Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:07

Anders haal je hem zelf op en voeder zelf verder?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:45

Rebecca schreef:

Ja, idd... Mentaal ben ik nu zover maar krijg geen gehoor op mijn berichten.
Ben alles gaan halen in de apotheek, tutflesje, speciale melkpoeder, infra rood lampje, mini kattenbak.
Ik hoop vanavond nog te kunnen gaan, al vrees ik ervoor

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:47

xniieeenke schreef:
Hopen dat je ze kunt overtuigen!

We hebben ons genesteld hoor... :)
[ [url=m/aXeYL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto, ben er volop mee bezig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:49

mindful schreef:
[naam] schreef:

Ja, idd... Mentaal ben ik nu zover maar krijg geen gehoor op mijn berichten.
Ben alles gaan halen in de apotheek, tutflesje, speciale melkpoeder, infra rood lampje, mini kattenbak.
Ik hoop vanavond nog te kunnen gaan, al vrees ik ervoor

Ik duim voor hem! En voor jou , hopelijk lukt het

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:13

Das lief Rebecca! Ik hou jullie op de hoogte, heb nog steeds geen nieuws ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:14

:(:) ;(

Heeft iemand een idee hoe je een kop schuwe en bang voor nieuwe gekke dingen poes ontwormen kan?

Zag net een wormpje aan haar kont hangen na een grote boodschap -O- , ik ontketen de oorlog hierbij. (mits die takke bewindvoerder terug mailt ik heb donderdag al om geld gemaild ^) )

Ik ontworm eigenlijk nooit , maar nu moet ik eraan geloven . Vlooiendruppels is al enorm moeilijk , dan moet ik haar besluipen terwijl ze altijd op scherp is , dan is het aaien en op schoot en bam in de nek en weg is ze :(:)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:21

Jeetje ik hoop dat je dat kleine kitten snel mag halen want koemelk is al niks en dat meel erbij lijkt me al helemaal niks

KMR is er ook al kant en klaar en dat is echt ideaal

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:26

Rebecca schreef:

Heeft iemand een idee hoe je een kop schuwe en bang voor nieuwe gekke dingen poes ontwormen kan?

Zag net een wormpje aan haar kont hangen na een grote boodschap -O- , ik ontketen de oorlog hierbij. (mits die takke bewindvoerder terug mailt ik heb donderdag al om geld gemaild ^) )

Ik ontworm eigenlijk nooit , maar nu moet ik eraan geloven . Vlooiendruppels is al enorm moeilijk , dan moet ik haar besluipen terwijl ze altijd op scherp is , dan is het aaien en op schoot en bam in de nek en weg is ze :(:)

volgens mij is er ook ontwormspul in een spot-on verkrijgbaar, meen van profender.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:52

Klopt, ik ontworm met pipetjes van de dierenarts. :j
Weet niet precies het merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:54

Dan bel ik als ik bewindvoerder bereikt heb de DA even , kijken of die wat heeft voor me met een pipet :j . Handig dat die pipetten er zijn :D , de pets place even verderop kan je soep van koken die heeft gewoon niks . Heb al paar keer overwogen hier een dierenwinkeltje te starten zonder dieren verkoop dan :')

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:03

mindful schreef:
Ja, heb de DA gebeld en ze raadt aan om er onmiddellijk mee te stoppen en over te gaan op nutrinemelk of milcodog. Nu nog de eigenaars overtuigen

Hoe oud is het kitten? vanaf 4 weken kun je vaste voeding gaan aanbieden,vanaf dan gaan ze ook vanzelf op de kattenbak.
Natuurlijk heeft het kitten ook nog melk nodig en dan zou ook ik voor KMR gaan.
Als het mogelijk is zou ik het kitten zo snel mogelijk naar huis halen om hem zelf te gaan voeden en kattenbak zindelijk te maken.
Krijgt het kitten een maatje dit is wel belangrijk voor de sociale ontwikkeling en het leren van de kattentaal om problemen in de toekomst te voorkomen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:07

Rebecca schreef:

Dit is een lintworm dus als je iets gaat halen moet het wel daarvoor helpen want lang niet alle middelen werken tegen de lintworm.
De lintworm bestaat uit meerdere segmenten waarvan er steeds een stukje loskomt en dus overal verspreid kan liggen dus ook jij kan ongemerkt een stukje binnenkrijgen technisch gezien.
Er word aangeraden om 4 keer per jaar te ontwormen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:18

-fluit hardop- ik heb deze dame in de afgelopen 2 jaar 1x ontwormt . Enige die ik ontworm is de jongste maar dat is ook alweer even

Lintworm kan ik gebruiken , eet genoeg voor 2 :oo :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:20

Waarom zo weinig ontwormen?
Ik sla nog liever een vlooien pipet over dan een ontworming, die dingen zijn zo goor :r

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:31

Rebecca schreef:
-fluit hardop- ik heb deze dame in de afgelopen 2 jaar 1x ontwormt . Enige die ik ontworm is de jongste maar dat is ook alweer even

Lintworm kan ik gebruiken , eet genoeg voor 2 :oo :+

Lach er maar om als je echt een lintworm hebt of gewone wormen dan piep je wel anders :o ze kunnen zelfs de darm perforeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:36

Weet ik eigenlijk niet , denk van huis uit mee. Ouders ontvlooien ook alleen maar en meer niet , is een nare gewoonte die ik meegenomen heb kwa opvoeding.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:49

Yom schreef:
Jeetje ik hoop dat je dat kleine kitten snel mag halen want koemelk is al niks en dat meel erbij lijkt me al helemaal niks

KMR is er ook al kant en klaar en dat is echt ideaal

Heb antwoord, ze wil hem nog effe zelf houden, zou het jammer vinden moest het nu fout lopen...is nog steeds overtuigd van de koemelk en koekjesmeel. Ben blijven doorgaan over hoe slecht koemelk is en dat ik graag wil dat ze ermee start wat ik gehaald heb. Morgen ga ik het brengen na een lange discussie.
Ze vond het de moeite niet meer, hij was al zo groot geworden.
Ga hem ook gelijk een eerste ontworming geven. Maandag ben ik thuis en wil ik hem ophalen.

Wormpjes aan de aars vanachter zijn lintwormpjes, is hier ook geregeld. Komt door muisjes te eten met vlooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 01:32

Ik zou of afzeggen of heel rap hem ophalen , hartstikke slecht voor hem ...

Boris heeft zijn eerste muis ! , nu moet hij buiten blijven maar ik ben bezorgd. Hij krabt aan de deur en mauwt niet , en slaap tot vrij lang pff. Denkt dat ik maar wekker zet , kan niet uit met slaapuren die ik wil draaien om uitgerust te zijn .

Ben wel trots :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:18

Ik ontworm en ontvlooi altijd tegelijk met de pipetten van Stronghold. Die haal ik bij de dierenarts.

Dushi kwam gister met een afgekloven kortelet thuis :oo waarschijnlijk van iemand die gebbqd had. En ze vangt veren voor me :') en ik maar trots roepen goedzooo meisje. Af en toe geloof ik ze is een beetje blond.

En morgen is ze officieel kitten af Y)(^)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:00

Oooohhh het leven van een kat is zoooo erg :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:07

Zo leuk meisje! Is het te riskeren bij kittens ook om alles samen te geven?

@Yom wat een prachtig dier, zo leuk die haren aan de oren 8-)

Mijn hummeltje maakt het goed, heb melk voor kittens gaan brengen. Vandaag flink gepoept en begint redelijk stabiel rond, hij wordt echt levendig...ik heb er alleszins een heel goed gevoel bij.
De dag van adoptie ligt vast. Maandag haal ik hem op *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:10

Vrijdag even bellen , heb wat losgepeuterd bij bewindvoerder :P

Kotelet :') dafuq haha

Mindful zoo fijn!, is het dier veel beter af

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:12

meisje_ schreef:
Ik ontworm en ontvlooi altijd tegelijk met de pipetten van Stronghold. Die haal ik bij de dierenarts.

Dushi kwam gister met een afgekloven kortelet thuis :oo waarschijnlijk van iemand die gebbqd had. En ze vangt veren voor me :') en ik maar trots roepen goedzooo meisje. Af en toe geloof ik ze is een beetje blond.

En morgen is ze officieel kitten af Y)(^)

Stronghold werkt niet tegen de lintworm dus daar heb je toch nog een ander middel voor nodig zoals milbemax.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:28

Ik geef de Milbemax aan mijn kat gewoon geprakt door een kleinbeetje van haar favoriete natte voer.
De pasta kan je evt in delen op neus of pootje ( past meer op) smeren en dan likken ze het zo op. ( wel wat verlies door schudden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:34

Hierzo eten ze dan mooi de brokjes met dat spul erop niet op hoor. Gooien pilletje dua achterin de kil, dan maar zo.