Mijn sushi is trouwens wel terror! Vanmorgen was een hok genoot erg kwaad op haar
Wat een leuke baby's! Ik heb nestjes gehad van opvangers en zaten ook beertjes tussen. En opvang cavia's die geen zeugje maar beertje bleken te zijn. Ik heb nooit afstand kunnen doen van ze en heb gewoon hokken gestapeld als zijnde flat gemaakt Niks persoonlijks maar ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een nestje willen en vervolgens de heren willen wegdoen
Dat zijn keuzes die je maakt. Zorg altijd dat ze goed terecht komen. Zo zijn van het vorige nest de beren maar een caviaweide gegaan , nou mooier kan toch niet. Ik heb al 2 beren
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-17 09:13
Niet iedereen heeft de ruimte er voor. Ik zou mijn caafs niet willen houden in een hok kleiner als ze nu hebben.
De ruimte heb ik wel hoor maar door alle zeugen die ik heb ben ik bang dat de beren gaan knokken waardoor ik ze apart moet zetten en dat vind ik ook geen leven voor ze
Ach als ze niet gewend zijn om op het gras te staan hebben ze wel iets anders aan de kop als rennen Ik heb vandaag een flinke emmer Smalle Weegbree uit de wei geplukt voor de caafs. Die eten het tenminste. De paarden grazen er om heen, maar eten het blijkbaar wel als ik het snij en in de voerbak gooi
Evt avonds de eerste dagen het flesje even terug hangen. Dan een dag weg laten en als je merkt dat ze uit het bakje drinken san kan flesje helemaal weg
Mooi kleurtje hebben je cavia's marsyl! Lekker dat ze het gras op mogen.
Even vraagje aan jullie, ik wil graag hennepvezel als bodembedekking gaan gebruiken, alleen werk merk en waar kan ik dat het beste halen? In de dierenwinkel en Intratuin hadden ze het niet.
En nog over mijn hok, het trappetje is van simpel hout gemaakt. Alleen hoe voorkom ik dat ze het kapot gaan knagen? Kan ik er iets op sprayen, of zal ik het inpakken met zeil, wat ik ook als bodem heb in de houten kast. (Te zien op de foto een paar pagina's terug)
Laat ze lekker knagen. Als ie 'door' is maak je er gewoon een nieuw trappetje in. Hennep is er vaak alleen in grote 25 kilo verpakkingen omdat het voor paarden gebruikt wordt, dus bij een fouragehandel.
Ik heb de cavias ook op hennepvezel zitten. Dit is in handzame verpakkingen te krijgen bij de Pet's Place/Boerenbond. Daar hebben ze kleine tot 25 kilo verpakkingen. Vaak neem ik 10 kilo mee. Kosten zijn net iets meer dan €9,50 geloof ik
Hier hele gevoelige cavia's, maar ze doen het heel goed op hennepvezel. Zitten buiten en het hennepvezel ligt in het binnenhok. Geen allergie gehad, terwijl ze van zaagsel toch wel rode pootjes kregen.