Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 10:15

Fijn dat arya zich weer beter voelt. Kan toch wel eens een keer dat ze even niet lekker zijn.
Chicka word ook niet echt slap van een roesje. Terwijl boellie gelijk instort _O-
Maar ach djes heeft fanatiek met de arts geknuffeld en kusjes gegeven voordat we weer weggingen. Dus zo erg vond ze t waarschijnlijk niet. Hoop ik haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:31

Ja is ook zo; wij hebben ook wel eens een 'off day' haha. En wat een verschil idd met hoe ze op die roesjes reageren he! Maar wel fijn dat ze er dan weggaat met kusjes geven en knuffels ipv dat ze echt bang weg gaan, wat op zich begrijpelijk kan zijn want meestal zijn DA bezoekjes niet altijd even prettig voor ze.

Wij hebben toentraks een leuke wandeling gehad met Arya's bestie, voor het te warm werd. De zon scheen wel al goed en voelde je wel, maar het zand en de paden overal waren heerlijk koel van de storm gisteravond. Zelfs de open zandvlaktes die in de zon lagen waren gewoon echt koel nog, ideaal dus. Voornamelijk veel in het bos gelopen en meermaals laten drinken tussendoor dus was prima te doen nog voor ze.

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:28

Ohh ik ben zo jaloers op die omgeving Curse <3

Lara gatverdamme zitten die dingen in NESTEN?!?!?

Skippy jeetje wat zonde zeg van dat nest ;(

Kiwi spannend zeg dat ze gedekt gaat worden!

Ik reageer niet op iedereen maar de meesten krijgen wel likes van mij op Insta hihi :o

Mochten mensen willen volgen: roosroosd heet ik.

Hier alles goed. Vorig weekend naar de Veluwe geweest en dat was zoooo genieten. Samen met de hondjes in een mini huisje gepropt maar wat was het knus. Het weer was top (niet te warm) en de hondjes konden hun lol op. Veel prettige honden tegen gekomen en ik ben fan geworden van oud duitse herders. De eigenaren van het huisje hadden er 2 en we kwamen er nog een tegen die al blaffend door de omheining brak. Na een lichte hartverzakking bleek ‘ie lief te zijn :D

Jackie is meeeega aan het wisselen en daardoor nogal onrustig. Vanochtend even vriendlief alle ochtend dingen laten doen want ik had echt even rust nodig. Nu weer lekker chill dagje in de tuin, hondjes gekamd (Jones kan door met 1 keer per week jeeee! *\o/*), en zo even met de moestuin aan de gang.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:49

Wij waren vanavond bij het omheinde losloopgebied bij m’n ouders, daar hebben ze een “strandje” gemaakt en Ot wilde dat wel even onderzoeken. Dappere dodo :') *kuch*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:52

Dat is ideaal! Is dat in de omgeving hier??
Fijn dat het zo goed gaat!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:05

Deze is in Koudekerk a/d Rijn en is best wel klein (net als alles daar :') ) maar het Bentwoud in Boskoop/Hazerswoude Dorp heeft ook een omheind losloopgebied met een strandje en die is een heel stuk groter! :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:29

Oh tof! Daar ga ik dan snel kijken .

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:33

Bentwoud is best wel leuk! :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:56

Roos: blijkbaar wel 8)7

Haha Otje. Ze is zo schattig zelf al doet ze gek :P

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:42

Bentwoud is zeker een aanrader, ik loop daar graag met Mulan :) Eerst lekker door de paadjes in het bos en dan daarna lekker afkoelen op het strandje :D

Leuke foto's van Otje <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:55

Even snel een ego-post voor de poopers onder ons! :Y)

Ze zijn binnen en gaan morgen op de post! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:29

Ah dan kunnen we onze poep verwachten. _O-

Spannend zo eindelijk na lange tijd weer behendigheid les. Heb een beetje de zenuwen ervoor. :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:14

Te leuke foto’s Kim! :))

Succes Punjab, leuk toch! Veel plezier!

Ik speel al jaaaaren een muziek instrument maar door covid natuurlijk even niet :P
Otje heeft vandaag voor het eerst m’n trompet gezien, naaaah dat vond ze maar raar en dan heb ik er nog niet eens op gespeeld waar ze bij was _O-
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:53

Afbeelding

Mevrouw in haar nieuwe Iglo :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:08

Wat schattig jeanine!! <3

Het is ook wel een raar glimding warboel!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:23

Schattig!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:08

Ik heb de afgelopen week vooral mee gelezen. Ik was/ben druk met onze pup Cody. De eerste dag leek er niets aan de hand te zijn, maar de dagen erna at Cody heel weinig en sliep hij vooral. Vorige week maandag naar de dierenarts geweest en Cody bleek erg ziek, hij mocht zijn enting ook niet krijgen. Cody was ondervoed en had oormijt en een parasiet in zijn ontlasting. Hier is hij voor behandeld en ander voer gekregen. Met de dag ging hij beter. Alles op alles gezet om hem aan het eten te krijgen en hij is nu 1 kilo aangekomen. Hij mag aankomende week ook geënt worden. Cody gedraagt zich momenteel ook als een echte pup :o

Nog contact gehad met de fokker omdat volgens dierenarts de kans groot is dat de andere pups hetzelfde hebben, maar helaas kreeg ik een heel vervelende reactie van de fokker en gaat zij de andere kopers niet informeren. Het enige wat ik kan doen is het loslaten en zorgen voor mijn lieve pup dat die zijn achterstand gaat inhalen...

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend heeft Cody kennis gemaakt met zijn grote broer Alfa <3
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:12

Wat een gekke reactie! :oo :oo Bij wat voor fokker komt Cody vandaan dan?

Wel fijn dat het nu beter gaat! :(:)

Edit: je hebt hem ook vrij jong gekregen zo te zien? Met 6,5 week...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:18

Jeetje wat ontzettend zuur. Denk je dat je bij een goede fokker een pup koopt, wordt je zo behandeld :( Heel veel sterkte en duimen draaien dat het snel beter gaat!

Was dat ook van die foto's waar die pups op zaagsel in een schuur zaten of haal ik je nu door de war met iemand anders?

Wij zijn hier de laatste voorbereidingen aan het treffen & gaan vanmiddag lekker op vakantie. Mera stond al in vakantiestemming want we werden pas om 9:20 wakker :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:20

Kaus schreef:
Wat een gekke reactie! :oo :oo Bij wat voor fokker komt Cody vandaan dan?

Wel fijn dat het nu beter gaat! :(:)

Edit: je hebt hem ook vrij jong gekregen zo te zien? Met 6,5 week...

Het is geen officiële Fokker, maar ik heb de hond van mijn ouders ook bij haar vandaan en die was gezond. Zodoende had ik vertrouwen in haar.

Nee, Cody was precies 8 weken toen die kwam. Ze dacht dat die 3 weken was toen ik bij haar informeerde voor een pup, maar hij was toen al ouder.

@Denies: nee, dat was iemand anders denk ik. Deze pups zijn wel in huiselijke sfeer op gegroeid.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:31

Denies dat was iemand anders idd.
Wat slecht zeg, niks van een contract opgesteld gehad? Vind dit wel heel slecht van een “fokker”

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:34

Hm nou zeker als je er al een hond vandaan hebt zou ik toch wel een beetje een fatsoenlijk bericht verwachten. Nou weet ik natuurlijk niet wat je gestuurd hebt dus kan er verder niet over oordelen, maar hoe dan ook kan je dit als fokker zijnde nou eenmaal op je bord krijgen en kan je daar het beste netjes voor open staan en medeleven tonen in plaats van gelijk afkappen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:41

Berichtje was dat ons opviel dat de pup niet lekker was, dat we naar de dierenarts zijn geweest (klachten benoemd) en dat de kans groot is dat andere pups het ook hebben, dat ze de kopers misschien even kan benaderen. Daarna nog benadrukt dat we ondanks dit wel super blij zijn met de pup.

Contract hebben we wel, maar is vooral van toepassing bij overlijden van de pup.

Ik ben blij dat we meteen naar de dierenarts zijn gegaan en hij het nu super goed doet. Nu kunnen we ons focussen op het slapen in de nacht :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:42

@kiimm jeetje wat een nare reactie! Hopelijk houdt jullie pup er niets aan over. Lekker verwennen en goed in de gaten houden maar :(:)

@denies geniet van de vakantie! het contrast is groot: ik zit vandaag voor het eerst sinds de uitbraak van corona weer een hele dag op kantoor. wel in mijn eentje in mijn kamer maar overigens, dus heel saai...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:43

Ze dacht dat hij drie weken was maar hij bleek ouder...? Dat is uhm... bijzonder :') Hoe weet een fokker nou de leeftijd van zijn eigen pups niet?

Hopelijk lukt het doorslapen straks!