Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:07

Niks gevonden -O-
Volgende week nog een echo voor de zekerheid

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:30

Ah nee, wat jammer! :(:) Hopelijk is er volgende week wel wat te zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 17:53

Van schreef:
Niks gevonden -O-

Ah Nee... :( Nou zeg. Hopelijk volgende week meer geluk! Hoeveel dagen sinds de dekking nu?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:54

Aahh nee, wat balen Van! :(

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:45

oliebol zeg Van...

Gaaf xLaraaj! Blijft altijd bijzonder!

Gefeliciteerd Zoe! Leuk tripje in het vooruitzicht!

Nooo Punjab das niet handig.

Hier vertrekken Skye en ik morgen weer voor een paar dagen logeren op stal. Dat word voor haar weer één groot feest haha. Lekker een paar volle dagen in de reuzen roedel :P

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:57

kiwiwitje schreef:
Van schreef:
Niks gevonden -O-

Ah Nee... :( Nou zeg. Hopelijk volgende week meer geluk! Hoeveel dagen sinds de dekking nu?
32 sinds de eerste dekking, 29 sinds de laatste

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:18

Nee joh! Hoe kan dat nou? En ze is zolang bij de reu geweest... :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 19:27

He wat balen Van. Dan had er eigenlijk wel iets te zien “moeten” zijn..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:31

Balen!! Was dat dezelfde reu als vorige keer die het sperma nietwilde laten testen?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:36

We hebben het nooit over sperma testen gehad. Gaat ze nu wel laten doen trouwens

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:41

Hi allemaal!

Ik kom me bij deze graag melden!
Onlangs hebben we onze Rex laten inslapen en zijn we er echt al heel snel - sommigen vinden het misschien wel te snel, maar goed ons gevoel en onze keus ;) - achter gekomen dat we eigenlijk snel op zoek wilden gaan naar een nieuw vierpotig gezinslid. Omdat we weten dat er eigenlijk altijd wel wachtlijsten zijn bij fokkers en we dan liever zsm aanmelden bij onze top keuzes, zijn we dus een top 5 gaan maken van fokkers die heel goed met onze visie lijken te matchen qua fokbeleid, keus in lijnen en hun manier van het grootbrengen van de pups en hebben we daar contact mee gezocht. 3 ervan hebben ons op de wachtlijst gezet voor een toekomstig nest, 1 heeft ons gebeld en daar staan we op de reserve lijst van een huidig nest omdat er een koper was die twijfelde en daar horen we meer over deze week. En dan is er nog 1...

Deze fokker heeft ons gebeld om te melden dat er een zwart reutje beschikbaar is gekomen een paar dagen terug nadat iemand geannuleerd heeft. Deze fokker heeft bewust een nestje gefokt van dezelfde ouders die ze al eerder gecombineerd hebben, omdat de ouder dieren mooie karakters hebben, vrij zijn van ziektes (voor zover de testen dan uitwijzen) en ook bleek dat de pups uit dat nest dus ook allemaal geweldige karakters gekregen hebben. Wij waren dus op zoek naar fokkers van dit specifieke ras, de Oudduitse herder (ook al is het officieel geen erkend ras, ik weet het haha) en we hadden eerlijk gezegd geen voorkeur voor kleur en geslacht omdat we ons wilden focussen op de 'klik' met een pup en of er een karakter match is. Dus het lijkt eigenlijk wel alsof ons een cadeautje in de schoot geworpen wordt. Een mooi lichtpuntje. Alsof Rex weet daarboven dat we het nodig hebben :)

Nu is er dus een zwart reutje vrijgekomen bij hun zoals gezegd. Ze hebben 3 zwarte reutjes in totaal. Ze zijn nu een week oud dus er is natuurlijk over de individuele pups nog niks te zeggen qua karakter nu. Nu vertelde de fokster me wel meer over hun honden in huis, de mama en de papa van dit nest alsook de zwartjes in het specifiek uit het vorige nest en wat voor geweldig karakter ze stuk voor stuk hebben. En na een lang telefoon gesprek had zij ook het gevoel dat zo'n zwartje heel goed in ons gezin zou passen en hadden ook wij dat gevoel al heel snel. Dus we hebben een optie genomen op de pup, die dan nog toegewezen gaat worden in overleg - ik denk rond de 6 weken, en hebben we a.s. zondag een afspraak staan om bij de fokkers thuis het gesprek nog even face to face te voeren en te kijken of het gevoel dan net zo goed is van beide kanten als het aan de telefoon was.

Ik ga er stiekem dus wel vanuit dat ik me hier kan vestigen in het topic en dat we eind september met een zwart reutje thuis gaan komen. Het gemis van Rex en het verdriet is nog vers, maar ons gezin leeft ook weer helemaal op met het vooruitzicht van deze pup die we hopelijk mogen toevoegen aan het gezin. Druk bezig nu met voorbereiden; lijstjes maken van benodigdheden, uitzoeken welke hondenschool ik naartoe wil voor de cursus en vragen opschrijven die ik nog voor de fokkers heb en ga zo maar door. Heerlijk iets dus om mezelf nu mee bezig te houden. Ik kom dus heel graag gezellig meekletsen hier. Tenzij er a.s. zondag voor ons gevoel of dat van de fokker iets gruwelijk misgaat en een van de partijen zich echt niet prettig voelt bij de ander om 'met elkaar in zee te gaan' kan ik eigenlijk nu wel zeggen dat we ons nieuwe gezinslid gevonden hebben.

De fokster is heel actief op social media en plaatst dagelijks live videos en foto's van de pups en moederhond en hoe ze het doen, erg leuk om te volgen dus!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-08-19 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 19:54

Welkom!! Wat leuk! Hopelijk is het een gezellig bezoek en klikt het met mama en de pups!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:15

Van schreef:
We hebben het nooit over sperma testen gehad. Gaat ze nu wel laten doen trouwens

Oh dan haal ik 2 dingen door elkaar. Was ook bij een reu op een tamaskan teef waarvan de eigenaar van de reu sperma testen weigerde. Sorry!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:37

Zoe_97 schreef:
Van schreef:

Oh dan haal ik 2 dingen door elkaar. Was ook bij een reu op een tamaskan teef waarvan de eigenaar van de reu sperma testen weigerde. Sorry!
Ik weet wie je bedoeld :j
Die reu is toevallig wel familie van Sherlock

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:08

Gefeliciteerd zoe!

Och wat jammer Van :(

Heel veel plezier op stal kim!

Welkom cursebreaker. Sterkte met het gemis van Rex. Wat mooi dat er een lief pupje bij komt in jullie hart. Dat zal het gemis vast wat verzachten. Wij hebben onze poes moeten laten gaan vlak voor Ylvi kwam. We missen haar zo erg. Maar Ylvi zorgt voor afleiding en vrolijkheid in huis. En we zeggen ook vaak dat poes vast haar heeft ingefluisterd om een lekkere kletskous te zijn zoals zij was....

Draakje

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:32

Ik vind haar zo schattig Suze! Lekker bolletje wol <3

Welkom cursebreaker. Het is zo fijn om na het verlies van je huisdier weer iets leuks te hebben om naar uit te kijken. Skye is drie dagen na overlijden van mijn vorige hond geboren en bij het uitzoeken in het nest was het alsof Charlie mij vertelde wie zijn opvolger moest worden. Ik ging voor twee andere teven kijken maar toen ik Skye vast had bekroop mij zo'n bijzonder en heftig gevoel dat ik toch voor haar ben gegaan en nog geen dag spijt van gehad.

Morgen ga ik eindelijk een plukje van Charlie's haar wegbrengen om in een ketting hanger te verwerken. Heel spannend maar enorm veel zin om hem voor altijd bij te kunnen gaan dragen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:57

@kiwiwitje
Dankjewel! We hopen het ook.
Aan de telefoon was de klik met de fokster er, maar het is idd even afwachten hoe het gaat als je dan toch bij ze in huis komt en meer ziet over hoe ze bezig zijn met de pups en hoe de andere volwassen honden zijn qua karakter en opvoeding. Ze hebben naast de mama nog 2 andere volwassen oudduitse herders rondlopen, een reu en nog een teef (de oma van de pups). Erg benieuwd ook hoe de mama van de pups in de omgang is, maar het is natuurlijk de vraag in hoeverre ze ons nu aandacht geeft omdat de pups nog net geen 2 weken oud zijn als we daar komen. Maar we gaan, als zondag goed verloopt, tzt natuurlijk vaker langs om de pups te knuffelen enz als ze ouder worden. Dit is nu idd meer een soort persoonlijk intake gesprek wat ze normaal met de kopers van te voren doen. Ze zullen vast, ondanks het lange telefoongesprek, nog vragen voor ons hebben, maar andersom heb ik ook al wat vragen opgeschreven :) Zal hopelijk wel los gaan lopen. Lijkt me sterk als we na de informatie die we gelezen hebben over hun en het telefoongesprek zondag opeens een heel ander gevoel zouden hebben. Je weet maar nooit natuurlijk, maar ik denk van niet.

@suze_
Dankjewel! Toch mooi om te lezen dat voor zovelen het goed voelt om toch al vrij snel te kijken naar een nieuw gezinslid. Ik krijg soms ook hele andere dingen te horen - werd onlangs in mijn eigen topic op zoek naar ervaringen en om gewoon m’n ei kwijt te kunnen - nog gezegd dat ik veel te extreem reageerde op het verlies van mijn hond en dat dat niet normaal was omdat zij dat ook niet zo extreem had bij het verliezen van haar hond. Dat soort dingen. Wat dat betreft vind ik een eigen topic openen op Bokt toch altijd ook heel erg vervelend. Niet dat mensen me naar de mond moeten praten, maar om iemand zo keihard te veroordelen terwijl het imo een situatie is waarin iedereen anders reageert en omgaat met het verlies van een maatje, vind ik dan niet echt het moment om dat dan te doen in het topic van een TS, maar goed. Toen ik dit topic tegenkwam en we eigenlijk zo goed als zeker weten dat de pup met ons meegaat, werd ik meteen enthousiast en ik hoop dus lekker te blijven plakken hier en jullie beter te leren kennen :)

En ik smelt echt weg bij de foto van je draakje! Wat een knapperd zeg!!! Hoe oud is ze? Ons gevoel is ook goed bij het zoeken naar een pup. Ik denk dat mijn Rex dat ook voor ons zou willen. Hij en ik waren 2 handen op 1 buik en hij zou willen dat ik niet alleen zou achterblijven, dat weet ik zeker.

@Kimvicious
Dankjewel voor je lieve reactie en mooi om te lezen dat ook jij zo’n goede ervaring hebt gehad met het vinden van een nieuw maatje. De pup ‘van ons’ is op 28 juli geboren, 1,5 dag voor het overlijden van onze Rex, dus dat overlapt zich ook bijna met elkaar. En wat heb je voor hangertje uitgezocht als ik vragen mag? Ben wel benieuwd hoe de haren verwerkt worden in een ketting want klinkt alsof het iets onwijs moois gaat worden.

