Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:30

Ah ok, zoveel info heb ik nog niet gekregen van mijn vriendin - enkel dat de pups dus dood waren en ongeveer halverwege de dracht al gestopt waren met ontwikkelen (haar vriend was mee naar binnen, ivm corona moest zij in de auto wachten helaas, meer info zal nog wel volgen over hoe de pups eruit kwamen nu).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 12:33

t is in ieder geval wel erg akelig :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:34

Ja, niet helemaal wat je voor ogen hebt als je een nestje fokt natuurlijk...
Je weet dat er altijd een risico is, maar je gaat er altijd toch wel een beetje van uit dat er een paar levende pups uit komen uiteindelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:38

Ik hoop het nooit mee te maken, zeker niet een heel nest. Aan de andere kant, het betekend wel iets als een heel nest of een pup sterft.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:48

Wat sneu zeg, daar zal ze wel flink van geschrokken zijn...

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:53

Skippy01 sneu voor je vriendin. Met de moederhond wel alles goed?

Denk hier ook afgesleten door speelgoed.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:01

Wel interessant maar ook heel naar. Stel je voor dat je als vriend dit aan je vriendin moet gaan vertellen. Heftig!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:17

Nou 1 pup moet niet zoveel betekenen. Een dode pup (na de bevalling) is tog zeer veel voorkomend. Dit is de lelijke kant van fokken. :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:42

Wat naar Skippy, sterkte voor je vriendin!
Hopelijk inderdaad met de moederhond alles goed.

Sterfte na de bevalling heeft toch vaak wel andere oorzaken dan tijdens de dracht al, en zeker als het een heel nest betreft...
blijft natuurlijk gewoon oliebol en heftig.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:03

Ja, moederhond is gewoon ok. Die mocht ook direct weer mee naar huis, geen rust of niks nodig fysiek.
Inderdaad, heel nest betekent wel iets. ofwel genen die niet matchen, ofwel een virus, ofwel iets heel anders nog.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:40

Jeeetje wat een naar verhaal hierboven!

Verder niet bijgelezen :o

Maandag te horen gekregen dt ik dinsdag op m'n nieuwe baan moest beginnen en gelijk 32 uur gedraaid. Lang leve OV bus chauffeur.

Yoshi is lekker naar m'n schoonouders geweest, zij hebben d'r elke ochtend opgehaald zo'n 2 uur na de laatste hier de deur uit was, zodat ze ook leert alleen te zijn. Buurvrouw heeft een sleutel voor geval van nood en is altijd thuis.

Vandaag naar het wandelen gingen ze een bakkie koffie drinken en waren ze voor een winkel aan het shooten en werden ze benaderd of ze alle honden, als groep en individu mochten shooten voor hun winkel. Hebben ze natuurlijk geen nee tegen gezegd.
Foto's volgen als ik de toestemming krijg.

Morgen lekker niks samen thuis en zondag weer puppycursus.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:05

Hier ook een minder leuke dag. Vandaag 4km met Naya gaan wandelen in het bos en de kleine thuisgelaten. Super leuk want er was niemand. Tot ze met haar neus recht in een tekennest ging. Eens thuisgekomen bijna een uur bezig geweest. Denk dat ik er bijna 100 heb afgehaald en 4 die al vastzaten. Naar de da om tog nog eens te controleren dat ze niks voorhad en nog een extra pilletje gegeven. Brr ben mij derna meteen gaan douchen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 20:28

Ohhh lara gatverdamme -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:31

xLaraaj schreef:
Hier ook een minder leuke dag. Vandaag 4km met Naya gaan wandelen in het bos en de kleine thuisgelaten. Super leuk want er was niemand. Tot ze met haar neus recht in een tekennest ging. Eens thuisgekomen bijna een uur bezig geweest. Denk dat ik er bijna 100 heb afgehaald en 4 die al vastzaten. Naar de da om tog nog eens te controleren dat ze niks voorhad en nog een extra pilletje gegeven. Brr ben mij derna meteen gaan douchen :P

Mijn lieve hemel! Wat afschuwelijk. -O- BRRR! Ik voel het gewoon kriebelen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:32

@jeanine ow wat leuk zeg! Heel benieuwd naar de foto's als je ze mag publiceren :j

@xlaraaj He bah gatsie! Dat is echt nachtmerrie materiaal! Ik vind één of twee teken al ontzettend smerig en naar en ellendig! :n

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:14

Ow losse teken vind ik ook echt vreselijk brrr heb er wel eens een klant voor naar huis gestuurd want dat ging me echt te ver.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:29

Hahaha sorry voor alle kriebels :+ het was ook echt smerig. Ging er met mijn dunne kam om de 10min door en telkens zag ik nieuwe. Eerste blik van haar gezicht toen ik haar zeg zaten er denk ik 20 zichtbaar gewoon leuk op haar gezicht. Mijn merle had een paar vlekjes extra _-:(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:37

Op dat soort momenten wens je als mens een whippet. Of een greyhound. Of een naakthond. Ik denk dat je ze dan sneller allemaal hebt, al die teken. Net zo smerig nog steeds overigens haha |o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:17

Ik vind teken helemaal niet zo erg vies of erg :') Dexter had er gisteren eentje op z'n piemeltje. Echt letterlijk erop. Zal jullie de foto besparen. :))

Klinkt goed Jeanine! Eventueel een camera het overwegen waard? Dan kan je ook zien of ze zich echt rustig voelt. Dexter is bijvoorbeeld wel stil maar ik zie hem toch soms op de camera wel ijsberen en nerveus zijn.

Dundy besloot tijdens het trainen in een verse hoop kattenpoep te rollen :r :r Ik had geen geschikte hondenshampoo meer dus hij ruikt nu lekker naar Andrélon kokosboost :)) _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:27

Kaus schreef:
Ik vind teken helemaal niet zo erg vies of erg :') Dexter had er gisteren eentje op z'n piemeltje. Echt letterlijk erop. Zal jullie de foto besparen. :))

Klinkt goed Jeanine! Eventueel een camera het overwegen waard? Dan kan je ook zien of ze zich echt rustig voelt. Dexter is bijvoorbeeld wel stil maar ik zie hem toch soms op de camera wel ijsberen en nerveus zijn.

Dundy besloot tijdens het trainen in een verse hoop kattenpoep te rollen :r :r Ik had geen geschikte hondenshampoo meer dus hij ruikt nu lekker naar Andrélon kokosboost :)) _O-

Dundy deed een echte Skip actie. Ik kon mijn monster nog net op tijd wegtrekken voordat hij in een dode vogel wilde gaan rollen.

Teken zijn vervelend!

Van de week had Skip er één vlak onder zn oog, bijna op zn ooglid. Dat was best een vervelende plek om een teek te moeten verwijderen, want Skip vond het niet zo tof zn tekenpincet zo vlak bij zn oog. Gelukkig hield hij op een gegeven moment zn kop net een paar seconden stil genoeg en mikte ik precies op het goede moment en had ik de kop van de teek te pakken. Het lijf was tijdens een eerdere poging al vermorzeld.

Eind goed al goed gelukkig en ik heb Skip echt de hemel in geprezen want hij vond het even echt niet tof.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:29

Kaus schreef:

Heb een babyfoon erbij staan :D
En heb ook al geoefend, met de auto of fiets weg gaan en dan iets verderop parkeren, terug lopen en bij de overbuurvrouw op het bankje gaan zitten, babyfoon te staren ook ideaal snachts :D

Ik ben nog aan het kijken voor een echte camera die wij beide op de mobiel kunnen zien, maar zie door de bomen het bos niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:56

x_Jeanine_x schreef:
Kaus schreef:

Heb een babyfoon erbij staan :D
En heb ook al geoefend, met de auto of fiets weg gaan en dan iets verderop parkeren, terug lopen en bij de overbuurvrouw op het bankje gaan zitten, babyfoon te staren ook ideaal snachts :D

Ik ben nog aan het kijken voor een echte camera die wij beide op de mobiel kunnen zien, maar zie door de bomen het bos niet.

