oma Lupa heeft het ook echt naar der zin. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:19

Ja we zijn echt heel erg aan het genieten! Bij ons thuis giet het vreselijk en vlakbij staan de straten blank .. en wij zijn hier aan het spelen in het water en genieten van het zonnetje :P Af en toe wat druppels maar dat bederft de pret zeker niet.

Lupa geniet ook op haar manier maar je ziet wel echt dat het voor haar anders is. Ze loopt met ons mee maar of ze nu echt veel plezier heeft durf ik niet te zeggen. Ene moment meer dan het andere moment. We laten haar lekker haar gangetje gaan!

Bodhi is natuurlijk helemaal dik met al het water. Die gaat ook gerust voor het hekje zitten om aan te geven dat hij de hondenspeeltuin in wilt naar het water toe. Omdat het ook nog prima weer is kan ik ook mee het water in dus dat maakt het extra leuk. Op een begeven moment zijn Bo & Lupa met m'n ma mee naar binnen gegaan en heb ik Mera zwemles gegeven :P De held blijft veilig op de staptegeltjes, nouja vond het toch al heel wat! Maar stel je voor dat je buik nat wordt … maar gaan zitten is niet erg :')

Afbeelding

Ik ben vandaag inderdaad ook jarig. 27 alweer. Klinkt zo vreselijk oud, maar mag blij zijn dat ik het wordt. Het gaat voor nu lekker en ik heb oprecht veel lol gehad! Het zijl in het zwembad is wat glad en mijn ma liep er zonder slippers en die gleed steeds dieper en kon er niet uit komen zonder hulp, kortom .. flink gelachen!

Afbeelding
Dus bedankt allemaal voor de felicitaties!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:28

Heerlijk Denies! Je ziet ze genieten!! En gefeliciteerd!!! :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:31

mvdende schreef:
cinniz123 schreef:

Vraagje: waar zitten de honden dan als jullie met het hele gezin met de auto gaan?

We gaan vrij weinig op pad met het hele gezin en sinds dat de 3de hond er is ook nog niet weggeweest maar anders gaan we niet met mijn auto maar met de pickup van mn man.
En dan zitten ze gewoon achter op de grond of op schoot bij 1 van de kinderen
De honden gaan ook oa om de reden niet mee naar spanje.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:55

Hoe doen jullie dat dan met een hond die wagenziek is? Of heeft niemand hier een hond die dat is? Mij werd namelijk aangeraden om haar dan bij de passagiersstoel op de grond te leggen... Maar wil haar wel veilig vervoeren dus weet niet zo goed waar ik dan goed aan zou doen...

Veel plezier daar Denise en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 06:41

Nog gefeliciteerd denise! Leuke foto’s.

Mijn honden zijn niet wagenziek sharon dus ik heb geen idee.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 06:46

@denies nog gefeliciteerd! En nooit meer zeggen dat 27 oud is he ;) Ik word 32 deze zomer,en er zijn vást meer mensen hier ouder dan jij ;)

@norway Toby is gelukkig nooit wagenziek, dus ik kan je niet helpen helaas.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:40

NorwayFjord schreef:
Hoe doen jullie dat dan met een hond die wagenziek is? Of heeft niemand hier een hond die dat is? Mij werd namelijk aangeraden om haar dan bij de passagiersstoel op de grond te leggen... Maar wil haar wel veilig vervoeren dus weet niet zo goed waar ik dan goed aan zou doen...

Veel plezier daar Denise en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Absoluut niet zomaar los! Puk was echt extreem wagenziek, die hebben we in Den Helder gehaald en zijn twee keer onderweg moeten stoppen om haar bench leeg te soppen. Die kwijlde en spuugde zo erg dat haar bench letterlijk een bodempje kwijl had.

Die van mijn moeder was ook wagenziek maar niet zó extreem.

Beide honden zijn er overheen gegroeid door gewoon veel te gaan. Vaak ontstaat wagenziekte door stress of een negatieve associatie met de auto (alleen ritjes naar de DA bijvoorbeeld).

Vooral veel meenemen en er altijd een feestje van maken, geef het tijd. Geef de hond van tevoren geen eten / water of wacht een half uurtje tot drie kwartier als je het wel doet.

Door de positieve associatie vermindert het stresshormoon waardoor wagenziekte ook minder zal worden.