Wij hebben Rex afgelopen zaterdag opgehaald bij het crematorium. We hebben een prachtige, vinden wij dan, handgemaakte keramieke urn, een van de medewerkers is erin geslaagd om me 4 hele goede pootafdrukken op inkt te maken (ik wil al jaren graag een tattoo van zijn pootafdruk maar kwam er telkens niet van en dan zul je dan zien dat je te laat bent he. Dus ik ben zo onwijs blij met die afdrukken), nog een pootafdruk in klei laten maken en dan voor mij nog een zilveren as hanger aan een ketting zodat ik hem altijd bij me heb. Ondanks het verdriet om met dit alles bezig te moeten zijn, echt onwijs blij met de prachtige aandenkens die we nu hebben van hem naast de foto’s. Vlak voor zijn dood heb ik nog een beetje in zijn vacht geknipt om iets te bewaren, dat ligt nu bij het stukje van de staart van m’n overleden paard en heeft dus ook al een mooi plekje gekregen.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen dus weer lekker verder met inlezen over het in huis halen van een pup. Forums afstruinen en veel websites bezoeken en lezen - heb ook nog een paar boeken liggen in huis waar nog wat dingen in staan.
Voor mij wordt dit de eerste pup in mijn leven (Rex was een jaar oud toen ik mijn man en Rex dus leerde kennen), dus ook een hele nieuwe ervaring en ik kijk er wel echt naar uit (en vind het ook wel een beetje spannend want zo'n beestje opvoeden is toch zo belangrijk. We hebben een zoon van 6 die het redelijk doet, dus ik hoop dat het ons met een pup ook goed afgaat ;). Ik ben al druk op zoek naar een goede hondenschool (waarschijnlijk al gevonden qua gevoel, maar wil persoonlijk natuurlijk nog eerst gaan kijken hoe het er echt aan toe gaat en dan nog even vergelijken met 2 anderen die ik in een top 3 heb gezet). Al druk bezig met opschrijven wat we in huis moeten doen om het puppy proof te maken en benodigdheden die we denken nodig te hebben en ga zo maar door. Het biedt me dus onwijs veel afleiding en ik vind het echt leuk om me al met de voorpret nu zo bezig te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 09:06

Dat klinkt heel positief! Komt vast goed! De voorpret is heerlijk! En t belangrijkste; consequent zijn!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:12

kiwiwitje schreef:
Dat klinkt heel positief! Komt vast goed! De voorpret is heerlijk! En t belangrijkste; consequent zijn!

Ja, het is natuurlijk ook afwachten hoe het karakter van de pup echt gaat zijn en hoe relaxed of niet relaxed hij ook door de puber tijd gaat komen en dat soort dingen. Maar dat leren we gaandeweg weg. Ik ben van plan om na de puppy cursus ook zeker nog door te gaan met gehoorzaamheid dus ik gok dat als we tegen dingen aanlopen, we ook nog wel wat begeleiding zullen krijgen van de hondenschool mochten we tips willen hebben bv. Ook de fokster wil natuurlijk graag in contact blijven. Er zijn jaarlijks wandelingen die ze organiseren en dat soort dingen, dus dat is wel ook iets wat ik heel leuk vind. Van Rex heb ik de pup tijd gemist en hebben ze vrijwel geen foto's en filmpjes al helemaal niet dus dat is wel jammer. Ik heb dat wel in de 12,5 jaar erna goed gemaakt haha. Maar het is wel bijzonder om nu al via de fokster zoveel beeldmateriaal te zien vanaf de geboorte. Wat dat betreft is social media echt een uitkomst <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 09:20

Heerlijk he! Ik maakte ook echt om de dag foto's die ik naar de pupkopers stuurde en op fb zette. En filmpjes en ik doe nu iedere zaterdag(op zaterdag geboren) foto's maken van Djessey om het groeien bij te houden :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:29

kiwiwitje schreef:
Heerlijk he! Ik maakte ook echt om de dag foto's die ik naar de pupkopers stuurde en op fb zette. En filmpjes en ik doe nu iedere zaterdag(op zaterdag geboren) foto's maken van Djessey om het groeien bij te houden :D

Superleuk!
Ik zal zo eens even wat terug lezen in het topic.
Ben wel nieuwsgierig geworden naar Djessey natuurlijk :)
Voel je vrij om te foto spammen haha ;)

