Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:52

Hij had een dikke wang, dus voor de zekerheid de dierenarts gebeld, die adviseerde toch te komen. Ik had hem nog maar net ingeladen en hij begon echt enorm te hijgen. Bij de dierenarts had hij ook al een gezwollen tong dus gelukkig was ik er op tijd bij.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:55

Oh ja bij steken zo dichtbij bekje zou ik ook altijd gaan. Gelukkig was je er op tijd bij :j

Dikke pootjes is tot daaraantoe, maar dit is toch spannend.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:56

Een dikke poot zou ik inderdaad minder erg vinden, maar we hadden een paar maanden terug al een ervaring met Pip. Ook een bij, maar dan op zondag :roll: dus ik was nu op mijn hoede.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:55

Geen koorts inderdaad en gewicht was net onder de 900 gram dus misschien wel koorts gehad. Ze heeft 2 prikjes gehad en nu ook alweer wat zelf gegeten. Moest eventueel eerst maar wat hills i/d geven is licht verteerbaar. Vanavond kook ik wel wat kip en rijst voor de dames dat mocht ze ook.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:57

Beterschap voor beide patiëntjes!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:38

Beterschap!

Ik was gisteren bij een katvriendelijke salon, had het concept doorgestuurd gekregen en was wel benieuwd.
Want laten jullie je kat b.v. ontwollen en waarom wel of waarom niet?

Nu heb ik alleen 65 euro afgerekend voor een beetje kammen, drie klitten eruit knippen en een kam die ze aanraadde. Dus eigenlijk kon ik dit ook wel zelf :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:08

Daar hebben de mijne de vacht niet voor.
Weet niet wat voor een ras jij hebt?
Ik ga altijd naar een speciale kattenkliniek in een dorp verderop.
Wel fijn omdat er dus nooit andere dieren zitten en m'n katten gewoon aan het tuigje meekunnen en door de wachtkamer kunnen lopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:08

Doe zelf kammen en blauwe Rus mag je niet kammen. Daar wordt gewoon aangeraden om anders met vochtige washandje te aaien wil je ze helpen.

En de sibeer mag ik nu eens in de zoveel tijd uitbreid kammen gelukkig en ze vind het heerlijk nu. Enige is alleen doen wanneer ze zelf meld.

Heb voor Alexia uiteindelijk de virbac nutribound bestelt en dit werkt beter dan alles van de dierenarts. Is een eetlust opwekken. En mevrouw zit nu weer op de 910 gram en onderweg naar de 1000 gram. *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:09

Fijn Marcella

Mijne vinden borstelen lekker maar ze raden het idd juist niet aan het teveel te doen. idd dat met het washandje wordt aangeraden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:18

ik heb een maine coon met af en toe wel vilt plekjes, maar hij is redelijk makkelijk met kammen. Als je een borstel neerlegt gaat hij het zelf doen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:20

Ik ben bezig ok zelf een trimsalon op te starten dus ik die mijn katten zelf maar ik heb katten met vachten die je niet echt hoeft te kammen.

Dadelijk een somali die blijft misschien wel maar die kan ik ook zelf.
Inderdaad niet te veel kammen want dan stimuleer je het om de bovenvacht los te laten terwijl je juist de ondervacht eruit wilt hebben. Wij verkopen die kammen niet. Mensen zijn veel te snel geneigd om te veel eruit te kammen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:19

Damelza schreef:
Beterschap!

Ik was gisteren bij een katvriendelijke salon, had het concept doorgestuurd gekregen en was wel benieuwd.

Nu heb ik alleen 65 euro afgerekend voor een beetje kammen, drie klitten eruit knippen en een kam die ze aanraadde. Dus eigenlijk kon ik dit ook wel zelf :o

Ik trim ook vachtvriendelijk; ontwollen is gewoon niet goed voor de vacht :)
Onderwol heeft een functie; het biedt bescherming van de huid en helpt bij temperatuurregulatie. Door ontwollen help je die vacht “om zeep” en beschadigd de vacht. Daar krijg je uiteindelijk op de langere termijn alleen maar meer klitten van.

Als jouw kat puur 3 klitten had, snap ik dat je denkt “pfoe 65 euro”. Maar hoelang is ze bezig geweest? Ik ben vaak best even aan t kammen op een kat alsnog. Maar wat je zou kunnen doen is kijken of je de klitten er voortaan zelf uit krijgt, desnoods met kleine tondeuse. Lukt dat niet, dan toch trimafspraak plannen. Maar als je op voorhand al weet dat het heel weinig gaat zijn, kun je miss overleggen of er een soort “halve behandeling” gerekend mag. Moet je er wel echt zeker van zijn dat het supersnel klaar is :)

Trimmen is verder dus ook geen must ofzo. Als je kat het zelf kan (of jij de klitten er zelf uit krijgt) is dat ook helemaal prima. Dan lekker zelf bijhouden :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:27

Mag ik even spammen? <<)

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren geboren
1 sorrel kater
1 sorrel poes
3 wildkleur poezen

Waarvan zeer waarschijnlijk 2 somali poezen *\%/* *\%/* *\%/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:39

Van harte!! droppies <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:51

xoranlover schreef:
Mag ik even spammen? <<)

[ [url=m/h1ixfK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IEZTR7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren geboren
1 sorrel kater
1 sorrel poes
3 wildkleur poezen

Waarvan zeer waarschijnlijk 2 somali poezen *\%/* *\%/* *\%/*

Jij altijd. :j

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:43

Gefeliciteerd met de kittens!!

