Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Farjen schreef:Bedankt voor de adviezen! Deze middag amper 10 brokjes gegeten, zijn bakje weggenomen. En deze avond zijn brokjes voor 90% op.. Maar morgen is het misschien weer niets![]()
Hij is overigens niet alleen, onze andere hond is zowat geobsedeerd door etenDus ze zijn beiden enthousiast als ik met hun kommen tevoorschijn kom. Tot de pup effectief de kom krijgt, dan is het eens snuffelen en weg is ie..
Ja ze kregen toen inderdaad enkel kip, enkel heeeeel af en toe eens brokjes maar mengen mocht eigenlijk niet volgens hen. Als ik hem nu een stuk kip zou geven, zou hij dolgelukkig zijn. Maar er zijn zoveel gevaren rond rauwe kip en weinig voedzaam want te eentonig..
Vroeger kocht ik wel eens zo'n rijstkorrels met groenten waar je warm water op moest doen, dat kan ik nog eens proberen. En yoghurt zal die wel lusten (lekt nu heel af en toe al eens aan een bakje) maar zou dat niet te zwaar zijn? Want hij reageert nogal gevoelig en ik wil niet dat hij diarree heeft ook..
Suze geweldige honden!![]()
NynksterIk vind ze zo knap, maar mijn vriend wil geen langharige honden ivm allergie...
KimD schreef:Alleen maar rauwe kip is wel degelijk gevaarlijk, zeker bij jonge pups is dat niet aan te raden. Smuldier is trouwens ook écht de grootste rommel, dat zou de naam KVV niet mogen hebben. Het is de moeite waard om je daar eens in te verdiepen, het zal je ogen openen wat betreft de kwaliteit van Smuldier. Ze maken o.a. veel gebruik van Premix en arm aan Omega 3.
Als je het wel wilt blijven voeren dan is het aan te raden om meer compleet te voeren en minder enkelvoudig.
Onze honden krijgen zo nu en dan een hele kip, die is uiteraard ook rauw en de veren eten ze niet, maar ze vinden het heerlijk. Ik vind kip wel heel fijn om te verwerken, dus bijvoorbeeld snacks of trainers van de maken. Dat is absoluut favoriet hier. Net als het vrouwtje, die eet ook graag kip.![]()
Ik voer tegenwoordig ook geen pens meer tenzij het een verse lap is, ik vond de kwaliteit van de verschillende merken erg achteruit lopen en kon mijn vinger er niet opleggen hoe dat kon. Dus besloten het niet meer te voeren.
Kaus schreef:Kip op zichzelf is niet gevaarlijk. Maar alleen maar rauwe kip voeren en niks anders is echt belachelijk slecht. Snap die keuze van de fokker dan ook echt niet.
Ik zou gewoon eens wat verschillende rollen kvv halen bij een dierenwinkel. Hier zijn ze fan van al het vlees maar ik vind voornamelijk barfmenu erg mooi vlees. Vind sommige merken zoals haaksbarf of raw4dogs erg bruin en sterk ruiken. Het zal vast goed zijn maar voel me beter bij barfmenu voeren![]()
KimD, waar haal jij verse lappen pens vandaan? Hier krijgen ze het gedroogd maar niet uit rol want vind ik een beetje onzin (ze krijgen hier 95% brok dus hoef niet te balanceren). Maar ik kan nergens rauwe pens vinden.![]()
Wat een super blije foto NynksterWat heeft ie plots een gave kop gekregen!