Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 15:07

Knapperds! <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:15

Kiwi : Ja normaal zal het inderdaad zijn, maar houdt niet weg dat je je wel even schaamt als die hond ineens tegen stro gaat plassen enzo :Y)

Diandra : Hoe corrigeerde je het altijd? vandaag met wandelen heb ik hem ook wel even paar keer op zn ** gegeven als hij met vol gewicht in de riem ging hangen dat ie naar de bosjes wilde :') op een gegeven moment was het wel redelijk duidelijk. Nu maar weer oefenen ermee..

Biggirl : Ach lieve candy! wat gaat het allemaal snel.. Veel plezier bij de uitjes!

Kimvicious : Geweldig hahah fijn ook dat je haar zo even achter kan laten voor 'oppassen'!

kiwi : Mooie plaatjes!! ga je ook een aan de muur doen?

Candalisa : en poef! weg is je puppy :') maar ze wordt wel echt heel mooi!

zozenn: he bah! gaat het nu al weer een beetje beter? goed dat je toch maar even gebeld hebt :)

Suze : wat een schatje <3 Wat voor ras was het ook alweer?

Kimvicious : lekker zo zeg! Goed dat je het zegt, ik ga ook even heeeel snel heide zoeken en guinness weer eens op de foto zetten :D

Suze : prachtig stel <3 dat is toch elke dag weer genieten

Hier vandaag de halve dag met guinness buiten geweest. Bij de ponys aan de gang geweest en bij de ikea, toen moest hij even thuis blijven. Maar wel weer een nieuwe bal voor hem meegenomen :')

Wil aankomende week even op zoek naar een nieuw tuig. De k9 is even tijdelijk maar vind het toch geen fijn ding voor hem. Y tuig is te klein aan het worden, zit gelijk achter de schouders al dus beetje opgesloten idee :')
Even verschillende zakenbij langs denk ik. en dan ben ik alleen met hem dus kan ik m hopelijk weerhouden van dat markeren :')

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 19:47

Ik weet nog niet of ik iets aan de muur ga hangen aangezien er logo’s op staan. Dat vind ik wel erg lelijk voor op de muur :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:48

Je kan er bestellen toch? zonder logo

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:49

Farjen, heb je al eens yoghurt geprobeerd? En dan echt zorgen dat de brokken helemaal door de yoghurt gerold zijn.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:03

Bedankt voor de adviezen! Deze middag amper 10 brokjes gegeten, zijn bakje weggenomen. En deze avond zijn brokjes voor 90% op.. Maar morgen is het misschien weer niets :+

Hij is overigens niet alleen, onze andere hond is zowat geobsedeerd door eten :') Dus ze zijn beiden enthousiast als ik met hun kommen tevoorschijn kom. Tot de pup effectief de kom krijgt, dan is het eens snuffelen en weg is ie..

Ja ze kregen toen inderdaad enkel kip, enkel heeeeel af en toe eens brokjes maar mengen mocht eigenlijk niet volgens hen. Als ik hem nu een stuk kip zou geven, zou hij dolgelukkig zijn. Maar er zijn zoveel gevaren rond rauwe kip en weinig voedzaam want te eentonig..
Vroeger kocht ik wel eens zo'n rijstkorrels met groenten waar je warm water op moest doen, dat kan ik nog eens proberen. En yoghurt zal die wel lusten (lekt nu heel af en toe al eens aan een bakje :D ) maar zou dat niet te zwaar zijn? Want hij reageert nogal gevoelig en ik wil niet dat hij diarree heeft ook..

Suze geweldige honden! <3

Nynkster <3 Ik vind ze zo knap, maar mijn vriend wil geen langharige honden ivm allergie...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 20:23

Nynkster schreef:
Je kan er bestellen toch? zonder logo

Ja maar dat ga ik niet doen. Aangezien ik dan 20,- per foto moet betalen en dat vind ik absurd veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:23

Aw die foto met zn groene bal <3

Hier allebei even oud... de mn oren kunnen niet groter fase :')

Afbeelding

Het zijn Finse Lappenhonden

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:28

Qua yoghurt en diarree: ik heb zelf 1 die ook heel veel last van diarree heeft en ik merk geen verschil als ik het hem geef, hij krijgt het wel max. 1 keer per dag. Ik voer het hem omdat hij altijd enorm hongerig is en dan heeft hij een wat gevulder gevoel.

