Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:45

Kaus schreef:
Ze dacht dat hij drie weken was maar hij bleek ouder...? Dat is uhm... bijzonder :') Hoe weet een fokker nou de leeftijd van zijn eigen pups niet?

Hopelijk lukt het doorslapen straks!

Het is ook een bijzondere vrouw, dat had ik een half jaar geleden al door. Maar omdat Alfa gezond is en echt een pracht hond is nam ik dat voor lief. Helaas was ze met dit nest iets minder netjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:47

Kiimm_ schreef:
Berichtje was dat ons opviel dat de pup niet lekker was, dat we naar de dierenarts zijn geweest (klachten benoemd) en dat de kans groot is dat andere pups het ook hebben, dat ze de kopers misschien even kan benaderen.

Hm nou, niets bijzonders. Wellicht las degene het als verwijtend maar daar moet je je dan ook maar een beetje over heen zetten. Je hebt nu eenmaal iets normaals af te leveren. Je gaat er toch vanuit dat je bij een fokker of een thuis nestje niet direct ellende in huis haalt.

Hopen dat het snel beter gaat!

Skippy01 schreef:
@denies geniet van de vakantie! het contrast is groot: ik zit vandaag voor het eerst sinds de uitbraak van corona weer een hele dag op kantoor. wel in mijn eentje in mijn kamer maar overigens, dus heel saai...

Ach ik heb al die tijd 'gewoon moeten werken' :P En in maart moeten afzeggen, dus nu gaan we even optimaal genieten. Hoop dat het niet te warm wordt en anders duiken we de hondenvijver in. Sterkte op kantoor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:51

xDenies schreef:
Skippy01 schreef:
@denies geniet van de vakantie! het contrast is groot: ik zit vandaag voor het eerst sinds de uitbraak van corona weer een hele dag op kantoor. wel in mijn eentje in mijn kamer maar overigens, dus heel saai...

Ach ik heb al die tijd 'gewoon moeten werken' :P En in maart moeten afzeggen, dus nu gaan we even optimaal genieten. Hoop dat het niet te warm wordt en anders duiken we de hondenvijver in. Sterkte op kantoor!

Haha, 'gewoon' werken moest ik ook hoor! Maar wel lekker thuis, radio aan, Toby erbij. Dat is tóch wel anders dan op kantoor, zonder collegae op mijn kamer... -O-
Genieten! En qua warmte: het is niet gek warm hier in Brabant nu hoor, maar wel benauwd, dus neem je zwemspullen toch maar mee! :j :+ (jullie kwamen toch deze kant op, niet?)

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:56

Yes, Venhorst zitten we straks :) Zwemspullen zijn al ingepakt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 11:06

He wat rot Kim dat Cody zo ziek was. Hopelijk is hij snel helemaal hersteld!
Beetje bijzonder van de fokker zo'n reactie.. maar laat t los, je kan er toch niks meer aan doen..

Hier in brabant vooral een gebrek aan zon. maar ach.
Veel plezier Denies! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:11

Gebrek aan zon, hier schijnt de zon volop :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 11:15

hier is t al 2 dagen bewolkt :P Maar ik vind t wel prima. vandaag eindelijk weer mn rondjes kunnen wandelen.
Lagen er sinds de fysio uit. Deels door een blessure van chick en deels omdat t weer t niet toeliet. Maar vandaag weer de kleine rondjes gedaan *\o/* Moest zo langzaam aan ook wel. Want anders sta ik dadelijk stil met afvallen haha

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:10

Kiwitje goed bezig. Doe je enkel wandelen of ook met eten?

Deniese fijne vakantie en veel fotospam.

Kim slechte start met Cody. Hopelijk knap ie op. Moet zo denken je heb het netjes doorgegeven en ze zien maar wat ze er mee doen.

Nou de les ging best goed gisteren. Daarvoor me zorgen gemaakt in de ochtend. :o Leg dan weer te veel druk om ons en komt de angst/paniek weer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:20

Jeetje Kim wat onwijs balen dat Cody zo ziek was! Gelukkig waren jullie er op tijd bij. Hoe is het nu met hem? Hopelijk haalt hij z’n achterstand in! Hele bijzondere reactie van de fokker, maar als je eerder een kerngezonde hond bij haar vandaan hebt verwacht je toch ook geen gekke dingen. Sterkte!

Denies, hele fijne vakantie! En lekker uitgeslapen :D hopelijk hebben jullie een beetje lekker weer. Geniet ervan!

Kiwi, weer lekker gewandeld? :D fijn dat het weer kan!

Punjab fijn dat de les goed ging! Herken het wel, het druk maken om dingen van te voren en dan in paniek raken, om er achteraf op terug te kijken en dat het dan alles meevalt.

