Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:18

beauty1love schreef:
Helaas voor ons voorlopig nog geen pup, er zat helaas net 1 teef te weinig bij.. de fokker heeft nog wel een ander nest op de planning staan dit jaar, dus hopen dat er daar wel 1 bij zit :)

@Kimd hij heeft er inderdaad niet heel veel kaas van gegeten. Zelfde bij Skye, op papier zou hij heel veel talent moeten hebben maar in tegenstelling tot zijn broertje en zusjes bakt hij er precies niets van :') gelukkig voor Harvey en Skye doen ze het in de behendigheid beter :D

Ah wat jammer! :(:)

Harvey zijn ouders zijn ook echt drijvers, veel titels ook al. Die gaat Harvey niet halen. :')

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:26

Interessant Kim en Kaus, over het schapendrijven!

Heel jammer beauty1love -O- :(:)

Ot heeft gisteren dr 12 weken vaccinatie gehad, ze heeft geen kik gegeven en er ook achteraf geen last van gehad.

Mevrouw vindt de regen natuurlijk weer niks en had laatst een regenjas in volwassen maat besteld dus die maar even aangedaan, ze moet er nog wel even in groeien _O- maar ze wilde iig mee naar buiten :D

Afbeelding

En met beter weer, kleine wijsneus B-)
Afbeelding

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:05

Hallo ik meld me hier ook even wij krijgen over ongeveer 4 weken een Duitse staande pup. Ze wordt onze 5e hond. 't wachten duurt lang maar Zondag gaan we weer ff naar d'r kijken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:09

Ja heel zuur, maar de fokker had vrij last minute besloten toch zelf ook een teef aan te houden van dit nest en dus vielen wij net buiten de boot..

@Kimd zelfde met Skye inderdaad :') ouders en opa lopen op hoog niveau, al zijn broers en zussen doen het geweldig en bij Skye zeiden ze tijdens zijn aanlegtest dat we beter iets anders konden gaan doen :') wat je zegt, met heel veel trainen was het misschien wel gelukt maar schapendrijven is bij ons allebei niet helemaal ons ding dus we houden het maar lekker bij sporten zonder levende dieren :D

@Warboel otje is echt zo’n schatje <3

@hobbyboerin leuk! Nog 4 hele lange weken wachten dus :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:48

hobbyboerin schreef:
Hallo ik meld me hier ook even wij krijgen over ongeveer 4 weken een Duitse staande pup. Ze wordt onze 5e hond. 't wachten duurt lang maar Zondag gaan we weer ff naar d'r kijken.

Leuk!

Jullie andere 4 honden ook Staandes?

Krijgen jullie een korthaar, Draadhaar of lang haar?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:07

@beauty1love hè wat jammer! Als je er al zo naar uitkijkt en het gaat dan toch niet door. Hopelijk het volgende nestje wel een pup voor jullie!

@warboel regen is dan ook vreselijk! Behalve hele zachte miezer, zoals de wind bij zee soms ook water op-blaast, dat is ok. Aldus Toby.

@hobbyboerin wat leuk! Echt vijf gelijktijdig? Pfoe! Welke rassen zijn de anderen? En inderdaad, wat mvdende ook vraagt: korthaar, draadhaar of langhaar?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:17

Sorry hoor! Ik kan het niet helemaal bijhouden maar lees alles mee steeds als ik even tijd heb!

Wat jammer dat er voor nu geen pup komt beauty1! gelukkig heb je al een hond, dat maakt het wachten minder naar misschien.

Ik neem eigenlijk wel benieuwd. Er was hier iemand die een Chi wilde maar de foto zou wat afwijkend zijn? Nog iets van gehoord?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:18

Bokker sunnybellami was dat, ik zal haar eens een PB sturen of ze nog meeleest of niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:04

Ow, daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:17

Ja als de pup er is hebben we er idd vijf tegelijk onze pup is een duitse staande korthaar. De honden die we nu hebben zijn een podenco (achtig) uit Spanje, een chihuahua, een toy poedel (zou wat groter worden maar is een toy gebleven) en een roemeense straathond formaat herder/labrador.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:20

@hobbyboerin ow wat een grappige mix van honden! Vaak kiezen mensen wel echt een beetje honden binnen een zelfde type heb ik altijd het idee.
Hier een podengo-mix (jup, de G ipv de C, Portugal), echt een boefje, maar zo'n lieve hond!

Mooie honden, DSK! Puppyspam met foto's welkom haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:35

Zo even bijlezen.. :P Ik loop 2 dagen achter geloof ik..

