gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:39

Eske dapper die beslissing, maar oh wat moet dat moeilijk zijn

Ik ben druk met de ren bezig , over paar weken komt Nynke weer thuis en nu met haar nieuwe lieve Syb . Ruim halfjaar na Kerst zijn dood :o

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:50

Eoweyn: Ik ga twee kleine konijntjes nemen en die kan je nog niet meteen laten helpen, daarvoor moeten ze eerst oud genoeg zijn :) .

Leuk dat ze weer thuiskomt met een vriendje erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:52

Ah zo , logisch dan :j . Al kan je ram met 12 weken wel laten helpen :)

Afbeelding

Lekker klef <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:04

Ja, dat weet ik maar dan zit hij al een maand thuis en daarna moeten ze nog drie weken apart dus dan zit ik bijna twee maanden met twee gescheiden konijntjes. Het probleem is dat ze uit hetzelfde nest komen dus dan kan ik de voedster niet later ophalen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:07

Ik zou ze in ieder geval zo scheiden dat ze met geen mogelijkheid bij elkaar kunnen.

Dat het jonkies zijn laat ik maar in het midden

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:12

Eske dappere beslissing, sterkte :(:)

Sorry Moppie ik begreep dat je af en toe wou fokken, maar je wilt ze dus beiden laten helpen. Dan kun je ze inderdaad het beste eerst apart van elkaar houden en daarna op neutraal terrein koppelen.

Heerlijk stel is het Rebecca <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:40

Jannickee: Geen probleem hoor :) . Ik zou het gewoon wel eens leuk gevonden hebben één keertje een nestje te hebben maar dan raak je de kleintjes waarschijnlijk niet kwijt of ze belanden vroeg of laat in het asiel. En om daar een mannetje apart voor te houden vind ik ook zeker geen goed idee.

Eoweyn: Ja, dat was zeker de bedoeling. Ivm de jonkies, ik woon in België en daar zijn echt niet zoveel konijnenopvangen als in Nederland. De enige in de buurt is er één waar ze misschien 5 konijnen hebben, waarvan ze niet eens weten hoe oud ze zijn en waar ze gewoon maar allemaal bij elkaar zitten. Of er nu gevechten zijn of niet kan ze blijkbaar niet schelen. Echt geen goede dus. En mijn ouders zien het niet zitten om twee uur te rijden voor een konijn uit een opvang... := Ik heb er zeker naar gezocht hoor. Ook omdat Moppie alleen zat omdat ik toen nog te jong was om te beseffen dat ze met twee moesten zitten en mijn ouders daar niet over hadden nagedacht. Toen heb ik ook nog zitten zoeken naar een opvangkonijn als maatje.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:16

Even een korte vraag.. ik heb 2 voedsters die beide nog geholpen moeten worden, nu wil ik dat doen als vakantie geld binnen is.
Kan ik ze beiden tegelijk laten helpen of is het beter om er bv een week tussen te laten?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:18

Ivy, daar kan ik je geen antwoord op geven, maar er is vast iemand die je kan adviseren in dit topic. :)

Mijn ram en voedster zitten sinds gisteren bij elkaar. Het is echt een koppeling zoals uit 'n boekje geweest en ze zijn helemaal gelukkig samen. :) Ze leven beide weer helemaal op.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:29

Ik zal ze beide tegelijk doen, scheelt weer in de portemonnee :+

Anna wat fijn dat de koppeling goed ging!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:01

Ik doe - als dat mogelijk is natuurlijk - ze altijd samen. Ben ik er in 1 keer vanaf, vaak krijg je ook nog korting. Ik breng er binnenkort 4 tegelijk en ik krijg €40 korting op de totaalprijs.

Wat fijn Anna! Foto? :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:52

Ik zal, als ik het niet vergeet, straks even een foto maken! :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:31

Dappere beslissing Eske
Wat zijn ze leuk samen Rebecca <3
Fijn Anna!

Vandaag al weer 5 jaar geleden dat Spooky is ingeslapen, wat gaat de tijd ook snel Y;(

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 06:25

Afbeelding

Beer heeft eindelijk zijn vriendinnetje! Sinds eergisteren zitten ze bij elkaar. Het is wel nog regelmatig wat rijden, hoop dat ze er snel uitzijn wie baas is :D
Muis was al snel welkom in beer zijn huisje, dus daar ben ik blij om, dan hoef ik niet nu nog een appelkistenconstructie te maken. Ze hebben nu 2 verhoogjes en 2 hokken. Ondanks dat zowel beer en muis via de kattenbak werkte, zijn ze er nu beide van overtuigd dat dat een slaapplek is :') maar dat komt ook wel goed, even wennen weer wat wat is.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:51

Wat kleuren ze leuk bij elkaar, hopelijk zijn ze er gauw over uit, het komt vast goed!

