Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:16

Qua laarzen loop ik elke dag mijn modder rondje in mijn leren hoge horka laarzen. Mijn vriend vind leer niet fijn en gebruikt Aigle laarzen voor het wandelen en jagen/ploeteren door de klei. Wel duur, maar zitten erg prettig :j

En wat Giardia betreft... Ik heb er nog trauma's aan. Poep trauma haha. Gelukkig kan ik er nu om lachen, maar destijds was het een hel. Het is echt zeer besmettelijk, niet alleen in uitwerpselen maar ook kwijl. Een kwetsbare hond hoeft maar aan een besmette grasspriet te ruiken en hij heeft het al. |o
Giardia gaat heel lekker op calorierijk voer. Dus wij zijn destijds overgestapt op volledig vers vlees. Veendrenk en bokashi ook gegeven. Voerbakken, kleedjes en het huis helemaal overhoop gegooid en alles schoonmaken of stomen. Uitlaten op zo veel mogelijk verschillende plekken om herbesmetting te voorkomen. Ons hoofd ging er van tollen... Echt om moedeloos van te worden soms. %)
Maarrrr ook bij ons is het goed gekomen! Laat je niet gek maken door het internet. Zorg voor een goede routine en zet in op het verhogen van de weerstand. Rust is ook heel belangrijk voor de hond. Probiotica pas geven na het negatief testen.
Ik vind het een zeer onderschatte parasiet en ik vind het ook ongelooflijk om te lezen hoeveel onkunde er bij dierenartsen over is. Zet m op, het komt echt goed!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:21

Pippa13 schreef:
Qua laarzen loop ik elke dag mijn modder rondje in mijn leren hoge horka laarzen. Mijn vriend vind leer niet fijn en gebruikt Aigle laarzen voor het wandelen en jagen/ploeteren door de klei. Wel duur, maar zitten erg prettig :j

En wat Giardia betreft... Ik heb er nog trauma's aan. Poep trauma haha. Gelukkig kan ik er nu om lachen, maar destijds was het een hel. Het is echt zeer besmettelijk, niet alleen in uitwerpselen maar ook kwijl. Een kwetsbare hond hoeft maar aan een besmette grasspriet te ruiken en hij heeft het al. |o
Giardia gaat heel lekker op calorierijk voer. Dus wij zijn destijds overgestapt op volledig vers vlees. Veendrenk en bokashi ook gegeven. Voerbakken, kleedjes en het huis helemaal overhoop gegooid en alles schoonmaken of stomen. Uitlaten op zo veel mogelijk verschillende plekken om herbesmetting te voorkomen. Ons hoofd ging er van tollen... Echt om moedeloos van te worden soms. %)
Maarrrr ook bij ons is het goed gekomen! Laat je niet gek maken door het internet. Zorg voor een goede routine en zet in op het verhogen van de weerstand. Rust is ook heel belangrijk voor de hond. Probiotica pas geven na het negatief testen.
Ik vind het een zeer onderschatte parasiet en ik vind het ook ongelooflijk om te lezen hoeveel onkunde er bij dierenartsen over is. Zet m op, het komt echt goed!

Hier ook poep trauma. Voor mn gevoel zat het tot aan het plafond :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:48

Team Poeptrauma 300% :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:57

Gaabje schreef:
Lees nog steeds mee maar niet zo actief meer ivm verbouwing. Maar dacht jullie hebben hier vast ook goede tips voor. Mijn wandelschoenen beginnen te slijten en zijn niet zo waterdicht meer. In de herfst en winter kunnen de paden hier behoorlijk modderig zijn. Ook heb ik een manier van lopen waardoor ik vaak modderspetters tegen m’n broek krijg :')
Dus ik moet eigenlijk waterdichte wandellaarzen aanschaffen voor deze periode van het jaar. Hebben jullie wandellaarzen waar jullie tevreden over zijn?

Muckboots! Aanrader!

