gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:54

Especial schreef:
Eoweyn_x schreef:
Mijn groep is een uitzondering in wat? En welke groep? Ik heb er nu 2, maar heb hiervoor al meerdere groepen gehad...
Ik heb nu een groep van 2 rammen met 2 voedsters. Dat heb ik 4 keer eerder gehad.
Verder heb ik nog een groep van 5, 1 ram en 4 voedsters, wat in mijn ogen een hele grote uitzondering is gezien de felheid van voedsters in het algemeen.
Verder heb ik ooit een groep van 4 rammen en 4 voedsters gehad. Ging redelijk maar twee konijnen (voedsters) daarvan pasten uiteindelijk niet in mijn groep wegens fikse gedragsproblemen. Een groep van 3 rammen en 5 voedsters, was ook onrustig en onstabiel. Een groep met 3 rammen en 9 voedsters, wat dus fout ging.
Dus ben benieuwd wat de uitzondering is :)

En Especial, wat zijn de geslachten? 4 voedsters?

Ik heb 2 voedsters en 2 geholpen rammen geprobeerd. Gekoppeld in neutrale ruimte, wat in eerste instantie goed leek te gaan.
Maar eenmaal terug in het hok (waar beide koppeltjes al zaten met een scheiding ertussen) begonnen de mannen te vechten, en dusdanig dat ik dacht dat er 1 dood zou gaan als ik ze niet uit elkaar haalde.
Ook mijn voedsters heb ik later nog een keer geprobeerd, eerst moeder en dochter, dat ging direct mis. (Bedoeling was dan eerst de voedsters koppelen, en er 1 man bij zetten) Moeder springt erboven op en trekt ze alle haren uit. Ik weet dat ze dat doen voor rangorde maar dit bleef ze een half uur lang doen, dochter lag inmiddels plat op de grond van angst. En later 2 zussen, dat ging 3 dagen goed tot ik zag dat ze er ook bovenop sprong en plukken haar eruit trok.
Inmiddels durf ik het dus niet meer, want ben elke dag bang als ik het hok inloop dat er 1 dood ligt.

Maar daar kunnen verschillende redenen achter zitten.. Was de groep al wel stabiel genoeg voor je ze terugzette, klikten de karakters wel...

Mijn groep is echt geen uitzondering. Er zijn meer opvangen die juist wel ongeveer gelijke geslachten aanhouden. Daar is mijn groep echt niet zeldzaam in :)
Voelde me niet aangevallen hoor, was gewoon benieuwd wat jullie dan de uitzondering was. Voor mij is dat namelijk echt mijn 1-4.

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:13

Ruby: Welkom in de groep! Schattige konijnen! Toch leuke beestjes hè, die Teddy Widders... <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:33

Eoweyn, ik snap wat je bedoeld. Maar wat ik zeg; heb er verder ook geen verstand of ervaring in.

Welkom Ruby! Leuke konijnen heb je!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:41

Het scheelt dat mijn groep van 3 naar 13 ( Foutje :') ) Naar 4 is gegaan.
Daarbij heb ik een moeder, vader en zoon. En de andere ram heeft de zoon eigenlijk opgevoed samen met mama. Omdat de papa gecastreerd werd. :j Dus deze groep is eigenlijk zo "gegroeid".

Heb zelf alle rammen uit het nest op 1 na laten castreren. Die zijn dus allemaal samen met een vrouwtje nu! Waarvan er 1 ook in een groep zit! :D

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:00

Afbeelding
Knabbel en babbel krijgen morgen weer een zandbak :D
Wat voor zak kan er beste in?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:46

MarlindeRooz schreef:
Het scheelt dat mijn groep van 3 naar 13 ( Foutje :') ) Naar 4 is gegaan.
Daarbij heb ik een moeder, vader en zoon. En de andere ram heeft de zoon eigenlijk opgevoed samen met mama. Omdat de papa gecastreerd werd. :j Dus deze groep is eigenlijk zo "gegroeid".

