Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:16

Dat 'los' of 'afblijven' vind ik wel heel afhankelijk van het type hond dat je hebt. Bij ons kan Harrie het onwijs goed, terwijl Freek meer doorzettingsvermogen en voermotivatie heeft. Als Freek iets lekker vind laat hij het écht niet graag los. Ondanks dat we echt hetzelfde doen als bij Harrie. Voor een stukje kipfilet maakt Freek wel een uitzondering, maar kom niet aan met een normale snack :')

Freek vindt het ook fantastisch leuk als je achter hem aan gaat om het af te pakken. Proberen we dus niet te doen, maar als hij ineens iets in zn bekkie heeft wat echt niet gezond voor hem is kunnen we het dus niet altijd voorkomen.

Harrie heeft gisteren allemaal onderzoeken (HD, PL, ogen en gebit) gehad ivm de rasvereniging. Bij deze Duitse vereniging moeten de pups van de moeder getest en gezond zijn, anders mogen zij niet nog een nestje fokken met zijn moeder.

Hij is gelukkig gezond! De fokker was er ook bij en is helemaal gek van hem. Ook de dierenarts vond hem ook ontzettend lief.

Van te voren nog even met zijn moeder gespeeld. Het is wel een (te) grote jongen geworden :j

Afbeelding

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:00

Hier werkt de los heel erg goed!
Al is heel af en toe de slik weg sneller :+

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:07

Harrie <3
Ik duim mee dat alle gezondheidsonderzoeken een goede uitkomst hebben. Mooie aanwinst voor de fokkerij denk ik zo. Hij is groot, maar wel mooi van bouw. Is hij volgens de rasstandaard te groot?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:13

Wat leuk zo samen! Hij is idd erg groot maar wel heel mooi. :j Ik hou er van!
Hier ook een hond die groter is dan de rasstandaard, maar des te veel om van te houden :+

Iets stelen wat niet mag is heel snel zelfbelonend. Zowel als ze iets lekkers te pakken hebben, ofwel als ze er een leuk spelletje met de baasjes mee op de koop toe krijgen.
Wij hebben dus al jong op een positieve manier de "nee" ingeleerd, en de los natuurlijk. Maar we zijn ook vooral heel neutraal met zulke situaties om gegaan. "Dat gaan we even ruilen" en dan liet hij het eigenlijk meteen al los om iets lekkers te ontvangen. Ruilen deden we bijvoorbeeld ook met de laatste stukjes van snacks enz. Als hij wilde wegrennen met iets, liepen we niet achter hem aan maar zeiden we alleen "kom we gaan even ruilen" en dan kwam hij juist naar ons.
Uiteindelijk was Fitz totaal niet geïnteresseerd in onze spullen om te stelen. Als iets echt gezondheidsrisico's geeft is een ferme "nee" of "bah!" (onze variant op leave it :') ) voldoende om het te laten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 08:43

Pippa13 schreef:
Harrie <3
Ik duim mee dat alle gezondheidsonderzoeken een goede uitkomst hebben. Mooie aanwinst voor de fokkerij denk ik zo. Hij is groot, maar wel mooi van bouw. Is hij volgens de rasstandaard te groot?

Hij is helemaal gezond! Arts was echt heel erg over hem te spreken, zowel karakter als gezondheid. Zijn gebit was niet goed, maar fantastisch volgens haar :') . Alleen de arts van de rasvereniging moet de HD röntgenfotos nog beoordelen voor een classificatie, maar de arts zag geen bijzonderheden.

We gaan niet met hem fokken hoor. Dit onderzoek moest gedaan worden voor de moeder. Die mag van wat ik begreep alleen nog een nestje fokken als 70% van de pups getest en gezond zijn. Hij heeft een stamboom van de Eurasierzuchtgemeinschaft. Ik heb hem ook niet geïmporteerd als rashond, want dat was een heel gedoe en voor ons is het toch gewoon een huishond.

Hij is groter dan de rasstandaard. Laatste keer hebben we hem gemeten in september en toen was hij met 10/11 maanden al 62,5cm groot. Rasstandaard is voor een reu tussen de 52 en 60cm hoog. Hij is ook wel de allergrootste van het nest. De rest houdt zich wel netjes aan de regels _O-

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:49

Harrie is prachtig :+: fijn dat hij ook helemaal gezond is!! Lieve reus haha!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:42

Haha de vloek van de boktreuen? :')
Nori is ook randje randje bovenmaat. We hadden gehoopt dat hij als reu aan de kleine/gemiddelde kant zou uitgroeien maar dat is niet gelukt :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 20:22

Ik heb ook een reu in de bovenmaat rondsjouwen. Officieel zelfs iets te groot volgens de standaard

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:29

Ja Obi is ook groter dan de rasstandaard. Jabba is daarentegen maar een kleintje, vind ik ook altijd zo grappig om te zien naast Obi. Eerst dacht ik 'hij groeit vast nog wel wat bij' maar hij is inmiddels 11 maanden dus denk niet dat er nog veel groei in zit.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:45

Jeppe is ook tegen de eindmaat aan qua hoogte voor een whippet reu.

Morgen word mijn vriendje al weer 1!
Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:45

Gefeliciteerd met Jeppe! Met zijn schattige Dobby ears <3 <3
Prachtige foto's!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:02

Wat een prachtige whippet is Jeppe zeg!
Echt heel mooi!
Zo zou ik er zeker ook ene willen. <3

Van waar komt ie?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:20

Volgens mij steekt Harrie dan zelfs boven Fitz uit :)) gaaf hoor!

Gefeliciteerd met Jeppe! *\o/* knapperd is het geworden!

Fitz heeft gisteravond met mij meegedaan aan onze eerste canicross. Ik zal wel meer een trailer blijven, want dat vind ik allemaal veel relaxter en ook fijner voor mijn eigen lijf. Maar voor de ervaring was dit ook mega tof en voor Fitz ook goed om eens mee te maken, die kort op elkaar starts en ingehaald worden enz.
We deden mee aan de Canicross by night op het IJmuider strand, in het donker dus met hoofdlamp.
De start ging ver boven verwachting, een hoop tumult en onrust maar Fitz zat alles rustig kwispelend in zich op te nemen. De start zelf was recht het zwarte gat van het strand in maar Fitz had echt een top start! Na ongeveer 150m raakte hij wat in de war van dat rennen in het donker zonder duidelijk punt waar we heen moesten, een paar keer ingehaald worden en hij snapte het niet meer dus kwam naast me lopen. Toen haalde een bekende ons in en zij riep Fitz mee, waardoor hij even bij hen kon aanhaken voor zijn zelfvertrouwen. Daarna echt als een champ gelopen. Door de duinen wilde hij 300% geven maar mijn lijf had daar nog wel wat moeite op de stijle, mulle hellingen. :')
Al met al genoten, goede ervaring geweest!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:33

Gaabje schreef:
Haha de vloek van de boktreuen? :')
Nori is ook randje randje bovenmaat. We hadden gehoopt dat hij als reu aan de kleine/gemiddelde kant zou uitgroeien maar dat is niet gelukt :=

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat wij daar niet aan mee gaan doen... Voor mijn gevoel is Chef helemaal niet groot en groeien de andere CC's op cursus een stuk harder, maar ik kan het mis hebben :')

Eloya schreef:
Jeppe is ook tegen de eindmaat aan qua hoogte voor een whippet reu.

Morgen word mijn vriendje al weer 1!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd met Jeppe zijn verjaardag!

mavantos schreef:
Dat 'los' of 'afblijven' vind ik wel heel afhankelijk van het type hond dat je hebt. Bij ons kan Harrie het onwijs goed, terwijl Freek meer doorzettingsvermogen en voermotivatie heeft. Als Freek iets lekker vind laat hij het écht niet graag los. Ondanks dat we echt hetzelfde doen als bij Harrie. Voor een stukje kipfilet maakt Freek wel een uitzondering, maar kom niet aan met een normale snack :')

Freek vindt het ook fantastisch leuk als je achter hem aan gaat om het af te pakken. Proberen we dus niet te doen, maar als hij ineens iets in zn bekkie heeft wat echt niet gezond voor hem is kunnen we het dus niet altijd voorkomen.

Harrie heeft gisteren allemaal onderzoeken (HD, PL, ogen en gebit) gehad ivm de rasvereniging. Bij deze Duitse vereniging moeten de pups van de moeder getest en gezond zijn, anders mogen zij niet nog een nestje fokken met zijn moeder.

Hij is gelukkig gezond! De fokker was er ook bij en is helemaal gek van hem. Ook de dierenarts vond hem ook ontzettend lief.

Van te voren nog even met zijn moeder gespeeld. Het is wel een (te) grote jongen geworden :j

[ Afbeelding ]

Wat is ie knap! Die grootte misstaat hem absoluut niet imo :o

Miepmiept schreef:
Bah wat schrikken van Chef, hoe gaat het nu met hem?

Wat gaaf een Afghaanse Windhond! Wij hadden ze vroeger ook, maar dan om te rennen. Veel foto's graag!

Hoe leren jullie een hebberig hondje iets brengen? Mijn Herder was altijd een zoete hond die zelfs haar diefstallen netjes kwam brengen. Chim maakt er echt een enorm spelletje van.

Chef wil er ook graag een spelletje van maken, lukt bij mijn man maar niet bij mij. Maakt niet uit wat hij in zn mond heeft, ik ben echt het meest ongeïnteresseerdste baasje ooit op dat moment, dat heel toevallig een hondensnoepje pakt :Y). Bij mij werken de los en de bah (die hebben wij dus ook :+) 95% van de tijd, bij mijn man vrijwel nooit. Maar ik snap Chef wel, zelf wordt ik ook wat recalcitrant van alle commando's die mijn man er constant uitgooit -O-

Chef rent nog steeds overal rond in de werkplaats, gaat meestal hartstikke goed. Voor het geval dat hij niet van de koelvloeistof heeft geleerd, hebben de mannen dat iig wel want auto's worden nu gechecked op lekkages voor ze binnen mogen komen als ze schade hebben :Y)
Gister waren ze een draadboom aan het bouwen en dan heb je heel veel tywraps nodig en die vallen wel eens en daar gaat Chef dan mee spelen, geen probleem. Nou ja, tot gister toen hij er 1 om zijn tenen had gedaan en die eraf wilde trekken maar het dus steeds strakker trok :')

Afbeelding
Spoiler:
De foto heeft geen extra tijd gekost, iemand anders pakte ondertussen gereedschap om het door te knippen :+

Verder hebben we vorige week voor het eerst gewandeld én gerend zonder dat er bijten aan te pas kwam *\o/*

Afbeelding
Dit stuk liep ik altijd met mijn vorige honden, echt heeerlijk. Vlakbij mijn oude huis, maar helaas niet bij het huidige |(

Maar Cheffie blijft nog steeds een raadsel voor me, het lijkt alsof hij gewoon van 7 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond bezig moet zijn om daarna een paar uurtjes even rustig te kunnen zijn... Het is in ieder geval duidelijk dat onze woonomgeving niet bij Chef (en mij) past.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:39

Bedankt allemaal voor de verjaardagswensen!
Hij heeft inderdaad op foto's vaak dobby ears.

Wow Leo! Super tof en knap zo in het donker. Ik struikel al in daglicht over het strand :') . En heel knap van Fitz ook.

Bielsje, nooit geen saaie dag met Chef volgens mij? Ondeugd in de werkplaats.
Wel jammer dat de woonomgeving voor jullie beide niet past.

Little_Gift schreef:
Wat een prachtige whippet is Jeppe zeg!
Echt heel mooi!
Zo zou ik er zeker ook ene willen. <3

Van waar komt ie?

Ik heb helaas minder goede ervaringen met de fokker van jeppe, de gezondheidsproblemen die hij heeft al sinds pup en de reactie van de fokker op die problemen. (Ga ik verder niet over uitwijden)

Maar diegene fokt zeker wel erg mooie en lieve hondjes. Daar heel blij mee.
Maar om bovenstaande redenen deel ik niet online van welke fokker hij komt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 22:01

T is nooit saai met chef :')

Vandaag een korte poging tot foto’s maken van Freddie.
16 maanden inmiddels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:53

Eloya schreef:
Ik heb helaas minder goede ervaringen met de fokker van jeppe, de gezondheidsproblemen die hij heeft al sinds pup en de reactie van de fokker op die problemen. (Ga ik verder niet over uitwijden)

Maar diegene fokt zeker wel erg mooie en lieve hondjes. Daar heel blij mee.
Maar om bovenstaande redenen deel ik niet online van welke fokker hij komt.

Gezondheidsproblemen?
Oei da's niet fijn.
Wil je delen welke? Misschien kan men met je meedenken? Of wijdt je ook daarover liever niet uit?
Alle begrip voor hoor indien je dit ook liever niet bespreekt.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 03:52

Ik wijd er op een openbaar forum liever niet teveel over uit. Beestenboel staat ook openbaar voor mensen zonder account. Ik snap dat het nu misschien best wat vaag is, sorry daarvoor. Maar de vervelende ervaring heeft best impact op mij gehad wat ik graag rustig houd. Bedankt voor begrip.

Maar ik heb fijne mensen om mij heen verzameld die mij helpen met tips en management.

@Kiwitje, wat is Freddie al een stoere vent aan het worden!
vind zijn aftekening zo leuk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:05

Zeker begrijpelijk hoor. Zolang je maar goed omringd bent, dat is het belangrijkste.

Alleszins nog veel succes met Jeppe

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:11

Jeetje Chef, wel een kamikaze piloot hoor %) :=

Wauw wat is Freddie ontzettend knap en stoer geworden! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 12:03

Dankjewel <3

Wat balen van Jeppe. Geniet maar extra van hem

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:35

Jeetje Chef. Hoe dan?!

Freddie heeft echt een leuke uitstraling!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:59

kiwiwitje schreef:
T is nooit saai met chef :')

Vandaag een korte poging tot foto’s maken van Freddie.
16 maanden inmiddels.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ohhh <3 <3
Ruilen? :P

Wij zijn gister even lekker naar het Twiske geweest. Laat op de middag zodat het vrij rustig was en we konden er een mooie trainingsessie van maken :D. We hebben even de tijd genomen bij de Lakenvelders, waar hij eerst 0 interesse in had, toen ineens ging blaffen en borstelen maar uiteindelijk konden we gewoon rustig staan kijken. Nog even een stukje losloopgebied meegepakt en toen weer lekker met zn modderige poten op de verwarmde achterbank :')

Lef heeft ie wel, vandaag heeft ie zn kussen onder de auto gesleept die mijn man vorig jaar zelf heeft gebouwd >;). Ondertussen is hij weer thuis en niet gewond, dus de auto is schijnbaar niet uit elkaar gevallen _O-

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 22:57

Hahaha nee sorry. Dit is me een maatje te groot _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:23

Evi is vandaag precies 2 jaar bij ons! <3 <3

Afbeelding
Afbeelding