Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:03

@happyhorse dit is ecobale. Bevalt enorm goed!
Heb het ook al jaren voor m'n ratten en gebruik voor m'n vogels weer een andere variant en dat is green mile. Enige verschil is dat green mile strookjes is IPV vierkantjes.

Hebben jullie ook een caaf die gek is op fleece of vd harige kussenhoesjes? Hier gaat Joris elke keer helemaal popcornend op los en gaat vervolgens heerlijk op die stoffen liggen rollen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 11:05

Ze willen er hier idd ook wel op springen en liggen er ook graag op.

Ik koop meestal een stuk fleece van de meter of bij de Action van die fleece kleedjes en knip die in stukken. Na een week zitten ze vol haar (en soms pis) en dan gooi ik ze weg.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:38

DubbelDun schreef:
Ze willen er hier idd ook wel op springen en liggen er ook graag op.

Ik koop meestal een stuk fleece van de meter of bij de Action van die fleece kleedjes en knip die in stukken. Na een week zitten ze vol haar (en soms pis) en dan gooi ik ze weg.

Heb hier idd ook fleece kleden van IKEA.
Gebruik voor m'n oude pluis een badmat van IKEA die ik in stukken geknipt heb en dan 2x per dag vervang (en uitwas) omdat hij alles natpiest en er vervolgens in gaat liggen... :+
Een week zou met Joris wel gaan denk ik maar met pluis...

Vanavond met pluis even naar de dierenarts. Trekt al z'n haar uit en ik zie niet direct schimmel of iets anders. Heb hem al tegen ongedierte behandeld. Dus zou ook gedrag kunnen zijn. Even alles uitsluiten dus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 14:41

Misschien heeft ie het gewoon warm...

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:23

DubbelDun schreef:
Misschien heeft ie het gewoon warm...

Zou best kunnen. Echter had ie t al een beetje toen hij hier kwam en word het steeds erger.
Wil m ook even algeheel na laten kijken, kan nooit kwaad!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:27

Andere bedding kan ook nooit kwaad.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:23

Nou het koppelen gaat hier niet vanzelf. Heb ze met z'n allen in de tuin gezet maar de nieuwe blijkt toch redelijk dominant en zelfs mijn oudste 2 hebben gevochten met elkaar terwijl dat al een jaar goed gaat.

Moet ik gewoon aanhouden?
Heb best al wel eens cavia's gekoppeld maar dit is best sneu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 17:29

Ik zou na 1x proberen niet opgeven, afhankelijk van de heftigheid van het vechten. Dreigen en soms en uitval is tot daar aan toen, maar echt voluit bijten hoeft van mij ook niet.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:07

DubbelDun schreef:
Andere bedding kan ook nooit kwaad.

Heb pluis al van zaagsel afgehaald. Even op fleece gehad (maar werkte niet en werd een smeerboel) en zitten nu sinds 2 weken op karton bedding.
Pluis heeft voor de zekerheid een injectie ivermectine gehad.
Maar omdat hij ook een vies oortje had en er verder niks te zien is vermoeden ze toch een allergische caaf..
Volgende week gaan we even kijken hoe verder en of de ivermectine wel of niet geholpen heeft.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:57

Lastig Taartje! Merk je al verschil of de ivermectine geholpen heeft?

Ik ben vandaag met mijn vriend aan het hok gaan bouwen, het is zo goed als af. Alleen nog gripjes op het trappetje, nog iets leuks voor op de bovenste verdieping, dus als iemand nog leuke ideeën heeft.. :D

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:13

_Evelien schreef:
Lastig Taartje! Merk je al verschil of de ivermectine geholpen heeft?

Ik ben vandaag met mijn vriend aan het hok gaan bouwen, het is zo goed als af. Alleen nog gripjes op het trappetje, nog iets leuks voor op de bovenste verdieping, dus als iemand nog leuke ideeën heeft.. :D

Nee heeft niets gedaan.

Wat ontzettend gaaf dat hok!
Ik wou dat ik zo handig was dan bouwde ik ook zoiets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:07

Wat gaaf Evelien!! Hoop ook ooit zoiets te realiseren.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:11

Wat sneu Taartje..

Mooi hok Evelien!!

Ik heb deze vanmiddag van Diggy gemaakt, hij ging er echt helemaal voor zitten :')
Afbeelding

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 00:14

melody7 schreef:
Wat sneu Taartje..

Mooi hok Evelien!!

Ik heb deze vanmiddag van Diggy gemaakt, hij ging er echt helemaal voor zitten :')
[ [url=m/K0hLhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja erg sneu! Maargoed we gaan donderdag dan maar beginnen aan allergie medicatie bij de dierenarts.