Puk was er met een maand of zeven / acht trainen volledig vanaf. We zijn toen 13 uur onderweg geweest naar onze bestemming in Engeland en niet één keer wagenziek.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:32

Charlie is/was hier ook wagenziek. Echt overgeven. Zoals Kim zegt: geen eten geven voor je vertrekt. Nu gaat dit veel beter al en gaat hij al liever in de auto. In het begin ging hij in de remmen staan vanaf hij een auto zag en nu niet meer :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:57

We gaan al 7 maanden lang zo'n 3-4 keer per week met de auto naar losloopgebieden etc wat ze heel leuk vindt, maar ze blijft wagenziek helaas. Ik geef haar idd al geen eten vlak voor we gaan en anders een uur na het eten. Ik ga me nog maar even verdiepen in hoe of wat want ik vind het lastig waar ik dan goed aan doe...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:18

Arya is normaal niet wagenziek, tenzij ze met een te lege maag de auto in gaat. Dus ik moet haar van te voren eten geven - doe dat meestal zo'n half uur tot uur van te voren dan het liefst. Dus hier is een 'volle' maag juist wel iets wat haar heel goed helpt. Misschien bij jullie ook? Niet 10min voor je gaat iets geven, maar een half uur van te voren kan bv wel. Voor de rest reageert ze gelukkig niet (de laatste keer dat ze gespuugd heeft is ook al maanden geleden), maar op een lege maag in de ochtend (wat ze eerder wel eens had omdat ze dan niet wilde eten en ik zoiets had van ok dan na de wandeling, maar dat werkte dus niet haha) kon ik dus wel de klok zetten als ze niet gegeten heeft van te voren; dan spuugt ze gal in de auto na nog geen 10min rijden. Dus ik zou eens proberen om juist niet Te lang na het eten te gaan en misschien helpt dat juist wel. Misschien is het bij Mulan ook wel doordat er een te lege maag is.

En heb je de mogelijkheid om het dagelijks te oefenen? Misschien kan dat toch een verschil maken nog tov 3/4x per week.

Hier zit ze verder elke dag nog minimaal 1x in de auto; soms een kwartier; soms bijna 2u. Vanaf dag 1 dat ze hier bij ons was gingen we elke dag met meerdere wandelingen met de auto weg en/of om milan op te halen dus zat ze meermaals per dag in de auto de eerste maanden. Rex was een drama in de auto dus ik had me voorgenomen om met Arya heel veel te doen aan gewenning. Hoop namelijk ook wat meer het land in te gaan tzt en dan is een rustige hond wel fijn. Ze legt zich ondertussen ook gewoon heel snel en gaat dan slapen bv.

Nog gefeliciteerd Denies! Een leuke dag gehad? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:41

NorwayFjord schreef:
We gaan al 7 maanden lang zo'n 3-4 keer per week met de auto naar losloopgebieden etc wat ze heel leuk vindt, maar ze blijft wagenziek helaas. Ik geef haar idd al geen eten vlak voor we gaan en anders een uur na het eten. Ik ga me nog maar even verdiepen in hoe of wat want ik vind het lastig waar ik dan goed aan doe...

Hoe vervoer je haar?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:00

Onze buren kunnen de hond alleen maar op de achterbank vervoeren, anders gaat ze spugen inderdaad..
Zo sneu voor je dier!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:03

Hier gelukkig geen 1 die wagenziek is dus geen ervaring ermee.

Wel 1 die ALWEER loops is.
Ik betrapte elvin zondag wel in zn spel dat hij ging rijden dus na een waarschuwing droop hij gelijk af en liet haar met rust.
Ook een vrouw in het park vroeg het waarop ik antwoord nee gelukkig niet zeg ,we zijn net 3mnd verder.
Ze was de week ervoor ook heel sago en dacht al waarom hap je ineens naar die kinderen maar na een paar keer een waarschuwing was dat klaar.
En maandag kreeg ze een dikkere vulva en gister helemaal en een reu werd heel opdringerig naar haar en ging echt flink lelijk doen en dat doet ze echt nooit die schijtert.
Controleren net een doekje maar niets.
En nu net kijken met een papiertje en ja hoor loops.
Wel even contact gehad met de dierenarts of het niet een baarmoeder of blaasontsteking kan zijn maar ze vermoede toch gewoon loops.

Pfff ik zou het te laat gemerkte hebben was ik net zo slecht als die andere puppy eigenaren met hun nestje 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:10

Skippy01 schreef:
@denies nog gefeliciteerd! En nooit meer zeggen dat 27 oud is he ;) Ik word 32 deze zomer,en er zijn vást meer mensen hier ouder dan jij ;)

@norway Toby is gelukkig nooit wagenziek, dus ik kan je niet helpen helaas.

Ik vind zeven en twintig heel oud klinken in vergelijking met 26. Maar zoals ik al zei (of was dat elders?) ik ben blij dat ik het heb mogen worden. Mijn stiefvader is niet ouder dan 43 geworden :)

Ik heb inderdaad genoten! Oprecht voor het eerst sinds een hele lange tijd weer echt oprecht gelachen. Gewoon zorgeloos lol gehad met de hondjes & mijn ma in het water.

Hier schijnt de zon nu heerlijk en aangezien ik tot 10 uur heb uitgeslapen waren we wat later op het pad :P Daar vonden ze een voetbal & dat was geweldig natuurlijk. Vooral aangezien ons omaatje er het hardst mee vandoor rent ..... :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nu uithijgen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:37

Ahh lief dat zij er zo mee vandoor ging!!