Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damelza schreef:Beterschap!
Ik was gisteren bij een katvriendelijke salon, had het concept doorgestuurd gekregen en was wel benieuwd.
Want laten jullie je kat b.v. ontwollen en waarom wel of waarom niet?
Nu heb ik alleen 65 euro afgerekend voor een beetje kammen, drie klitten eruit knippen en een kam die ze aanraadde. Dus eigenlijk kon ik dit ook wel zelf
SimoneeM schreef:Damelza schreef:Beterschap!
Ik was gisteren bij een katvriendelijke salon, had het concept doorgestuurd gekregen en was wel benieuwd.
Want laten jullie je kat b.v. ontwollen en waarom wel of waarom niet?
Nu heb ik alleen 65 euro afgerekend voor een beetje kammen, drie klitten eruit knippen en een kam die ze aanraadde. Dus eigenlijk kon ik dit ook wel zelf
Ik trim ook vachtvriendelijk; ontwollen is gewoon niet goed voor de vacht![]()
Onderwol heeft een functie; het biedt bescherming van de huid en helpt bij temperatuurregulatie. Door ontwollen help je die vacht “om zeep” en beschadigd de vacht. Daar krijg je uiteindelijk op de langere termijn alleen maar meer klitten van.
Als jouw kat puur 3 klitten had, snap ik dat je denkt “pfoe 65 euro”. Maar hoelang is ze bezig geweest? Ik ben vaak best even aan t kammen op een kat alsnog. Maar wat je zou kunnen doen is kijken of je de klitten er voortaan zelf uit krijgt, desnoods met kleine tondeuse. Lukt dat niet, dan toch trimafspraak plannen. Maar als je op voorhand al weet dat het heel weinig gaat zijn, kun je miss overleggen of er een soort “halve behandeling” gerekend mag. Moet je er wel echt zeker van zijn dat het supersnel klaar is![]()
Trimmen is verder dus ook geen must ofzo. Als je kat het zelf kan (of jij de klitten er zelf uit krijgt) is dat ook helemaal prima. Dan lekker zelf bijhouden