Nee niet geplukt want zie verder niks op de grond liggen qua veren of bloed. Maar heb zo'n vermoeden inderdaad ruzie. Sky bemoeid zich enorm en jaagt Fynn overal weg, Fynn werd net ook even boos
Ik zit op het werk met een jonge valkparkiet Is aankomen vliegen, heel tam, geen ring helaas. Omgeving Overloon/ Stevensbeek Is nog jong, vind oorbellen geweldig
Wat een schatje! En wat fijn dat jij m hebt ‘gevonden’! Heeft ie al wat gegeten? Misschien kun je op amivedi kijken of iemand dit valkje mist?
Vanillia
Geplaatst: 31-05-21 09:08
Wat een mooie vogel, wel lastig dat hij niet geringd is.
Hoe gaat het met jullie vogels? Ze hebben hier echt zitten genieten van het mooie weer Afgelopen vrijdag heb ik mijn Bourkes op mogen halen bij de opa van een vriendin, ben er zo blij mee Hele andere vogels dan de grasparkieten. Ze vonden het wel een beetje spannend ineens zoveel ruimte, maar je ziet nu al dat ze handiger worden met vliegen en het water en eten hebben ze ook al gevonden dus dat is wel een geruststelling.
Bourkes zijn zo leuk Mijn pop heeft helaas wat last van ontstoken oogjes..
Hier gaat het voor de rest super! 2 koppels zebravinken met jongen. 1 met 2 jongen en 1 koppel met 5 jongen Het andere koppel verwacht ik niks meer van..
Voor de rest beginnen de ficheries weer met hun 2e ronde
Wat rot Kimley! Kun je het schoonmaken met een wattenstaafje en wat afgekoeld gekookt water?
Hier gaat het goed. Het is wel even heel druk geweest omdat de kleintjes mochten verhuizen en dat vind ik altijd wel spannend. Ik gun de nieuwe baasjes en vogels altijd de beste start! Maar nu zijn ze bijna allemaal verhuisd. De laatste 2 vertrekken dit weekeinde en de 2 volgende koppels zitten ook ieder op 5 bevruchte eitjes waarbij de oudste eitjes nu ieder moment mogen uitkomen.
Ja ik maak het schoon met afgekoelde kamille thee en heb zalf maar het is zoveel stress voor het beestje elke dag Schijnen dat bourkes met rode oogjes daar heel gevoelig voor zijn
Ja, dat vangen is echt rot! Ik heb er ook een hekel aan. Zoveel stress voor zo'n diertje en je kunt niet uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is...
Ik heb een valk die zelfs door de stress dan soms echt flauw valt. Dan is hij een halve minuut echt helemaal buiten westen. Dus ik probeer hem echt zo min mogelijk te vangen.
Ja deze laat zich makkelijk pakken maar blijft daarna zolang op de bodem zitten "pompen" Maarja het moet wel even!
stitchlover
Geplaatst: 31-05-21 17:41
Vangen heb ik inderdaad ook een hekel aan!ik heb ook een valkenpopje die in een soort schock schiet van de stress (en heel hard bijt bij vangen). Zo sneu
sabine1979
Geplaatst: 01-06-21 00:27
Eten deed hij al heel snel
voordat ik mijn vork erin had_O- Hij heeft geen ring, staat ook nergens als vermist helaas. Ik heb hem me naar huis genomen, had nog een kooi staan. Was grote paniek bij mijn vogels, heb hem boven op een slaapkamer gehad, heeft netjes zijn snep gehouden. Zondag beneden neergezet, mocht er ook uit, toen ging hij vliegen, weer grote paniek bij mijn vogels. Ik heb een medewerkster van amivedi gesproken, hij kan een jaar als 'loge' blijven, of als de eigenaar zich eerder meld, dan moet hij terug. Het is een vogel die echt heel veel aandacht nodig heeft heb ik gemerkt, blijft roepen als je bij hem bent geweest. Ik kan heb die aandacht helaas niet geven, hoe graag ik hem een plekje bij mij had gegund. In de ochtend wordt hij door de dierenambulance opgehaald Gun hem een fijn huisje met heel veel aandacht. Ik heb hem met kooi en al meegenomen naar het werk hij wordt hier opgehaald omdat dit voor de dierenambu dichterbij is en ik kan gewoon slapen als ik in de ochtend thuis kom. Baal eigenlijk wel dat ik hem geen fijn huis en genoeg aandacht kan geven
En bij het nest van het andere koppel lijken er 2 zwart wangen bij te zitten Helemaal leuk! Heel benieuwd als die uitvliegen
_kimm
Geplaatst: 05-06-21 12:37
Zo ik ben inmiddels iets verder. Ik heb een kooi gekocht. Het is de beeztees fiona open geworden. Hij moet nog op een tafeltje komen en ik weet ook nog niet of hij hier blijft staan.
Kent een van jullie misschien een kweker in de omgeving Leiden?
Ik ken helaas geen kwekers Kimm, wellicht eens kijken op Facebook in Grasparkiet groepen?
De Bourkes beginnen hun draai goed te vinden hier. Ze worden echt al handiger met vliegen, leuk om te zien
Kimley
Geplaatst: 06-06-21 22:13
Ik ben wel benieuwd welke kleur ze worden ja..
Ze eten al zelf en vliegen mooi rond. Nog even bij pa & ma en dan moeten ze op kamers
De oogjes van onze bourke lijkt ook op te knappen! Hopelijk hoeven we haar gauw niet meer dagelijks te vangen.. Ze is zo lief.. als ik haar vast heb en de oogjes heb schoongemaakt dan heb ik haar gewoon in 1 hand en ze bijt niet eens Alsof ze weet dat ik haar helpen wil