Heb zelf alle rammen uit het nest op 1 na laten castreren. Die zijn dus allemaal samen met een vrouwtje nu! Waarvan er 1 ook in een groep zit! :D

Dat klikt gezellig!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:48

Ohh die teddy's super lief <3

Nora had kale pootjes, daar begint weer haar op te groeien. Zou dat ook kunnen als ze wel EC zou hebben? Maandag gaan ze sowieso beiden voor een check up naar de dierenarts :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:54

Geen idee! Wel goed nieuws denk ik want dan zal haar blaas probleem stilletjes aan ook wel opgelost zijn! :) Natuurlijk nog wel even nr de DA. ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:29

Ik heb weleens vaker van zulke groepen gehoord. 7 rammen en 2 voedsters geloof ik, van een opvang ook. Ik vind gecastreerde rammen vaak toch ook milder dan ongeholpen voedsters :P

Hier gaan de 4 laatste dames 24 maart onder het mes. Vind het toch best wel spannend, m'n vlaam en oudje en Arya en Oma zijn niet de makkelijkste... Komt vast goed, deed het de andere 6 keer ook

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:45

ja haar achterkant was ook vies van de urine en dat is over nu. Heb de ren nog in 2en gedeeld dus Nora krijgt nu 20 gram bikjes ipv 45. Ze jat namelijk al het eten van Binky, dus weet ook niet of het daar aan kan liggen?

Komt vast goed Eoweyn! Als ik kijk hoe snel Nora opgeknapt was, zal het met jouw dames vast ook goed gaan! :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:44

Ik heb ook Eem groep van 2 rammen en 2 voedsters, ik moet zeggen dat ik de rammen aardiger voor elkaar vind dan de voedsters! Een voedster terroriseert soms de andere voedster .. de rammen likken elkaar en liggen vaak samen ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:23

Worden voedsters ook makkelijker als je ze laat helpen? Is het zo dat ze door de hormonen aardig opdringerig kunnen zijn? Ik heb het idee dat mijn jonge voedster daardoor best brutaal en opdringerig kan doen. Gelukkig is mijn ram een goedzakje, maar als ze straks oud genoeg is wil ik haar wel laten helpen. Vooral om eventuele baarmoeder tumoren tegen te gaan, maar ook omdat ik niet wil dat ze last van haar hormonen gaat krijgen en nestjes gaat bouwen. Ze gaat toch nooit jongen krijgen bij mij.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:57

Marloez schreef:
Worden voedsters ook makkelijker als je ze laat helpen? Is het zo dat ze door de hormonen aardig opdringerig kunnen zijn? Ik heb het idee dat mijn jonge voedster daardoor best brutaal en opdringerig kan doen. Gelukkig is mijn ram een goedzakje, maar als ze straks oud genoeg is wil ik haar wel laten helpen. Vooral om eventuele baarmoeder tumoren tegen te gaan, maar ook omdat ik niet wil dat ze last van haar hormonen gaat krijgen en nestjes gaat bouwen. Ze gaat toch nooit jongen krijgen bij mij.

Zeker weten!
Onze voedster was mega opdringerig, hing continu bij Paul op de rug, trok plukken haar uit z'n lijf.

Sinds de sterilisatie is ze helemaal rustig en veel knuffeliger. Die baarmoeder zat haar enorm in de weg.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:07

Het hormonale gedrag zal grotendeels verdwijnen en ze zijn rustiger :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:51

Mooi zo! :D Twee vliegen in één klap dan.

Ze zijn echt zo leuk samen. <3 En Floki groeit als kool, ik ben benieuwd hoe groot ze gaat worden.
Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:55

De dynamiek tussen mijn konijnen is zo grappig :') Puk is de baas; jaagt Eva weg als hij iets te eten heeft wat hij niet wil delen en dringt vaak op als hij gelikt wil worden. Hij likt nooit terug, een echte man :+. Heel af en toe als het heel spannend is gaat Eva wel op Puk rijden, waar Pukje dan echt helemaal niet op reageert. Meestal kijkt hij een beetje suffig van 'wa heb zij?' _O-

Wat een schatjes Marloez <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:05

Haha! :D Het is echt zo veel leuker om meerdere konijnen te hebben ipv één. Veel meer interactie en ze zijn sowieso veel gelukkiger natuurlijk.

