Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 00:03

Hier gaan en gingen ze ook heel graag naar 'opa en oma', Chim vooral op zaterdagochtend want dan gaat hij 2,5 uur wandelen met opa. Alles mag hier op de bank (kleden) en op bed.

Chim heeft vorige week zijn vervolg certificaat behaald en vandaag heeft hij zijn eerste pre agility les gehad.

Ik wilde eigenlijk zijn riempje eraan laten, want ooit is de musketon losgeschoten en toen had hij een mega feestje op het veld, maar hij moest écht los. En hij was hartstikke braaf, ging ook niet op de andere honden af. :D Braaf wachten, vooruit en door (tunnel). Als huiswerk moet hij nu tac gaan leren. Ik ben eigenlijk reuze trots op hem. Het is zo'n fijn, vriendelijk en actief hondje.

Esplendido

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 00:24

Bij ons is oma ook bij alle zeven honden favoriet want die kookt iedere dag vers voor ze en daar zijn ze dol op. Bij ons krijgen ze gewoon KVV.

Wij moeten nog een paar weken aftellen en dan mogen we eindelijk onze pup ophalen. Volgende week krijgt hij de rabiës vaccinatie en dan nog drie weken wachten en dan komt hij eindelijk bij ons wonen. Duurt lang.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 07:08

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat hij liever daar is dan bij jou. Wij zijn voor het eerst een weekje weg geweest zonder de honden en ik kan me 6 weken niet voorstellen! Maar mijn honden waren mega blij om weer thuis te zijn, vooral Obi is echt enorm op mijn gericht. Jabba is gewoon altijd blij :') Ik zou ook teleurgesteld zijn geweest als ze liever bij mij schoonouders waren gebleven (en moet nu denken aan mijn ouders die mij vroeger ophaalden van ponykamp en dat ik dan niet mee naar huis wilde).

Hoewel ze ook wel heerlijk verwend zijn daar, bijna elke foto van Jabba lag hij hier:
Afbeelding

Obi ligt zelf liever bij je voeten dan op de bank, hij is een beetje een bijzondere :o

Verder gaat het goed met de jongens, april doen wij mee met dogsurvival Achterhoek. Jabba wordt in maart een jaar dus wordt zijn eerste :D Hij is volop aan het puberen, een enorme stuiterbal, blij ei en knuffel. Ik ben voornemens hem weer wat vaker mee te nemen naar drukke plekken want hij vond laatst de Intratuin erg spannend.

Obi is nu 3 jaar en gaat gewoon steady. Hardlopen gaat goed, behendigheid doet hij super. Omgevingen met veel prikkels blijven lastig voor hem, dus ik ben tegenwoordig wat selectiever waar ik hem mee naartoe neem.

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:12

Ik sluit me ook aan bij de Douce-fanclub, geweldige hond! :D <3

Ah dat is wel rot StalMeleyn.. kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Voor Bonne zal het ook weer omschakelen zijn. Hopelijk draait het uiteindelijk helemaal bij!

Fitz is ook dol op opa en oma en gilt vanaf we daar de straat in rijden :')

Oh leuk de Dogsurvivals! *\o/*
Ik wil ook graag meedoen met de Achterhoek dit jaar en twijfel nog over Ede. :j
Volgende week heb ik mijn eerste canicross (voor de lol), in het donker op het strand. :+ Canitrail is meer mijn ding maar we proberen het gewoon eens!

Fitz wordt alweer 3 in maart dus ik mag hem volwassen gaan noemen :')
Maar hij blijft mijn puppy!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:04

Hier ook iemand voor de Doux fanclub, echt ik vind hem zooo leuk <3

Ik hoop dat Bonne snel weer bijtrekt!
Hier vind Odin opa ook erg leuk en blijft dat met liefde achter, maar over het algemeen is hij toch liever bij mij. Ik herken die ‘frustratie’ wel, want als mijn schoonvader hem bijvoorbeeld uitlaat zegt hij altijd ‘oh hij was echt heel braaf, luisterde heel goed’ terwijl hij bij mij echt vaak bananen in z’n oren heeft :evaw:

Leuk die dog survivals weer! Wij doen deze editie niet mee door mijn gezondheid en de afstand. Maar ik hoop toch eind van het jaar ergens wel weer iets te doen.

Odin kruipt heel langzaam richting de 2 en er zijn dagen dat ik echt wel merk dat hij wat stabieler wordt in gedrag. We zijn recent verhuisd dus hij is ook nog een beetje aan het wennen aan alles, vooral buiten merken we dat, binnen was hij meteen de rust zelve toen de bank kwam _O- . We geven hem de tijd en ondertussen werken we hard aan het passeren van andere honden. Hij heeft sinds we hier wonen bedacht dat die allemaal heel eng zijn en het liefst staart hij ze allemaal de hele weg na. Dus dat vergt nog wel wat werk. Verder hadden we het hardlopen weer een klein beetje opgepakt, maar een ongelukje gehad. Dus voorlopig ligt dat nog eventjes stil, woensdag mag hij naar de osteopaat en dan hoop ik dat we snel weer groen licht hebben om weer vanaf 0 langzaam op te bouwen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:17

kiwiwitje schreef:
Ik heb altijd heel de bank onder dekens/kleedjes. Misschien is dat een optie?

Maar heel eerlijk.. als ik hier thuis tegen mijn honden zeg; gaan we naar opa en oma.
Breken ze de tent nog net niet af. Ik besta oprecht niet als we daar zijn..

Ik heb wel een klein beetje een zwak voor doux

Ik ook niet, als 'oma' komt oppassen en ze horen haar de auto parkeren dan gaan ze nog net niet door de voordeur. Ik moet dat ook altijd naar mijn moeder in de gang en ervoor gaan staan, anders bodychecken ze haar. :')

Vijf minuten later zitten ze allemaal op een rijtje op de bank in de hoop dat ze naast ze komt zitten. :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:25

Ook ik ben een echte Doux fan en gisteren op ringtraining was er een nieuwe cursist met een Koningspoedel en ik moest meteen aan Doux denken.

Ach Pien, ik snap heel goed dat het lastig is om daar nu mee om te gaan. Bonne zal heus wel weer bij trekken als jullie weer meer op elkaar ingespeeld zijn. 6 weken is natuurlijk ook echt heel lang en hij was helemaal gewend geraakt aan zijn 'nieuwe leven'.

Evi is ook echt mooi volwassen geworden <3

Esplendido, zo leuk dat er binnenkort een pup bij jullie bijkomt *\o/*

Zo leuk dat er een dogsurvival gepland staat met Obi & Jabba +:)+

Leo, sommige honden blijven eeuwig puppy, dus Fitz valt gewoon onder die categorie :')

Gaat vast helemaal goed komen met Odin. Nieuwe plek, nieuwe hondjes, even de tijd nodig om te wennen. :knuffel:

Ik herken het niet zo, dat opa en oma leuker zijn, maar dat komt omdat mijn honden heel erg op mij gericht zijn :')
Al moet ik zeggen dat Ginger echt wel verzot is op mijn vriend. Als die in de ochtend beneden komt, dan is ze helemaal wild :):)

Hier is Ginger ondertussen 9,5 maand en ze begint een echte dame te worden. Ze is echt een drukke puber, maar ik ben zo onwijs trots op haar dat ze steeds beter kan focussen.
Gisteren hadden we echt een heerlijke ringtraining met enorm veel aandacht en steeds meer stabiliteit in haar lopen.
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:13

Ik heb die in de achterhoek even opgezocht, die ziet er ook heel tof uit! Misschien dat we daar ook nog wel naartoe gaan *D

Love_mandy: haha dat van die bank herken ik ook! Evi kwam ons nieuwe huis binnen, zag de bank, plofte neer en het was goed :')

Ginger is echt super knap!
Is uit jouw eerste nest toch? Kan me voorstellen dat dat ook een bijzondere band schept, vanaf geboorte tot nu :+:

Wij hebben vrienden die in maart een pup verwachten. Is niet goed voor mijn eigen puppykriebels hahaha. Maar wel heel leuk om dat proces weer te zien, ze wonen vlak bij, dus hopelijk kunnen Evi & de pup het straks goed vinden *D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:13

StalMelyn schreef:
Ik moet zo lachen om Doux op insta. Komt echt over als een portret.

Hier gaat het even minder. Bonne is 6 weken bij mijn ouders geweest toen ik op rondreis was en echt ontiegelijk verwend met altijd op de bank zitten en soms op bed slapen. Maar vrijwel elke dag na ochtend rondje (rond 7 uur) mocht hij daarna mee op bed tot mijn moeder of in het weekend mijn ouders eruit kwamen. Nu met als gevolg dat hij liever daar is dan bij mij :( dat doet best zeer als ik eerlijk ben.

Ik hoop ook dat het over gaat en hij gewoon even moet wennen maar het wordt dit weekend 2 weken dat ik thuis ben. Al twee weken moet ik hem optillen als ik naar huis ga want anders moet ik hem letterlijk mee sleuren. Als ik zeg dat we gaan kijkt hij niet op of om en komt zeker niet van de bank af. Andersom is hij des te blijer naar mijn ouders te gaan. Dus ja, even onwennig zo en het frustreert me wat.

:(:)
Helpt het om te weten dat het erger kan? Al mijn honden vonden andere mensen altijd leuker dan mij, Chef included :'). Zelfs de da wordt ruim boven mij verkozen...
Maar als het "eropaan komt" kiezen ze meestal toch voor mij, maar dat bleek enkel uit een fanatiek spelletje Monopoly en toen mijn ex en ik uit elkaar gingen :+. Ik gooi het altijd voor mijn eigen gemoedsrust maar op stoere jongens die mams absoluut niet nodig hebben, voor de buitenwereld dan in ieder geval...

Kaplaars schreef:
Hoe is het met alle pups?
Onze is nu bijna zes maanden en zo hard gegroeid!! :wow:
Hij doet het echt super en is precies de rasomschrijving: vrolijk, slim en actief!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
We doen samen detectie en volgen nog steeds de puppycursus.

Die bril ook _O-. Laat Doux het stiekem aan ons weten als we 144 moeten bellen? :P

Hoe gaat de puppycursus bij jullie, is dat niet dodelijk saai met zo'n slimme hond? Leuk ook detectie! Zijn ze daar over het algemeen goed in?

Miepmiept schreef:
Hier gaan en gingen ze ook heel graag naar 'opa en oma', Chim vooral op zaterdagochtend want dan gaat hij 2,5 uur wandelen met opa. Alles mag hier op de bank (kleden) en op bed.

Chim heeft vorige week zijn vervolg certificaat behaald en vandaag heeft hij zijn eerste pre agility les gehad.

Ik wilde eigenlijk zijn riempje eraan laten, want ooit is de musketon losgeschoten en toen had hij een mega feestje op het veld, maar hij moest écht los. En hij was hartstikke braaf, ging ook niet op de andere honden af. :D Braaf wachten, vooruit en door (tunnel). Als huiswerk moet hij nu tac gaan leren. Ik ben eigenlijk reuze trots op hem. Het is zo'n fijn, vriendelijk en actief hondje.

Wat knap! Gelukkig zit er volgens honden meestal ook een verschil in bewust de lijn af doen of dat het een ongelukje is :Y). Of misschien komt het doordat we meestal niet in paniek schieten als we de lijn af doen maar vaak wel als dat per ongeluk gaat :+

Fem schreef:
Hier is Ginger ondertussen 9,5 maand en ze begint een echte dame te worden. Ze is echt een drukke puber, maar ik ben zo onwijs trots op haar dat ze steeds beter kan focussen.
Gisteren hadden we echt een heerlijke ringtraining met enorm veel aandacht en steeds meer stabiliteit in haar lopen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat ziet dat er goed uit! Doen jullie ringtraining voor de lol of het echte werk? :+

xSannee schreef:
Wij hebben vrienden die in maart een pup verwachten. Is niet goed voor mijn eigen puppykriebels hahaha. Maar wel heel leuk om dat proces weer te zien, ze wonen vlak bij, dus hopelijk kunnen Evi & de pup het straks goed vinden *D

Of je neemt er eentje bij... O:) }:)

Wat betreft dekentjes op de bank, zijn wij overgestapt op mouflonhuiden. Chef ligt er graag op en het schuift niet door de huid aan de onderkant. Ideaal!

Verder zijn we nog steeds bezig met het uitzoeken hoe of wat maar we moesten even stoppen... Chef is nu fulltime werkplaatshond en die wilde laatst verbloemen dat een auto koelvloeistof lekte, door het op te likken |o
Dus ik kreeg eerst een foto dat hij had overgegeven en toen ik vroeg waarom het zo roze was, hebben ze de hele werkplaats op de kop gezet en vonden ze uiteindelijk de lekkende auto... Leek allemaal goed te gaan tot hij in de avond steeds begon om te vallen. Dus wij weer naar de da, alles gechecked maar bloedwaarden goed gelukkig. Maar het kon nog veranderen en Chef bleef maar drinken, plassen, drinken, plassen dus ik besloot een nachtje beneden te blijven. Het beste idee ooit volgens Chef, dus wij samen op de bank (hij woog op dat moment 37 kilo) tot hij me eraf flikkerde :'). Dan maar op de stoel slapen, duurde volgens mij 10 minuten voor Chef erachter kwam dat ik was verhuisd en besloot ook in de de stoel te moeten slapen dan... Uiteindelijk heb ik de hocker maar tegen de bank aan geschoven, en kon hij me er niet meer af gooien :x
Tot 7 uur in de ochtend ging het lopen steeds slechter maar rond 8 uur verbeterde het ineens hard gelukkig.

Maar dat nachtje was zo gezellig volgens Chef, dat hij de volgende nacht ging blaffen zodat ik naar beneden kwam, dan moest hij plassen, dan weer dit, dan weer dat... De nacht erop heb ik mijn man 2x naar beneden gestuurd om vervolgens niets meer van Chef te horen na bedtijd :Y)

Jeej, honden... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 16:23

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik heb altijd heel de bank onder dekens/kleedjes. Misschien is dat een optie?

Maar heel eerlijk.. als ik hier thuis tegen mijn honden zeg; gaan we naar opa en oma.
Breken ze de tent nog net niet af. Ik besta oprecht niet als we daar zijn..

Ik heb wel een klein beetje een zwak voor doux

Ik ook niet, als 'oma' komt oppassen en ze horen haar de auto parkeren dan gaan ze nog net niet door de voordeur. Ik moet dat ook altijd naar mijn moeder in de gang en ervoor gaan staan, anders bodychecken ze haar. :')

Vijf minuten later zitten ze allemaal op een rijtje op de bank in de hoop dat ze naast ze komt zitten. :+

Heel. Herkenbaar.. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 16:24

Oh wat schrikken met chef!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:29

Bielsje schreef:

Hahaha ja zou ik dolgraag willen, maar logistiek is het toch net ff wat meer geregel, twee honden :P

En jeetje wat schrikken met Chef zeg!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:47

Hier even een mini bij lees post, dus sorry als ik wat updates skip
(Van Fitz & Odin krijg ik sws alles wel achter de schermen mee bv dus sorry als ik daar oa dus niet op reageer hier even :’) )

Dat is idd schrikken met Chef zeg! Dat had zomaar anders kunnen aflopen, oef. Gelukkig is het de goede kant op gedraaid en dit goed afgelopen. Word in het vervolg maar even vastleggen/ruimte beperken denk ik, op die werkplaats? := Ik zou als de dood zijn dat zoiets nog eens zou gebeuren.

Ik vind Doux ook echt zooooo leuk he haha! Knappie <3

En ja idd met 2 is het qua logistiek wel weer aanpassen xSannee, maar ben je op zich denk ik ook wel zo aan gewend - zeker als je geen grotere honden hebt denk ik. Zegt diegene die het ook echt meer dan prima vind met 1 hond waar ze gewoon haar handen vol genoeg aan heeft +:)+

Lekker bezig met ring training van Ginger zag ik idd, leuk!

En dat met Bonne… ik kan me goed voorstellen dat dit echt wel steekt ja. Maar 6 weken is idd niet niks dat je weg bent geweest, dus het is wel verklaarbaar maar toch. Ik ga er vanuit dat dit nu even tijd nodig heeft maar gewoon weer bijdraait zodra het eigen ritme er weer in zit.

Hier gaat het op zich z’n gangetje. Hier nog een foto van deze week, bij de prive skills voetbal training van onze zoon. De voetbalclub ligt pal naast de Heide, bijna erin zelfs dus ik combineer dan altijd een rondje lopen (een van onze vaste plekjes ligt aan die kant van de heide waar Arya lekker haar gang kan gaan zonder dat ik fysiek heel veel moet lopen en het is daar lekker rustig altijd) met op het einde dan even nog het laatste stuk van zijn training kijken.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:11

Al jullie ervaringen lezen doet stiekem wel goed. Ik hoop ook echt dat het bijtrekt. Maar nu is het even minder leuk om te zien dat hij liever daar is.

Verder gaat het echt perfect. Bonne is heel relaxt, kan met iedereen en is rond en gezond. Mijn vriend heeft ook een hond en sinds kort laten we de honden ook samen slapen (anders lieten we er een thuis en haalde die de volgende dag op). Gaat super dus dat geeft hoop voor de toekomst.
Beide zijn super lief en goed afgericht maar speeltjes delen is voor mijn vriend zijn hond nog wat moeilijk soms. Wilde ze eerst afschermen maar gewoon een keer geprobeerd en hebben een camera maar snachts laten ze elkaar goed met rust en gaan lekker slapen.

En we hebben ons opgegeven voor de dogsurvival :) veel zin in. Voor mijn vriend en zijn herder de eerste keer.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:20

Wat is Ginger snel gegroeid Fem! Het is nog maar zo kort geleden dat ze als minipupje op de ringtraining kwam.

Dat is schrikken met Chef.

Hier weer heel veel zin in dit nieuwe avontuur. We hebben al zeven ridgebacks en nu komt er een Afghaanse windhond bij. Nog vier weken geduld.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:48

Bielsje schreef:
Fem schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat ziet dat er goed uit! Doen jullie ringtraining voor de lol of het echte werk? :+

Dankjewel.
Beide. Het is goed voor onze band om echt een team te worden en de insteek was wel om eens te gaan kijken hoe ze het doet in de jeugdklasse. We hebben in de baby en puppy klasse een aantal shows gelopen.
Echter laat mijn gezondheid het momenteel niet echt toe. Dus daar hangt het momenteel vanaf of ik op show ga.

Bielsje schreef:
Verder zijn we nog steeds bezig met het uitzoeken hoe of wat maar we moesten even stoppen... Chef is nu fulltime werkplaatshond en die wilde laatst verbloemen dat een auto koelvloeistof lekte, door het op te likken |o
Dus ik kreeg eerst een foto dat hij had overgegeven en toen ik vroeg waarom het zo roze was, hebben ze de hele werkplaats op de kop gezet en vonden ze uiteindelijk de lekkende auto... Leek allemaal goed te gaan tot hij in de avond steeds begon om te vallen. Dus wij weer naar de da, alles gechecked maar bloedwaarden goed gelukkig. Maar het kon nog veranderen en Chef bleef maar drinken, plassen, drinken, plassen dus ik besloot een nachtje beneden te blijven. Het beste idee ooit volgens Chef, dus wij samen op de bank (hij woog op dat moment 37 kilo) tot hij me eraf flikkerde :'). Dan maar op de stoel slapen, duurde volgens mij 10 minuten voor Chef erachter kwam dat ik was verhuisd en besloot ook in de de stoel te moeten slapen dan... Uiteindelijk heb ik de hocker maar tegen de bank aan geschoven, en kon hij me er niet meer af gooien :x
Tot 7 uur in de ochtend ging het lopen steeds slechter maar rond 8 uur verbeterde het ineens hard gelukkig.

Maar dat nachtje was zo gezellig volgens Chef, dat hij de volgende nacht ging blaffen zodat ik naar beneden kwam, dan moest hij plassen, dan weer dit, dan weer dat... De nacht erop heb ik mijn man 2x naar beneden gestuurd om vervolgens niets meer van Chef te horen na bedtijd :Y)

Jeej, honden... :')

Jeetje, ik zou me kapot schrikken zeg.
Duidelijk dat Chef het wel een groot feest vond allemaal die nacht met jou doorbrengen :') :z

xSannee schreef:
Bielsje schreef:

Hahaha ja zou ik dolgraag willen, maar logistiek is het toch net ff wat meer geregel, twee honden :P

En jeetje wat schrikken met Chef zeg!!

