Bedankt voor de reacties!
Gigixponys schreef:Ik heb wel altijd gelezen dat hangoren sneller kans hebben op oorontstekingen. Omdat hun oren hangen, is de opening zo goed als dicht en als er dus vuil in zit, kan dat niet goed afvoeren. Is met honden net zo.
Ik heb zelf enkel rechtoortjes dus geen idee hoe vaak het effectief voorkomt.
Ja precies hier om zei de dierenarts. De oren moeten kunnen luchten.
Ik ben zelf enorm fan van hangoren, maar ik wil niet weer hetzelfde meemaken voor Floki. Ze heeft het behoorlijk zwaar zonder haar grote liefde. Ik weet inderdaad dat ze qua karakter enorm kunnen verschillen, het gaat me echt puur om de vraag of hangoren vaker oorontstekingen krijgen.
(Ik zie dat door hoe ik het geschreven heb de vraag inderdaad wel anders over kwam
)
Het is nu ruim een week geleden en Floki eet nog steeds slecht. Ik heb al contact met de konijnenopvang (2 zelfs). Waarvan het met 1 (die me wel heel goed lijkt) moeilijk communiceren is omdat ik soms 3 dagen moet wachten op antwoord. En bellen kan alleen voor noodgevallen. Ik zit dus sterk te denken om haar deze week nog naar een andere opvang te brengen zodat het allemaal wat sneller gaat.
Hier een foto van Floki om wat meer een beeld te krijgen mocht het jullie interesseren haha.