Ik heb niet echt het idee dat er één de baas is bij mijn konijnen. Ik heb nog nooit één vd twee de ander weg zien jagen oid. Als ik een wortel in de ren gooi dan rent mijn ram Sproet er als een hond achter aan. := Ik breek de wortel nu in tweeën zodat ze ieder een helft hebben maar Floki wil alles eten wat hij ook eet.. dus eten ze alsnog aan één wortel. Sproet reageert daar op door nog sneller te gaan eten. :)) Ik geef ze twee voerbakjes maar Floki wil natuurlijk persé uit het bakje eten waaruit Sproet eet... Hij tolereert het wel maar hij wordt er wel een beetje zenuwachtig van dus gaat (nog) sneller eten. :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:53

Hoe los je problemen op?

Eten! :') aldus Sproet

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:19

Yess, alles valt op te lossen met eten. :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:37

Echt een leuk stel heb je Marloez <3

Hier delen ze ook alles, heb 2 bakjes voer en doe de wortel ook door midden. Maar nee hoor, ze moeten alles delen :')

Bij Nora merk ik na een week al een enorm verschil, ze is veranderd van een bitch naar super lief konijn. Ik zal het zeker aanraden, ook vanwege de gezondheid!

Nora voor het eerst weer los na de sterilisatie, helemaal happy was ze! <3
Afbeelding

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:02

Goed om te horen, wat een schatje. :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:27

Ierpier schreef:
De dynamiek tussen mijn konijnen is zo grappig :') Puk is de baas; jaagt Eva weg als hij iets te eten heeft wat hij niet wil delen en dringt vaak op als hij gelikt wil worden. Hij likt nooit terug, een echte man :+. Heel af en toe als het heel spannend is gaat Eva wel op Puk rijden, waar Pukje dan echt helemaal niet op reageert. Meestal kijkt hij een beetje suffig van 'wa heb zij?' _O-

Wat een schatjes Marloez <3

Oh hier andersom! Mannetje lebbert vrouwtje, mij, vriendlief en eigenlijk alles wat los en vast zit, af. Vrouwtje doet niks terug. Die rent ook weg met groente en fruit :Y)

Fijn jannicke dat het goed is gegaan en dat je al verschil merkt! Ik heb ook zeker geen spijt van de sterilisatie hier.

Nou en heb vanmiddag een ander konijn van ongeveer 20-25 weken besproken. Het is een ram, heel aanhankelijk, wilde graag geaaid wordenen lebberde m'n hand helemaak af. Moet nog even nazoeken wanneer ze gecastreerd kunnen worden. Over drie weekjes komt hij naar ons toe.
Maakt de ellende van van de week weer een beetje goed. Ben echt drie dagen van slag geweest dat 't vorige mannetje met de handelaar mee gegaan is.

Dus de adressen van onvangcentra waar ze groepen goed kunnen koppelen, zijn nog steeds welkom!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:58

Ik heb een vraagje:
Mijn mannetjes konijn heeft vaak een vieze kont met poep, ook zijn balletjes zitten onder de poep. We maken het schoon maar is voor ons en het beestje niet fijn. Iemand een idee hoe het komt?

Hij krijgt als eten een half bakje bix 1 keer per dag en verder heeft hij altijd hooi (kruiden hooi of land hooi, zo noemen ze het in de dierenwinkel) en natuurlijk water.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:00

hoe ziet zijn poep eruit?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:31

Ierpier schreef:
hoe ziet zijn poep eruit?

Ziet er wel uit zoals het hoort volgens mij maar doordat hij erop gaat zitten blijft het vastplakken denk ik