Die rassenkennis vind ik wel een dingetje. Ik heb gewoon weinig interesse in allll die rassen. maargoed. Ik wil ook geen keurmeester of trainer worden :')
Maar wat KimD indd zegt, iedere idioot mag een hondenschool beginnen of zich gedragstrainer noemen. Een fijne school vinden is een dingetje. En wat je zegt over die kruisingen soms kun je mazzel hebben maar soms komt er gedrag uit wat niet heel handig is.

Bij onze ringtraining zit er eentje die heeft schipperkes <3 dat is toch wel een ras wat ik stiekem erg leuk vind.

Haha Denies, een labrador die liever ging liggen. Boellie doet dat dus ook als de ondergrond glad is want dan kan ie niet blijven zitten :') Let it go is wel heeel belangrijk. Want zeker mera is dar heel gevoelig voor.
Hoe is het nu, bijna 2 dagen na je behandeling?

Curse, met jou en Arya gaat t ook goed zo te zien. Weer lekker aan t oefenen en trainen. Super! En weer mooie foto's <3

Wat grappig om te zien dat Harvey echt niet begrijpt wat ie met die schapen moet KimD :') Ben wel met je eens dat die aanleg test zo eigenlijk weinig nut heeft. Wel grappig dat een hond uit zulke goede ouders zelf echt 0.0 aanleg heeft :') Zo zie je maar dat geweldige ouders nog niks zegt over de pups.

Chick zit trouwens ook liever dan ze zit.

Leuk Many zo op de boot! Zit hij dan wel ergens aan vast? of ga je in de toekomst een vest gebruiken?

He wat balen Beauty1love Wel fijn dat ze nog een ander nest verwacht. Sta je daar dan wel als 1e voor een teefje oid?

Leuk met dat jasje Warboel! Hier ook zo'n watje met regen hoor.

Welkom Hobbyboerin! Wat een gemengde mix honden heb je! Leuk! Aftellen voor de pup dus.

IMJ; ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe dat met die Chi is afgelopen.

Zo, ik denk dat ik iedereen heb gehad :') Zo niet; SORRY!

Gisteren zijn we naar de tandheelkundige gegaan met Djessey, Tuthola had een stukje glazuur van haar hoektand.. Nu is dat geen drama. Maar ze is nog geen 1,5 jr dus moeten die tandjes nog wel even mee.. Maar mevrouw de heks zou geen heks zijn als t roesje niet genoeg was :') Dus uiteindelijk toch meer nodig gehad.
Tandje is weer heel. En na een veeeeel slaap dagje lijkt ze nu wel weer redelijk de oude :')

En we zijn naar een reu gaan kijken en besloten met de reueigenaar dat we hem gaan gebruiken voor Chick. Ze waren echt heeeel positief over haar dus dat vond ik super leuk. En ze zien dezelfde verbeterpunten als ik.
Ga nog niet hier openbaar een foto ofzo neer knallen. Maar via messenger of PB is t prima :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:40

kiwiwitje schreef:
Bij onze ringtraining zit er eentje die heeft schipperkes <3 dat is toch wel een ras wat ik stiekem erg leuk vind.

Die zijn ook echt heel stoer! Echt grote honden in een klein formaat. Ik heb een aantal jaren op animal event gewerkt en daar liep ook altijd een groepje afgevaardigden van het ras. Net of je allemaal mini-groendaelers ziet (nou ja, niet precies natuurlijk, echt wel ander haar enzo, maar echt van die kleine zwarte herdertjes!)

kiwiwitje schreef:
Gisteren zijn we naar de tandheelkundige gegaan met Djessey, Tuthola had een stukje glazuur van haar hoektand.. Nu is dat geen drama. Maar ze is nog geen 1,5 jr dus moeten die tandjes nog wel even mee.. Maar mevrouw de heks zou geen heks zijn als t roesje niet genoeg was :') Dus uiteindelijk toch meer nodig gehad.
Tandje is weer heel. En na een veeeeel slaap dagje lijkt ze nu wel weer redelijk de oude :')

En we zijn naar een reu gaan kijken en besloten met de reueigenaar dat we hem gaan gebruiken voor Chick. Ze waren echt heeeel positief over haar dus dat vond ik super leuk. En ze zien dezelfde verbeterpunten als ik.
Ga nog niet hier openbaar een foto ofzo neer knallen. Maar via messenger of PB is t prima :)

Wel fijn dat ze die tandjes gewoon kunnen maken!

