[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:05

Ik ben echt verliefd op je kogel! Wat een lekkerding <3

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:26

Oh wauw <3

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:50

Waaauww die bak en vissen <3

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:50

Ik vind het zo geweldig om te zien! Zulke grote vissen die in een bak zitten waar ze tot hun recht komen!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:37

Echt enorm gaaf zeg! Wat een joekels ook. Zijn die kogels niet enorm giftig en daarom heel lastig om te houden? Wel echt een gaaf dier zeg

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:11

Heb je dan brak water? Kogelvissen moeten brak toch?
Ik heb er ook geen verstand van,maar wat een mooie grote ruimte.
Fijn dat de vissen daar in kunnen *\o/*

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:52

Prachtig! Ik dacht eigenlijk dat je bij je kogel niet veel anders kon houden? Hij zat hiervoor maar met 1 ander toch?

Zo'n pleco hadden wij ook. Ik vond het een vreselijk beest, zorgde voor veel stress en onrust in de vak door continue achter iedereen aan te jagen. Wij hebben hem gelukkig niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:28

Bedankt voor alle leuke reacties :D niet iedereen kan het waarderen dat je dit soort vissen in een aquarium hebt.

Kogelvissen zijn niet giftig aan de buitenkant zoals bijvoorbeeld roggen. Ze hebben alleen giftige organen wat ze tricky maakt als je ze wil eten.

Er zijn heel veel verschillende soorten kogelvissen, zowel zoet, zout als brak. De MBU is de grootste zoetwater soort en komt uit het tanganyika meer in Afrika.

Tja pleco's :') . In de vorige bak (voor de quarantaine bak) had ik ze ook en het zijn nogal typetjes. Het kunnen echte etterbakken zijn die letterlijk heel je bak op stelten zetten. Mijn ervaring is wel dat het bij de meeste vissen een soort puberale fase is. Naarmate ze groter worden, worden ze rustiger. Dit zie je ook bij die frontosa's en pauwogen. Die worden zo massief dat ze echt een houding krijgen van 'wie maakt mij wat' en ze zich niet meer zo lopen te bewijzen. Het is altijd afwachten maar tot nu toe gedragen ze zich en bij de vorige eigenaren waren ze ook erg rustig.

Er zijn een paar kogelvissoorten die heel tolerant blijken te zijn nu er meer ervaring komt. De MBU is er daar één van en er zijn al een aantal mensen die vreedzaam meerdere MBU's samen hebben. De MBU is van zichzelf geen agressieve territoriale vis en kan prima met andere grote vissen worden gehouden. Vis is van nature ook geen onderdeel van hun dieet maar kleine visjes kunnen wel als voer aangezien worden. Het is en blijft een roofvis en ik ken ook gevallen waarin ze wel agressief zijn en alles pakken wat ze te pakken kunnen krijgen (en waarbij bakonderhoud dus ook een uitdaging is).

Tot nu toe is alles rustig in de bak. Mn kogel is helemaal van slag. Gister avond probeerde hij zich nog door de voorruit naar buiten te knagen en nu ligt hij al de hele dag naar de achterwand te kijken. Die heeft echt weer even een weekje nodig om te wennen terwijl de andere vissen rond zwemmen alsof ze er al jaren wonen.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:34

Ah arm ding, net een kat die na een verhuizing van slag is.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:41

Achgut arm ding. Wel echt een prachtig dier. Hopen dat ie zich snel wat beter op zn gemak voelt!

Wij hebben ook nieuwe bewoners geshopt. Vijfstreepbarbelen. Welliswaar wat minder spectaculair dan kogelvissen haha :+
Ze zijn echt nog heel gestressed. Kleuren zijn helemaal weggetrokken. Maar komt vast weer goed. We hebben er 14.

De foto is ook niet zo fantastisch maar ze zijn te zien :p
Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:35

Oh die zijn leuk! Ook meteen een mooie school, daar worden ze alleen maar mooier van. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:52

Goof schreef:
Ah arm ding, net een kat die na een verhuizing van slag is.

Yep en net zo eenkennig :') . Eten moet uit zijn vaste bakje komen en hij pakt het alleen maar als ik of mijn man het voeren. Van een vreemde pakt hij niets en met teveel vreemd publiek voor de bak wil hij ook niet eten. Het zijn stiekum hele intelligente visjes......


Misschien moet ik de mijne ook maar wat trucjes gaan leren =:)

@renee; mooie school hoor +:)+ . Ik vind een grote school van dezelfde soort altijd heel rustgevend om te zien in een aquarium.