Nicky mijn Brimaan heeft op zondag kamdag. :j Ze vind het helemaal heerlijk en staat al krijsend mij op te wachten als het kamtijd is. :D Ik ben zelf hondentrimster, trim geen katten van anderen. En gebruik voor Nicky een grove poedelkam om de vacht zo min mogelijk te beschadigen. Ze heeft nooit echt grote knopen of andere gekkigheid. Maar controleer het wel graag eens per week goed. :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:18

SimoneeM schreef:
Damelza schreef:
Beterschap!

Ik trim ook vachtvriendelijk; ontwollen is gewoon niet goed voor de vacht :)
Onderwol heeft een functie; het biedt bescherming van de huid en helpt bij temperatuurregulatie. Door ontwollen help je die vacht “om zeep” en beschadigd de vacht. Daar krijg je uiteindelijk op de langere termijn alleen maar meer klitten van.

Als jouw kat puur 3 klitten had, snap ik dat je denkt “pfoe 65 euro”. Maar hoelang is ze bezig geweest? Ik ben vaak best even aan t kammen op een kat alsnog. Maar wat je zou kunnen doen is kijken of je de klitten er voortaan zelf uit krijgt, desnoods met kleine tondeuse. Lukt dat niet, dan toch trimafspraak plannen. Maar als je op voorhand al weet dat het heel weinig gaat zijn, kun je miss overleggen of er een soort “halve behandeling” gerekend mag. Moet je er wel echt zeker van zijn dat het supersnel klaar is :)

Trimmen is verder dus ook geen must ofzo. Als je kat het zelf kan (of jij de klitten er zelf uit krijgt) is dat ook helemaal prima. Dan lekker zelf bijhouden :j

Ja ik denk dat ik er gewoon iets meer van had verwacht, ze is ongeveer een halfuurtje bezig geweest en dat was puur omdat hij in het begin het allemaal wel spannend vond zo'n nieuwe locatie en dan vertrouwt hij onbekende mensen ook niet echt. Dus dan bromde hij af en toe een beetje en dan trok ze gelijk haar handen weg.

Over het algemeen haal ik klitten ook inderdaad zelf weg met een kam, alleen bij zijn kont kom ik in mijn eentje wat lastig bij omdat hij dan omdraait en de kam kopjes gaat geven. Dus voorlopig kan ik het denk ik ook wel gewoon zelf bijhouden zoals ik eigenlijk al deed :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:11

Ja ik snap je idee hoor. Maar als hij na dat half uurtje klaar was, is dat ergens ook wel gunstig. Hoe sneller de trimmer het kan, hoe fijner voor de kat.

Al snap ik wel dat als zelf bijhouden lukt, je die 65,- liever in je zak houdt :j

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:32

Meer kitten spam please! :D <3

Pff, wil ook zo'n kat, lang of kort haar maakt niet uit. :+ Wat zijn die toch prachtig...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:10

Oké :)
En dank je wel. Ze zijn ook heerlijk om in huis te hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:32

Ahhh gefeliciteerd met de kittens <3

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:04

Oooh die donkeren... Hebbuh! <3

Welke zijn langhaar denk je? Ik zie het niet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:18

Wildkleur poes 2 en 5 zijn somali.
Wildkleur poes 4 is abessijn

En de sorrels weet ik nog niet.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:14

Is er iemand die ervaring heeft met het volgende? Kat drinkt gulzig en (in mijn ogen vrij) veel water, gaat dan rennen en spuugt het water weer uit.

Appa doet dit sinds een paar dagen, en ik maak me een beetje zorgen. Het lijkt net alsof hij veel te snel z’n water drinkt en een gedeelte niet binnen kan houden. Verder oogt hij gezond, is actief, heeft goede ontlasting en vorige week nog een check-up gehad van de dierenarts.

Kan het liggen aan zijn waterbakje oid? Als het aanhoudt maak ik een afspraak bij de dierenarts….

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:10

Wat mooi die somali en abessijn kittens :)

@ UhNee: Ik heb bij mijn oude kater wel gehad dat hij water uitkotste, maar ook eten, vooral brok. Blik bleef, mits in kleine porties, toen wel binnen. Het was toen heel warm weer, de 30 ruim voorbij en toen ben ik ook wel dezelfde dag nog naar de da geweest. Hij moest extra vocht via een infuus... Lang verhaal kort, veel gedoe gehad met voer etc. En uiteindelijk bleek hij verhoogde schildklierwaarden te hebben. Daarnaast kan hij niet alle soorten voeding verdragen (we voerden toen al wat we nu nog voeren, maar wisselen doe ik met hem niet). Brok destijds weer langzaam wat opgebouwd. Nu alles alweer een tijd ok gelukkig. En wat het precies was? Hij was wel naar buiten ontsnapt en ik had een buurvrouw die aardappels e.d. aan de vogels voerde...

Onze beestenboel/kattenbende is sinds 19 juni uitgebreid met een kitten: Dommel de Koepoes, roepnaam Dommel :D Mijn nichtje noemde hem Dommel en mijn zoontje vond het Koepoes :)

Het is een gered vondelingetje van de boerderij bij mijn schoonzus. Hij heeft een wilde moeder, moeders was alweer verhuisd met broertjes en zusjes omdat Dommel vastzat onder het dak. Hij heeft ruim twee dagen in die benarde positie gezeten voor mijn schoonzus en zwager hem er weg hebben kunnen halen.

Inmiddels is hij ruim 9 weken oud. Tussentijds nog flink ziek geweest. Niesziekte, niet typisch met vieze neus en ogen, maar met zweertjes in de mond (calicivirus). Gelukkig weer helemaal beter, nog wel even in quarantaine nog tot na het weekend.

Hieronder wat foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding