Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar80

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:21

@KarinW86: Wat een mooie Kerstkaart!

Ik hoop met Toby van het voorjaar/zomer behendigheid te kunnen gaan doen... Ik sta op de wachtlijst... Voor behendigheid is gehoorzaamheid verplicht, dus dan ben ik wel zo weer ruim twee maanden verder.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:33

Wat een leuk topic! Ik meld mij ook even hier! Vorige week na een inbraak in mijn huis een mechelse herder opgehaald. Een jonge dame van 8 maanden. Ze komt uit een kennel en is daar alleen voor pakwerk training uitgeweest. Dus van kennel hond naar huis hond en dat in haar pubertjjd. We zijn bezig met de basis commando's als zit, down, volg en naast maar pakken dit rustig op. Als ze in februari 1 jaar word gaan we gehoorzaamheid B examen doen en daarna speuren en behendigheid doen. Tot februari wil ik er niet te veel druk op leggen omdat ze in huis ook nog erg veel moet leren en ondanks dat ze snel leert en erg slim over komt wil ik haar niet overdonderen. We gaan lekker dingen ontdekken. De bossen in, langs scholen met drukke kinderen, de trein, het centrum enzovoort. Net als een pupje beginnen we onderaan. Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen. Als ik dat uitgevogeld heb voeg ik die toe.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:56

Dagmar bij ons is dat inderdaad ook verplicht om 1 gehoorzaamheidscursus te hebben gedaan

Welkom hier Awwijk24

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:26

Hai, ben hier al wel eens langsgekomen, maar stap weer even binnen.
Ben ondertussen met m'n bordercolliekruising bezig met GGB1 en eind februari, begin maart hebben we landelijk examen. :oo Nu al zenuwachtig, haha!
Wil daarna heel graag behendigheid gaan doen met hem, maar mijn vereniging heeft dat helaas niet op de lokatie waar ik nu zit en dan moet ik n uur gaan rijden en dat is me eigenlijk wat te gortig.
Ben dus ook beetje aan het kijken waar in de buurt nog behendigheid wordt gegeven. Kwam o.a. In Hellevoetsluis terecht, bij Kynologisch Nederland. Ik zal daar dan wel eerst nog de basiscursus moeten volgen, om m'n hondje en mij (vooral mij vrees ik) bekent te maken met het clickeren.

Wat jullie ervaring met 'omscholen'? Pakt een drie jarige hond dat goed op?

Mag ik vragen wat jullie voor een cursus betalen? Hoeveel lessen heb je dan? Nog andere dingen erbij?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:29

Mijn ervaring is dat ze het clickeren heul snel onder de knie hebben....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:34

KarinW86 schreef:

Leuk! Jij hetzelfde natuurlijk +:)+

Welkom Awwijk en Jaan81!
Kynologisch Nederland is een heel leuke hondenschool. Echt de moeite waard! Goede instructeurs, mooie spullen en locatie. En ja hoor, ik kwam in aanraking met clickertraining toen mijn herplaatser net 7 was. Hij is nu (als 12,5) echt onwijs goed en kan goed zelfstandig nadenken. Zelf handigheid krijgen is voor iedereen de grootste uitdaging :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:19

Jaan81 schreef:
Wat jullie ervaring met 'omscholen'? Pakt een drie jarige hond dat goed op?

Ik ga nu met mijn hoogbejaarde beginnen met Hoopers na altijd behendigheid gedaan te hebben. Zou geen problemen moeten geven.
Met 1 van de andere honden ben ik op 9-jarige leeftijd overgestapt naar Speuren. Was ook geen probleem. :)

Jaan81 schreef:
Mag ik vragen wat jullie voor een cursus betalen? Hoeveel lessen heb je dan?

Is per cursus verschillend. Behendigheid is 10 lessen voor 120 euro. Hoopers is 8 lessen voor 75 euro. Basis is 175 euro voor een maand lang 3 keer in de week praktijk = 3 keer in de week theorie.

De prijzen is bij de hondenscholenscholen hier in de buurt trouwens allemaal anders.