Trouwens mooie foto's van Skye, Mila, Guinness, Candy en Nysse en Ylvi.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 20:46

suze_ schreef:
Aw die foto met zn groene bal <3

Hier allebei even oud... de mn oren kunnen niet groter fase :')

[ [url=m/nR9Nnj.png]Afbeelding[/url] ]

Het zijn Finse Lappenhonden

Veel
Te
Schattig
Dit.
<3
Bij de dierenarts hadden ze maaaaaaanden geleden een hele gave. Bruin met creme. En lief dat ie was <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:40

Farjen schreef:
Bedankt voor de adviezen! Deze middag amper 10 brokjes gegeten, zijn bakje weggenomen. En deze avond zijn brokjes voor 90% op.. Maar morgen is het misschien weer niets :+

Hij is overigens niet alleen, onze andere hond is zowat geobsedeerd door eten :') Dus ze zijn beiden enthousiast als ik met hun kommen tevoorschijn kom. Tot de pup effectief de kom krijgt, dan is het eens snuffelen en weg is ie..

Ja ze kregen toen inderdaad enkel kip, enkel heeeeel af en toe eens brokjes maar mengen mocht eigenlijk niet volgens hen. Als ik hem nu een stuk kip zou geven, zou hij dolgelukkig zijn. Maar er zijn zoveel gevaren rond rauwe kip en weinig voedzaam want te eentonig..
Vroeger kocht ik wel eens zo'n rijstkorrels met groenten waar je warm water op moest doen, dat kan ik nog eens proberen. En yoghurt zal die wel lusten (lekt nu heel af en toe al eens aan een bakje :D ) maar zou dat niet te zwaar zijn? Want hij reageert nogal gevoelig en ik wil niet dat hij diarree heeft ook..

Suze geweldige honden! <3

Nynkster <3 Ik vind ze zo knap, maar mijn vriend wil geen langharige honden ivm allergie...

Gevaren rond rauwe kip? Volgens mij valt dat reuze mee / te verwaarlozen.

KVV is rauw vlees voeding, je hebt het van veel verschillende diersoorten, en kip is wel één van de meest toegankelijke diersoorten als kvv. Zeker in een mix kvv met meerdere diersoorten erin.

Je moet natuurlijk wel opletten dat het niet bedorven vlees is, maar dat ruik je wel vanaf een afstand als het echt bedorven is.

Alleen kip voeren is idd te eentonig, maar af en toe een stukje rauwe kipfilet of bakje kip kvv kan echt geen kwaad.

(Mijn hond krijgt nu één maaltijd per dag kvv kip van Smuldier. De andere maaltijd krijgt hij de vlees compleet. Is er nog nooit ziek van geworden.)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:35

Alleen maar rauwe kip is wel degelijk gevaarlijk, zeker bij jonge pups is dat niet aan te raden. Smuldier is trouwens ook écht de grootste rommel, dat zou de naam KVV niet mogen hebben. Het is de moeite waard om je daar eens in te verdiepen, het zal je ogen openen wat betreft de kwaliteit van Smuldier. Ze maken o.a. veel gebruik van Premix en arm aan Omega 3.

Als je het wel wilt blijven voeren dan is het aan te raden om meer compleet te voeren en minder enkelvoudig.

Onze honden krijgen zo nu en dan een hele kip, die is uiteraard ook rauw en de veren eten ze niet, maar ze vinden het heerlijk. Ik vind kip wel heel fijn om te verwerken, dus bijvoorbeeld snacks of trainers van de maken. Dat is absoluut favoriet hier. Net als het vrouwtje, die eet ook graag kip. :+

Ik voer tegenwoordig ook geen pens meer tenzij het een verse lap is, ik vond de kwaliteit van de verschillende merken erg achteruit lopen en kon mijn vinger er niet opleggen hoe dat kon. Dus besloten het niet meer te voeren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:13

Kip op zichzelf is niet gevaarlijk. Maar alleen maar rauwe kip voeren en niks anders is echt belachelijk slecht. Snap die keuze van de fokker dan ook echt niet.

Ik zou gewoon eens wat verschillende rollen kvv halen bij een dierenwinkel. Hier zijn ze fan van al het vlees maar ik vind voornamelijk barfmenu erg mooi vlees. Vind sommige merken zoals haaksbarf of raw4dogs erg bruin en sterk ruiken. Het zal vast goed zijn maar voel me beter bij barfmenu voeren :Y)

KimD, waar haal jij verse lappen pens vandaan? Hier krijgen ze het gedroogd maar niet uit rol want vind ik een beetje onzin (ze krijgen hier 95% brok dus hoef niet te balanceren). Maar ik kan nergens rauwe pens vinden. -O-

Wat een super blije foto Nynkster _O- Wat heeft ie plots een gave kop gekregen!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:28

KimD schreef:
Alleen maar rauwe kip is wel degelijk gevaarlijk, zeker bij jonge pups is dat niet aan te raden. Smuldier is trouwens ook écht de grootste rommel, dat zou de naam KVV niet mogen hebben. Het is de moeite waard om je daar eens in te verdiepen, het zal je ogen openen wat betreft de kwaliteit van Smuldier. Ze maken o.a. veel gebruik van Premix en arm aan Omega 3.

