En wat Giardia betreft... Ik heb er nog trauma's aan. Poep trauma haha. Gelukkig kan ik er nu om lachen, maar destijds was het een hel. Het is echt zeer besmettelijk, niet alleen in uitwerpselen maar ook kwijl. Een kwetsbare hond hoeft maar aan een besmette grasspriet te ruiken en hij heeft het al.

Giardia gaat heel lekker op calorierijk voer. Dus wij zijn destijds overgestapt op volledig vers vlees. Veendrenk en bokashi ook gegeven. Voerbakken, kleedjes en het huis helemaal overhoop gegooid en alles schoonmaken of stomen. Uitlaten op zo veel mogelijk verschillende plekken om herbesmetting te voorkomen. Ons hoofd ging er van tollen... Echt om moedeloos van te worden soms.

Maarrrr ook bij ons is het goed gekomen! Laat je niet gek maken door het internet. Zorg voor een goede routine en zet in op het verhogen van de weerstand. Rust is ook heel belangrijk voor de hond. Probiotica pas geven na het negatief testen.
Ik vind het een zeer onderschatte parasiet en ik vind het ook ongelooflijk om te lezen hoeveel onkunde er bij dierenartsen over is. Zet m op, het komt echt goed!