Mijn Sproet was super zindelijk en deed alles netjes in één hoek maar Floki heeft nu nog een zijde van het hok gebombardeerd als drolhoek.. En Sproet doet daar nu vrolijk in mee.. -O- Jammer maar gelukkig drolt Floki niet meer door de hele ren heen want dat deed ze ook nog in het begin.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:09

Je foto doet het helaas niet bij mij Leen. Hopelijk zijn ze snel dikke maatjes!

Marloez je hebt nu dus 2 poepplekken? :')

Ik word hier zo verdrietig van..
Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:20

Babbel had de grootste schik vanmorgen in hun zandbak
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:33

Haha :D!

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:48

Heerlijk een zandbak voor een wit konijn ;p
Haha ze lijkt wel wat op die van mij moet ik zeggen

Ons konijntje wordt vrijdag gecastreerd... daar zijn mijn ouders het nog niet zo mee eens.
Die zien het als verspilling van geld voor een konijn.
Maar gelukkig kan ik die beslissing zelf maken.
Hoe staan jullie ouders daar tegenover?

En we moeten eens flink op onderzoek uit want er lopen muizen in onze tuin die hadden we eerder nooit

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:06

paramuse schreef:
Ons konijntje wordt vrijdag gecastreerd... daar zijn mijn ouders het nog niet zo mee eens.

Mijn ouders vinden het okee als ik het nodig vind. Zij betalen het wel voor mij. Mijn papa heeft vaak iets langer nodig om overtuigd te geraken, maar hij beseft ondertussen ook wel dat ik altijd een goede reden heb. :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:08

paramuse schreef:
Heerlijk een zandbak voor een wit konijn ;p
Haha ze lijkt wel wat op die van mij moet ik zeggen

En we moeten eens flink op onderzoek uit want er lopen muizen in onze tuin die hadden we eerder nooit

Niet gecastreerde konijnen bakenen hun terratorium af door plas overal te sproeien. En dat stinkt echt heel, heel erg en blijf je ruiken.
En als je m niet laat casteren en er een vriendinnetje bij zet (wat je geloof ik wel van plan was?), heb je er straks heel veel :') .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:26

Jannickee schreef:
Je foto doet het helaas niet bij mij Leen. Hopelijk zijn ze snel dikke maatjes!

Marloez je hebt nu dus 2 poepplekken? :')

Ik word hier zo verdrietig van..
[ [url=m/S9J8H9.png]Afbeelding[/url] ]

Jep, twee drolhoeken waarvan één op een plaats waar geen eens strooisel ligt.. onhandig. %)

Je afbeelding is voor mij niet zichtbaar?

paramuse schreef:

Fijn dat je je ouders hier in kunt overtuigen. Misschien kun je op internet nog wat bewijsmateriaal verzamelen om ze extra te overtuigen. :D Er is meer dan genoeg over te vinden!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:40

Ik betaal alles zelf voor mijn dieren en mijn ouders hebben in die zin dus ook niets te zeggen over de behandelingen van mijn dieren. Al vinden zij het ook belangrijk dat een dier zich gelukkig voelt en waren zij dus ook voorstander van een castratie. Mijn vader vindt het ook geweldig om te zien hoe gelukkig mijn konijnen zijn nu ze samen zitten, hij heeft nooit geweten dat dat zo'n verschil zou maken. :)

Hier gebruiken beide konijnen mijn zandbak als toilet. :+ Ik heb het maar zo gelaten en het ruimt wel makkelijk op.

Vanmiddag ga ik even foto's maken van het koppel. Het was tot nu toe steeds te donker waardoor je Boaz niet goed zag.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:46

Klopt het plan is eigenlijk al heel lang om hem samen te zetten met een vriendinnetje...
Haar heb ik gered van de slacht dus ze heeft hier een goed plekje.
De vorige keer kon mijn ram nog niet terecht maar nu waarschijnlijk wel.

Ik moet toch alles zelf betalen dus dan doe ik datgene wat ik nodig vind.
Mijn vader is er nog niet van overtuigd maar goed ik zit inderdaad echt niet te wachten op kleintjes!!

Ik krijg regelmatig de vraag waarom ik er zoveel geld in wil stoppen... terwijl het allemaal wel meevalt maar goed het is mijn eigen geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:47

Ik woon op mijzelf, mijn ouders stonden open voor wat ik wilden mits ik betaalde . En ze zagen wat een geholpen koppel deden kwa liefde tegen elkaar en ze deden nooit meer dwars :)) , Syb was aan de andere kant van de afsluitdijk en pap rijd als enige auto dus die stond erachter en wou graag een nieuwe vriend voor Nynke ophalen omdat ze helemaal down en 'verdrietig' was alleen . Ze snappen het op Den duur wel