Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:32

Wij hebben 'thema's' in onze namen.

Guinness & Abbay zijn drank
Puk was al Puk
Harvey & Dana zijn Suits

En ik heb besloten dat de nestjes ook series worden. :j De kennelnaam wordt van een serie, dus wel zo toepasselijk. :D

Is er niet iets wat jullie graag kijken waar een leuke naam in zit ofzo?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:38

Voor mijn nieuwe pup ga ik ook voor een serie. Ik heb 2 stamboomnamen met bijhorende roepnaam in gedachten. En twijfel ontzettend hard. Als betrap ik mezelf erop dat ik in mijn hoofd de ene naam al gebruik als ik eraan denk.
De ene optie is geïnspireerd door the 100, de andere door once upon a time.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:50

Harvey heet ook zo op zijn stamboom, Guinness trouwens ook. Abbay niet, was eigenlijk een Kayvie, maarja we hebben al een Kay in huis. :')

Dana is vernoemd naar een draak uit WoW op haar stamboom.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:53

Daeva noemt op papier gewoon P’daeva (Ik wist niet dat rish ook met de letter van het jaar moest beginnen, dus dit heeft kmsh ervan gemaakt). Kenai zijn roepnaam kolt uit brother bear. Zijn stamboomnaam had ie al en was niet echt een roepnaam uit af te leiden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:57

Kyna, onze leenherder, is de vrouwelijke variant op Kenai uit Brother Bear. :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:15

Ik had natuurlijk ook een Kenai en hij heette "Breezy-Thorn Valley Wall Street" op stamboom..

Elin heet op stamboom "Breezy-Thorn Valley Girl on fire"

Prim haar hele stamboom naam is helemaal erg.. :D "Once upon a time du chemin de la belle etoile" (gezondheid) waarvan zei dus once upon a time is. Ik houd over het algemeen film namen aan behalve elin jaar roepnaam.

Overigens zijn ze met een paar dagen aan een nieuwe naam gewend dus zou lekker een naam kiezen die je zelf leuk vind en fijn vind roepen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:27

Wat gaan we hard zeg, paar daagjes niet bokken en je loopt achter 8)7

Nathalie veel succes met ophalen!!

Ik ben wel benieuwd naar geplakte oortjes, heeft iemand daar foto’s van? Mag ook in PB als jullie het niet openbaar willen gooien +:)+

Hier niet zoveel te melden. Nog contact gehad met de fokker over de aanbetaling als het nest er is etc.
De hond wordt duurder dan de pony’s 8)7 maar je moet er wat voor over hebben _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:31

Nynkster schreef:

Ik ben wel benieuwd naar geplakte oortjes, heeft iemand daar foto’s van? Mag ook in PB als jullie het niet openbaar willen gooien +:)+

Hier niet zoveel te melden. Nog contact gehad met de fokker over de aanbetaling als het nest er is etc.
De hond wordt duurder dan de pony’s 8)7 maar je moet er wat voor over hebben _O-

Wat kost de hond dan? Als hij duurder is als dr pony's? :')

Dana haar geplakte oren zag je niet op de foto. Ik had dezelfde kleur als haar oren. :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:33

KimD schreef:
Nynkster schreef:

Wat kost de hond dan? Als hij duurder is als dr pony's? :')

Dana haar geplakte oren zag je niet op de foto. Ik had dezelfde kleur als haar oren. :D

Ik heb welsh pony’s, die zijn in aanschaf niet zo duur :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:42

Nynkster schreef:

Afbeelding
Op deze foto zie je goed de tape zitten op haar oorpuntjes. Dan gaat er npg een teepje in de lengte van het oor aan de binnenkant, onder de kin door en dan weer hetzelfde bij het andere oor. (Ik heb zo snel geen betere foto ervan.)

Afbeelding
En dan ziet dat er dus zo uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:43

Stamboomnamen heb ik niet :Y)

Kan Lilith wel achter het behang plakken nu, is een goede 4 maanden en doet alles wat ik niet wil _-:(
Op het aanrecht shoppen, op de bank springen, weigeren te komen, nee commando negeren :x

Had een trilband geleend om mijn correctie op afstand wat kracht bij te zetten. Ze heeft er welgeteld 1 keer op gereageerd en daarna leek het wel of hij niet eens trilde zo erg negeert ze hem (hij doet het wel want je hoort hem :+ )
Pannendeksel op het aanrecht viel en (metaal op tegel) en ook die negeerde ze eigenlijk compleet..

Positief werk wel, maar zolang ze daar zin in heeft O:)

Waarom wilde ik ook alweer een pup? _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:25

Tot nu toe waren al mijn huisdieren naar paarden vernoemd :o

Konijn Okidoki is afgekort naar Okkie
Ratjes Zonik en Zenith en Cocktail, Berlin en Ferro, die laatste is alleen zwart met wit zoals een koe, dus dat werd eigenlijk binnen een paar dagen "koe"

Voor de hond had ik 4 uur trein om een naam te bedenken. Had een lijst gemaakt:Afbeelding

Mijn moeder koos uiteindelijk Skip. Dus nu heet Skip Skip.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:46

Karma is afgeleid uit Leauge of legends :') mijn nijnen ook, janna en teemo. Chansy heette al zo en vind ik echt een lelijke naam _O- maar ja hij was al 4,5 toen wij hem kregen. Balto komt uit de film balto :+

onze pups gaan naar de viking tijd namen denk ik

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:21

Ik had gewoon een lijstje met namen die ik leuke vond en Roetsj bleef hangen, dus toen werd het Roetsj. Quebbel trouwens ook hoor en Lupa daarvoor (tjech wolfhond, dus beetje logische naam ;) Canis Lupa op stamboom, wilde eigenlijk Cést Lupa, maar dat mocht dan weer niet van de vereniging).
Ik vind namen verzinnen altijd leuk. Zo heet mijn paard dus Fandango, Vader is Figaro en vond Tango een leuke naam, dus combi van gemaakt door Fandango te doen. En dan hoor je een liedje van Quen voorbij komen, komt die er gewoon in voor :P Dacht lekker origineel te zijn :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:31

Dundy heette al zo en vond het helemaal prima :D Dexter hebben wel heeeeel lang over nagedacht en uiteindelijk voor gekozen. Toevallig vinden we allebei de serie Dexter ook leuk maar hebben we niet bewust gekozen.

Onze vijf ratten hebben namen van een spelletje maar dat zijn ook echt geen namen die gaat roepen met Kapkan en Sledge en meer _O-

Voor een 3e hond heb ik al een reu en teef naam in gedachten. Hopen dat ik die over een paar jaar not leuk vind.

Ik vind namen uit series, films, boeken in principe wel leuk als de naam ook leuk is en je m ook leuk vindt. Dat je je hond niet Hermelien gaat noemen alleen omdat je fan bent maar je het eigenlijk een vreselijke naam vindt. Die inside joke moet wel leuk zijn voor buitenstaanders vind ik :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:48

Ik kijk wel altijd dat de naam
2 lettergrepen heeft en eidigd op een klinker. Ook sterker voorkeur voor een andere klank dat de huidige honden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:28

M'n vorige hond heette Brownie Castor, omdat ik van brownies hield (ik was 10) en omdat ik Cas als roepnaam wilde :').

De meeste mensen denken dat Zig v Ziggy Stardust komt. Maar Zig heette eerst Itchy, dat gingen we dus niet doen _O- . Toen ik hem kreeg was hij letterlijk een skelet met oren (herplaatser), m'n moeder vond hem nogal op Iggy Pop lijken :'). Maar Iggy of Ig roept niet lekker, dus werd het Zig.

AJ staat voor Athos (three musketeers) James (BBC's Sherlock James/Jim Moriarty)

Voor m'n volgende hond heb ik al wel wat ideeën, maar dat weet ik eigenlijk pas al ik een pup kies.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:56

Een three musketiers nest komt hier vast ook nog! *\o/*

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:11

Ook al heeft een hond al een naam, als ik hem niet leuk vind, gaat die toch anders worden;) Heb zelfs een hond van 10 jaar nog een nieuwe naam gegeven. Wennen ze zo aan.

Hier bij mijn eerste honden dacht ik leuk alle namen met dezelfde letter beginnen :') Dat waren gewoon adoptie honden.

Bij mijn rashonden nooit iets gedaan wat met de stamboom naam te maken had.
Die ik nu heb heet Drac Mazas Brolis dus tsja.. De fokker noemde hem Drac, maar dat vond ik ook maar lelijk, dus dat werd wel wat anders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:17

Puk was al Puk, en Kay en ik zouden ons eerste kind Puk noemen. Maar hebben (ondertussen al een aantal jaar geleden) besloten dat we ze niet willen, we zijn geen mensen ouders. We hebben liever dieren waar we voor 'moeten' zorgen.

Dus toen we Puk leerde kennen kun je je wel voorstellen dat wij dachten 'No way!'. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 15:33

Ik vond Chicka ook vreselijk. Maarja, ze reageerde er zo goed op. En van Chicka kun je niet veel maken. Dus heb t opgegeven

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:08

Ik vind Puk inderdaad echt zo'n schattige hondennaam. Kan me best voorstellen dat je dat niet snel ziet gebeuren bij een heftige teef _O-

Wij zijn weer bij de schaapjes geweest (Ja in dit schijtweer :brr: ). Dexter deed het zoooooo goed *\o/* Van ongeleid projectiel (Maar wel héél beheerst naar de schapen) naar luisteren naar 80% van de commando's. Zo trots <3 En Dundy. Dundy is Dundy :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:11

Oh balen van het weer, hier is het lekker zonnig :D chansy heeft geloof ik nog nooit schapen gezien, lijkt mij wel heel leuk om eens te proberen!

Balto is nu echt volwassen met zijn bekkie, hij kan alleen soms heel derp kijken :+

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:13

Meet Harvey <3

Hij heeft 1 keer gespuugd onderweg verder ging het heel goed. Het komt met bakken uit de hemel dus buiten kennis maken ging niet. Binnen ging prima. Pip is alleen nog een beetje lomp maar ze spelen al een beetje. Harvey heeft al paar hapjes gegeten en gedronken dus gaat prima denk ik

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:15

Op zich is de regen nog niet zo erg, modder kan ik ook mee leven. Maar die natgeregende schapen die lekker tegen je aan lopen te duwen is minder fijn _O-

Ik zou het zeker eens proberen! Zo gaaf om dat instinct in werking te zien. De honden kunnen het vaak veel beter dan hun baasjes :))

Is Balto echt een Pomsky? Vind m zo erg op gewoon een husky lijken.

The aftermath van drie uren bezig zijn. Incl kijken naar andere honden
Afbeelding

Nathalie, wat een schatje <3 Hoe oud is hij? Lijkt hier bijna volwassen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 23-09-18 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt