Especial schreef:Eoweyn_x schreef:Mijn groep is een uitzondering in wat? En welke groep? Ik heb er nu 2, maar heb hiervoor al meerdere groepen gehad...
Ik heb nu een groep van 2 rammen met 2 voedsters. Dat heb ik 4 keer eerder gehad.
Verder heb ik nog een groep van 5, 1 ram en 4 voedsters, wat in mijn ogen een hele grote uitzondering is gezien de felheid van voedsters in het algemeen.
Verder heb ik ooit een groep van 4 rammen en 4 voedsters gehad. Ging redelijk maar twee konijnen (voedsters) daarvan pasten uiteindelijk niet in mijn groep wegens fikse gedragsproblemen. Een groep van 3 rammen en 5 voedsters, was ook onrustig en onstabiel. Een groep met 3 rammen en 9 voedsters, wat dus fout ging.
Dus ben benieuwd wat de uitzondering is
En Especial, wat zijn de geslachten? 4 voedsters?
Ik heb 2 voedsters en 2 geholpen rammen geprobeerd. Gekoppeld in neutrale ruimte, wat in eerste instantie goed leek te gaan.
Maar eenmaal terug in het hok (waar beide koppeltjes al zaten met een scheiding ertussen) begonnen de mannen te vechten, en dusdanig dat ik dacht dat er 1 dood zou gaan als ik ze niet uit elkaar haalde.
Ook mijn voedsters heb ik later nog een keer geprobeerd, eerst moeder en dochter, dat ging direct mis. (Bedoeling was dan eerst de voedsters koppelen, en er 1 man bij zetten) Moeder springt erboven op en trekt ze alle haren uit. Ik weet dat ze dat doen voor rangorde maar dit bleef ze een half uur lang doen, dochter lag inmiddels plat op de grond van angst. En later 2 zussen, dat ging 3 dagen goed tot ik zag dat ze er ook bovenop sprong en plukken haar eruit trok.
Inmiddels durf ik het dus niet meer, want ben elke dag bang als ik het hok inloop dat er 1 dood ligt.
Maar daar kunnen verschillende redenen achter zitten.. Was de groep al wel stabiel genoeg voor je ze terugzette, klikten de karakters wel...
Mijn groep is echt geen uitzondering. Er zijn meer opvangen die juist wel ongeveer gelijke geslachten aanhouden. Daar is mijn groep echt niet zeldzaam in

Voelde me niet aangevallen hoor, was gewoon benieuwd wat jullie dan de uitzondering was. Voor mij is dat namelijk echt mijn 1-4.