Boaz is nog wel erg moe, hij ligt nu weer lekker languit te tukken.
Gaaf zo'n groep Tarzan. Dit hoop ik uiteindelijk ook te kunnen bereiken, maar eerst Bibbi en Boaz maar eens koppelen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Willeke_ schreef:AnnaB schreef:Zometeen het dierenasiel te pakken zien te krijgen, vind het toch wel een beetje spannend! Ik hoop dat ze me gewoon gerust kunnen stellen en met zekerheid kunnen zeggen dat ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten..
Bibbi wordt wel steeds feller in het verdedigen van haar nachthok / het stuk waar haar "nest" (het is niet zo netjes meer) zit.
Op dit moment is Boaz bij de dierenarts om gecastreerd te worden. Ik moest hem vanochtend vroeg al brengen en kan hem - zonder tegenbericht - om drie uur weer op gaan halen. Het arme ding.. Hoop dat alles goed verloopt.
Edit: "Nee, we weten dat alleen van onze konijnen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten." Mijn dierenarts is gelukkig bereid het even te checken en te kijken of mijn zorgen terecht zijn..
Ah nee he? Dus het zou toch zo kunnen zijn... Wat balen zeg.
Hopelijk meer duidelijkheid voor je in de komende dagen. Dit is echt vervelend voor je.
Even gebeld met het asiel of ik inderdaad bij hun een kwartetje kan koppelen: die raden het me dus weer heel erg af om twee rammen in een verblijf te houden.
Pffff... Ik vind het zo lastig!
Willeke_ schreef:Eoweyn_x schreef:Probleem is voor mij dat een opvang die geen meerdere rammen in een groep wil koppelen, waarschijnlijk niet zoveel verstand heeft van groepskoppelingen..
Daar heb je een punt!
Ze willen het wel, maar raden het af. Ik ga nog even contact opnemen met Huizepluis
Citaat:2 rammen met 1 voedster gaat fout
2 rammen met 2 voedster gaat ook negen van de tien keer fout
Met gevolg dat je goede koppeltje hun huwelijk ook stuk kan zijn.
AnnaB schreef:Ik vind dat er niet zoveel gefokt moet worden met konijnen zolang er nog zo ontzettend veel konijnen in opvangen en asiels zitten. Daarnaast kijkt een dierenwinkel er vaak ook niet naar aan wie ze een konijn verkopen wat dus bijdraagt aan een hoop ondoordachte aankopen: konijnen voor jonge kinderen enz. en deze komen vroeg of laat ook weer in de opvang of het asiel..
Het lijkt mij ook een geweldige ervaring ooit een nestje te fokken, maar ik weet ook dat dat betekent dat een aantal konijnen uit een opvang of asiel geen huisje krijgen.
AnnaB schreef:Ik vind dat er niet zoveel gefokt moet worden met konijnen zolang er nog zo ontzettend veel konijnen in opvangen en asiels zitten. Daarnaast kijkt een dierenwinkel er vaak ook niet naar aan wie ze een konijn verkopen wat dus bijdraagt aan een hoop ondoordachte aankopen: konijnen voor jonge kinderen enz. en deze komen vroeg of laat ook weer in de opvang of het asiel..
Het lijkt mij ook een geweldige ervaring ooit een nestje te fokken, maar ik weet ook dat dat betekent dat een aantal konijnen uit een opvang of asiel geen huisje krijgen.