Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:57

Needje schreef:
Hier heel snel :j

Maar waarvoor ook een nieuwe deur? Niet speciaal voor het luik toch?

yep... Of iig... Het glas. We hebben een deur met volledig glas, dus op geen enkele manier kan daar in hout oid een luikje in..... En er zitten van die prachtige (:r) rasters in.
Heb rondgevraagd en rondgebeld, maar alle glaszetters komen tot de conclusie dat er nieuw glas in moet waarbij het luikje uitgezaagd moet worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:02

Oh balen. Hij kan idd wel door glas heen. Maar dan moet het glas het wel toestaan idd.
Je hebt voor in glas wel ook nog een ander onderdeel nodig lees ik
Citaat:
Formaat uitsnede bij glas – diameter van 30,0 cm (gebruik hiervoor de Dierenluik Adapter M, los verkrijgbaar)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:19

Yes, die heb ik er ook bij besteld +:)+. Dankje :-).

Ja net is wat lastig met die deur... vooral omdat we hopelijk volgend jaar gaan verbouwen maar dan moeten die deuren maar mee verplaatst worden :') :Y)

Needje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:22

:D :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:46

Ik werk 36 uur en ben daarnaast ook nog wel wat weg. Maar ik heb 2 katten en ze kunnen de afgeschermde tuin in. Maar daarvoor had ik ze in 50m2 binnen. Samen vermaken ze zich wel.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:50

Ik ben nu heel veel thuis omdat ik thuis werk, maar voorheen waren onze binnenkatten vaak een dag of 3-4 per week alleen tijdens werk. Samen vermaakten ze zich prima :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:04

Ik werk afwisselend thuis en op kantoor. Maar als ik thuis werk ligt hij eigenlijk de hele dag te slapen dus denk niet dat het hem veel uitmaakt. Ik gooi wel altijd wat speeltjes in de kamer als we er niet zijn. We hebben een balkon maar daar laat ik hem liever niet op als we niet thuis zijn.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar het type kat, niet elke kat is geschikt als binnenkat en niet elke kat is geschikt als binnenkat die veel alleen thuis is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:06

Zit in de WW dus veel thuis of op de moestuin. Zeker nu met oogsttijd veel op de moestuin of thuis oogst verwerken.

Heb 3 binnen katten die zich goed zelf weten te vermaken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:00

Ik werkte 40 uur en heb 3 katten. Nu werk ik 32 uur en heb 3 katten en 5 kittens. Mijn katten komen alleen als wij er zijn buiten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:08

Ik ben arbeidsongeschikt dus ben heel veel thuis, de katten mogen alleen in de, volledig afgeschermde, tuin als ik/wij thuis zijn. Ik heb twee katten die zich geweldig amuseren met elkaar.

Jaaaaren terug had ik drie katten op een appartement en toen waren ze overdag veel alleen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:48

Ik werk 36 uur over 4 dagen. Vriendlief werkt 40 uur over 5 dagen maar sinds de corona werkt hij vanuit huis. En buiten het werk om zijn we ook nog bij onze paarden te vinden.
Nicky heeft ochtend en avond speel en knuffeltijd door de weeks. Overdag, ook al is vriendlief thuis, snurkt ze de hele dag. :z
In het weekend slaapt ze gezellig uit met ons op bed := Maar zijn we in de middag vaak op pad. En in de avond ligt ze weer bij ons op de bank.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:55

Mag ik mijn katten hier ook delen en meepraten met jullie? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:20

Hier 2 katten op 84m2 en vriendlief en ik werken allebei 40 uur. Verschil is, ik heb een 9-18 baan en mijn vriend start 3 uur eerder en is dus eerder thuis.
En eerlijk? Meestal liggen ze heerlijk te tukken als we thuis komen

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:01

SJP schreef:
Mag ik even inbreken in jullie topic met een vraag? :) Hoeveel zijn jullie thuis voor/met de katten? En zijn dat dan buiten- of binnen katten? Ik heb de laatste weken wat twijfels over mijn eigen situatie en ben benieuwd hoe anderen dit hebben.

Waar heb je nu ineens twijfels over als ik vragen mag? :)

Jessica_1998 schreef:

Tuurlijk! Welkom! :D
Kittens of zijn ze al wat ouder?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:11

Wij hebben sinds half mei 2 kittens in huis!
Ze zijn 19 maart geboren, dus ze zijn nu 5,5 maand oud. T zijn zusjes van elkaar :)

Sparky
Afbeelding

Afbeelding

Sally
Afbeelding

Afbeelding

& de dames samen

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:32

Jessica_1998 schreef:

Welkom.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:37

Ooh hoe schattig <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:23

Op wat heerlijk die kleintjes! <3

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:29

Wat ontzettend leuk die kleintjes! Geniet ervan, want ze worden zo ontzettend snel groot!