Hele fijne dingen, heb ze zelf helaas een maatje te klein gekocht dus moet die van mij weer wegdoen. :\ Maar ik bestel ze opnieuw.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:00

Poep trauma heb ik ook na Arya’s darm onsteking vorig jaar :’)* of ja, 2 ontstekingen op rij want erna kreeg ze nog een ontsteking reactie op de AB kuur, ironisch genoeg. Ik vraag nog steeds elke wandeling die ik niet zelf loop hoe haar ontlasting is - mijn man word lichtelijk gestoord van me. Goddank geen ervaring met Giardia en ik klop heel hard af ook even dat we het hopelijk ook maar nooit mogen meemaken!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:11

Hier terug van 6 weken rondreis. Bonne weer helemaal blij! Was zo benieuwd hoe hij zou reageren. Hij was wel erg onder de indruk van Schiphol dus aandacht snel weer weg. Nu saampjes weer op de bank <3

Qua wandellaarzen, ik heb dubarry. Doe er echt jaren mee, tot 2 x toe 10 jaar en dan 1 keer de zool vernieuwen. Zitten heerlijk, voor mij 1 zooltje erin en nooit koude voeten en 100% waterdicht.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:03

Hier ook muck boots,
Zitten erg prettig en lekker warm. Loop er
Met werk de gehele dag op

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:47

Oh! Ja! Muckboots zijn briljant, loop ik mee op stal. Nooit koude of natte voeten en ook nooit een blaar gelopen. Met wandelen nooit aangehad maar kan ik wel eens proberen. Ik heb de Arctic Sport variant met extra profiel.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:43

Goede tips weer! Dank allemaal, denk dat de muck boots een optie zijn of anders inderdaad een regenbroek en nieuwe waterdichte wandelschoenen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:22

Hebben jullie ook tips voor agility schoenen?
De juf had het over hockeyschoenen, maar beste Salomon. Gaat het dan over de speedcross? En maakt het dan nog uit of het de 3 of de 6 is?

Het liefst geef ik zo'n ongeveer max 100 uit om te starten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:28

Miepmiept schreef:
De juf had het over hockeyschoenen, maar beste Salomon. Gaat het dan over de speedcross? En maakt het dan nog uit of het de 3 of de 6 is?

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... y8QAvD_BwE

Ik heb deze gekocht voor de agility. Bevallen goed! Veel grip, licht van gewicht en waterdicht, dus geen natte tenen door het vochtige gras. We doen één keer per week agility op recreanten niveau.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:10

Ik heb van Adidas terrex trail schoenen. Ik koop vaak in de sale, dat scheelt behoorlijk. Laatste keer 50 euro betaald ( waren fix afgeprijsd, kleur ging eruit).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:30

Miepmiept schreef:

Ik snap de hype om de Salomon dus echt niet, zowel mijn kerel als ik zijn erop begonnen en vonden er alletwee niks aan.

Mijn knieën en enkels kregen juist door de demping extra veel klappen en daarbij is de schoen stug en stijf. Al met al heb ik er dus maar één paar van gehad.

Inmiddels heb ik Inov8 schoenen, en Kay Adidas met gel. Allebei wel heel tevreden over.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:35

Leuk agility jongens! Ik ben er overna aan het denken om dat ook wat "serieuzer" op te pakken. Denk niet dat ik echt wedstrijden oid wil lopen, maar lijkt me heel leuk om daar wel serieuzer trainingen in te gaan doen. Evi is gek op de toestellen én heel blij als ze lekker fanatiek aan de slag mag. Dus denk dat zij het ook leuk zou vinden.

Maar wáár begin je _O-
Hoe kies je een school uit... de hondenschool waar wij de basiscursussen hebben gedaan doet buiten een sport en spel cursus geen agility, dus moeten ergens anders heen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:53

fannetje schreef:
Ik heb van Adidas terrex trail schoenen. Ik koop vaak in de sale, dat scheelt behoorlijk. Laatste keer 50 euro betaald ( waren fix afgeprijsd, kleur ging eruit).

https://www.adidas.nl/terrex-agravic-3- ... G6582.html
Zulke?

