Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:47

Dat zijn wij inderdaad! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 04:17

CupCakes_ schreef:

Misschien leuk om te meeten op ergens, als Yoshi mee gaat? :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:29

Jeetje meiden jullie gaan echt veel te hard!

Heerlijk weer al die foto’s!
En balen van Cody maar fijn dat hij weer beter gaat.
Jammer zulke fokkers,zo 1 ken ik er ook helaas.
Allemaal onzin want haar honden en die ze verkoopt zijn gewoon gezond.

Die otje dacht gewoon bekijk jij maar met je stenen springen ik neem een makkelijkere weg :')

En puppy teckels zien er altijd zo lief uit terwijl ik ze volwassen eigenlijk niet zo leuk vind :+
Maar dat komt omdat degene die ik ken van die mieperds zijn.

Denies gefeliciteerd!

Guapa gister haar diploma gehad voor haar cursus Braaf.
Voor nu stop ik even met trainen want het wordt me even te druk dat heen er weer gerace om overal maar optijd te staan.
Waars pakken we over een tijdje de boel weer oo maar voor nu even wat minder hooi op mn vork.

Oke wie heeft er een tip?
Vorige week toen ik naar training reed met de auto lagen er platen achterin de auto die soms wat schoven.
Nu is guapa dus bang in de auto.
Ze wil voorin zitten dus kruipt ze in het autostoeltje van mn dochter maar dan pakt ze dus bij het minste geringste mijn arm beet met haar poten.
Echt zwaar irritant als je aan het rijden bent en er klemt steeds een hond aan je arm.
Als ik haar terug duw gaat ze weer rustig zitten om me vervolgens weer als een aapje vast te houden als ze iets niet prettig vindt.
Het liefst kruipt ze op schoot maar dat wil ik echt niet.
Ik wil haar nu dus vast gaan zetten voor als ik alleen met de honden in de auto moet.
Lees met 3 kinderen en een kinderwagen achterin is er gewoon geen mogelijkheid de honden vast te doen als we er met zn alle op uit gaan.

Ik wil haar dus het liefst met haar eigen tuig vast doen aan een autogordel.
Ik vraag me alleen af of al die dingen gewoon betrouwbaar zijn?
Ik weet dat haar eigen tuig geen auto gordel is maar met haar huidje en die schurende dingen is sws geen optie dan gaat ze het alleen maar associëren met een nare ervaring.
Nou zijn we ook langzaam toe aan een nieuw tuig want hij wordt achter haar oksel krapper maar een maat groter is kwa omvang nog veel te ruim.
Dus ben ook aan het oriënteren of er iets op maat te maken is wat voldoet voor haar huid.

Zijn er buiten een bench en gordel nog andere opties die ik misschien over het hoofd zie?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:32

x_Jeanine_x schreef:
CupCakes_ schreef:

Misschien leuk om te meeten op ergens, als Yoshi mee gaat? :D

Jaa is prima! Dan doe je tegen die tijd maar een pb'tje :D

Hier hebben we met het heerlijke weer het strand veel bezocht. Wel aan de lange lijn, want die puber oren werken soms niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:33

Mag ik jullie tips?
Ik ga donderdag op bezoek bij mijn ffamilie in Groningen met Abby. Ze is de vorige keer ook mee geweest en vind de auto een heerlijke plek om te slapen dus dat is geen probleem.
Nu komt ze uit Groningen, ik heb dus ook met de Fokker afgesproken even langs te komen zodat ze haar kunnen knuffelen.
Ze is nu 18 weken en sinds 9 weken bij ons.
Ze had die slechte start dat ze na 1 week terug gebracht is naar de Fokker en toen pas naar ons kwam.
Is het voor haar verwarrend om broer, vader en moeder nu te zien of maakt dat niet zo uit?
Ik kan er online niks over vinden en we hebben met de fokkers van onze vorige honden eigenlijk nooit echt contact gehouden behalve het asiel van 1 maar dat was dus anders := .
Die zou ik absoluut niet mee genomen hebben naar t asiel, maar Abby heeft geen negatieve associaties met deze plek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:26

Nee hoor. Grote kans dat ze die amper herkent
Ik heb 1 hond die op zijn broer reageert die hem niet regelmatig meer zag vanaf de start. En that’s it.
Rocky blijft altijd keurig op de tafel staan op show. Enkel als hij zijn broer voorbij ziet komen springt hij er af

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:29

Hahaha die gekke otje!!