Hier zit ik met een kat die nogal goed zorgt voor zijn speelgoedmuis :roll: hij laat hem drinken (gooit het in de waterbak), hij laat hem plassen (sleept hem mee naar de kattenbak), ik zit te wachten tot hij hem in zijn surefeed bak gooit… Wát een clown.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:42

Druif_01 schreef:
Wat ontzettend leuk die kleintjes! Geniet ervan, want ze worden zo ontzettend snel groot!

Hier zit ik met een kat die nogal goed zorgt voor zijn speelgoedmuis :roll: hij laat hem drinken (gooit het in de waterbak), hij laat hem plassen (sleept hem mee naar de kattenbak), ik zit te wachten tot hij hem in zijn surefeed bak gooit… Wát een clown.

Die herken ik, bij mij sleept Sparky hem ook overal mee naartoe. En ze apporteert ook echt met die muis.
Heb ze nu even weggelegd omdat ze steeds naast mij komen spelen ermee en dan heb ik weer een nagel in mn been of rug ofzo

Ik heb een vraagje: wat hebben jullie voor kattenbakken?
Ik heb nu 3 kattenbakken staan(aantal katten+1 regel aangehouden)
2 peewee bakken (ecotop)
En 1 bak van de action, tegenwoordig ook gevuld met houtkorrels. Alleen nu doen ze het meeste op die action bak waardoor ik die helemaal leeg moet gooien elke 3 dagen, ben echt wel fan van het peewee systeem, daar plassen ze gelukkig ook wel op. Maar denken jullie dat het zou helpen om die 3e bak ook te vervangen voor een peewee of niet?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:21

Jessica_1998 schreef:
Druif_01 schreef:

Die herken ik, bij mij sleept Sparky hem ook overal mee naartoe. En ze apporteert ook echt met die muis.
Heb ze nu even weggelegd omdat ze steeds naast mij komen spelen ermee en dan heb ik weer een nagel in mn been of rug ofzo

Ik heb een vraagje: wat hebben jullie voor kattenbakken?
Ik heb nu 3 kattenbakken staan(aantal katten+1 regel aangehouden)
2 peewee bakken (ecotop)
En 1 bak van de action, tegenwoordig ook gevuld met houtkorrels. Alleen nu doen ze het meeste op die action bak waardoor ik die helemaal leeg moet gooien elke 3 dagen, ben echt wel fan van het peewee systeem, daar plassen ze gelukkig ook wel op. Maar denken jullie dat het zou helpen om die 3e bak ook te vervangen voor een peewee of niet?

Als dat gewoon houtkorrel is ook; zeker het overwegen waard. Is die bak toevallig open en je peewee’s dicht? Miss dat ze liever de open bak willen dan? Dan kun je 3 open peewee’s doen.

Ja en dan heb je nog kans dat ze graag graven. Peewee werkt met een klein laagje natuurlijk. Ik gebruik om die reden tegenwoordig geen peewee meer maar gewoon normaal grit.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:38

Nee de bakken zijn alle3 dicht, het enige wat ik kan bedenken is of het graven (in de andere bak ligt wel een dikkere laag houtkorrels) of de hoogte, de action bak is dieper waardoor ie natuurlijk ook hoger lijkt voor hun als ze erin zitten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:28

Je kan ook eens kijken wat ze doen als je een van de peewee bakken op de plek van de andere bak zet. Best kans dat het te maken heeft met de plek van de bak en ze gewoon naar die plek blijven gaan als je de bak daar een van de peewee bakken neerzet. Werkt dit niet, heb je meteen een antwoord en vinden ze deze bak gewoon fijner dan de peewee :+

Ik had het probleem dat ze als kitten zijnde steeds in de logeerkamer hun behoeften deden, waar geen bak stond. Daar een kattenbak neergezet en probleem was spontaan opgelost. Eenmaal gewent de kattenbak rustig verplaatst naar waar ik hem wilde hebben en sindsdien geen ongelukjes meer.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:42

Hier drie simpele bakken met houtkorrels.
Vergt wat meer 'onderhoud', maar die klei korrels maakten ze zo'n enorme zooi van. :r Bah!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:14

Waarmee maken jullie de kattenbakken schoon? Ik heb net een nieuwe grotere bak voor Appa gekocht en vandaag grondig schoongemaakt. We hebben de bak nu een week. Maar zelfs na het schoonmaken ruikt de bak erg naar urine. Ik gebruik Tigerino korrels, een halve zak per week.