Bij het Kruidvat is een Nedis in de aanbieding, die werken prima!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:25

Skippy01 schreef:
Op dat soort momenten wens je als mens een whippet. Of een greyhound. Of een naakthond. Ik denk dat je ze dan sneller allemaal hebt, al die teken. Net zo smerig nog steeds overigens haha |o

Check :Y) :')

Otje is gisteren ook eventjes alleen thuis gebleven, ze ging naar de buurvrouw maar ik moest iets eerder weg. Ik maakte me helemaal zorgen, lag die muts gewoon te maffen toen de buurvrouw haar ophaalde :+
Was ook maar een half uurtje ofzo. Dus maakte me wederom zorgen om niks haha.

Het onweert hier nu, gelukkig heeft ze er niet zoveel van! Binnen dan, buiten is denk ik een ander verhaal. Gelukkig is m'n vriend net voor het losbarstte geweest. Nu liggen Ot en ik lekker knus samen op bed <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 06:59

Wat leuk yoshi op de foto!! Ben benieuwd.

Gadver dat verhaal van de teken. Ik had me nooit besefd dat die in nesten zitten.

Brave otje!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:11

Laraa
Dat teken verhaal geeft me idd ook echt de kriebels omggggg. Horror!!
En wat jij ook zegt Ymor; ook nooit zo bij stil gestaan dat die uit nesten komen en je hond daar dan zo in terecht kan komen. Vreselijk! Zo ben ik momenteel ook echt bang voor die processie rupsen, die zitten ook echt overal ;(

Warboel
Dat lijkt Otje dan mooi op te pakken; even alleen zijn *\o/*

hobbyboerin
Welkom! Wat een gemixte groep heb je dan, wat interessant en leuk! Veel plezier alvast met het uitkijken naar jullie pup.

beauty1
Wat jammer zeg dat er met dit nest dan geen pup is en ook erg jammer toch wel hoe het zo gelopen is met communicatie naar jou toe vanuit de fokker. Wat een domper eigenlijk -O-

kiwi
Ohh dat was een ervaring weer dan als ze ook niet genoeg had aan de eerste dosis van het roesje :') Fijn dat het achter de rug is wel en ze weer de oude lijkt te zijn. En wat leuk dat jullie een reu gevonden hebben! *\o/*

skippy
Wat vreselijk naar zeg hoe dat gelopen is met die drachtige teef van je vriendin. Echt Verschrikkelijk ;( -O- Dat komt dan wel echt rauw op je dak vallen, zeker omdat de teef ook niet ziek is geweest. Dan ga je er niet vanuit dat dit vanbinnen allemaal zich zo afspeelt. En ook bijzonder om te lezen dat de DA zei dat dit het 'zoveelste nest' is waar het bij gebeurt ;(

Kaus
Oh ja heerlijk, lekker door de poep rollen :') :r Smerige beesten zijn het toch af en toe haha.
Ik klap in m'n handjes dat Arya het in al geen maanden meer gedaan heeft. Werd daar zo chagrijnig van :') Met die kokos shampoo zal hij nu vast wel heerlijk ruiken dan hihi.

KimD
Wel een leuk filmpje van Harvey en interessant om te zien dat zijn aanleg toch minder aanwezig is terwijl het dan wel in de ouders zit als ik het goed begrijp? Ook al willen jullie er niet verder mee, toch leuk om het dan eens geprobeerd te hebben.

--

Hier gebeurd verder niet veel bijzonders deze week. Gister een rondje gedaan op de hei met m'n schoonzus en Arya heeft nog even met d'r wolfhond vriendinnetje kunnen spelen - voor de rest niemand tegen gekomen dus het was echt heel erg rustig. Vandaag gaan we met Oscar, d'r beste Golden buddy een rondje doen dus dat zal ze wel weer leuk vinden *\o/*.

Gisteravond was ze even niet lekker; heel aanhankelijk, smekken/slikken en de maag/buik/darmen? maakten heel veel geluid. Heb d'r proberen te laten eten, maar wilde ze natuurlijk niet echt. Had geen diarree, dus denk doordat ze ook aan't smekken was, dat ze voornamelijk misselijk was. Geen idee waar dat vandaan kwam; was heel plots en heeft een paar uurtjes aangehouden. De avond brok voor we naar ed gingen heeft ze wel nog opgegeten. Net heeft ze ook weer gewoon gegeten dus het zal wel 'gewoon even niet lekker zijn' zijn geweest denk ik. Merk nu gelukkig niks meer aan d'r.