Cupcakes welke lijn heb je? Leuke foto’s!

Cinniz ik zou eerlijk gezegd aan de angst gaan werken. Denk niet dat de angst minder wordt door haar vast te binden.

Smurffie ik zou het er wel op wagen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:36

@cinniz ik ga met Ymor mee hierin: ik zou de angst aan proberen te pakken. Een bench kan natuurlijk een fijne veilige plek bieden in de auto. Een soort 'hol'. Oefenen met stilstaande auto, dan met stilstaan met draaiende motor etc? Bij mijn paard (die best wel eens angstig kan zijn), werken we met 'go touch'. Wat eng is, moet je gaan aanraken met je neus. Krijg je een snoepje. (Werkt wel alleen met voedselgemotiveerde dieren haha, maar een kriebel of positieve woordjes als je de stoere optie kiest, werkt misschien ook wel?)

@smurffie gewoon gaan, gezellig toch! Denk niet dat dat echt problemen gaat geven hoor.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:37

Ymor, deze lijn komt bij de dierenzaak hier in het dorp vandaan. Ik moet alleen naar een nieuwe gaan kijken omdat deze een keer echt kapot gaat vermoed ik.

Cinniz, ik heb Jip aan een autogordel in de auto. Maar ik lees even mee want vind dit niet ideaal. Een bench past niet in de auto.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:45

Afbeelding

Afbeelding
:Y)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:50

Wij hebben een automat icm een gordel voor Abby. Maar dan ben je gelijk je hele achterbank kwijt dus ik denk dat dat voor veel mensen geen oplossing geeft.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:56

Leuk Denise!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:30

Thanks dames!

Ik denk niet dat ik het probleem zo 123 kan oplossen.
Guapa is een blij ei maar kan 100 goede ervaringen hebben maar bij 1 mindere kan ze ineens omslaan.
Net als dat ze haar riem eng vind en haar tuig een issue blijft om aan te trekken.
Ze vind de auto ook niet eng althans ze zit er eerder in als dat jij door hebt maar het is puur het geluid geweest bij de bochten.
Dus dan pakt ze me ook beet.
Ik vind veel prima maar in dit geval is het gewoon echt veiliger om haar vast te zetten.
Maar die tut kan ook geen (voor haar negatieve) druk handelen in haar tuig dus we moeten gewoon even goed kijken wat werkt met haar.
Zag ook zo’n tunnel miss is dat ook een idee die is er zo uit als ik met de kinderen weg moet.
Zo’n kleed heb ik gehad maar is niet handig met autostoeltjes en daar is ze zo overheen.

1 voordeel van guapa is dat ik wel weer lekker creatief ben met dingen verzinnen en denken in oplossingen.

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:43

cinniz123 schreef:
Thanks dames!

Guapa is een blij ei maar kan 100 goede ervaringen hebben maar bij 1 mindere kan ze ineens omslaan.
Net als dat ze haar riem eng vind en haar tuig een issue blijft om aan te trekken.
Ze vind de auto ook niet eng althans ze zit er eerder in als dat jij door hebt maar het is puur het geluid geweest bij de bochten.
Ik vind veel prima maar in dit geval is het gewoon echt veiliger om haar vast te zetten.
Maar die tut kan ook geen (voor haar negatieve) druk handelen in haar tuig dus we moeten gewoon even goed kijken wat werkt met haar.
Zag ook zo’n tunnel miss is dat ook een idee die is er zo uit als ik met de kinderen weg moet.
Zo’n kleed heb ik gehad maar is niet handig met autostoeltjes en daar is ze zo overheen.

1 voordeel van guapa is dat ik wel weer lekker creatief ben met dingen verzinnen en denken in oplossingen.

[ [url=m/tWpwfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in de achterbak met rek tussen de achterbak en de achterstoelen?

Dan kan ze helemaal niet meer naar voren komen.

Levensgevaarlijk hoe je nu auto rijdt!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:54

mvdende schreef:
cinniz123 schreef:
Thanks dames!

[ [url=m/tWpwfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in de achterbak met rek tussen de achterbak en de achterstoelen?

Dan kan ze helemaal niet meer naar voren komen.