Bedankt, het komt dus wat neer op 'hardloop' en 'trail'.
Als fervente dr Martens loper heb ik er echt geen verstand van. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:54

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:49

Thnx, die kwam ik ook tegen in de sale dus gekocht en kunnen we woensdag iig op het gemak starten. :D

Qua scholen weinig ervaringen, begonnen op de KC omdat die qua tijd het beste uitkwam en daar nu ook door met agility. Al is er hier ook niet zo heel veel keuze.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:50

Hoe is het met alle pups?
Onze is nu bijna zes maanden en zo hard gegroeid!! :wow:
Hij doet het echt super en is precies de rasomschrijving: vrolijk, slim en actief!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We doen samen detectie en volgen nog steeds de puppycursus.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:10

Ik moet zo lachen om Doux op insta. Komt echt over als een portret.

Hier gaat het even minder. Bonne is 6 weken bij mijn ouders geweest toen ik op rondreis was en echt ontiegelijk verwend met altijd op de bank zitten en soms op bed slapen. Maar vrijwel elke dag na ochtend rondje (rond 7 uur) mocht hij daarna mee op bed tot mijn moeder of in het weekend mijn ouders eruit kwamen. Nu met als gevolg dat hij liever daar is dan bij mij :( dat doet best zeer als ik eerlijk ben.

Ik hoop ook dat het over gaat en hij gewoon even moet wennen maar het wordt dit weekend 2 weken dat ik thuis ben. Al twee weken moet ik hem optillen als ik naar huis ga want anders moet ik hem letterlijk mee sleuren. Als ik zeg dat we gaan kijkt hij niet op of om en komt zeker niet van de bank af. Andersom is hij des te blijer naar mijn ouders te gaan. Dus ja, even onwennig zo en het frustreert me wat.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:53

Ik zou mijn hond nooit 6 weken kunnen missen dus ik begrijp hem ergens wel :')

Ik weet het, waarschijnlijk niet wat je wil horen Y;(
Aan de andere kant... Misschien kan je bepaalde dingen overnemen van je moeder? Zoals het samen op bed enz?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:26

Haha Doux, ik vind m echt leuk Kaplaars _O-

Ahh dat is niet leuk Pien! Komt vast goed met weer even wennen bij jou thuis.

Evi is inmiddels geen pup meer met d'r twee jaar haha, maar wij gaan lekker. Zitten echt in een fijne periode <3

Afbeelding
En we gaan weer meedoen met de Dogsurival in Ede, is pas in mei, maar vast ingeschreven *D.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:28

Little gift, hij mag al op de bank in de avond maar alleen als hij schoon en droog is aangezien ik een lichte bank heb. En een kleedje werkt niet want hij gaat er altijd naast als je even niet op let.

Op bed, bij mij mag het heel af en toe al maar ik vind het gewoon niks als ik eerlijk ben.

Oeh, dogsurvival. Goed dat je het noemt Sanne, ik ga ook inschrijven :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 23:33

Ik heb altijd heel de bank onder dekens/kleedjes. Misschien is dat een optie?

Maar heel eerlijk.. als ik hier thuis tegen mijn honden zeg; gaan we naar opa en oma.
Breken ze de tent nog net niet af. Ik besta oprecht niet als we daar zijn..

Ik heb wel een klein beetje een zwak voor doux

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:43

Thanks voor de leuke berichten!
Ik ben ook zo blij met hem! (En andere momenten spreken we hem aan met De draak en plakken hem achter het behang)

Oh, ik kan me goed voorstellen dat dat steekt hoor! Maar wat kiwiwitje zegt is hier ook wel, opa en oma zijn favoriet zelf zonder echt iets extra’s te doen.

Xsannee: dat klinkt wel fijn, dat je echt in een wat stabielere fase komt. En succes met de survival! De foto’s zien er altijd heel leuk uit!

Wij hebben trouwens altijd een bank van de kringloop zodat de honden er ook op kunnen. Vet lelijk, maarja. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:44

Ja opa en oma zijn hier ook groot favoriet :')
Is niet alleen bij mensenkinderen een ding blijkbaar :))

Bij ons mag ze ook alleen "schoon" op de bank, maar met badjas is ze redelijk snel droog en schoon.

Jaaa dogsurvival in oktober kwam slecht uit, maar nu weer zin in! *D