Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Al kijk ik nog niet persé uit naar de puptijd
We maakte altijd het grapje dat tien het maximale zou zijn, nooit gedacht dat we dat grapje waar zouden maken, karma. 
Idealiter minderen we ook in aantal uiteindelijk maar dat zal zeker niet zo snel gaan (hoop ik).
Enige jammer is dat Kay zich nu niet meer in de top tien bevind, uiteraard eerst de honden, en dan Kay.

met twee honden is dat minder makkelijk regelen. 

maar het moet natuurlijk niet storen. Evi in dr eentje ligt gewoon de hele dag te slapen of snacken & doet tussendoor een spelletje met collega's. Twee honden gaan ook weer interactie met elkaar aan natuurlijk
Hij is zo anders, we lopen met hem tegen vanalles aan waar Obi nooit last van had. En we merken ook dat ze elkaar enorm kunnen aansteken (bijvoorbeeld met blaffen als mensen binnenkomen en als ze mee gaan ergens naartoe met debiel doen). Dus daar moeten we nu wel even aan werken.

maar idd Kim kon prima met meer honden op een terras zitten terwijl ik met mijn ene hond al zenuwachtig ben
(vandaag was dat een rondje van welgeteld 1km; voor mij dan, met m’n man loopt ze dan wel meer)

Heb je een reu op het oog al? Wat gaaf dat er meerdere pupkopers zijn die nog een exemplaar wensen! Mandy, tof joh, dat wordt een nichtje/neefje toch?
Daarnaast moet ik gewoon aan mezelf toegeven dat ik een nest mentaal zelf helemaal niet aankan; niet met eigen bedrijf en chronisch zieke partner
. Ze was altijd al een renner maar vind dat ik eerst op zoek met gaan naar management oplossingen voordat ik überhaupt aan pup nummer twee ga denken. Ik vermoed dat meer factoren meespelen dan alleen de benchvrije setting hoor maar goed, eerst daar grip op krijgen vind ik.

Flux schreef:Oh leuk weer een kaal nest!Heb je een reu op het oog al? Wat gaaf dat er meerdere pupkopers zijn die nog een exemplaar wensen! Mandy, tof joh, dat wordt een nichtje/neefje toch?
Ves is bijna 3 en op dit punt wilde ik ook wel kijken naar nummer twee, ofwel zelf fokken ofwel fokkers spammen. Zelf fokken wordt hem definitief niet want daar we drie jaar geleden dachten dat we inmiddels wel groter zouden wonen is dat nog steeds slechts een illusieDaarnaast moet ik gewoon aan mezelf toegeven dat ik een nest mentaal zelf helemaal niet aankan; niet met eigen bedrijf en chronisch zieke partner
![]()
Mijn honden dagopvang is sinds dit jaar benchvrij (eigenlijk al sinds oktober) en hoewel dat erg gezellig is merk ik dat Ves in gedrag daar is veranderd. Veel meer aan en veel meer herderen/corrigeren. Weet vaak niet waar ze het zoeken moet.. Ze was altijd al een renner maar vind dat ik eerst op zoek met gaan naar management oplossingen voordat ik überhaupt aan pup nummer twee ga denken. Ik vermoed dat meer factoren meespelen dan alleen de benchvrije setting hoor maar goed, eerst daar grip op krijgen vind ik.
Mijn collega heeft wel een nest gefokt en nummer twee daaruit gehouden en dat verhaal gaat ook niet over rozen, soms weet ik überhaupt niet of ik daar nou zo graag aan wil beginnen![]()
Maar goed, laat die extra Evi en Odin maar komen, plaatjes kijken doet het wel altijd goed bij mij!
Maar dat is niet erg. Ice is ook een lekker onbezonnen vent, wel een goed karakter en zeker niet slaafs maar ook geen onhandelbare, onzekere of te vocale reu. Voordeel ook van Ice is dat hij niet in de NL pot roert qua bloed en ik heb hem nu een aantal keren gezien en hij kan me steeds meer bevallen. Het is ook geen slagschip qua grootte, aangezien ik toch meer naar de flexibele sport collies fok voor mij heel belangrijk.
). Overigens hebben wij er er natuurlijk meer aangehouden uit eigen fok, vier nu. Vixem, Nil, Dutch & Spicy en het is wel heel speciaal, je 'eigen kind'. Ik heb met alle vier een hele andere band dan met de rest en het zijn eigenlijk ook ontzettend makkelijke honden want ze draaien meteen mee van dag 1. Nu zijn Spicy & Dutch wel een andere tak van sport, maar zeker niet minder leuk daarom.