Gaabje schreef:Haha de vloek van de boktreuen?
Nori is ook randje randje bovenmaat. We hadden gehoopt dat hij als reu aan de kleine/gemiddelde kant zou uitgroeien maar dat is niet gelukt

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat wij daar niet aan mee gaan doen... Voor mijn gevoel is Chef helemaal niet groot en groeien de andere CC's op cursus een stuk harder, maar ik kan het mis hebben
Eloya schreef:Jeppe is ook tegen de eindmaat aan qua hoogte voor een whippet reu.
Morgen word mijn vriendje al weer 1!
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Gefeliciteerd met Jeppe zijn verjaardag!
mavantos schreef:Dat 'los' of 'afblijven' vind ik wel heel afhankelijk van het type hond dat je hebt. Bij ons kan Harrie het onwijs goed, terwijl Freek meer doorzettingsvermogen en voermotivatie heeft. Als Freek iets lekker vind laat hij het écht niet graag los. Ondanks dat we echt hetzelfde doen als bij Harrie. Voor een stukje kipfilet maakt Freek wel een uitzondering, maar kom niet aan met een normale snack
Freek vindt het ook fantastisch leuk als je achter hem aan gaat om het af te pakken. Proberen we dus niet te doen, maar als hij ineens iets in zn bekkie heeft wat echt niet gezond voor hem is kunnen we het dus niet altijd voorkomen.
Harrie heeft gisteren allemaal onderzoeken (HD, PL, ogen en gebit) gehad ivm de rasvereniging. Bij deze Duitse vereniging moeten de pups van de moeder getest en gezond zijn, anders mogen zij niet nog een nestje fokken met zijn moeder.
Hij is gelukkig gezond! De fokker was er ook bij en is helemaal gek van hem. Ook de dierenarts vond hem ook ontzettend lief.
Van te voren nog even met zijn moeder gespeeld. Het is wel een (te) grote jongen geworden
[
Afbeelding ]
Wat is ie knap! Die grootte misstaat hem absoluut niet imo
Miepmiept schreef:Bah wat schrikken van Chef, hoe gaat het nu met hem?
Wat gaaf een Afghaanse Windhond! Wij hadden ze vroeger ook, maar dan om te rennen. Veel foto's graag!
Hoe leren jullie een hebberig hondje iets brengen? Mijn Herder was altijd een zoete hond die zelfs haar diefstallen netjes kwam brengen. Chim maakt er echt een enorm spelletje van.
Chef wil er ook graag een spelletje van maken, lukt bij mijn man maar niet bij mij. Maakt niet uit wat hij in zn mond heeft, ik ben echt het meest ongeïnteresseerdste baasje ooit op dat moment, dat heel toevallig een hondensnoepje pakt
. Bij mij werken de los en de bah (die hebben wij dus ook
) 95% van de tijd, bij mijn man vrijwel nooit. Maar ik snap Chef wel, zelf wordt ik ook wat recalcitrant van alle commando's die mijn man er constant uitgooit
Chef rent nog steeds overal rond in de werkplaats, gaat meestal hartstikke goed. Voor het geval dat hij niet van de koelvloeistof heeft geleerd, hebben de mannen dat iig wel want auto's worden nu gechecked op lekkages voor ze binnen mogen komen als ze schade hebben
Gister waren ze een draadboom aan het bouwen en dan heb je heel veel tywraps nodig en die vallen wel eens en daar gaat Chef dan mee spelen, geen probleem. Nou ja, tot gister toen hij er 1 om zijn tenen had gedaan en die eraf wilde trekken maar het dus steeds strakker trok

Spoiler:
De foto heeft geen extra tijd gekost, iemand anders pakte ondertussen gereedschap om het door te knippen 
Verder hebben we vorige week voor het eerst gewandeld én gerend zonder dat er bijten aan te pas kwam

Dit stuk liep ik altijd met mijn vorige honden, echt heeerlijk. Vlakbij mijn oude huis, maar helaas niet bij het huidige
Maar Cheffie blijft nog steeds een raadsel voor me, het lijkt alsof hij gewoon van 7 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond bezig moet zijn om daarna een paar uurtjes even rustig te kunnen zijn... Het is in ieder geval duidelijk dat onze woonomgeving niet bij Chef (en mij) past.