Als je het wel wilt blijven voeren dan is het aan te raden om meer compleet te voeren en minder enkelvoudig.

Onze honden krijgen zo nu en dan een hele kip, die is uiteraard ook rauw en de veren eten ze niet, maar ze vinden het heerlijk. Ik vind kip wel heel fijn om te verwerken, dus bijvoorbeeld snacks of trainers van de maken. Dat is absoluut favoriet hier. Net als het vrouwtje, die eet ook graag kip. :+

Ik voer tegenwoordig ook geen pens meer tenzij het een verse lap is, ik vond de kwaliteit van de verschillende merken erg achteruit lopen en kon mijn vinger er niet opleggen hoe dat kon. Dus besloten het niet meer te voeren.

Zoals ik al aangaf is rauwe kip zelf niet gevaarlijk.

Een menu van uitsluitend kip is dat natuurlijk wel, maar ook dat staat in mn post hierboven :o

Dat Smuldier niet het beste merk kvv is, weet ik. Hij krijgt 1x per dag hun kip en 1x per dag hun compleet vlees. 800g in totaal. Daarnaast krijgt hij meerdere keren per week een blik en brokjes ivm reizen/ Vlees niet ontdooid

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:16

Kaus schreef:
Kip op zichzelf is niet gevaarlijk. Maar alleen maar rauwe kip voeren en niks anders is echt belachelijk slecht. Snap die keuze van de fokker dan ook echt niet.

Ik zou gewoon eens wat verschillende rollen kvv halen bij een dierenwinkel. Hier zijn ze fan van al het vlees maar ik vind voornamelijk barfmenu erg mooi vlees. Vind sommige merken zoals haaksbarf of raw4dogs erg bruin en sterk ruiken. Het zal vast goed zijn maar voel me beter bij barfmenu voeren :Y)

KimD, waar haal jij verse lappen pens vandaan? Hier krijgen ze het gedroogd maar niet uit rol want vind ik een beetje onzin (ze krijgen hier 95% brok dus hoef niet te balanceren). Maar ik kan nergens rauwe pens vinden. -O-

Wat een super blije foto Nynkster _O- Wat heeft ie plots een gave kop gekregen!

Mijn schoonvader werkt in het slachthuis, dus als hij runderen gaat slachten geeft hij een belletje. Dan loop ik de slachthal binnen.

Ik neem aan dat je dit bij een slachthuis zou kunnen aangeven.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:25

een fokker die alleen maar kip geeft >;) Als fokker verdiep je je toch in dat soort dingen
maar goed er zijn ook nog altijd fokkers die pedigree en dentastix geven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 09:57

Das luxe KimD!

Ach er zijn wel meer rare fokkers Van.. :P Had jij geen echo vandaag?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:22

Vanmiddag pas :Z

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:23

Ik duimmmm :D
Hoelaat?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:24

Oh wat een mooie en leuke foto's komen er voorbij. :D

Van succes en we duimen voor je.

Lees heel braaf mee maar reageer volgende week weer mee. Heb nu ff een leen telefoon. Deze slimme gooi de kofferbak dicht en was vergeten dat der telefoon nog tussen lag. _-:( Gelukkig mag ik 8 augustus weer verlengen. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 12:34

Ohh punjab niet zo'n handige actie :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:53

Oh jaloers Kim -O- Ik zou nog steeds eens contact op nemen met de bio slachterij hier in de buurt maar durf niet zo goed :') Heb laatst wel twee zalmlijven gekregen (kaal) van de visboer toen ik er naar vroeg *\o/* Maar die zitten nog in de vriezer want ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Succes Van! Hopen op een mooi aantal pups :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:01

Ik koop mijn gedroogde snacks op show en krijg af en toe wat verse botten van de slager.

Hier een top weekend. Zowel rocky als aelynn hebben zich gekwalificeerd voor crufts!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 14:35

netjes Zoe!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:37

Nog een proficiat zoë ! :D
Spannend Van. Hopelijk zit er wat in :D

Hier een top dag. Wandel al 3 jaar in het hallerbos en nog nooit wild gezien. Vandaag op 1 uur tijd 6 herten gezien ! :D