Wat een fotomodel is Diggy!!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 05:09

Ik heb dit topic verdorie weer perongeluk ontstipt! Vond het al zo verdacht stil, maar heb het toch even opgezocht omdat ik vervelend nieuws heb. Mijn castraat (half jaar geleden gecastreerd denk ik) Toto heeft een enorm abces op de plek waar vroeger zijn ballen zaten (de grootte zit tussen een kiwi en een tennisbal in :( )

Ik knuffel niet veel met mijn caafs en heb ze vaak alleen in de hand met verzetten als ik de hokken verschoon. Dus gisteren met het verschonen heb ik het ontdekt. Ik heb meteen de spoeddierenarts gebeld, maar die gaf aan als hij eet en drinkt en het niet open is te wachten tot morgen (vandaag dus). Ik heb al met mijn werk geregeld dat ik later kom en zal om 8u als eerste aan de lijn hangen..

Dit is de cavia waar het om gaat
Afbeelding

Deze fotos heb ik gisteren gemaakt van op zij, je ziet dus niets daarom heb ik het verdorie ook gemist.
Afbeelding
Afbeelding

En een foto van onderen in een spoiler voor wie het niet wil zien.
Spoiler:
Afbeelding

Ik vind het zo k*t dat ik dit gemist heb -O-
Ik vond hem de laatste 2 weken al rustig maar ik gaf de warmte de schuld, al mijn cavia's lagen veel te slapen. Toto bleef alleen steeds net wat langer liggen dan de rest, maar hij is ook iets tammer dus heb er niet echt bij nagedacht verder. Stom stom stom |o

Ik zal straks laten weten hoe het gaat..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:18

@druppie: sneu voor je caaf maar kan gebeuren. Hier komen ze ook niet dagelijks in handen, dus ik mis ook wel eens iets. Zeker bij de buitencaafs.

@melody: wat een super mooie foto. Inlijstwaardig :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:22

Ja dat is waar, de afspraak staat iig om 10 voor 11

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:24

Als hij nog maar zo kort geleden gecastreerd is én het zit op die plek zou het best een verlaat abces kunnen zijn. Dan maken ze het open en schoon en krijgt ie wat ontstekingsremmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:13

Begrijpelijk hoor druppie! Verwijt jezelf aub niet teveel dat je het gemist hebt. Hopelijk is het iets redelijk onschuldigs!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:42

Ben benieuwd of dat helpt Taartje! Kan het kwaad als hij echt allergisch zou zijn en altijd medicijnen zou moeten hebben?

Die foto is echt heel leuk Melody7! <3 Hij gaat er helemaal voor staan inderdaad, haha!

Ziet er niet goed uit Druppie! Hopelijk valt het allemaal mee. Het is zeker niet jouw schuld hoor, ik zou ook denken dat het door de warmte kwam dat ze zo stil zijn. Niet jezelf de schuld geven! :-)

Ik ben ook echt blij met het hok, nu moet ik nog tot de 24e wachten tot ik ze op mag komen halen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:53

Het lijkt me trouwens gaaf om 'nep stenen' in het hok neer te leggen, of dat is helemaal niks? Haha. Vind het altijd gaaf om er een beetje 'natuur' in te stoppen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:57

Wij hebben nu een handdoek op zn huisje en hangt ie er zegmaar naast. Bruno moet er achterwaarts inparkeren maar ligt daar hele dagen. Ook weleens een handoek ech vanaf het huisje op de bodem laten vallen (nu hangt ie in de trailies en op het huisje zegmaar) en in dat holletje lag ie ook altijd hij is verzot op handdoeken

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:17

_Evelien schreef:
Ben benieuwd of dat helpt Taartje! Kan het kwaad als hij echt allergisch zou zijn en altijd medicijnen zou moeten hebben?

Die foto is echt heel leuk Melody7! <3 Hij gaat er helemaal voor staan inderdaad, haha!

Ziet er niet goed uit Druppie! Hopelijk valt het allemaal mee. Het is zeker niet jouw schuld hoor, ik zou ook denken dat het door de warmte kwam dat ze zo stil zijn. Niet jezelf de schuld geven! :-)

Ik ben ook echt blij met het hok, nu moet ik nog tot de 24e wachten tot ik ze op mag komen halen.

Ik denk dat we eerst met een kuur starten om te kijken of dat het echt is.
Waarschijnlijk wil ik dan toch gaan proberen om de oorzaak te achterhalen, zodat ik daar mogelijk wat mee kan gaan doen en hij weinig tot geen medicatie hoeft.
Aan de andere kant, ik ben ook allergisch en slik daar ook constant medicatie voor en zou ook geen kwaad moeten kunnen.
Maar geen idee wat ze precies voor caafjes hebben. Donderdag maar even goed overleggen met de dierenarts!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 11:29

Het voordeel van stenen is dat je minder snel (of helemaal niet) nageltjes hoeft te knippen, maar of dat met een paar losse stenen ook werkt denk ik niet. Hier moeten de buitencaafs over 1,5 meter beton heen voor ze het hok in kunnen en daar hoef ik dus nooit de nagels van te knippen :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:14

Begrijpelijk Taartje! Eerst maar eens kijken of het allergie is. Veel succes ermee! Hopelijk allemaal makkelijk op te lossen. :-)

Ja dat is zeker een voordeel van een stuk beton, vind die nageltjes knippen altijd zo eng haha. Maar ik bedoelde inderdaad echt gewoon losse stenen, puur voor het hok mooi in te richten haha.