——

Wij hebben vanochtend te horen gekregen dat onze vakantie in Canada in september helaas niet door kan gaan, de maatschappij waarmee we zouden vliegen vliegt heel 2020 niet meer op Nederland. Wel echt balen, maar we hadden al een k*t jaar met de ziekte van m’n vader enzo, dus dit kan er ook nog wel bij.
Lichtpuntje is dat ik dan Otje in ieder geval niet bijna 4 weken hoef te missen _O- zien het maar positief in. Denk dat we nog een paar daagjes Zeeland of de Veluwe ofzo boeken met Ot erbij. :+:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:26

@punjab fijn dat de les goed ging! Volgende keer dus gewoon ademhalen ;)

@kiwi pf, ja, afvallen. dat is ook zo'n ding... het thuiswerken heeft hier wel gezorgd voor wat extra pondjes. Die er ook wel weer af mogen eigenlijk... Alle ongezonde dingen heb ik opgegeten, dus nu alleen nog gezonde dingen in huis. Dat is stap 1. Bewegen doe ik eignelijk gewoon altijd al wel, maar ja, het moet wel verbrand worden, wat erin gaat... Jij dus aan de wandel, heerlijk als dat weer kan ook na blessureleed!

@warboel he wat dubbel. kan me voorstellen dat je dan even baalt van het niet-doorgaan van de vakantie. maar wel lekker dat je Ot niet hoeft te missen!

Hier nog geen vakantieplannen. Mijn ouders hebben wel net een camper gekocht en de boot verkocht, dus als we willen, kunnen Toby en ik zo instappen en meegaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 12:28

he wat balen Warboel. Maar dan maak je er vast iets leuks in eigen land van!
Wandelen was indd weer fijn :D

Ik let meer op mn voeding Punjab, maar lijnen oid doe ik niet aan. Ik snack bijv minder of gezonder. En ik let op dat ik meer groente pak dan aardappels/rijst/pasta etc. Meer doe ik gelukkig niet. Maar de eerste 4 kg zijn er af :D Al schommel ik wel iets nu, zeker nu we een K.U.T. week gehad hebben en de week ervoor ook niet geweldig :P o.a. omdat de neef van Bas overleden is en dat wel de nodige stress en drama gaf, natuurlijk djessey' tandje en oogje en Chick's blessure.
Dus we gaan er weer tegenaan!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:34

@kiwi dat is ook hoe ik het altijd doe hoor. Dat lijkt mij gezonder en veel duurzamer dan echt lijnen! Dit houd je wel even vol. Ik wel althans! Gewoon komkommer, appels, rijstwafels inslaan en inderdaad, meer groente dan pasta/ rijst/ aardappelen.
Gecondoleerd met de neef van Bas! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 12:38

Skippy01 schreef:
@kiwi dat is ook hoe ik het altijd doe hoor. Dat lijkt mij gezonder en veel duurzamer dan echt lijnen! Dit houd je wel even vol. Ik wel althans! Gewoon komkommer, appels, rijstwafels inslaan en inderdaad, meer groente dan pasta/ rijst/ aardappelen.
Gecondoleerd met de neef van Bas! :(:)

Ik heb eerder fanatiek gelijnd incl shakes en smoothies enzo. Alles bijhouden wat je eet, calorieën tellen.. Braaf iedere avond komkommer, tomaat etc eten. bakken sla.. en dat was echt drama. met veel pijn en moeite viel ik iets af en ik was het snel beu.

Nu doe ik t meer op gevoel en t ging tot vorige week echt super. Ik heb zelfs al even de - 5 kg aangetikt. Dus ondanks de laatste week ging t nog niet slecht. Maar goed gewoon nu nog wat meer opletten en weer bewegen zal ook verschil maken.
Dankjewel <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:07

Warboel balen van je vakantie maar paar dagen zeeland is ook leuk. Waar en gaat Otje lekker mee?

Skippy01 ook fijn dat je zo de kamper kan pakken en lekker ff weg.

Kiwitje knap hoor. En met stress heb je altijd ff een tegenslag. Maar goed bezig. Hier ook proberen op te letten met eten en meer wandelen. Doe ook touwtjespringen maar dat val toch vies tegen. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:24

Weet nog niet waar, vorig jaar zijn we met Otje dr vader toen wij hem te logeren hadden een midweekje naar Nieuwvliet geweest. Haaientanden zoeken :D dus zal wel weer Nieuwvliet of Cadzand worden.
Probeer het niet doorgaan van de vakantie ook maar positief in te zien. Ik zit ook met wat mentale problemen dus hoop dat ik volgend jaar ook al wel wat meer energie heb en wat beter in m’n vel zit en er dus ook meer van kan genieten.

Gecondoleerd met het overlijden Kiwi :(:) logisch dat zoveel stress zorgt voor een tegenslag.