De clicker hebben ze hier in nog geen 5 minuten door :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:27

De clicker zelf hebben ze snel door :j Maar zelf nadenken is lastiger om te leren.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:48

Clicker leren ze nog wel op latere leeftijd hoor, hebben wij nooit gebruikt voor de agility een clicker eigenlijk

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:01

Hier vakantie van behendigheid. Alleen zit in tweestrijd of ik na de vakantie nog weer verder ga met fanny. Ik heb het idee dat ze er geen zin meer in heeft, geen plezier meer. De snelheid is weg, en ik kan sturen wat ik wil, ze was altijd goed te sturen, alleen nu doet ze maar wat ze draait gewoon achter me langs en neem dan een ander onderdeel dan waar ik haar heen stuur. En als zij geen plezier meer heeft en zo doet vind ik het ook niet leuk meer. Heel lastig.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:07

Lastig, maar als ze het niet meer leuk vinden zou ik zeggen stoppen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:29

Als je het idee hebt dat ze het niet meer leuk vind, zou ik stoppen.
Is er niet iets anders wat je met haar kan gaan doen? Een nieuwe uitdaging.

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:00

Ja toch wel hè. Jachttraining lijkt me ook geweldig om te doen met haar. Alleen mijn vriend vind dat niet goed. En ik weet ook niet of dat hier in de buurt zit.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:56

Ik zou eens kijken of er inderdaad andere leuke takken van de sport zijn. Maar wieweet doet een paar weken rust van de behendigheid ook een hoop?

Hier zitten we precies vandaag op 5 weken rust. En zooo trots op der hoe ze het doet!
Over anderhalve week de MRI scan en dan weten we meer!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:34

Spannend!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:03

Wat is 't stil hier!
Bodhi ligt nu onder narcose voor de MRI!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:15

Wij hebben een kleine vakantie. 7 januari starten we weer :)
Oei, ik ga duimen Seni.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:31

Spannend Angelique!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:31

Opzich een best positieve uitslag! de Spondylose zat er natuurlijk al, dus die zit er nog steeds. Maar verder totaal geen afwijkingen, een kleine botwoekering = de spondylose. Maar zelfs de tussenwervelschijven zijn prima!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:59

Gelukkig

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:25

Sinds begin december ingeschreven bij kc delft. Gaan 21 januari beginnen met ringtraining. Heb een nova scotia duck tolling retriever van 6 maanden! Daarna is ze ongeveer 1 jaar. En gaan werken verder kijken wat Suzy leuk vind qua sport. Hebben kc's wel eens dagen dat je een sport een keer kan proberen?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:30

Leuk ik zit ook bij de kc delft

Iedereen gelukkig 2016!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:03

Voor iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2016!

Het was hier niet echt een fijne jaarwisseling. Winni en Tay hebben niet gereageerd, Tay kijkt graag naar het vuurwerk en Winni vond het gezellig dat we laat opbleven. Alleen Tessa was weer vreselijk over de zeik. Gelukkig is dat nu zo dat ze tegen me aan komt liggen, alleen als ik even wegloop gaat ze met elke knal blaffen. En ze heeft het hele huis onder gepist en gescheten... Arme hond en dan is het al zoveel beter dan hoe het was. Ze ligt nu in coma

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:12

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Charlie zijn eerste jaarwisseling en het had niet beter kunnen gaan. Zijn de slaapkamer op gegaan omdat hij halen daar kon zien. Wat doet die? Vind een balletje war hij kwijt was en gaat er mee op bed liggen. Heeft dus niks van al het knallen meegekregen haha.
Nu rustig wachten tot de cursus weer begint. We hebben er weer zin in!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:36

Zie dit topic pas na zoeken voorbij komen :o. Hier ook een 'actieve' trainer :).

Ik ga twee keer per week naar de club, 1 dag voor gehoorzaamheid (met de clubkampioenschappen 3e geworden :D) en 1 dag voor agility. De rest van de dagen train ik tijdens het wandelen/fietsen de gehoorzaamheid en op het strand doen we af en toe wat agility meepakken. In de lente wil ik gaan beginnen met jachttraining, mits ik een goede school vind in de buurt. De hond is een Weimaraner van 3 jaar die nu bezig is met zijn gehoorzaamheid 2 en agility voor beginners :P.

Ik weet niet of er verder nog 'vereisten' zijn om mee te mogen posten, voorstellen of iets, dat hoor ik dan wel :D.