Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
niet iedereen kan het waarderen dat je dit soort vissen in een aquarium hebt.
. In de vorige bak (voor de quarantaine bak) had ik ze ook en het zijn nogal typetjes. Het kunnen echte etterbakken zijn die letterlijk heel je bak op stelten zetten. Mijn ervaring is wel dat het bij de meeste vissen een soort puberale fase is. Naarmate ze groter worden, worden ze rustiger. Dit zie je ook bij die frontosa's en pauwogen. Die worden zo massief dat ze echt een houding krijgen van 'wie maakt mij wat' en ze zich niet meer zo lopen te bewijzen. Het is altijd afwachten maar tot nu toe gedragen ze zich en bij de vorige eigenaren waren ze ook erg rustig.
Goof schreef:Ah arm ding, net een kat die na een verhuizing van slag is.
. Eten moet uit zijn vaste bakje komen en hij pakt het alleen maar als ik of mijn man het voeren. Van een vreemde pakt hij niets en met teveel vreemd publiek voor de bak wil hij ook niet eten. Het zijn stiekum hele intelligente visjes......

Pluttersput schreef:Hebben ze bij jou ook namen? Ik zou me echt niet kunnen inhouden met zulke vissen om die de meest rare namen te geven.
But than.. ik had een duif die ‘fluffy, destroyer of worlds’ heette, en mijn luipaardgekke ‘slechtheid te kat’. En mijn kippen ‘poes de pierling’ en ‘klazina vom hintergarten’..

. Gelukkig waren we thuis en hoorden we boven een raar geluid. We zijn tot half 5 vannacht bezig geweest met pompen en het redden van vissen. Gelukkig heeft alles het overleefd en had ik mijn oude plastic palletbox nog in de schuur staan. Maar die zit nu veel te vol dus moet ik zo gaan rondbellen of ik ergens tijdelijk wat onder kan brengen.