Afvallen is moeilijk! Ik sportte voor corona heel veel met een personal trainer maar dat kan ook al maanden niet natuurlijk. Ik voel me echt een vet varken _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:39

Oh warboel dan zit je vlak bij ons als je weer daar gaat. Wij gaan vaak als we gaan naar breskens strand.

Hier juist meer gaan bewegen met de Corona. Zelf bijna elke avond met het gezin wandelen. Komen echt op plekjes in de buurt dat we niet eens wisten en niet druk is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:48

Kiimm_ schreef:
Kaus schreef:
Wat een gekke reactie! :oo :oo Bij wat voor fokker komt Cody vandaan dan?

Wel fijn dat het nu beter gaat! :(:)

Edit: je hebt hem ook vrij jong gekregen zo te zien? Met 6,5 week...

Het is geen officiële Fokker, maar ik heb de hond van mijn ouders ook bij haar vandaan en die was gezond. Zodoende had ik vertrouwen in haar.

Nee, Cody was precies 8 weken toen die kwam. Ze dacht dat die 3 weken was toen ik bij haar informeerde voor een pup, maar hij was toen al ouder.

@Denies: nee, dat was iemand anders denk ik. Deze pups zijn wel in huiselijke sfeer op gegroeid.

Heb alleen even jouw berichten gelezen, maar ik zou die enting even achterwege laten als de pup zulke klachten had! Ik snap niet dat de DA dat niet adviseert.

Je pup kan door de zwakke weerstand een flinke terugslag van de enting krijgen, absoluut niet wat je moet willen nu.

Heb je al eens overwogen om te titeren? In dit geval misschien beter. Mocht je willen enten zou ik daar zeker nog een paar weken mee wachten en niet alle tegelijk laten zetten. Eerst grote cocktail, twee weken later pas Weil & Kennelhoest & vier weken later pas Rabiës als je die wilt laten zetten.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:48

yeaah
zaterdag zijn wij naar Brabant gereden om kennis te maken met de fokker :D
en als alles goed gaat kunnen wij in oktober onze puppy ophalen.

we hebben ook afgesproken om 2x weekend daar heen te gaan en met 6 weken kan je puppy uit kiezen welke je wil wij gaan met 4 weken een weekend die kant op en met 6 weken ook om dan keuze te maken :D

en met 9 weken komt die bij ons <3

nu is het aftellen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:14

@KimD dat gaf @Kiimm toch ook aan op de vorige pagina, dat de dierenarts had gezegd dat hij de enting nu niet mocht krijgen waar ze voor kwam? Lijkt mij ook niet handig, eentje die al ziek is nog even enten ook... :n

@pandameisje leuk, aftelmodus aan! Duurt wel nog even dus :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:15

Skippy01 schreef:
@KimD dat gaf @Kiimm toch ook aan op de vorige pagina, dat de dierenarts had gezegd dat hij de enting nu niet mocht krijgen waar ze voor kwam? Lijkt mij ook niet handig, eentje die al ziek is nog even enten ook... :n

het duurt echt nog zo lang voor mijn gevoel :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:36

Skippy01 schreef:

Dit schreef Kim:

Kiimm_ schreef:
Alles op alles gezet om hem aan het eten te krijgen en hij is nu 1 kilo aangekomen. Hij mag aankomende week ook geënt worden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:38

Ah ok, dat stukje had ik dan even gemist, overheen gelezen denk ik :?
Ik zou die toch eerst wel wat meer willen laten aansterken zelf...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:02

RoosvanBlue
Klinkt idd alsof jullie heerlijk genoten hebben op de Veluwe en wat leuk dat er ODH’s aanwezig waren die zo lief waren (op de ietwat ‘enthousiaste’ begroeting na hahaha) Ja dat tanden wisselen is idd even rot. Kunnen ze goed door van slag zijn ja. Zo’n chilldagen zijn wel ook heerlijk he! Hopelijk nog een fijn weekend gehad?

Warboel
Ohh daar is Otje weer haha! Wat is ze toch leuk! En de dappere ‘dodo’ doet het toch netjes in het water hoor hihi. Benieuwd hoe ze reageert als je trompet gaat spelen haha. Zal wel even wennen zijn denk ik. Wat jammer van de vakantie :( Het is idd wel echt een rot jaar zo ja :(. Hopelijk kunnen jullie dan wel iets anders misschien hier in eigen land doen en dat gaat dan vast ook leuk worden als je Otje dan erbij hebt. Canada komt dan hopelijk nog een andere keer.

