gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:29

Hier ook een schijnzwangere dame, ze knort op alles en iedereen en moet niks van de andere voedster hebben op dit moment, maakt nestjes en holletjes en sleept met stro :')
Verder pak ik haar nooit op dus ik heb geen idee of ze dikker is en haar tepels opgezet?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:32

Het was ook puur toeval dat ik een (blijkbaar dikke) tepel voelde toen ze op schoot zat. Ik schrok best van de grootte dus vandaar dat ik verder "onderzoek" deed.

Morgenochtend moet ik toch Boaz naar de dierenarts brengen dus dan ga ik denk ik maar even om advies vragen. Hopelijk is het gewoon loos alarm, maar ik ben nu al zo aan Bibbi gehecht dat ik geen onnodig risico wil lopen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:25

Spannend Anna, hopelijk is ze gewoon schijnzwanger. Hormonen gaan nu wel spelen nu het weer lente wordt natuurlijk.

Ik heb even jullie advies nodig. Onze buren hadden eerst 1 konijntje in een mini hokje zitten van zo'n 80 cm lang, toen hebben ze uiteindelijk wel een iets groter hok gekocht en er zomaar een ander konijn bij in gezet. Dat bleken dus een mannetje en een vrouwtje te zijn en kwamen er uiteraard baby konijntjes. Nu hebben ze moeder konijn en de baby's verkocht op eentje na. Nu zie ik op Facebook dat ze het kleine konijntje (rond de 6 week?) bij het rammetje hebben gezet. Als het een voedster is zal er binnenkort wel weer een nestje komen en als het een rammetje is dan vraag ik me af hoe het afloopt. Nu heb ik niet heel goed contact met de buren, maar moet ik ze een berichtje doen dat het niet echt slim is wat ze doen?
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 05-03-17 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:33

Dat zou ik wel doen...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:56

Zou ik ook doen...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:04

Net ff langs de dierenwinkel gelopen:

Afbeelding
Hij heeft halve hangoren.
Stond de hele tijd aandacht te trekken. Hoop dat het gaat lukken!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:59

Heb toch mijn moed bij elkaar verzameld en een berichtje gestuurd.

Wat een leukerd, ik snap dat je daar verliefd op bent geworden <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:02

Wat een schatje Willeke! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar verliefd op geworden bent. <3

Ik was net een beetje aan het kijken en meten hoe en waar ik een tweede verblijf kan/ga creëren mocht het niet klikken tussen Bibbi en Boaz, maar ik kan nog ongeveer 3 verblijven van 2,25mx4,00m maken, één van 1,70mx8,00m en dan nog twee van 0,95x1,90m helemaal overdekt in de schuur. Ik denk dat er na mijn zomervakantie misschien nog wel een koppel welkom is... :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:12

Jannicke: ben heel benieuwd hoe er op wordt gereageerd

Anna: zou leuk zijn!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:15

Inmiddels heb ik Boaz gevangen zodat ik dat morgenochtend om 7.00 niet hoef te doen. Hij is helaas niet erg tam, maar uiteindelijk is het gelukt.

Bibbi heeft haar nest weer verandert/verplaatst (het is nu meer een berg/holletje) dus of er wat aan zit te komen begin ik wel een beetje te betwijfelen, maar morgenochtend maar even navraag doen.

Ik denk dat er uiteindelijk wel meer dan twee konijnen gaan komen... Ze zijn zo leuk!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:21

Heeft de opvang al gereageerd op je vraag over de vorige ram?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:22

Het betreffende asiel is op zondag gesloten en ook niet telefonisch bereikbaar, morgen pas weer vanaf 13.00.. Hang dan meteen aan de telefoon natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:27

Willeke het is wel een snoesje :P

Anna wat lastig, schijnzwanger of zwanger..

Dit is mijn oude ren bij mijn ouders ,er zijn hekjes ingegraven en ben nog altijd blij ermee ,was een rotwerkje :P . Bob en Luna komen bij mijn oude zorgboerderij weg , na een maand koppelen (na castreren Bob) naar zus gegaan . Helaas dat was een fiasco en de 2 bijna verwaarloosd bij mijn ouders gezet , en ze zijn blij met de ruimte ^_^ . Hok links was wat ze hadden bij zus (niet dat hok maar kwam grootte )

Afbeelding
Afbeelding

Wil graag weer zo'n ren erbij, is alleen een rotwerk :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:08

Leuke ren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:14

Het is een beetje kaal nu := , in het voorjaar a zomer is het groen (en ze vreten als bouwvakkers := )

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:00

Het is inderdaad best lastig, maar ik hoop morgen gewoon te horen dat ze 100% zeker zijn dat het een gecastreerde ram was. Het "typische" vind ik alleen nog steeds dat ze de eerste nacht bij mij meteen een nest gebouwd had, maar in het asiel niet over schijndracht gesproken werd? Nouja, morgen even bellen en als ze het niet zeker weten even contact opnemen met de dierenarts over wat te doen.