Oh, wat spannend dan. Dat is voor de eerstvolgende loopsheid rond het najaar?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:03

Kiwitje bedoel je de hoekjes echt af van de hoektanden? Net gekeken en bij Senna missen die ook zie ik.

Lees wel alles bij maar reageer ff niet op iedereen. Ben er ff niet zo bij met gedachten. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 10:06

Nee echt het glazuur eraf :)
Afbeelding

Heel blij dat t gemaakt kon worden skip :D
Ik verwacht chick inderdaad aug/sept loops en dan zal ze gedekt worden! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:08

Oh nee bij Senna missen echt de puntjes van de hoektanden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 10:10

punjab schreef:
Oh nee bij Senna missen echt de puntjes van de hoektanden.

chick heeft dat ook :j

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:19

@kiwiwitje in principe staan wij eerste, als in wij krijgen een teef met fokvoorwaarden en de fokker wilde van zowel dit nest als volgend nest een pup zelf aanhouden of onder fokvoorwaarden. Gezien de fokker al drie honden onder 1 jaar heeft wilde ze er niet nog een pup bij. Helaas is er in de afgelopen week blijkbaar toch nog een van de jonge honden uitgeplaatst waardoor ze nu wel weer zelf een pup kunnen aanhouden. Alleen een beetje bijzonder dat daar pas na de geboorte over gecommuniceerd werd -O-

Fijn dat bij Djessey de tand weer gemaakt is! Ze heeft wel een beetje pech de laatste tijd hè?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:58

Wat fijn dat dat gemaakt kon worden inderdaad!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:04

Guinness heeft ook dat verslijt maar dat kwam hoofdzakelijk door de tennisballen / speelgoed. Sinds we Puk hebben koop ik dat veel bewuster waardoor het slijten van de hoektanden ook veel minder hard gaat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:30

Pf, berichtje van vriendin dat haar teef, die deze week had moeten bevallen, maar waarbij bevalling maar niet op gang kwam... net bij de dierenarts een dood nestje heeft gehad. Tot zover nog niet per se onlogisch. Ware het niet dat het nestje gestopt is met ontwikkelen ongeveer halverwege de dracht.
Gebeurt dat vaker, dat het nestje dan niet wordt geaborteerd door de natuur? Of dat de teef er niet minimaal ziek van wordt als er al een maand een nestje dode pups in de baarmoeder zit?
Teef is namelijk niet ziek en ook niet ziek geweest.
Dierenarts gaf aan mijn vriendin aan dat dit dit voorjaar al 'het zoveelste' nest gaf waarbij iets soortgelijks gebeurd was. Zij en collegae hadden daarvoor geen verklaring. Best heftig! :(

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:36

Oh wat heftig!! Doet me een beetje denken aan een soort virus wat er rond dwaalt waardoor dit gebeurt. Maar kan er ook zo niks voor bedenken welk virus dat zou kunnen zijn. Heftig hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 11:59

een nest wat meestal zo lang dood in de buik ligt gaat meestal wel echt klachten geven.. Al zie je t wel vaker dat een pup bij de geboorte mee komt die deels aan t ontbinden is. Dat geeft meestal weinig klachten. Maar t is wel een bijzondere situatie. 1 pup oid gebeurd wel eens maar een heel nest is wel vrij zeldzaam.. Wat wel kan is dat ze een virus opgelopen heeft oid. dat hoeft zij niet te merken maar kan wel op de pups slaan.

Hier indd ook door speelgoed KimD

Ja dat is niet helemaal lekker dat ze zo laat pas communiceert Beauty1Love...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:07

@kiwi ja ik had dit ook nog nooit eerder gehoord. De verhalen dat dat wél klachten geeft, ken ik wel. Nou was dit een grote hond (oud duitse herder) en een klein nestje (ik meen maar 3 of 4 pups), misschien dat dat nog meespeelt in het gebrek aan klachten. Mijn gok zou inderdaad een virus zijn. Heel sneu wel!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:25

Het ligt ook aan de doodsoorzaak, als de puppen sterven door bijvoorbeeld vergiftiging of doordat de natuur besluit dat de pups niet gezond genoeg zijn dan sterven ze langzaam af. Als de inkapseling dan snel genoeg gebeurd dan bescherm die 'cocon' het lichaam tegen de ontbinding. Het gebeurt overigens niet vaak dat de geboorte dan niet op gang komt, want normaal gesproken als het dan veilig is voor de pups om geboren te worden zonder het lichaam te beschadigen komt dit vaak op gang. Geen pretje en vaak heel moeilijk maar het lichaam regelt dit op zich heel goed.