Levensgevaarlijk hoe je nu auto rijdt!

Ja joh!
Waarom denk je dat ik naar en oplossing zoek :')
Ze gaat wel netjes terug als ik het zeg maar wil niet dat ze auto rijden straks als negatief gaat zien omdat ik haar steeds weg stuur.
Dus vandaar vastzetten alleen even kijken wat een goede en fijne oplossing is.
Autorek ik geen optie want de achterbak is helaas niet beschikbaar voor de honden.(kinderwagen of hondenbuggy)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 12:56

Is zo'n varikennel idee in t klein achter de stoel of op de bank geen optie? Want groot zijn ze niet toch ?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:17

Deniese gefeliciteerd. Y)(^)

Cinniz kan je helaas niet helpen. Senna zit ook op de achterbank of vanvoor bij mijn voeten.

Bedankt Kim. Senna is ook aan de poop.
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:33

kiwiwitje schreef:
Is zo'n varikennel idee in t klein achter de stoel of op de bank geen optie? Want groot zijn ze niet toch ?

Nee ze zijn indd niet groot maar volgens mij (of wij hadden een grotere maat) zijn die dingen wel een gevaarte ,achter de stoel gaat hij iig sws niet passen en heb een kleine suv.
Dan zou hij op de bank moeten maar dan zou ik er denk ik voor 1 willen gaan die je vast kan maken aan de bank ivm schuiven en schuiven is eng.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:43

Wij hebben een PetTube voor Ot voor als we alleen met haar op pad gaan, als we samen gaan zit ze meestal voor de passagiersstoel of op schoot.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 14:01

Ik geloof dat je de meeste vrij makkelijk vast kan zetten op de achterbank met de gordel Cinniz

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:30

Dan denk ik dat ik met een andere in mijn hoofd zit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 15:05

Haha. Met katten reismandjes zeggen ze dat de veiligste plek achter de voorstoelen op de grond is. En bij de meeste auto’s past zo’n kooitje wel. En de meeste katten zijn tussen de 3 en 6 kg.
Maar op de achterbank kun je bij de meeste van dat soort kooitjes en varikennels gewoon de gordel er omheen trekken. Heel praktisch is t natuurlijk niet omdat je de gordel los moet maken als je je hond eruit wil halen enzo. Maar t is wel een opzich prima oplossing.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:20

Haha moest wel lachen om je post ze zijn iets minder flexibel denk als katten dus voor mn eigen gevoel moet ze wel een groter kooitje als een katten reismandje dat is dus de reden waarom ik ze best aan de maat vind.
Ik zie al helemaal die beledigde kop van guapa voor me :')

Ik denk dat ik het gewoon eerst even met een gordel probeer en dan even kijken hoe ze daar op reageert.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 15:34

cinniz123 schreef:
Haha moest wel lachen om je post ze zijn iets minder flexibel denk als katten dus voor mn eigen gevoel moet ze wel een groter kooitje als een katten reismandje dat is dus de reden waarom ik ze best aan de maat vind.

Ik denk dat ik het gewoon eerst even met een gordel probeer en dan even kijken hoe ze daar op reageert.

Opzich valt t mee hoor. Wij mensen willen de kooitjes groter voor ze ivm comfort. Maar in de beste gevallen zijn ze gewoon echt vrij krap. Omdat ze dan niet door de bench/kooi geslingerd kunnen worden. Als ze kunnen staan met hun kop niet helemaal omhoog en ze krap kunnen draaien is t goed.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:10

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:

Opzich valt t mee hoor. Wij mensen willen de kooitjes groter voor ze ivm comfort. Maar in de beste gevallen zijn ze gewoon echt vrij krap. Omdat ze dan niet door de bench/kooi geslingerd kunnen worden. Als ze kunnen staan met hun kop niet helemaal omhoog en ze krap kunnen draaien is t goed.

Zo heb ik het niet geleerd en ik dacht altijd dat ze normaal moesten kunnen liggen dus ging even twijfelen maar varikennel geeft dat ook aan als je kijkt naar welke maat je moet hebben.

Afbeelding

Wie wat bewaard heeft wat.
Die is nog van parel geweest toen ze klein was.
Dus even proberen hoe ze reageert want het tuig vind mutsie al weer niet leuk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 16-06-20 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt