Ik woon niet meer bij mijn ouders dus ik bepaal en betaal alles zelf. Wel word ik vaak voor gek verklaart dat ik zoveel geld voor konijnen wil uitgeven.. voor mij is een konijn niet minder dan een konijn of hond of wat dan ook.
Ik heb dit jaar mijn hamster laten inslapen bij de DA , keken mensen ook gek naar . Elk dier heeft recht op zorg of een waardig einde als het leven niet meer te doen is , Utopia haar nieren faalden door de onderkoeling dan ga ik echt niet ze aan laten modderen hoe graag ze ook leven wou dat ging gewoon niet
Ik woon ook niet meer thuis maar ik betaal alles zelf zodat m'n vriend er geen last van heeft .. die vind alleen sommige dierenarts bezoeken belachelijk maar zegt dan altijd: als jij er gelukkig van wordt is het prima .. mijn keuze dus Hij hoeft er maar 2 weken in het jaar voor te zorgen en verder vind hij ze stiekem ook wel heel erg leuk
Jannickee: Zie de foto nu pas maar wat voor een dierenbeul kan je zijn?! Wie doet zoiets nu...
Ik betaal mijn konijnen niet zelf maar mijn moeder vind (gelukkig!) ook dat, wat voor dier het ook is, je er goed voor moet zorgen. Dus ook naar de dierenarts gaan als het nodig is!
Morgen kan de onze terecht dus hopelijk gaat alles deze keer wel goed en kunnen ze hem helpen. De vorige keer was hij nog niet genoeg ontwikkeld. Heb al een bench en oude handdoeken klaar liggen voor de eerste paar dagen dan staat hij binnen. Kan het konijn na een dag of 2, 3 weer gewoon op stro of kan dat niet?
Beiden van dezelfde plek als Nynke , Luna de witte was mijn doel haar mee te nemen en Bob de zwarte kwam er toevallig bij (was of dumpen of mee met mij)
Leen
Geplaatst: 24-03-17 07:16
Ik maakte me zorgen over wat als ze samen in het hok terrecht komen. Duidelijk geen probleem muis was beer zelfs aan het likken erin.
Hier gaat alles vanaf dag één super samen. Ze hebben nog nooit gevochten oid. Ze doen alleen maar lief. Misschien dat er nog verandering komt als Floki haar hormonen als ze ouder wordt beginnen op te spelen maar dan wordt ze gesteriliseerd. Dat staat sowieso in de planning.
Leuk Rebecca, vlinderstruik smulplezier! Ik heb toevallig een week geleden een vlinderstruik naast de ren geplant. Voor mezelf en de vlinders/bijtjes maar natuurlijk ook voor de konijnen! Nu hoef ik niet bang te zijn als er blaadjes door het gaas heen groeien. Het is soms nog een hele opgave om te onderzoeken welke planten, bloemen en bomen je wel en niet in je tuin kunt zetten. Er zijn wel lijstjes over te vinden maar soms spreken ze elkaar ook tegen etc.
Onze viooltjes zijn altijd in gevaar. Die beesten zijn er echt gek op en halen de gekste toeren uit om in de plantenbakken te komen.
Dooortje
Geplaatst: 24-03-17 22:26
Pff echt de schrik van mijn leven gehad zo net. Kom de tuin in is Binky weg. Na 5 minuten komt hij dood leuk onder de schutting vandaan. De buren hebben hun konijnenhok pal tegen de schutting gezet, Binky was al erg gefocused sinds dat konijnenhok er stond. Van het weekend maar eens kijken hoe ik dat kan voor komen, tot die tijd blijven ze maar veilig in de ren
Ben gisteren naar een vriendin van mama geweest die hamsters hebben, omdat mijn broer ook hamsters wil en ze eens wou zien , en blijkbaar hebben ze ook een konijn. Hoe zielig is dat beestje... Ze zat in een kooi van iets minder dan twee meter op 70/80 cm denk ik. Heel de dag, heel de week, altijd. Ze had een konijnentoilet in de hoek en dat lag helemaal (en geloof me, ECHT helemaal) vol met (volgens mij) veel te kleine keutels. Het voerbakje zat heel de dag helemaal vol dus die kon biks eten zoveel ze wilde maar ze had bijna geen hooi. Genoeg water gelukkig wel. De jongste dochter wilde ze aaien, hoe bang was dat konijn! Neusgaten helemaal open en helemaal achteraan in het hok kruipen. En toen, alsof het nog niet erg genoeg was, begon ze ook nog op de tralies te bijten van verveling... . Zou haar zo willen meepakken omdat ze zelfs zelf al zeiden dat ze nooit meer een konijn zouden willen, maar kan haar nog niet bieden wat ze nodig heeft. Geen idee waarom ik dit schrijf eigenlijk . Ik begrijp zo'n dingen echt niet... Oké, mijn konijn zat ook alleen en in het begin in enkel een hok, maar dat was een groot hok met twee verdiepingen voor een klein dwergkonijntje en later kreeg hij ook nog een leuke ren. En zijn hok werd tenminste één keer per week uit gekuist en het toilet om de 2-3 dagen. En ik ging er vaak naartoe, hij had veel leuk speelgoed en verveelde zich nooit.
Helaas is dat voor de meeste konijnen hoe ze hun leven moeten slijten , mensen kennen hunnen behoeftes niet en de dierenwinkel verkoopt kul praatjes . Arm dier
Moppiefilou wat sneu zeg.. Kun je het toch niet al voorstellen om haar te adopteren? Misschien kan je haar nog niet alles bieden wat ze nodig heeft maar sowieso meer dan dat wat ze nu heeft..
Rebecca dat begint er uit te zien als een waar konijnenparadijsje! Leuk met die trekker band!
Ja gelukkkg is hij gewoon terug gekomen, de tuin van de buren is namelijk gedeeltelijk open. Snap ook niet hoe hij onder de schutting door heeft kunnen komen, kan geen gat oid vinden.
Ja verschrikkelijk is dat hè MoppieFilou, jammer dat er zo weinig mensen zijn die zich verdiepen in een beestje voordat ze het aanschaffen.
Mooi ruim plekje heb je Rebecca, daar kun je iets heel moois van maken!
Veel mensen denken dat huisdieren gewoon leuk speelgoed zijn voor hun kinderen denk ik... En dierenwinkels bevestigen dat dan nog eens... En als de kinderen er niet meer naar omkijken kunnen ze bij wijze van spreken mee op de "vind ik niet meer leuk-hoop"...
Rebecca: Begint er al leuk uit te zien maar idd veel werk denk ik!
Marloez: Ik zou het wel willen maar ik denk niet dat de kinderen van die mensen daar zo blij mee zouden zijn... En de ouders houden ze dan maar bij omdat de kinderen haar niet kunnen missen en gunnen haar dan blijkbaar geen leuk leven... En ik denk niet dat mijn ouders het nu zouden willen...
Jannickee: Konijnen kunnen zich idd door de kleinste openingen wurmen...
Marloez
Geplaatst: 25-03-17 14:00
Je kunt het proberen om voor te stellen, niet geschoten is altijd mis.