Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ja dat vinden mama kippen niet zo tof.. als de ukkies het water in duiken![]()
Maartje, leuk wyandottes, waar ga je ze halen? Hopelijk heb je er geen troela zoals hier bij zitten. Zeiksnor
Kinke schreef:Wyandottes zijn leuk, ik vind de kleuren vaak schitterend.
Ik had vanmorgen ruzie met Meneer de Haan. Hij vertoont al een aantal maanden agressief gedrag tegen me. Toen we er hennen bij kregen werd het even beter maar hij doet regelmatig weer een poging.
Ik had erover gesproken met degene waar ik onze nieuwe hennen heb gehaald en volgens haar moest ik hem op z'n rug leggen, net als bij een hond. Hij was me altijd te snel af of ik reageerde gewoon uit een reflex en gaf hem een schop (niet echt een schop maar ik smijt hem achteruit met mijn voet). Vanmorgen dus weer, ik eerst uit reflex weer uitgehaald, en hij bleef aanvallen, nog een keer met m'n voet gedaan maar ik was inmiddels zo pissig op dat dier, en ik had handschoenen aan en was opeens klaar ermee. Greep hem vast, hij protesteerde flink maar ik kon z'n poten ook in bedwang houden dus hij kon geen kant op. Heb hem een poos zo laten liggen tot hij rustig was. Hopelijk heb ik hem lang genoeg in de houdgreep gehad. Zo klaar met dat gedoe. Hij solliciteert naar een eerste klas ticket wintersport
Marcella schreef:Ja ik slacht zelf. En eigenlijk zorg ik zo dat ik geen oude hennen krijg.