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:04

Ach,wist niet dat dat dezelfde soort is?
Dat filmpje ken ik inderdaad wel.
nou ja wie weet kun je het wel wat leren,zou leuk zijn .
en als ze slim zijn dan is het voor hun gezondheid natuurlijk ook goed als ze wat te doen hebben.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:05

Hebben ze bij jou ook namen? Ik zou me echt niet kunnen inhouden met zulke vissen om die de meest rare namen te geven.

But than.. ik had een duif die ‘fluffy, destroyer of worlds’ heette, en mijn luipaardgekke ‘slechtheid te kat’. En mijn kippen ‘poes de pierling’ en ‘klazina vom hintergarten’..

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:13

Mijn grootste ancistrus heet Frenzy 8-)

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:15

Mijn moeder heeft 1 van de 3 overgenomen platys overgenomen in haar garnalenbakje, beest heet nu Harry.
En waarom Harry? Omdat haar dwergkreeft Newt heet.. van Newt Scamander. We vonden Newt en Harry wel grappig..

Die werd hier overigens de hele bak doorgejaagd door het vrouwtjes platy. Ik snap er niks van, ik lees overal dat het zulke vreedzame vissen zijn. Maar ik zag Harry hier nooit, die zat altijd verstopt. Bij mijn moeder, nu hij alleen zit, bloeit hij helemaal op. Komt bedelen voor het eten, komt voor het glas hangen als je in de keuken bezig bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:28

Het is grote zoutwater soort op dat filmpje. Maar wel beide uit de Tetraodontidae familie dus zeer nauw verwant.

Ja bij ons heeft alles namen :+

De slangen heten Wormtail en Nagini.

De kameleon heet Ron de kameleon.

Onze kogel heet Sushi. De nieuwe kogeltjes worden Sake en Sashimi.

De pleco's zijn Sjors en Sjimmie.

De frontosa's zijn Shrek en Fiona (dus die kunnen we straks nog uitbreiden).

De zwarte geest mesvis heet Casper het spookje.

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:36

Jeetje, dat filmpje. Wat leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:41

Goof schreef:
Jeetje, dat filmpje. Wat leuk!

Er zijn op youtube heel veel filmpjes te vinden van vissen die ze trucjes hebben geleerd :j . Ze doen maar alsof ze dom zijn......

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:46

Nou, als ik naar sommige van onze vissen kijk denk ik dat ook hoor :+
Maar tof om dit dan te zien.

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:32

Kogels zijn inderdaad met bepaalde dingen heel erg intelligent! Toen ik een week op vakantie was wilde die van mij ook niet eten, of in ieder geval heel erg slecht. Toen ik terug kwam en ik hem zelf eten gaf at hij gelijk weer zoals vanouds. Hij heeft ook door of ik er sta of iemand anders. En als ik er ben met een van mijn ouders komt hij wel tevoorschijn maar als ik een vriend(in) mee heb verstopt hij zich. :')

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 00:36

Wat een super leuke visjes zijn die kogeltjes <3
Ik had echt niet verwacht dat ze zo eenkennig/gevoelig zouden zijn! Hoop dat hij zich snel thuis voelt

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:00

Pluttersput schreef:
Hebben ze bij jou ook namen? Ik zou me echt niet kunnen inhouden met zulke vissen om die de meest rare namen te geven.

But than.. ik had een duif die ‘fluffy, destroyer of worlds’ heette, en mijn luipaardgekke ‘slechtheid te kat’. En mijn kippen ‘poes de pierling’ en ‘klazina vom hintergarten’..

Whut _O-

Mijn hamster heette scharminkel maar de vissen nu heten Simon en Garfunkel

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:47

Nou dat vond ik goede namen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:43

Constructie foutje van de bouwer |o |o |o |o |o |o

MIJN GROOTSTE NACHTMERRIE

Onderstel was niet stevig genoeg en is door gaan zakken. Vannacht is een deel van de boden geklapt ;( . Gelukkig waren we thuis en hoorden we boven een raar geluid. We zijn tot half 5 vannacht bezig geweest met pompen en het redden van vissen. Gelukkig heeft alles het overleefd en had ik mijn oude plastic palletbox nog in de schuur staan. Maar die zit nu veel te vol dus moet ik zo gaan rondbellen of ik ergens tijdelijk wat onder kan brengen.

En zo natuurlijk maar even een telefoontje plegen met de bouwer -:(-