Ach met die kleintjes moet dat prima kunnen toch :') :') :') ?
Nee zonder gein, ik snap je wel hoor. Ik merk ook wel echt verschil in het hebben van een of twee honden.

Esplendido schreef:
Wat is Ginger snel gegroeid Fem! Het is nog maar zo kort geleden dat ze als minipupje op de ringtraining kwam.

Dat is schrikken met Chef.

Hier weer heel veel zin in dit nieuwe avontuur. We hebben al zeven ridgebacks en nu komt er een Afghaanse windhond bij. Nog vier weken geduld.

Ja bizar hoe snel het allemaal gaat. Nu is ze al net zo groot als haar moeder. Waar blijft de tijd toch.

Ik wilde al vragen of het weer een Ridgeback werd, maar dacht dat het vast een domme vraag was omdat jullie zelf Ridgebacks hebben en fokken. Maar ik had het dus prima kunnen vragen :')

Wat gaaf. Echt specifiek voor het showen met je dochter? Verliefd op het ras geworden tijdens de shows?
Supergaaf hoor. Ik vind ze zo mooi en elegant in de ring. En dat heb ik dus ook met de koningspoedel.
Wat niet wegneemt dat ik waarschijnlijk totaal ingeschikt ben voor die rassen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:26

Ginger wordt ook echt prachtig! Wat gaat het hard he!

Haha Curse ik had op z'n minst een persoonlijke bijleespost verwacht _O- #kidding

Oh jeetje wat enorm schrikken met Chef!

Ik ben benieuwd of we elkaar nog ergens treffen tijdens een Dogsurvival! :D

En ohhhh een Afgaanse windhond, wat gaaf!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:21

Fem schreef:
Dankjewel.
Beide. Het is goed voor onze band om echt een team te worden en de insteek was wel om eens te gaan kijken hoe ze het doet in de jeugdklasse. We hebben in de baby en puppy klasse een aantal shows gelopen.
Echter laat mijn gezondheid het momenteel niet echt toe. Dus daar hangt het momenteel vanaf of ik op show ga.

Ik wilde al vragen of het weer een Ridgeback werd, maar dacht dat het vast een domme vraag was omdat jullie zelf Ridgebacks hebben en fokken. Maar ik had het dus prima kunnen vragen :')

Wat gaaf. Echt specifiek voor het showen met je dochter? Verliefd op het ras geworden tijdens de shows?
Supergaaf hoor. Ik vind ze zo mooi en elegant in de ring. En dat heb ik dus ook met de koningspoedel.
Wat niet wegneemt dat ik waarschijnlijk totaal ingeschikt ben voor die rassen :')

Man en dochter zijn helemaal verliefd geworden op dat ras en willen er inderdaad mee gaan showen. En na heel lang nadenken en het bezoeken van verschillende fokkers toch de stap gezet.

Mocht je hulp nodig hebben met showen dan weet ik nog wel een handler ;)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:17

Esplendido: Wat grappig, van Ridgeback naar Afghaan, maar het zijn hele bijzondere showhonden, absoluut!

Fem: Haha een Corgi is niet groot, maar heeft wel een groot ego, moet ook ruimte voor zijn ;) _O-
Maar weet ook nog niet of onze tweede hond weer een Corgi wordt, niks mis met Evi haha, maar ik vind zoveel leuk :+:

Pien: wat leuk, ik zal al af en toe een herder op insta langskomen! Fijn dat ze zo goed gaan samen! *D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:37

Bah wat schrikken van Chef, hoe gaat het nu met hem?

Wat gaaf een Afghaanse Windhond! Wij hadden ze vroeger ook, maar dan om te rennen. Veel foto's graag!

Hoe leren jullie een hebberig hondje iets brengen? Mijn Herder was altijd een zoete hond die zelfs haar diefstallen netjes kwam brengen. Chim maakt er echt een enorm spelletje van.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:26

Vidar heeft enorme buitdrift gehad met jachttraining dat hij de dummie/wild niet wilde afgeven maar heel vrolijk rondjes bleef rennen. En in huis ook met de gestolen sloffen en theedoeken haha.
Bij ons hielp het om het commando zit te geven. Of plaats. Dus z'n koppie ergens anders op focussen. En dan het voorwerp altijd ruilen voor een koekje! Niet boos worden, dat snappen ze niet.
Maar je moet soms wel een lange adem hebben hoor! Veel training en veel geduld dus :j

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:11

Hier ook ruilen. Voor snoepjes werkt een beetje, maar ze is meer gedreven door speelgoed (bal, dummie, knuffel...). Dus ik ruil meestal voor een speeltje. Dat werkt het beste.
En consequent blijven daarin: echt pas belonen, of het volgende spelletje starten, als het voorwerp afgegeven is. Hoe lang het ook duurt... :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:44

Bij ons is 'los' iets dat er echt goed in zit. Mijn vriend speelt heel veel met de honden en ik vind het daarin echt belangrijk dat los ook gelijk los is. Maar bij ons is het brengen zelf dan weer een probleem, als Obi denkt dat er wat lekkers te halen valt laat hij alles vallen en rent naar me toe :') Hij is mega voer gericht. Jabba vindt het wel leuker om iets te brengen en kan dan ook heel trots zijn op zichzelf (en voor hem is de grootste beloning dat we daarna weer verder spelen).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:35

Los en dingen omruilen zijn dingen waar ik standaard op oefen.
Mahdutje vindt het echt niet leuk als ik aan zijn kluif kom bijvoorbeeld, maar als ik hem vraag om die los te laten doet hij dat met wat gemorrel en evt herhaling vd vraag.
Eenmaal los kan ik de kluif oppakken.
Maar we hebben er flink op moeten oefenen met ruilen en ook kluif vasthouden terwijl hij erop knaagt om hem te bevestigen dat ik echt niet constant dingen wegneem.
Inmiddels drukt hij de kluif ook regelmatig in mijn hand ten teken dat ik hem moet vasthouden terwijl hij eraan knaagt. :))
Los is wel verrekt handig als de hond wat vd straat pakt trouwens.

Verder vind ik dingen zachtjes of op zijn minst voorzichtig aanpakken ook een groot punt.
Niks niet weggrissen of mijn vingers erbij opvreten maar netjes aanpakken. ~~}>
En degene die ondanks herhaaldelijk 'zachtjes!' en evt wegdraaien vd hand toch blijft grissen krijgt ook gerust eens een draai om de oren. :o
Is mss 3x nodig op een hondenleven trouwens, meestal is een 'úh, záchtjes! >;)' ruim voldoende.
Ná de correctie bied ik het lekkers weer aan en als ze het dan rustig aanpakken (stem)beloon ik daar ook op trouwens want goed gedrag moet beloond worden en het bevestigt daarnaast wat wel de bedoeling is ipv enkel af te straffen wanneer ze wat verkeerd doen. :)

Dívka ervaart supersnel stress van dingen moeten (buiten naar een ruimte of mand/bench sturen) dus die krijgt alleen commando's/opdrachten wanneer we buitenshuis zijn of wanneer het echt noodzakelijk is.
Ze wil heel graag werken en je blij maken/houden maar vindt het tegelijkertijd ook ontzettend spannend. :(:)
Voor haar is een >;) en een beetje bozige toon al een verschrikkelijke straf.
Ze wordt steeds dapperder en we hebben enorme stappen gezet in de 5,5 jaar dat ik haar heb maar het zal vermoedelijk een life long project blijven. :+
Komt ook omdat we niet de beste/meest geschikte combinatie zijn, we moeten er gewoon veel harder voor werken dan de meeste andere combinaties. :)
Ik vermoed ook dat ze bij een ander, beter passend baasje veel verder zou zijn in een veel kortere tijd dan wat we nu bereikt hebben.
Is niet erg, gewoon een erkenning van mijn tekortkomingen icm haar karakter/problematiek. :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:57

Hier was "leave it" een van de eerste commando's, en los zit er ook heel goed in. Ook zoals iemand hierboven zegt voor het spelen, al kent ze daarvoor ook het "klaar". Wil dat er echt goed inhebben omdat er bijvoorbeeld ook weleens kinderen met haar spelen.

Denk sowieso goed om áltijd iets te ruilen, een ander speeltje, of snacks. Maar ik heb daarin de vrij "basis"-methodes gevolgd, Evi is gewoon niet zo bezitterig. Zou ook nooit wegrennen met iets, ze komt het juist brengen omdat ze wilt spelen :P