Wat heerlijk trouwens dat zovelen van jullie ook water hebben bij de losloop gebieden - dat mis ik hier dan wel. Er zijn wel wat plekjes waar ze los mogen waar je beekjes hebt, maar van die strandjes niet of je moet al een stukje verder rijden - wat ik binnenkort wel nog wil doen. Eind juli ga ik met Suze en haar knapperds bij Kaatsheuvel in de buurt ergens lopen waar er ook water is halverwege de wandeling, dus dat lijkt me erg leuk voor de doggies!

KimD
Heerlijke foto’s met de poopers!

punjab
Oh ja dat kan ik me voorstellen dat er wel wat zenuwen zijn hoor als je weer gaat beginnen na lange tijd! Fijn om te lezen dat de les goed ging. En dat is vaak dan he dat je achteraf denkt; ‘maakte ik me daar nu zorgen over?’ Maar het is soms zo lastig om vooraf zo’n zenuwen af te schakelen. Die druk op jezelf leggen en die angst/paniek wat naar boven komt herken ik idd ook heel erg. Heb er jammer genoeg nog geen oplossing op gevonden behalve; zorgen dat ik dan echt ga want als je eenmaal bent begonnen met de les (als ik kijk naar mezelf) zijn die zorgen meteen weg omdat je volledig gefocust bezig bent.

Jeanine
Wat een leuke Iglo!! Ze is maar een bofkont!

Klimm
Erg jammer zo’n contact achteraf dan. Maar ja, meer als haar informeren kun je idd ook niet doen. Cody is wel echt een droppie zeg, zo’n leukerd! Wat Kaus zegt, ook wel een vreemd verhaal met dat ze niet wist hoe oud ze nu echt waren dan. Heb je nu niks aan natuurlijk, maar wel apart haha. Alfa is idd wel een prachtige hond ook om te zien moet ik zeggen :)

Denies
Heel veel plezier op vakantie! Hoop dat jullie lekker kunnen genieten, maar zal vast goed komen! Geloof dat het qua weer erg afwisselend gaat zijn maar qua temperatuur wel goed - al vond ik het zoals vandaag echt vies benauwd hier, bah. Maar als je water in de buurt hebt, is dat wel heerlijk idd!

kiwi
Ik vind bewolking ook heerlijk! Vandaag vind ik het toch wel vies benauwd hier. Fijn dat je wel weer je rondjes kunt wandelen. Dat stilstaan met afvallen kan idd zo snel gaan dan he als je qua beweging tijdelijk beperkt bent - herkenbaar haha. En gecondoleerd met de neef van bas! Meer opletten/wat aanpassen en meer bewegen doet idd al veel goed. Wij zijn vaker met Weight Watchers bezig wat eigenlijk ook neerkomt op; gezondere eetpatronen ontwikkelen en meer bewegen. Maar bij mij zit m’n hoofd/mentale gezondheid gewoon vaak in de weg en als dat al niet in orde is, is het gezonder eten/meer bewegen dus vaak al niet mogelijk voor me. Echt zo’n rot vicieus cirkeltje.

Pandameisje
Klinkt goed allemaal, leuk vooruitzicht!

---

Wij hebben vanmorgen een wandeling in Epen gedaan samen met een vriendin van me en aansluitend hebben we een ijsje gegeten in de buurt. Was wel benieuwd hoe Arya dat zou doen na een wandeling van 4km op een nieuwe plek waar ze veel snuffelt en nieuwe indrukken op doet (waardoor ik niet wist of ze het qua prikkels dan nog verwerkt zou krijgen erna), maar ze was zo braaf. Echt trots op d'r met hoe ze het deed <3. Op het terras zaten om ons heen op maar een paar m afstand overal vogeltjes die constant heen en weer vlogen en op de grond overal landen weer, er liepen regelmatig gillende kids langs met ouders/opas en omas en achter ons tafeltje stond een hek (zal op 2,5m afstand zijn geweest) met daarachter de Berner Sennenhond van de eigenaar van de ijskraam die zielig om aandacht zat te vragen; kwam telkens met de snoet onder het hek door en was aant blaffen een beetje enz. Ze heeft dus wel regelmatig even goed gekeken naar alles - en zeker met de vogeltjes stond ze wel even op spanning haha - maar ze kwam weer mooi 'bij me terug' qua focus toen ik die vroeg. Ze heeft als beloning van ons tussendoor wat stukjes wafel gehad hihi. Die had ze wel verdiend :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-06-20 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:03

Jeetje warboel, balen!
De rest nog niet bijgelezen:

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:04

Ik herken wel een beetje wat je zegt Curse. Ik heb de laatste tijd gelukkig mijn mindset wel echt mee. Het gaat oprecht best goed dus dat scheelt wel een hoop en omdat ik resultaat ie hoop ik dat ik t nu echt even door kan zetten. Maar iedere kg die er nu af is telt in ieder geval weer.

Oeh lekker Denies.