Ik zag toch wat activiteit op Facebook bij het asiel (heb helaas zelf geen Facebook dus via die weg contact opnemen gaat niet), dus toch maar even een mail gestuurd in de hoop dat ze die ook nog even zien. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:10

Zometeen het dierenasiel te pakken zien te krijgen, vind het toch wel een beetje spannend! Ik hoop dat ze me gewoon gerust kunnen stellen en met zekerheid kunnen zeggen dat ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten..

Bibbi wordt wel steeds feller in het verdedigen van haar nachthok / het stuk waar haar "nest" (het is niet zo netjes meer) zit.

Op dit moment is Boaz bij de dierenarts om gecastreerd te worden. Ik moest hem vanochtend vroeg al brengen en kan hem - zonder tegenbericht - om drie uur weer op gaan halen. Het arme ding.. Hoop dat alles goed verloopt. :)

Edit: "Nee, we weten dat alleen van onze konijnen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten." Mijn dierenarts is gelukkig bereid het even te checken en te kijken of mijn zorgen terecht zijn..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:29

AnnaB schreef:
Zometeen het dierenasiel te pakken zien te krijgen, vind het toch wel een beetje spannend! Ik hoop dat ze me gewoon gerust kunnen stellen en met zekerheid kunnen zeggen dat ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten..

Bibbi wordt wel steeds feller in het verdedigen van haar nachthok / het stuk waar haar "nest" (het is niet zo netjes meer) zit.

Op dit moment is Boaz bij de dierenarts om gecastreerd te worden. Ik moest hem vanochtend vroeg al brengen en kan hem - zonder tegenbericht - om drie uur weer op gaan halen. Het arme ding.. Hoop dat alles goed verloopt. :)

Edit: "Nee, we weten dat alleen van onze konijnen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of ze bij een gecastreerde ram heeft gezeten." Mijn dierenarts is gelukkig bereid het even te checken en te kijken of mijn zorgen terecht zijn..

Ah nee he? Dus het zou toch zo kunnen zijn... Wat balen zeg.
Hopelijk meer duidelijkheid voor je in de komende dagen. Dit is echt vervelend voor je.

Even gebeld met het asiel of ik inderdaad bij hun een kwartetje kan koppelen: die raden het me dus weer heel erg af om twee rammen in een verblijf te houden.
Pffff... Ik vind het zo lastig!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:30

Willeke_ schreef:
Jannicke: ben heel benieuwd hoe er op wordt gereageerd

Anna: zou leuk zijn!

Het antwoord was als hij ouder is kopen we een eigen hok voor hem. Heb het verder maar gelaten.

Mooi plekje zo Rebecca!

Wat een raar antwoord Anna. Neem je Bibbi mee naar de dierenarts? Met Boaz en zijn castratie komt het vast helemaal goed! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:34

Lol ik heb 3 gecastreerde rammen en een intacte voedster (vader, zoon, moeder en peetvader) in 1 ren en dat gaat prima hoor. Er wordt wel eens gejaagd maar meestal gaat het perfect!

Hoop dat er geen baby's komen!

Je kan evt ook overwegen 4 konijnen te doen, dan valt er niet 1 buiten.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:38

Succes met Boaz Anna!

Hier gaat het echt super met de konijnen. Ze zijn beide zo vrolijk en blij met elkaar. Ze maken veel binkies en wassen elkaar. Zo leuk om te zien. <3

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:46

MarlindeRooz schreef:
Lol ik heb 3 gecastreerde rammen en een intacte voedster (vader, zoon, moeder en peetvader) in 1 ren en dat gaat prima hoor. Er wordt wel eens gejaagd maar meestal gaat het perfect!

Hoop dat er geen baby's komen!

Je kan evt ook overwegen 4 konijnen te doen, dan valt er niet 1 buiten.

Jouw vrouwtje heeft het goed met 3 mannen (die niet meer 'werken' :+ )

Als ik het doe, zou ik idd voor 2 vrouwtjes en 2 mannetjes gaan. Morgen eerst naar de dierenwinkel of ze het mannetje tot eind van de maand vast willen houden voor me.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:33

Bibbi voelde leeg! Dus heeeeel erg blij dat er geen babynijntjes gaan komen.

De castratie van Boaz is goed gegaan. Hij is alweer aardig wakker en lekker aan het eten. Als het zo goed blijft gaan mocht hij morgen alweer naar buiten!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:40

Willeke, ik heb ook een groepje van 2 rammen en 2 voedsters, gaat prima mits de karakters matchen! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:48

AnnaB: Dat is goed nieuws! Dan moet je niet onnodig stressen ;) .
Ook goed dat de castratie goed is gegaan. +:)+

Tarzan: Daar droom ik ook van! Een hele groep nijnen! Maar als de karakters dan niet matchen dan moet je al twee aparte hokken zetten... :=