Ik wil tzt ook graag wekelijks foto's maken zodat je naderhand zo'n leuk overzichtje hebt van de groei van de pup aangezien ze zo ontzettend snel groeien en veranderen hihi.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 09:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mn kleine frummel! :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:52

Nog veel sterkte met het verlies van Rex cursebreaker. Als het voor jou goed voelt, is het nooit te vroeg om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik heb nu mijn eerste hond en wil ook nooit meer zonder!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:04

@kiwiwitje
Wat is Djessey een plaatje zeg!!!
En die pup foto, ahhh. Dan smelt je toch haha.

@Galaika
Dankjewel!

Ik geloof eigenlijk nog niet dat dit gebeurd, maar vanmorgen werd ik opgebeld door een andere fokker uit onze top 5, waar ik toevallig gister heel lang mee gebeld heb, en blijkt dat vanmorgen vroeg iemand heeft geannuleerd omdat ze een andere pup hebben gekozen (en nu zei de fokster gister nog tegen me dat ze stiekem hoopte dat ze een afzegging zou krijgen, omdat ze het ons zo gunde om weer snel een nieuw maatje te vinden dus het is best een beetje bizar hoe dit loopt nu) waardoor zij nu een teefje van 5 weken beschikbaar heeft. Heel anders als de papa mama combinatie uit het nest waar we zondag voor gaan kijken, het zwarte reutje, maar spreekt ons net zo veel aan.

Aangezien wij geen voorkeur hadden voor geslacht en nu de kans krijgen om tussen een reutje en teefje te kiezen, hebben we voor zaterdag nog een trip gepland om bij deze fokster ook te gaan kijken, persoonlijk kennis te maken met haar gezin en de honden en de pups. We willen de kans niet voorbij laten gaan dat we ons nu in een soort van luxe positie vinden waarbij we kunnen kiezen tussen 2 pups uit combinaties die voor ons heel interessant zijn.

We hadden al niet verwacht 1 pup tegen te komen op kort termijn gezien de wachtlijsten en de kans normaliter toch klein is dat er een afzegging is en je dan ook nog net in aanmerking komt van de mensen die reserve staan bv. En dan wordt me vanmorgen dit nieuws gegeven. Ik ben er even stil van haha. Het zal een lastige keus gaan worden denk ik omdat ik via de telefoon ook met de fokkers zelf allebei een hele goede klik al had en we van beide nestjes de ouder honden qua gedrag en ook uiterlijk gewoon geweldig vonden.

In het weekend mag dus gaan blijken wat onze keus gaat zijn. We gingen er vanuit dat we een zwart reutje zouden krijgen, maar nu kan het dus nog heel goed een teefje gaan worden. Heel bizar dit. Toen mevrouw me belde vanmorgen, sprongen de tranen me in de ogen, waarom weet ik niet. Ik was in ieder geval emotioneel, misschien ook vanwege ons telefoontje gisteren wat heel goed ging, maar ik kan niet ontkennen dat gevoelsmatig deze fokster en haar honden en pups mij dus ook heel wat doen, dus ik ben echt heel erg benieuwd hoe onze bezoekjes dit weekend gaan verlopen. Volgens mij is onze Rex daarboven ons ervan aan’t verzekeren dat we niet lang zonder hond door het leven hoeven te gaan hihi.

Wordt dus een druk weekend voor ons gezien bij beide fokkers er 3u reistijd zit tussen ons en hen haha. Maar die afstanden afleggen is het natuurlijk helemaal waard. We hebben ons bewust niet gefocust op afstanden maar om waar het voor ons om draait; fokbeleid, ouderhonden en het gevoel wat je zo krijgt bij het spreken van een fokker.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:38

Ow cursebreaker wat een bijzonder nieuws! Vooral je gevoel volgen!